• Начало     |
  • English     
  • Login with Facebook
  • |    Забравена парола?
  • |    Регистрация

Начало

Начало

 

Пазарска кошница: 0 неща Плащане

  • Евро
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 2)
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 3)
    • Напред към еврото!
    • Вярно – Невярно: Цифрово евро VS плащания в брой
    • За еврото накратко
    • Вярно – невярно: Истината за референдума за еврозоната
    • С вашите въпроси за еврото (част 4)
    • Митове и факти за еврото в България
    • Кой отново плаши с приемането на еврото
    • Еврото: Права и защита на потребителите
    • Откъде да получа информация?
    • Кога и как ще плащаме за стоките и услугите?
  • Храни
    • Кисело мляко
    • Месни продукти
    • Кашкавал
    • Краве масло
    • Напитки
    • Сирене
    • Мед
    • Хляб
    • Плодове и зеленчуци
    • Други
  • Здраве и козметика
    • Лекарства
    • Вода за уста
    • Слънчева защита
    • Тютюнопушене
    • Козметика
    • Здравно осигуряване
    • Други
    • Други
    • Колективните искове в полза на потребителите.
    • Генеричните лекарства: как да спестим пари в аптеката
    • Антибиотици и здраве
    • Край на неетичното промотиране на лекарства
    • Играчка под елхата
    • Внимание! Как малките батерии могат да станат опасни за децата
  • Финанси
    • Банки
    • Други
  • Деца
    • Храни
    • Интернет
    • Столчета за кола
    • Дрехи
    • Играчки
    • Други
    • Детски колички
  • Домакинство
    • Климатици
    • Батерии
    • Парфюми
    • Облекла и обувки
    • Прахосмукачки
    • Бяла техника
    • Ютии
    • Други
  • Техника
    • Фотоапарати
    • Телевизори
    • Медиа плейъри
    • Мобилни телефони
    • Принтери
    • Монитори
    • Компютри
    • Видеокамери
    • Електронни книги
    • Други
  • Услуги
    • Транспорт
    • Спорт и отдих
    • Комуникации
    • Интернет
    • Реклами
    • Кампании
    • Топлоснабдяване
    • Електроенергия
    • Телевизия
    • Водоснабдяване
    • ПРОУЧВАНЕ Социалната отговорност на супермаркетите (2014)
  • Еко
    • Статии
  • Други

    • COVID 19
    • Коментар
    • Статии
    • Пазаруване в Сърбия
    • Лични данни
    • Актуално
    • Бюлетин 2016-2024

    • Бюлетин 2025
  • Бюлетин 2016 г.
  • Бюлетин 2017 г.
  • Бюлетин Активни потребители 2022
  • Бюлетин 2018 г.

  • Бюлетин 2019 г.
  • БЮЛЕТИН АКТИВНИ ПОТРЕБИТЕЛИ 2022
  • Бюлетин 2021
  • Бюлетин 2023-2024

Дарение

Подкрепете Асоциация Активни Потребители чрез дарение през платежната система PayPal

Дарете

Анкета

Откъде предпочитате да вземете пари назаем?

Семейство и приятели
Потребителски кредит от банка
Кредитна карта
Фирма за бърз кредит

Гласувай

Начало > Други > Бюлетин 2016-2024 > Бюлетин 2018 г. > Бюлетин АКТИВНИ ПОТРЕБИТЕЛИ, бр.46, 23.11.2018 г.

Още по темата:

Седмичен бюлетин брой 51 (524)
Седмичен бюлетин брой 50 (523)
Седмичен бюлетин брой 49 (522)

Кампания

Бюлетин АКТИВНИ ПОТРЕБИТЕЛИ, бр.46, 23.11.2018 г.

Публикуван на: 23/11/2018 Последна редакция: 30/11/2018
Tweet
photo

Асоциация "Активни потребители"

Седмичен бюлетин 46.2018 (214)

Следете цените, проверете намаленията!

Асоциация Активни потребители стартира онлайн инструмент за следене историята на цените в големите онлайн магазини.

Ако имате съмнения, че обявено намаление може да не е реално, можете да проверите историята на цената на продукта с нашето онлайн приложение. Стартираме с най-големите онлайн търговци (към момента може да следите цените за продукти от следните е-магазини: Техномаркет, Технополис и Зора), но към тях ще добавяме цените на още онлайн магазини.

В приложението можете да проверявате цените по два начина:

1. Избирате желаната от вас категория подукти при съответния търговец и след това избирате конкретен продукт, който да проверите.  След това можете да отидете в сайта на търговеца, за да видите актуалните им предложения.

2. Можете също да копирате URL адрес от интернет страницата на търговец и да го поставите в полето „Поставете URL към продукт” и да изберете бутона „Провери”. Сайтът ще зареди досието на изрбрания продукт и ще можете да сравните актуалната оферта със запазените от нас цени.

В приложението се индексират само продукти (технически продукти, бяла и черна техника, домакински уреди и др.) с цена над 30 лева. Не са включени цените на консумативи като салфетки, кърпи, покривки, посуда и др.

Посетете приложението за наблюдение на цени на адрес ceni.aktivnipotrebiteli.bg

На прага на 2019 г.

Дойде време да „теглим чертата“ на отиващата си година и да посрещнем предизвикателствата на новата. Какво са подготвили за нас европейските институции, какво ще се направи у нас за развитието на пазара, нашите права и тяхната защита? Всичко това ще научавате от нашата нова рубрика „На прага на 2019 г.“.

Програма за силна Европа

Всяка година Европейската комисия приема работна програма, в която се посочват действията, които ще предприеме и с които се запознават всички граждани на Обединена Европа. С програмата за 2019 г., представена преди дни, на европейците се предлага силна перспектива за бъдещето. 

Какво предстои?

  • координиран план за развитието на изкуствения интелект в Европа,
  • план за действие относно дезинформацията,
  • създаване на европейско електронно здравно досие,
  • оценка на оставащите пречки пред единния пазар,
  • стратегия за веществата, нарушаващи функциите на ендокринната система,
  • стратегия за дългосрочно намаляване на емисиите на парникови газове и развитие на енергийния съюз.

ЕК ще защити увеличеното използване на гласуването с квалифицирано мнозинство в областите на енергетиката и климата, данъчното облагане и социалната политика. Ще се укрепят още повече принципите на правовата държава и международната роля на еврото, ще се работи за напредък във връзка с визовата реципрочност и за „общуване на тема Европа“.

Срещу старите дизели

След като министърът на околната среда и водите Нено Димов представи пред Съвета по околна среда на ЕС информационна нота за необходимостта от приемане на мерки за справяне със замърсяването на въздуха от очаквания внос на употребявани автомобили от страни членки с висок стандарт към държави с по-ниска покупателна способност на населението след забраната за използването на такива автомобили в някои европейски градове, се получи подкрепа от осем държави-членки.

Вече е факт напливът на употребявани автомобили от държави с високи средни доходи към такива с ниски. Това създава риск от т.нар. „вътрешно изтичане на въглерод“ в ЕС. Проблемът не би могъл да бъде решен чрез директна забрана на вноса, защото това означава нарушаване на един от основните принципи на ЕС – свободното движение на стоки. Прагматичният подход изисква онзи, който изкривява пазара, да поеме отговорността. Това означава държавите, които въвеждат подобни забрани, да не могат да „изнасят“ коли, които не отговарят на определени стандарти и тази отговорност трябва да бъде закрепена на европейско ниво, защото касае целия ЕС. Именно затова, съвместно с Полша и Словакия, България иска да привлече вниманието към сериозността на проблема и към необходимостта да бъдат предприети мерки, в т.ч. и законодателни, за справяне с него на европейско ниво.

На предпразничния пазар

Битката на производители и търговци за предколедното внимание на потребителите вече тече с размах. За нея обаче също има правила, които трябва да се знаят и най-вече – да се спазват, от бизнеса и от купувачите. Това стана ясно от проведената от КЗП конференция „Празничните намаления - предизвикателства пред малките и средни предприятия“.

Какво трябва да знаем?

  • Според новия член 4 на Закона за защита на потребителите търговецът е длъжен да предостави предварителна информация на потребителя, за да получи той правото на информиран избор.
  • И при предпразничните акции и кампании потребителите трябва да получат информация за цените, производителя на стоката, срока й на годност, опасностите при употребата й, наличност в търговската мрежа.
  • Всяко съобщение за намаляване на цената трябва да включва: стоки и услуги с намалени цени, условия на продажба, срока за действие на намалението.
  • Намалението на цените не може да бъде за по-малко от един ден и повече от един месец, с изключение на пълната разпродажба или затваряне на обекта.
  • Стоките с намалени цени трябва да се поставят на обозначени и отделни места – извън зоните на редовните цени.

Предпразничният пазар у нас ни учи, че на него по-скоро няма правила, отколкото ред и законност. Вместо надолу, цените тръгват нагоре, исканата по закон информация често липсва, а за правата не остава ред. А е важно, дори при предпразничния стрес, на купувачите да се предоставя вярна и пълна информация, безопасни и качествени стоки, добре опаковани и етикетирани, с документи и касови бележки, а в най-добрия случай – и с добро обслужване.

Пазарът в цифри

  • Банско оглави класацията на Post Office Travel за най-евтините ски дестинации в Европа.
  • Цените в нашия курорт са близо 10% по-ниски от миналогодишния победител – Кранска гора в Словения.
  • Едноседмичен престой в Банско струва средно 405 паунда.
  • Критериите, по които се оценяват курортите, са цените за наем на ски оборудване, лифт карти, ски уроци, на напитки и обяд близо до пистите.

Календар на потребителя

До 2 декември в изложбената зала на ЦУМ продължава „Магията на ръцете“ – предпразничен базар за плетива, аксесоари и сувенири.

На 3 декември от 9:30 ч., зала Б, в сградата на БТПП Enterprise Europe Network и Европейски потребителски център - България организират безплатно обучение на тема „Новите правила за онлайн търговия“.

До 8 декември в зала „Универсиада“ се провежда Националното търговско изложение „Златен лъв“ с участието на български фирми от различни сектори.  

Научете повече за знака за доверие Е надежден

https://e-nadejden.bg

Научете повече за кръговата икономика:

#CircularEconomy

https://twitter.com/EU_ENV

https://www.facebook.com/EUEnvironment

http://ec.europa.eu/environment/circular-economy/

Интернет страницата на Активни потребители публикува уникални, експертни и независими изследвания, които ви пестят време и пари. Това е един от малкото сайтове БЕЗ РЕКЛАМИ, който се издържа само от своите читатели. Без вашата помощ няма да можем да осъществяваме тестове и проучвания на пазара.

Абонирайте се само за 15 лева за година и ще получите пълен достъп до нашите рейтинги на тестваните стоки и услуги.

Най-лесно може това може да направите ТУК.

Последвайте ни във Facebook и в Twitter.
Туроператорски фирми не виждат форсмажорни обстоятелства в Турция
Tweet
Активни потребители е член на BEUC Consumers International ICRT ANEC
RSS Активни Потребители във Facebook Активни Потребители в Twitter Активни Потребители в YouTube Активни Потребители във Vbox7

Aktivnipotrebiteli.bg:

  • Институции |
  • Нашите услуги |
  • Абонамент

За Активни потребители:

  • За нас |
  • Проекти |
  • Мисия |
  • Отчети |
  • Съобщения за пресата |
  • Издания |
  • Правила за ползване |
  • Карта на сайта

Абонирайте се за безплатния
бюлетин на Активни потребители.

Абонирай

AzonMedia