• Начало     |
  • English     
  • Login with Facebook
  • |    Забравена парола?
  • |    Регистрация

Начало

Начало

 

Пазарска кошница: 0 неща Плащане

  • Евро
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 2)
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 3)
    • Напред към еврото!
    • Вярно – Невярно: Цифрово евро VS плащания в брой
    • За еврото накратко
    • Вярно – невярно: Истината за референдума за еврозоната
    • С вашите въпроси за еврото (част 4)
    • Митове и факти за еврото в България
    • Кой отново плаши с приемането на еврото
    • Еврото: Права и защита на потребителите
    • Откъде да получа информация?
    • Кога и как ще плащаме за стоките и услугите?
  • Храни
    • Кисело мляко
    • Месни продукти
    • Кашкавал
    • Краве масло
    • Напитки
    • Сирене
    • Мед
    • Хляб
    • Плодове и зеленчуци
    • Други
  • Здраве и козметика
    • Лекарства
    • Вода за уста
    • Слънчева защита
    • Тютюнопушене
    • Козметика
    • Здравно осигуряване
    • Други
    • Други
    • Колективните искове в полза на потребителите.
    • Генеричните лекарства: как да спестим пари в аптеката
    • Антибиотици и здраве
    • Край на неетичното промотиране на лекарства
    • Играчка под елхата
    • Внимание! Как малките батерии могат да станат опасни за децата
  • Финанси
    • Банки
    • Други
  • Деца
    • Храни
    • Интернет
    • Столчета за кола
    • Дрехи
    • Играчки
    • Други
    • Детски колички
  • Домакинство
    • Климатици
    • Батерии
    • Парфюми
    • Облекла и обувки
    • Прахосмукачки
    • Бяла техника
    • Ютии
    • Други
  • Техника
    • Фотоапарати
    • Телевизори
    • Медиа плейъри
    • Мобилни телефони
    • Принтери
    • Монитори
    • Компютри
    • Видеокамери
    • Електронни книги
    • Други
  • Услуги
    • Транспорт
    • Спорт и отдих
    • Комуникации
    • Интернет
    • Реклами
    • Кампании
    • Топлоснабдяване
    • Електроенергия
    • Телевизия
    • Водоснабдяване
    • ПРОУЧВАНЕ Социалната отговорност на супермаркетите (2014)
  • Еко
    • Статии
  • Други
    • COVID 19
    • Коментар
    • Статии
    • Пазаруване в Сърбия
    • Лични данни
    • Актуално
    • Бюлетин 2016-2024
    • Бюлетин 2025

Дарение

Подкрепете Асоциация Активни Потребители чрез дарение през платежната система PayPal

Дарете

Анкета

Откъде предпочитате да вземете пари назаем?

Семейство и приятели
Потребителски кредит от банка
Кредитна карта
Фирма за бърз кредит

Гласувай

Начало

Още по темата:

Наші права споживача в ЄС: рахунки за комунальні послуги та права під час подорожі
Наші права споживача в ЄС: оренда та банківські рахунки
Наші права споживача в ЄС: покупки в Інтернеті та договори з мобільними операторами

Лоша вест за потребителите - Виваком поглъща Булсатком

      След като КЗК разреши сделката ще имаме още една възможност за избор на кабелна телевизия или интернет по-малко.

      Окрупняването на телеком сектора в България продължава с пълна сила повече от десетилетие, но то не е в интерес на потребителите, защото колкото по-малко оператори има на пазара, толкова по-ограничен става изборът на потребителите. Вместо да говорим за четвърти или пети мобилен оператор, ние виждаме пред очите ни обратното - кабелните и интернет доставчици намаляват, докато накрая на пазара на кабелна телевизия и интернет най-вероятно ще останат само трите кита – мобилните оператори. Затова, тогава ще трябва да ги наричаме с нови наименования, за да отразяват по-точно пакета от услуги – от мобилна и фиксирана телефония, през доставка на телевизия и интернет, до огромен обем от медийни канали – телевизии, радиостанции и най-различни информационни уебсайтове.

      Сливането на доставчиците не води до нищо добро за потребителите. Ето ви най-актуалния аргумент. Трите големи телеком оператора за трета поредна година налагат индексиране на цените на услугите си с размера на инфлацията по действащите, забележете, СРОЧНИ договори. Както знаем, ако искате да станете абонат на мобилна услуга, ще трябва да подпишете договор, който ви обвързва със срок от една или две години. Не можете да подпишете безсрочен договор. Чрез пакетните оферти много потребители се обвързват със срочни договори и за останалите услуги като доставка на интернет, и/или кабелна телевизия и/или фиксиран телефон. Ако решите да го прекратите, ще трябва да платите солидна неустойка, защото сте поели ангажимент да ползвате услугите за определен срок. Едновременно с това операторите си запазват правото да актуализират цените съобразно инфлацията в рамките на срока на договора, т.е. прехвърлят пазарния риск изцяло върху ползвателите. С други думи, те са двойно застраховани – могат да повишават цените, ако има инфлация, но потребителят не може да се откаже от договора без неустойка, ако му увеличат цената или не е доволен от услугата, например.

      В същото време малкото все още останали доставчици на интернет и кабелна телевизия не предлагат обвързващи със срок договори и не индексират цените, а клиентите им са свободни да ги напуснат по всяко време. Такъв е и случаят с най-големия от тях – Булсатком, който нито обвързва потребителите със срочни договори, нито в тях се предвиждат клаузи за промени в цените при инфлация. Но, тъй като е в ход придобиването му от Виваком, най-вероятно това скоро ще се …., познахте, промени слагайки край на практиката на безсрочни договори и неиндексиращи се цени.

      Нека формулираме задача за четвъртокласници: ако търговец А предлага безсрочни договори с неизменящи се цени, а търговец Б сключва договори с гарантиран срок и клаузи индексиращи цените при инфлация, кой ще спечели повече от една и съща услуга? И какво може да направи със спечелените повече пари?

      Да, ще може закупи следващия малък, но почтено припечелващ доставчик.

      Остава още малко време докато и последните малки оператори бъдат абсорбирани от финансовата мощ на трите големи телекома. Чак тогава вероятно ще се сетим да попитаме, а защо данъкоплатците издържат регулатори като КЗК и КРС. Остава ни надеждата законодателството да бъде променено, така че големите телекоми да не заробват клиентите си с обвързващи договори с гарантиран резултат.

_________________________________________________________________________________________________

Свързани материали по темата:

Развод с телеком

Допълнителните услуги на мобилните оператори

Коварни ли са отстъпките за мобилни устройства

Коварни ли са отстъпките за мобилни устройства- част 2

Активни потребители е член на BEUC Consumers International ICRT ANEC
RSS Активни Потребители във Facebook Активни Потребители в Twitter Активни Потребители в YouTube Активни Потребители във Vbox7

Aktivnipotrebiteli.bg:

  • Институции |
  • Нашите услуги |
  • Абонамент

За Активни потребители:

  • За нас |
  • Проекти |
  • Мисия |
  • Отчети |
  • Съобщения за пресата |
  • Издания |
  • Правила за ползване |
  • Карта на сайта

Абонирайте се за безплатния
бюлетин на Активни потребители.

Абонирай

AzonMedia