• Начало     |
  • English     
  • Login with Facebook
  • |    Забравена парола?
  • |    Регистрация

Начало

Начало

 

Пазарска кошница: 0 неща Плащане

  • Евро
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 2)
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 3)
    • Напред към еврото!
    • Вярно – Невярно: Цифрово евро VS плащания в брой
    • За еврото накратко
    • Вярно – невярно: Истината за референдума за еврозоната
    • С вашите въпроси за еврото (част 4)
    • Митове и факти за еврото в България
    • Кой отново плаши с приемането на еврото
    • Еврото: Права и защита на потребителите
    • Откъде да получа информация?
    • Кога и как ще плащаме за стоките и услугите?
  • Храни
    • Кисело мляко
    • Месни продукти
    • Кашкавал
    • Краве масло
    • Напитки
    • Сирене
    • Мед
    • Хляб
    • Плодове и зеленчуци
    • Други
  • Здраве и козметика
    • Лекарства
    • Вода за уста
    • Слънчева защита
    • Тютюнопушене
    • Козметика
    • Здравно осигуряване
    • Други
    • Други
    • Колективните искове в полза на потребителите.
    • Генеричните лекарства: как да спестим пари в аптеката
    • Антибиотици и здраве
    • Край на неетичното промотиране на лекарства
    • Играчка под елхата
    • Внимание! Как малките батерии могат да станат опасни за децата
  • Финанси
    • Банки
    • Други
  • Деца
    • Храни
    • Интернет
    • Столчета за кола
    • Дрехи
    • Играчки
    • Други
    • Детски колички
  • Домакинство
    • Климатици
    • Батерии
    • Парфюми
    • Облекла и обувки
    • Прахосмукачки
    • Бяла техника
    • Ютии
    • Други
  • Техника
    • Фотоапарати
    • Телевизори
    • Медиа плейъри
    • Мобилни телефони
    • Принтери
    • Монитори
    • Компютри
    • Видеокамери
    • Електронни книги
    • Други
  • Услуги
    • Транспорт
    • Спорт и отдих
    • Комуникации
    • Интернет
    • Реклами
    • Кампании
    • Топлоснабдяване
    • Електроенергия
    • Телевизия
    • Водоснабдяване
    • ПРОУЧВАНЕ Социалната отговорност на супермаркетите (2014)
  • Еко
    • Статии
  • Други

    • COVID 19
    • Коментар
    • Статии
    • Пазаруване в Сърбия
    • Лични данни
    • Актуално
    • Бюлетин 2016-2024

    • Бюлетин 2025
  • Бюлетин 2016 г.

  • Бюлетин 2017 г.
  • Бюлетин Активни потребители 2022
  • Бюлетин 2018 г.
  • Бюлетин 2019 г.
  • БЮЛЕТИН АКТИВНИ ПОТРЕБИТЕЛИ 2022
  • Бюлетин 2021
  • Бюлетин 2023-2024

Дарение

Подкрепете Асоциация Активни Потребители чрез дарение през платежната система PayPal

Дарете

Анкета

Откъде предпочитате да вземете пари назаем?

Семейство и приятели
Потребителски кредит от банка
Кредитна карта
Фирма за бърз кредит

Гласувай

Начало > Други > Бюлетин 2016-2024 > Бюлетин 2016 г. > Бюлетин АКТИВНИ ПОТРЕБИТЕЛИ, бр.11, 18.03.2016г.

Още по темата:

Седмичен бюлетин брой 51 (524)
Седмичен бюлетин брой 50 (523)
Седмичен бюлетин брой 49 (522)

Кампания

Бюлетин АКТИВНИ ПОТРЕБИТЕЛИ, бр.11, 18.03.2016г.

Публикуван на: 21/03/2016 Последна редакция: 17/05/2017
Tweet
photo

Асоциация "Активни потребители"

Седмичен бюлетин 11.2016 (79)

БАБХ спря внос на 22 тона ябълки и над 1 тон зеленчуци от Македония и Гърция

Българска агенция по безопасност на храните спря опит за внос на 22 тона ябълки през ГКПП Гюешево, защото са с неизяснен произход. На граничния пункт с Гърция пък са констатирани 800 килограма домати и 360 килограма краставици, заради разминаване между реалното качество и посоченото в документите им.

Инспекциите са част от масови проверки на влизащите в страната пресни плодове и зеленчуци през границата ни с Гърция и Македония. Инспекторите следят за съответствие с обявеното качество на стоката и необходимите придружаващи документи за произход, етикетировка, фактури и други. Целта на проверките е да се предотврати вносът на некачествени и негодни за консумация плодове и зеленчуци.

ВАС потвърди наложена от КЗК санкция на Лидл за заблуждаваща реклама

Върховният административен съд (ВАС) потвърди санкция в размер на 370 859 лв., наложена на  „Лидл България ЕООД енд Ко“ КД от Комисията за защита на конкуренцията за заблуждаваща реклама.

Проучването на Комисията през 2013 г. установи, че рекламната кампания „Най-доброто от България, най-доброто от Европа“ има заблуждаващ характер.

В своето решение Съдът изцяло споделя констатациите на Комисията за извършеното нарушение. Според Комисията и Съда връзката между категорията рекламирани продукти и търговските им марки, ведно със словосъчетанието „най-доброто” създава убеждението за най-добро качество от тази категория, предлагано под съответните марки, за които е установено, че по качествените си показатели се доближават до границата на допустимите стойности за годност. Съдът потвърждава, че рекламното послание по начина му на представяне е в състояние да повлияе на икономическото поведение на потребителите и извлича необосновано предимство пред останалите предприятия, които предлагат същата категория продукти.

Три вида закрила за храни от ЕК

Европейският съюз прилага три вида закрила на селскостопански и хранителни продукти - това са храни със защитени наименования за произход, географски указания и храни с традиционно-специфичен характер.

Общото между тях е, че защитените продукти носят логото на ЕС, което означава, че са с по-специални качества, съответно – и по-скъпи. Общо е и правилото, че защитата не е свързана с правата на отделна фирма (както е при търговската марка), а от нея могат да се ползват неограничен брой обединени в сдружение производители, спазващи определени условия.

Разликата между трите категории е, че продуктите със защитени наименования за произход или географски указания са характерни само за определен регион и могат да бъдат произвеждани само от фирмите в него. Храните с традиционно-специфичен характер обаче могат да бъдат произвеждани от фирми в цялата страна, но при определени условия.

Всички защитени продукти можете да намерите в Базата данни на Европейската комисия.

Земя за продан

След земеразделянето през 90-те години милиони българи се оказаха собственици на земеделска земя. Много от тях не знаят какво да правят, да я продават или отдават под аренда. Собственици предлагат малки ниви до 10 дка, най-масово – по 3-4 дка, а най-честите причини за продажбата им са покриването на разходи за лечение, пътуване в чужбина, покупката на друг имот или плащането на дългове. Земята у нас е силно раздробена. В момента средният размер на парцелите е 5,5 дка, което е крайно недостатъчно за развитие на ефективно земеделие. 4 млн. дка е необработваемата земя. По данни на земеделски фондове, пикът на цената на земеделската земя е достигнат през миналата година и се очаква тя да почне да спада, тъй като няма търсене на предлаганите малки ниви.

„Потребителската кошница“ по БНТ 2

15 март и българските потребители    

За Световния ден на потребителите КЗП огласи обнадеждаващи новини: През последната година са решени над 70% от постъпилите жалби - с 12% повече от 2014 г. Нарушенията на пазара са намалели с около 10%, а само при онлайн търговията намалението е с около 35%. Над една трета от жалбите на потребителите са за комуникационната техника. 19% от потребителите се жалват от обществените услуги, други 11% се оплакват от битовите уреди.От БАБХ съобщиха, че през 2015 г. инспекторите й са взели 316 проби за наличието на антибиотици във фермите. Пробите от суровините в преработвателните предприятия са 578, а 104 проби са взети от фуражите. При установяване на антибиотици в готовите храни, те се унищожават, а добрата новина е, че за последната година те не са откривани по рафтовете на магазините.Във всички Европейски потребителски центрове през миналата година са постъпили близо 50 хил. жалби.

Европейски потребителски център-България са потърсили за помощ 637 потребители. По 137 от жалбите е постигнато споразумение между търговеца и потребителя.

Още добри новини от пазара - в "Потребителската кошница" на 19 март от 13 ч

Вижте още материали от предаването"Потребителската кошница" по БНТ.

ПОЛЕЗНА ИНФОРМАЦИЯ

Разделно събиране на електрическо и електронно оборудване

Събирането на излязло от употреба електическо и електронно оборудване (ИУЕЕО) се извършва от „Елтехресурс” АД и „Екобултех”. За удобството на гражданите е създадена възможност за организиране на предаването на ИУЕЕО и в неработни дни.

София, Пловдив, Варна, Бургас, Русе

Разделно събиране на стари превозни средства

Собствениците на излезли от употреба моторни превозни средства (ИУМПС) са длъжни да ги предават на площадки за събиране и временно съхраняване или в центрове за разкомплектоване.

Списък на дружества за събиране на ИУМПС от районите на столична община

Разделно събиране на опасни отпадъци от домакинствата в София

График по райони за изхвърляне опасните отпадъци в поставени за целта контейнери.

График за разделно събиране на опасни отпадъци от домакинствата

Интернет страницата на Активни потребители публикува уникални, експертни и независими изследвания, които ви пестят време и пари. Това е един от малкото сайтове БЕЗ РЕКЛАМИ, който се издържа само от своите читатели. Без вашата помощ няма да можем да осъществяваме тестове и проучвания на пазара.

Абонирайте се само за 15 лева за година и ще получите пълен достъп до нашите рейтинги на тестваните стоки и услуги.

Най-лесно може това може да направите ТУК.

Последвайте ни във Facebook и в Twitter.

Българските потребители са най-неуверените в Европейския съюз 

Tweet
Активни потребители е член на BEUC Consumers International ICRT ANEC
RSS Активни Потребители във Facebook Активни Потребители в Twitter Активни Потребители в YouTube Активни Потребители във Vbox7

Aktivnipotrebiteli.bg:

  • Институции |
  • Нашите услуги |
  • Абонамент

За Активни потребители:

  • За нас |
  • Проекти |
  • Мисия |
  • Отчети |
  • Съобщения за пресата |
  • Издания |
  • Правила за ползване |
  • Карта на сайта

Абонирайте се за безплатния
бюлетин на Активни потребители.

Абонирай

AzonMedia