• Начало     |
  • English     
  • Login with Facebook
  • |    Забравена парола?
  • |    Регистрация

Начало

Начало

 

Пазарска кошница: 0 неща Плащане

  • Евро
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 2)
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 3)
    • Напред към еврото!
    • Вярно – Невярно: Цифрово евро VS плащания в брой
    • За еврото накратко
    • Вярно – невярно: Истината за референдума за еврозоната
    • С вашите въпроси за еврото (част 4)
    • Митове и факти за еврото в България
    • Кой отново плаши с приемането на еврото
    • Еврото: Права и защита на потребителите
    • Откъде да получа информация?
    • Кога и как ще плащаме за стоките и услугите?
  • Храни
    • Кисело мляко
    • Месни продукти
    • Кашкавал
    • Краве масло
    • Напитки
    • Сирене
    • Мед
    • Хляб
    • Плодове и зеленчуци
    • Други
  • Здраве и козметика
    • Лекарства
    • Вода за уста
    • Слънчева защита
    • Тютюнопушене
    • Козметика
    • Здравно осигуряване
    • Други
    • Други
    • Колективните искове в полза на потребителите.
    • Генеричните лекарства: как да спестим пари в аптеката
    • Антибиотици и здраве
    • Край на неетичното промотиране на лекарства
    • Играчка под елхата
    • Внимание! Как малките батерии могат да станат опасни за децата
  • Финанси
    • Банки
    • Други
  • Деца
    • Храни
    • Интернет
    • Столчета за кола
    • Дрехи
    • Играчки
    • Други
    • Детски колички
  • Домакинство
    • Климатици
    • Батерии
    • Парфюми
    • Облекла и обувки
    • Прахосмукачки
    • Бяла техника
    • Ютии
    • Други
  • Техника
    • Фотоапарати
    • Телевизори
    • Медиа плейъри
    • Мобилни телефони
    • Принтери
    • Монитори
    • Компютри
    • Видеокамери
    • Електронни книги
    • Други
  • Услуги
    • Транспорт
    • Спорт и отдих
    • Комуникации
    • Интернет
    • Реклами
    • Кампании
    • Топлоснабдяване
    • Електроенергия
    • Телевизия
    • Водоснабдяване
    • ПРОУЧВАНЕ Социалната отговорност на супермаркетите (2014)
  • Еко
    • Статии
  • Други

    • COVID 19
    • Коментар
    • Статии
    • Пазаруване в Сърбия
    • Лични данни
    • Актуално
    • Бюлетин 2016-2024

    • Бюлетин 2025
  • Бюлетин 2016 г.
  • Бюлетин 2017 г.

  • Бюлетин Активни потребители 2022
  • Бюлетин 2018 г.
  • Бюлетин 2019 г.
  • БЮЛЕТИН АКТИВНИ ПОТРЕБИТЕЛИ 2022
  • Бюлетин 2021
  • Бюлетин 2023-2024

Дарение

Подкрепете Асоциация Активни Потребители чрез дарение през платежната система PayPal

Дарете

Анкета

Откъде предпочитате да вземете пари назаем?

Семейство и приятели
Потребителски кредит от банка
Кредитна карта
Фирма за бърз кредит

Гласувай

Начало > Други > Бюлетин 2016-2024 > Бюлетин 2017 г. > Бюлетин АКТИВНИ ПОТРЕБИТЕЛИ, бр.10, 10.03.2017 г.

Още по темата:

Седмичен бюлетин брой 51 (524)
Седмичен бюлетин брой 50 (523)
Седмичен бюлетин брой 49 (522)

Кампания

Бюлетин АКТИВНИ ПОТРЕБИТЕЛИ, бр.10, 10.03.2017 г.

Публикуван на: 07/03/2017 Последна редакция: 17/03/2017
Tweet
photo

Асоциация "Активни потребители"

Седмичен бюлетин 10.2017 (129)

М-тел и Близу Медия агресивно налагат нови ТВ канали

В следствие постъпили оплаквания от потребители, сдружение „Българска национална асоциация Активни потребители” отправи сигнал до Комисията за защита на потребителите (КЗП), заради прилагането на агресивна търговска практика от страна на М-тел и Близу Медиа.

В сигнала се споменава, че „М-тел” и притежаваното от него дружество-доставчик на цифрово съдържание „Blizoo”, налагат на абонатите си използването на три нови телевизионни канала - “M-tel Sport 1”, “Mtel Sport 2” и “EDGEsport”, срещу допълнително заплащане, без да е имало съгласие за това от страна на клиента.

Посочените три канала се предлагат напълно безплатно до 31.03.2017 г., но след изтичането на тази дата за тях се изисква заплащане на такса, освен ако потребителите не се откажат чрез изпращане на SMS. Освен това, при клиентите, които не са абонати на М-тел SMS-ът се таксува, а при технически пропуск (напр. непълно ЕГН на абоната) волята му няма да бъде зачетена. С поведението си „М-тел“ и „Blizoo” осъществяват нарушение на забранмата за доставка на непоискано цифрово съдържание по смисъла на Закона за защита на потребители, което следва да бъде санкционирано от КЗП.

Призоваваме М-тел и Близу незабавно да прекратят тази практика и да оставят потребителите сами да избират кога и какво да включат в абонаментните си планове.

Голям успех за идеята за светофарно етикетиране на храните

В навечерието на световния ден на потребителите 6 големи компании обявиха, че ще въведат светофарната система за етикетиране на своите продукти.

The Coca-Cola Company, Mars, Mondelez International, Nestlé, PepsiCo и Unilever съобщиха на 8 март, че ще въведат цветно кодиране на хранителната информация популярно още като светофарно изобразяване. Това означава, че когато съдържанието на даден хранителен елемент, например мазнини, надвишава препоръчителната дневна доза, то стойността ще бъде оцветявана в жълто или червено спрямо количеството. Когато то е по-ниско, ще бъде оцветявано в зелено. Просто и ясно.

Припомняме, че през 2010 година апелирахме този подход да бъде възприет в целия Европейски съюз, но за съжаление идеята не събра достатъчно подкрепа в Европейския парламент. Сега е очевидно, че все по-често ще срещаме „светофарни етикети” в магазините. Така добрата идея може сама да си пробие път с чисто пазарни методи, без да се налага участието на политиците. Остава единствено горчивия вкус, че не политиците а компаниите първи разбраха нуждите на потребителите и важността на коректното информиране.

Повече за инициативата можете да научите на сайта http://evolvednutritionlabel.eu/.

Куклата Cayla рекламира нездравословни храни

Както вече съобщихме в предишни броеве в Германия забраниха свързаната с Интернет кукла Cayla, защото може да шпионира децата, които я използват. Тя не само нарушава неприкосновеността на личния живот, но също така рекламира нездравословни храни на деца. Вижте видео, в което Cayla рекламира продукти Cheerios и M&М’s. В друго клипче пък може да разберете как може да бъде хакната куклата.

"Потребителската кошница" по БНТ 2

Лъжица олио

У нас годишната консумация на олио на човек е 12 – 14 литра. На месец всеки потребител изяжда средно по 1 литър. На ден консумацията е лъжица – лъжица и половина. Специалистите по здравословно хранене препоръчват в домакинството да се използва повече студено пресовано олио. Каква е разликата с рафинираното слънчогледово олио, което купуваме традиционно?

Отговорът - в "Потребителската кошница" на 11 март от 13 ч.

Вижте още материали от предаването "Потребителската кошница" по БНТ.

Интернет страницата на Активни потребители публикува уникални, експертни и независими изследвания, които ви пестят време и пари. Това е един от малкото сайтове БЕЗ РЕКЛАМИ, който се издържа само от своите читатели. Без вашата помощ няма да можем да осъществяваме тестове и проучвания на пазара.

Абонирайте се само за 15 лева за година и ще получите пълен достъп до нашите рейтинги на тестваните стоки и услуги.

Най-лесно може това може да направите ТУК.

Последвайте ни във Facebook и в Twitter.
Туроператорски фирми не виждат форсмажорни обстоятелства в Турция
Tweet
Активни потребители е член на BEUC Consumers International ICRT ANEC
RSS Активни Потребители във Facebook Активни Потребители в Twitter Активни Потребители в YouTube Активни Потребители във Vbox7

Aktivnipotrebiteli.bg:

  • Институции |
  • Нашите услуги |
  • Абонамент

За Активни потребители:

  • За нас |
  • Проекти |
  • Мисия |
  • Отчети |
  • Съобщения за пресата |
  • Издания |
  • Правила за ползване |
  • Карта на сайта

Абонирайте се за безплатния
бюлетин на Активни потребители.

Абонирай

AzonMedia