• Начало     |
  • English     
  • Login with Facebook
  • |    Забравена парола?
  • |    Регистрация

Начало

Начало

 

Пазарска кошница: 0 неща Плащане

  • Евро
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 2)
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 3)
    • Напред към еврото!
    • Вярно – Невярно: Цифрово евро VS плащания в брой
    • За еврото накратко
    • Вярно – невярно: Истината за референдума за еврозоната
    • С вашите въпроси за еврото (част 4)
    • Митове и факти за еврото в България
    • Кой отново плаши с приемането на еврото
    • Еврото: Права и защита на потребителите
    • Откъде да получа информация?
    • Кога и как ще плащаме за стоките и услугите?
  • Храни
    • Кисело мляко
    • Месни продукти
    • Кашкавал
    • Краве масло
    • Напитки
    • Сирене
    • Мед
    • Хляб
    • Плодове и зеленчуци
    • Други
  • Здраве и козметика
    • Лекарства
    • Вода за уста
    • Слънчева защита
    • Тютюнопушене
    • Козметика
    • Здравно осигуряване
    • Други
    • Други
    • Колективните искове в полза на потребителите.
    • Генеричните лекарства: как да спестим пари в аптеката
    • Антибиотици и здраве
    • Край на неетичното промотиране на лекарства
    • Играчка под елхата
    • Внимание! Как малките батерии могат да станат опасни за децата
  • Финанси
    • Банки
    • Други
  • Деца
    • Храни
    • Интернет
    • Столчета за кола
    • Дрехи
    • Играчки
    • Други
    • Детски колички
  • Домакинство
    • Климатици
    • Батерии
    • Парфюми
    • Облекла и обувки
    • Прахосмукачки
    • Бяла техника
    • Ютии
    • Други
  • Техника
    • Фотоапарати
    • Телевизори
    • Медиа плейъри
    • Мобилни телефони
    • Принтери
    • Монитори
    • Компютри
    • Видеокамери
    • Електронни книги
    • Други
  • Услуги
    • Транспорт
    • Спорт и отдих
    • Комуникации
    • Интернет
    • Реклами
    • Кампании
    • Топлоснабдяване
    • Електроенергия
    • Телевизия
    • Водоснабдяване
    • ПРОУЧВАНЕ Социалната отговорност на супермаркетите (2014)
  • Еко
    • Статии
  • Други
    • COVID 19
    • Коментар
    • Статии
    • Пазаруване в Сърбия
    • Лични данни
    • Актуално
    • Бюлетин 2016-2024
    • Бюлетин 2025

Дарение

Подкрепете Асоциация Активни Потребители чрез дарение през платежната система PayPal

Дарете

Анкета

Откъде предпочитате да вземете пари назаем?

Семейство и приятели
Потребителски кредит от банка
Кредитна карта
Фирма за бърз кредит

Гласувай

Начало

Още по темата:

Наші права споживача в ЄС: рахунки за комунальні послуги та права під час подорожі
Наші права споживача в ЄС: оренда та банківські рахунки
Наші права споживача в ЄС: покупки в Інтернеті та договори з мобільними операторами

Eвропейски потребителски мост

Проект Европейски потребителски мост

 

Цели на проекта

Обща цел:

  Да допринесе за развитието на повишаване на равнището на потребителската защита в Черна гора чрез прилагането на европейските политики и на законодателство в областта.

Специфични цели:

- да се създаде възможност потребителските организации в Черна гора да се развиват и натрупат опит в европейското законодателство за защитата на потребителите;
- да се създаде мрежа и активно партньорство с българската организация на потребителите, водещи до обмен на ноу-хау и актуален практически опит по горещи теми от европейския дневен ред за защита на потребителите, националните политики и образованието на потребителите;
- да се повиши обществената информираност в Черна гора за политиката на ЕС относно правата на потребителите.

 

Дейности
• Разкриване и функциониране на потребителска приемна, която предоставя информационни материали, информация по конкретни въпроси, устни и писмени консултации, правна консултация в специални случаи и т.н.
•  Информационни брошури - те спомагат за повишаване на обществената информираност относно изискванията на директивите на ЕС, които са въведени в законодателството на Черна гора.
Темите на информационните брошури включват:

  1. Електронна търговия – съдържание – специфични интернет практики, рискове и предпазване от тях, потребителски права, полезни връзки и контакти, полезни съвети.
  2. Потребителски кредит – съдържание – обхват на потребителския кредит, потребителски права - право на информация, право на отказ, полезни връзки и контакти, полезни съвети.
  3. Заблуждаваща и сравнителна реклама – съдържание - предимства и рискове, законови изисквания, заблуждаваща реклама, сравнителна реклама, децата и рекламата, полезни връзки и контакти, практични съвети.
  4. Безопасност на продуктите – съдържание - какво е "опасен продукт”, задължения на бизнеса, знаци за безопасност, законови потребителски права, надзор на пазара, полезни връзки и контакти, практични съвети.
  5. Как да четем договорите – съдържание - законови изисквания, рискове и предпазване от тях, потребителски права, полезни връзки и контакти, полезни съвети.
  6. Знаем ли какво ядем? – съдържание – изисквания за безопасност към храните, етикетиране, знаци за качество, полезни връзки и контакти, полезни съвети.


•  Специализиран потребителски бюлетин - той се издава на всеки два месеца и предоставя полезна информация по актуални теми като потребителски новини, опасни стоки, цени и гаранции, качество и безопасност на храните, права на потребителите, тестове на продукти, комунални услуги, заблуждаващи реклами, нелоялни търговски практики и т.н.
•  Сравнителни тестове на продукти - сравнителните тестове на продукти са популярно средство за защита на интересите на потребителите. Пет сравнителни тестове ще бъдат проведени в рамките на проекта, включително пет-често се консумират продуктови групи (например - мед, хляб, колбаси, сирена, тоалетна хартия), които ще бъдат избрани в съответствие с резултатите от експертизите.
•  Анализ на неравноправни клаузи - тази дейност цели да идентифицира неравноправни клаузи в договорите на доставчици на обществени услуги (електроенергия, топлоснабдяване и водоснабдяване, мобилни оператори) и продажби от разстояние. Тази дейност е насочена към предоставяне на справедливи клаузи в потребителските договори.
•  Обучение на персонала - консултантите в потребителските центрове са обучени за целите на работата им от български експерти, работещи в АКТИВНИ ПОТРЕБИТЕЛИ.
•  Създаване на Наръчник за потребителски центрове - той предоставя информация, която е много ефективна за подпомагане работата на експерти и активисти на неправителствени организации за изпълнение на задачи, пряко свързани с решаване на потребителски проблеми.

 

Партньори

Водещ партньор
Българската национална асоциация АКТИВНИ ПОТРЕБИТЕЛИ

Партньор
Centar za zaštitu potrošača Crne Gore

Активни потребители е член на BEUC Consumers International ICRT ANEC
RSS Активни Потребители във Facebook Активни Потребители в Twitter Активни Потребители в YouTube Активни Потребители във Vbox7

Aktivnipotrebiteli.bg:

  • Институции |
  • Нашите услуги |
  • Абонамент

За Активни потребители:

  • За нас |
  • Проекти |
  • Мисия |
  • Отчети |
  • Съобщения за пресата |
  • Издания |
  • Правила за ползване |
  • Карта на сайта

Абонирайте се за безплатния
бюлетин на Активни потребители.

Абонирай

AzonMedia