• Начало     |
  • English     
  • Login with Facebook
  • |    Забравена парола?
  • |    Регистрация

Начало

Начало

 

Пазарска кошница: 0 неща Плащане

  • Евро
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 2)
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 3)
    • Напред към еврото!
    • Вярно – Невярно: Цифрово евро VS плащания в брой
    • За еврото накратко
    • Вярно – невярно: Истината за референдума за еврозоната
    • С вашите въпроси за еврото (част 4)
    • Митове и факти за еврото в България
    • Кой отново плаши с приемането на еврото
    • Еврото: Права и защита на потребителите
    • Откъде да получа информация?
    • Кога и как ще плащаме за стоките и услугите?
  • Храни
    • Кисело мляко
    • Месни продукти
    • Кашкавал
    • Краве масло
    • Напитки
    • Сирене
    • Мед
    • Хляб
    • Плодове и зеленчуци
    • Други
  • Здраве и козметика
    • Лекарства
    • Вода за уста
    • Слънчева защита
    • Тютюнопушене
    • Козметика
    • Здравно осигуряване
    • Други
    • Други
    • Колективните искове в полза на потребителите.
    • Генеричните лекарства: как да спестим пари в аптеката
    • Антибиотици и здраве
    • Край на неетичното промотиране на лекарства
    • Играчка под елхата
    • Внимание! Как малките батерии могат да станат опасни за децата
  • Финанси
    • Банки
    • Други
  • Деца
    • Храни
    • Интернет
    • Столчета за кола
    • Дрехи
    • Играчки
    • Други
    • Детски колички
  • Домакинство
    • Климатици
    • Батерии
    • Парфюми
    • Облекла и обувки
    • Прахосмукачки
    • Бяла техника
    • Ютии
    • Други
  • Техника
    • Фотоапарати
    • Телевизори
    • Медиа плейъри
    • Мобилни телефони
    • Принтери
    • Монитори
    • Компютри
    • Видеокамери
    • Електронни книги
    • Други
  • Услуги
    • Транспорт
    • Спорт и отдих
    • Комуникации
    • Интернет
    • Реклами
    • Кампании
    • Топлоснабдяване
    • Електроенергия
    • Телевизия
    • Водоснабдяване
    • ПРОУЧВАНЕ Социалната отговорност на супермаркетите (2014)
  • Еко
    • Статии
  • Други

    • COVID 19
    • Коментар
    • Статии
    • Пазаруване в Сърбия
    • Лични данни
    • Актуално
    • Бюлетин 2016-2024

    • Бюлетин 2025
  • Бюлетин 2016 г.
  • Бюлетин 2017 г.

  • Бюлетин Активни потребители 2022
  • Бюлетин 2018 г.
  • Бюлетин 2019 г.
  • БЮЛЕТИН АКТИВНИ ПОТРЕБИТЕЛИ 2022
  • Бюлетин 2021
  • Бюлетин 2023-2024

Дарение

Подкрепете Асоциация Активни Потребители чрез дарение през платежната система PayPal

Дарете

Анкета

Откъде предпочитате да вземете пари назаем?

Семейство и приятели
Потребителски кредит от банка
Кредитна карта
Фирма за бърз кредит

Гласувай

Начало > Други > Бюлетин 2016-2024 > Бюлетин 2017 г. > Бюлетин АКТИВНИ ПОТРЕБИТЕЛИ, бр.38, 06.10.2017 г.

Още по темата:

Седмичен бюлетин брой 51 (524)
Седмичен бюлетин брой 50 (523)
Седмичен бюлетин брой 49 (522)

Кампания

Бюлетин АКТИВНИ ПОТРЕБИТЕЛИ, бр.38, 06.10.2017 г.

Публикуван на: 06/10/2017 Последна редакция: 13/10/2017
Tweet

Асоциация "Активни потребители"

Седмичен бюлетин 38.2017 (157)

След отпадането на роуминга пътуващите вече променят навиците си

След влизане в сила на новите правила за роумниг в Европейския съюз („роуминг както у дома“), проучване на Евробарометър показва, че множество потребители са запознати с отпадането на роуминга, но въпреки това много от пътуващите все още ограничават ползването на мобилни телефони при пътуване.

Основни акценти в проучването:

1. 71% от европейците знаят, че таксите за роуминг в ЕС са премахнати, а при пътувалите до друга държава след 15 юни 2017 86% са запознати.

2. Два пъти повече хора използват гласови повиквания и мобилни данни без да си налагат ограничения.

3. Въпреки отпадането на таксите все още има голям брой хора, които ограничават използването на мобилни услуги по време на пътуване.

• 62% от пътувалите са ограничили използването на мобилните телефони по някакъв начин - 33% са изключили данните за роуминг, 20% са активирали специален план за роуминг на данни, 15% са изключили своя мобилен телефон и не са го използвали, а 6% са използвали SIM карта на страната, която са посетили.

         Като цяло използването на мобилни телефони в чужбина се увеличава, като по-малко пътници изключват телефоните си (12%) в сравнение с преди отпадането на роуминга (20%)

Повече за проучването може да прочетете на www.aktivnipotrebiteli.bg.

Още за светофарното етикетиране на храните

            Както ви информирахме в началото на март - 6 големи компании (The Coca-Cola Company, Mars, Mondelez International, Nestlé, PepsiCo и Unilever) обявиха, че ще работят за въвеждане на цветно (светофарно) обозначаване на хранителните стойности на своите продукти. Най-новите разработки по техния проект са свързани с избор на модел за адаптиране към схемата за трафика, който да бъде възприет.

            Компаниите работят по дефиниране на „реалистични размери на пропорциите“ като за целта работят с експерти в областта. Крайното решение за избрания модел се очаква да бъде ясно на следващото заседание на 30 ноември.

Цветното кодиране на хранителните етикети е полезен начин за комуникация на хранителната информация по бърз и лесен за разбиране от потребителите начин. Въпреки това, всяка такава схема за етикетиране на хранителните вещества трябва да се основава на еднаква съпоставима основа (какъвто е случаят с действащата схема във Великобритания или новия модел "Nutriscore" във Франция).

Повече за инициативата можете да научите на сайта http://evolvednutritionlabel.eu/

Прокуратурата се самосезира за весел чай в училищни лавки

Прокуратурата започва проверки в училищните лавки в цялата страна за вредни и опасни храни и напитки, предлагани на децата.

Върховна административна прокуратура се самосезира за консумирани от ученици напитки и храни, съдържащи опасни за здравето съставки или химически замърсители от околната среда, субстанции с неопределено съдържание, съдържащи психотропни вещества, като т.н. „весел чай“ и други подобни продукти, алкохолни напитки, цигари, наргилета и тютюневи изделия, разпространението, на които се осъществява чрез търговски обекти, разположени в самите или близо до учебните заведения или от нелегални търговци, действащи в близост до училищата.

ВАП е възложила на Българска агенция по безопасност на храните, Комисията за защита на потребителите и Главна дирекция „Национална полиция“ извършването на съвместни проверки на територията на цялата страна. Целта е да се пресече предлагането на опасни за здравето храни и напитки, като бъдат установени и санкционирани нарушителите, съобщиха от държавното обвинение.

Кредит за студента

Започва и академичната учебна година. За мнозина издръжката на студента вкъщи е изпитание за семейния бюджет. Но има и добри новини. Пет търговски банки, сключили договор с Министерството на образованието и науката, отпускат студентски кредити, гарантирани от държавата. Лихвата е фиксирана за целия период на 7 на сто, а такси не се начисляват. Кредитът може да се използва от студента за заплащане на таксите за обучение или за издръжка. Максималният срок на кредита е 10 години след изтичане на гратисния период. Основно изискване е студентът да учи в редовна форма на обучение, да не е по-възрастен от 35 години и да не е отстранен или прекъснал обучението си. Кандидатстването за такъв кредит не изисква да се разглеждат различни оферти, защото условията в банките са еднакви и определени със Закона за кредитиране на студенти и докторанти. Останалите банки – извън сключилите договор с министерството, изискват лихви от 10 до 16 на сто, банкови такси, гаранти и имат по-малък гратисен срок. Ако кандидатствате пред такава банка, задължително сравнете офертите за студентски кредити.

"Потребителската кошница" по БНТ 2

Деца, компютри и родители 

През последните месеци зачестиха инцидентите с деца под влияние на интернет. В социалните мрежи се разпространяват идеи за насилие, дори за самонараняване и самоубийства. Докъде може и е препоръчително да се намесват родителите в отношенията на децата с електронните мрежи. Ново международно проучване сред 2 хиляди родители показва, че те прекарват над 90 минути пред компютъра или смартфона си, а само 25 минути четат книги на децата си. Как да постъпим?

Чуйте съветите на психолога в "Потребителската кошница" на 7 октомври от 12 ч.

Вижте още материали от предаването "Потребителската кошница" по БНТ.

Интернет страницата на Активни потребители публикува уникални, експертни и независими изследвания, които ви пестят време и пари. Това е един от малкото сайтове БЕЗ РЕКЛАМИ, който се издържа само от своите читатели. Без вашата помощ няма да можем да осъществяваме тестове и проучвания на пазара.

Абонирайте се само за 15 лева за година и ще получите пълен достъп до нашите рейтинги на тестваните стоки и услуги.

Най-лесно може това може да направите ТУК.

Последвайте ни във Facebook и в Twitter.
Туроператорски фирми не виждат форсмажорни обстоятелства в Турция
Tweet
Активни потребители е член на BEUC Consumers International ICRT ANEC
RSS Активни Потребители във Facebook Активни Потребители в Twitter Активни Потребители в YouTube Активни Потребители във Vbox7

Aktivnipotrebiteli.bg:

  • Институции |
  • Нашите услуги |
  • Абонамент

За Активни потребители:

  • За нас |
  • Проекти |
  • Мисия |
  • Отчети |
  • Съобщения за пресата |
  • Издания |
  • Правила за ползване |
  • Карта на сайта

Абонирайте се за безплатния
бюлетин на Активни потребители.

Абонирай

AzonMedia