• Начало     |
  • English     
  • Login with Facebook
  • |    Забравена парола?
  • |    Регистрация

Начало

Начало

 

Пазарска кошница: 0 неща Плащане

  • Евро
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 2)
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 3)
    • Напред към еврото!
    • Вярно – Невярно: Цифрово евро VS плащания в брой
    • За еврото накратко
    • Вярно – невярно: Истината за референдума за еврозоната
    • С вашите въпроси за еврото (част 4)
    • Митове и факти за еврото в България
    • Кой отново плаши с приемането на еврото
    • Еврото: Права и защита на потребителите
    • Откъде да получа информация?
    • Кога и как ще плащаме за стоките и услугите?
  • Храни
    • Кисело мляко
    • Месни продукти
    • Кашкавал
    • Краве масло
    • Напитки
    • Сирене
    • Мед
    • Хляб
    • Плодове и зеленчуци
    • Други
  • Здраве и козметика
    • Лекарства
    • Вода за уста
    • Слънчева защита
    • Тютюнопушене
    • Козметика
    • Здравно осигуряване
    • Други
    • Други
    • Колективните искове в полза на потребителите.
    • Генеричните лекарства: как да спестим пари в аптеката
    • Антибиотици и здраве
    • Край на неетичното промотиране на лекарства
    • Играчка под елхата
    • Внимание! Как малките батерии могат да станат опасни за децата
  • Финанси
    • Банки
    • Други
  • Деца
    • Храни
    • Интернет
    • Столчета за кола
    • Дрехи
    • Играчки
    • Други
    • Детски колички
  • Домакинство
    • Климатици
    • Батерии
    • Парфюми
    • Облекла и обувки
    • Прахосмукачки
    • Бяла техника
    • Ютии
    • Други
  • Техника
    • Фотоапарати
    • Телевизори
    • Медиа плейъри
    • Мобилни телефони
    • Принтери
    • Монитори
    • Компютри
    • Видеокамери
    • Електронни книги
    • Други
  • Услуги
    • Транспорт
    • Спорт и отдих
    • Комуникации
    • Интернет
    • Реклами
    • Кампании
    • Топлоснабдяване
    • Електроенергия
    • Телевизия
    • Водоснабдяване
    • ПРОУЧВАНЕ Социалната отговорност на супермаркетите (2014)
  • Еко
    • Статии
  • Други

    • COVID 19
    • Коментар
    • Статии
    • Пазаруване в Сърбия
    • Лични данни
    • Актуално
    • Бюлетин 2016-2024

    • Бюлетин 2025
  • Бюлетин 2016 г.
  • Бюлетин 2017 г.
  • Бюлетин Активни потребители 2022
  • Бюлетин 2018 г.

  • Бюлетин 2019 г.
  • БЮЛЕТИН АКТИВНИ ПОТРЕБИТЕЛИ 2022
  • Бюлетин 2021
  • Бюлетин 2023-2024

Дарение

Подкрепете Асоциация Активни Потребители чрез дарение през платежната система PayPal

Дарете

Анкета

Откъде предпочитате да вземете пари назаем?

Семейство и приятели
Потребителски кредит от банка
Кредитна карта
Фирма за бърз кредит

Гласувай

Начало > Други > Бюлетин 2016-2024 > Бюлетин 2018 г. > Бюлетин АКТИВНИ ПОТРЕБИТЕЛИ, бр.22, 08.06.2018 г.

Още по темата:

Седмичен бюлетин брой 51 (524)
Седмичен бюлетин брой 50 (523)
Седмичен бюлетин брой 49 (522)

Кампания

Бюлетин АКТИВНИ ПОТРЕБИТЕЛИ, бр.22, 08.06.2018 г.

Публикуван на: 08/06/2018 Последна редакция: 14/09/2018
Tweet
photo

Асоциация "Активни потребители"

Седмичен бюлетин 22.2018 (190)

Да опазим децата от маркетинга на нездравословните храни

По повод на Международния ден на детето Асоциация „Активни потребители“ отново потърси отговори на „болните“ въпроси: как да опазим децата от затлъстяване и каква е ролята на рекламата на нездравословните храни за този съвременен бич.

По последни данни в света има над 224 млн. деца с наднормено тегло, а България е на пето място по детско затлъстяване в ЕС, като над 200 000 деца в училищна възраст имат този проблем. Изследване на Световната здравна организация (СЗО) на станалата вече епидемия показва директна връзка с рекламата на нездравословни храни и напитки. Ползването на анимационни герои, с цел да се привлече вниманието на децата е несправедливо, тъй като те, както и родителите им, нямат осъзната защита срещу психологическите похвати, използвани в рекламата.

           За да опазим здравето на децата, регулацията на рекламното таргетиране на деца следва да включи:

• Прилагане на централизирани регулации, вместо саморегулация, като доброволните инициативи, които са доказано неефективни.

• Етикетиране на база хранителни профили, разработени от СЗО, като измерител за здравословност на рекламираните храни за деца.

• Забраняване на рекламата на нездравословни храни в пиковите часове, когато се излъчват детски предавания.

Какво трябва да се направи и какво прави по въпроса Асоциация „Активни потребители“ ще научите на сайта: http://aktivnipotrebiteli.bg

Вашите права и личните данни

            В няколко поредни броя на бюлетина ви запознаваме с новия Регламент за защита на личните данни на ЕС, известен още като GDPR.

Какви са правата ви, свързани с този регламент?

• Имате право да бъдете информирани, по ясен и лесен за разбиране начин, за това как се използват личните ви данни. От съответния оператор трябва да разберете кои данни се използват, от кого и за какви цели.

• Вие имате право на достъп до данните, които организациите притежават за вас и да получите копие от тях.

• Можете да коригирате данните си, ако са неточни.

• Вие имате право да накарате организациите да изтрият данните ви, като преустановят използването им временно или завинаги.

• Ако желаете, можете да получите данните си в някой често използван формат, така че да ги използвате някъде другаде.

• Имате право да ви информират, ако вашите данни са загубени или откраднати.

Топлофикация vs потребители

Потребителите на централно отопление отново „скочиха“, заради високите сметки за парно и топла вода през пролетта. Разбира се, вина има и енергийният монополист, който държи „и сиренето, и ножа“. Но в мартенските сметки има и друг компонент – повечето потребители получават месечни фактури, базирани на прогнозно потребление, формирано от сметките през миналия сезон. Едва 6% от битовите клиенти в София са заявили реален месечен отчет и получават фактури за реално потребената от тях топлинна енергия. Затова проверките на КЕВР на постъпилите от потребители жалби по този конкретен повод не са констатирали грешки в прилагането на Методиката за дялово разпределение на топлинната енергия.

Статистиката

  • През изминалия отоплителен сезон най-много жалби - 49.6% от общия брой, са получени срещу "Топлофикация -София".  
  • В КЕВР са подадени 27 жалби срещу "Топлофикация Перник".
  • По 10 жалби има срещу "Топлофикация Русе" и "ЕВН България Топлофикация".
  • Оплаквания няма единствено срещу дружествата във Враца, Разград, "Брикел" и АЕЦ "Козлодуй".

Преди новия отоплителен сезон

21 общини в страната ще могат да кандидатстват за разпределение на 111 млн. лв. от Оперативна програма „Околна среда“. Проектът „Мерки за подобряване на атмосферния въздух“ от приоритетна ос 5 се отваря до началото на лятото. Финансирането за домакинствата ще е 100% и разходите за подмяната ще са изцяло за сметка на ОП. Бенефициент по процедурата ще е съответната община и тя ще определи домакинствата с необходимост за преминаване към екологичен начин на отопление. Пари ще се дават за подмяна на отоплителни уреди, присъединяване към мрежата на топлофикация или газифициране, където има възможност. Новите отоплителни тела ще трябва да отговарят на изискванията за еко дизайн и енергийна ефективност.

Пазарът в цифри

  • Близо половината българи нямат спестен нито лев, а едва трима от 10 могат да посрещнат изненадващ разход от 1000 лева.
  • 42% от българите теглят кредит повече от веднъж годишно, което е над средното за Европа.
  • 34,2% от българите изостават с плащанията по ипотеки, наеми, сметки за комунални услуги и други задължения.
  • Близо 90% от потребителите предпочитат да купуват храни българско производство.

Календар на потребителя

На 9 и 10 юни в Международния панаир в Пловдив ще се проведе Национален БМВ събор, на който ще се представят нови модели автомобили, мотоциклети и велосипеди, ще има ревю на  ретро коли, презентации на лайфстайл продукти.

На 16 и 17 юни в Интер Експо Център в София ще се състои единственото по рода си у нас тунинг шоу. Ще видите повече от 200 автомобила и мотоциклети, разпределени в категориите: цялостен тунинг, състезателни, суперкар, офроуд и аудио.

От 1 юли лихвите по много от банковите кредити в лева ще се изчисляват по нов начин. Проверете за подробности и за правата ви във вашата банка.

Научете повече за знака за доверие Е-надежден

http://e-nadejden.bg

Научете повече за кръговата икономика:

#CircularEconomy

https://twitter.com/EU_ENV

https://www.facebook.com/EUEnvironment

http://ec.europa.eu/environment/circular-economy/

Интернет страницата на Активни потребители публикува уникални, експертни и независими изследвания, които ви пестят време и пари. Това е един от малкото сайтове БЕЗ РЕКЛАМИ, който се издържа само от своите читатели. Без вашата помощ няма да можем да осъществяваме тестове и проучвания на пазара.

Абонирайте се само за 15 лева за година и ще получите пълен достъп до нашите рейтинги на тестваните стоки и услуги.

Най-лесно може това може да направите ТУК.

Последвайте ни във Facebook и в Twitter.
Туроператорски фирми не виждат форсмажорни обстоятелства в Турция
Tweet
Активни потребители е член на BEUC Consumers International ICRT ANEC
RSS Активни Потребители във Facebook Активни Потребители в Twitter Активни Потребители в YouTube Активни Потребители във Vbox7

Aktivnipotrebiteli.bg:

  • Институции |
  • Нашите услуги |
  • Абонамент

За Активни потребители:

  • За нас |
  • Проекти |
  • Мисия |
  • Отчети |
  • Съобщения за пресата |
  • Издания |
  • Правила за ползване |
  • Карта на сайта

Абонирайте се за безплатния
бюлетин на Активни потребители.

Абонирай

AzonMedia