• Начало     |
  • English     
  • Login with Facebook
  • |    Забравена парола?
  • |    Регистрация

Начало

Начало

 

Пазарска кошница: 0 неща Плащане

  • Евро
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 2)
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 3)
    • Напред към еврото!
    • Вярно – Невярно: Цифрово евро VS плащания в брой
    • За еврото накратко
    • Вярно – невярно: Истината за референдума за еврозоната
    • С вашите въпроси за еврото (част 4)
    • Митове и факти за еврото в България
    • Кой отново плаши с приемането на еврото
    • Еврото: Права и защита на потребителите
    • Откъде да получа информация?
    • Кога и как ще плащаме за стоките и услугите?
    • С вашите въпроси за еврото (част 5)
    • Цифровото евро – помощник или „дигитално робство“?
    • За парите в личния портфейл и в държавата
  • Храни
    • Кисело мляко
    • Месни продукти
    • Кашкавал
    • Краве масло
    • Напитки
    • Сирене
    • Мед
    • Хляб
    • Плодове и зеленчуци
    • Други
  • Здраве и козметика
    • Лекарства
    • Вода за уста
    • Слънчева защита
    • Тютюнопушене
    • Козметика
    • Здравно осигуряване
    • Други
    • Други
    • Колективните искове в полза на потребителите.
    • Генеричните лекарства: как да спестим пари в аптеката
    • Антибиотици и здраве
    • Край на неетичното промотиране на лекарства
    • Играчка под елхата
    • Внимание! Как малките батерии могат да станат опасни за децата
  • Финанси

    • Банки

    • Други
  • Деца
    • Храни
    • Интернет
    • Столчета за кола
    • Дрехи
    • Играчки
    • Други
    • Детски колички
  • Домакинство
    • Климатици
    • Батерии
    • Парфюми
    • Облекла и обувки
    • Прахосмукачки
    • Бяла техника
    • Ютии
    • Други
  • Техника
    • Фотоапарати
    • Телевизори
    • Медиа плейъри
    • Мобилни телефони
    • Принтери
    • Монитори
    • Компютри
    • Видеокамери
    • Електронни книги
    • Други
  • Услуги
    • Транспорт
    • Спорт и отдих
    • Комуникации
    • Интернет
    • Реклами
    • Кампании
    • Топлоснабдяване
    • Електроенергия
    • Телевизия
    • Водоснабдяване
    • ПРОУЧВАНЕ Социалната отговорност на супермаркетите (2014)
  • Еко
    • Статии
  • Други
    • COVID 19
    • Коментар
    • Статии
    • Пазаруване в Сърбия
    • Лични данни
    • Актуално
    • Бюлетин 2016-2024
    • Бюлетин 2025
  • Тест
  • Статии

  • Контролен орган

Дарение

Подкрепете Асоциация Активни Потребители чрез дарение през платежната система PayPal

Дарете

Анкета

Откъде предпочитате да вземете пари назаем?

Семейство и приятели
Потребителски кредит от банка
Кредитна карта
Фирма за бърз кредит

Гласувай

Начало > Финанси > Банки > Статии > Особености при депозитите с нарастващ лихвен процент

Още по темата:

Колко достъпна е информацията за ипотечните кредити?

Накъде ще плават лихвите по ипотечните заеми

Защо да плащаме с банкова карта

Статия

Особености при депозитите с нарастващ лихвен процент

Публикуван на: 20/10/2006
Tweet

Или за какво трябва да внимаваме при реклами
от типа „Лихвен процент до...% годишно”? 

През последните няколко години конкуренцията между банковите институции се засили, а с нея и агресивността на промоциите и рекламните им послания. За съжаление обаче, много от тези промоции съдържат неправилни съобщения, които вместо да улеснят потребителя, го заблуждават.

Типичен пример са т.нар. депозити с прогресивно нарастваща лихва. Това е лихва, която се променя според престоя на парите в дадената банка, като лихвата е различна за всеки период. В тези случаи банките открито афишират най-високата лихва за последния месец или период, а реалното увеличение на техния депозит за целия период остава скрито.

Например напоследък някои банки рекламират едногодишни депозити с впечатляващият лихвен процент от 7%. Според тази оферта, потребителят би си помислил, че ако вложи 10 000 лева, след 12 месеца ще има на разположение 10 700 лв., или печалба от 700 лв.  Но тъй като става дума за прогресивно нарастване – в началото лихвата е много по-ниска от 7%, то истинската печалба след една година със сигурност ще е доста под очакваните 700 лева.

В страните от Западна Европа и Северна Америка при рекламирането на подобни депозити се ползва показателят Ефективна Годишна Лихва (на английски AER – Аnnual Equivalent Rate). За да е коректно изчислението по този показател, трябва да се приеме, че лихвите не се теглят, а се капитализират за целия период на депозита – ако условията на конкретния продукт го позволяват.

Реалното процентно увеличение на сумата по депозитите е значително по-различно от процента, упоменат за последния месец или период. Показателят Ефективна Годишна Лихва позволява на потребителите да имат не само възможността да сметнат своята реална лихва при депозити с прогресивно нарастваща лихва, но и да ги съпоставят със стандартните срочни депозити.

За повече подробности посетете сайта www.moitepari.bg – там може да намерите безплатно сравнение на всички депозитни и други банкови продукти, предлагани на българския пазар.

Tweet

Дарение

За да можем да доставяме още полезна информация и тестове имаме нужда от вашата подкрепа.

Дори най-дребната сума ще ни помогне да бъдем още по-полезни, защото заедно сме по-силни.

Дарете

Коментари ( 0 общо )

anonymous

anonymous


Прати

Активни потребители е член на BEUC Consumers International ICRT ANEC
RSS Активни Потребители във Facebook Активни Потребители в Twitter Активни Потребители в YouTube Активни Потребители във Vbox7

Aktivnipotrebiteli.bg:

  • Институции |
  • Нашите услуги |
  • Абонамент

За Активни потребители:

  • За нас |
  • Проекти |
  • Мисия |
  • Отчети |
  • Съобщения за пресата |
  • Издания |
  • Правила за ползване |
  • Карта на сайта

Абонирайте се за безплатния
бюлетин на Активни потребители.

Абонирай

AzonMedia