• Начало     |
  • English     
  • Login with Facebook
  • |    Забравена парола?
  • |    Регистрация

Начало

Начало

Посетете нашия Форум

Пазарска кошница: 0 неща Плащане

  • COVID 19
    • Как да избираме дезинфектант
    • Какъв дезинфектант - течност/спрей или гел
    • Как да разпознаем истинските дезинфектанти
    • Дезинфекция в търговските обекти. Какво трябва да знаем?
    • Кога да използваме ръкавици за предпазване от коронавируса
    • Какво да правим при отменено или отложено събитие бъде заради пандемията от COVID-19
    • Как да постъпим при отменено или отложено туристическо пътуване поради Коронавирус
    • COVID-19: полезни ли са пулсовите оксиметри
  • Храни
    • Кисело мляко
    • Месни продукти
    • Кашкавал
    • Краве масло
    • Напитки
    • Сирене
    • Мед
    • Хляб
    • Плодове и зеленчуци
    • Други
  • Здраве и козметика
    • Лекарства
    • Вода за уста
    • Слънчева защита
    • Тютюнопушене
    • Козметика
    • Здравно осигуряване
    • Други
    • Други
  • Финанси
    • Банки
    • Други
  • Спорт и отдих
    • На ски
    • Авто гуми
    • Автомобили
    • Екскурзии
    • Спорт
  • Деца
    • Храни
    • Интернет
    • Столчета за кола
    • Дрехи
    • Играчки
    • Други
    • Детски колички
  • Домакинство
    • Батерии
    • Парфюми
    • Облекла и обувки
    • Прахосмукачки
    • Бяла техника
    • Ютии
    • Други
  • Техника
    • Фотоапарати
    • Телевизори
    • Медиа плейъри
    • Мобилни телефони
    • Принтери
    • Монитори
    • Компютри
    • Видеокамери
    • Електронни книги
    • Други
  • Услуги
    • Транспорт
    • Комуникации
    • Интернет
    • Реклами
    • Кампании
    • Топлоснабдяване
    • Електроенергия
    • Телевизия
    • Водоснабдяване
    • ПРОУЧВАНЕ Социалната отговорност на супермаркетите (2014)
  • Еко

    • Статии

  • Други
    • Коментар
    • Статии
    • Пазаруване в Сърбия
    • Лични данни
    • Актуално
    • Бюлетин 2016-2019
    • БЮЛЕТИН АКТИВНИ ПОТРЕБИТЕЛИ 2020
    • БЮЛЕТИН АКТИВНИ ПОТРЕБИТЕЛИ 2021
  • Световна енергийна харта
  • Защо изчезват пчелите
  • Да пестим водата
  • Предимства и недостатъци на енергоспестяващите лампи част 2
  • Опаковки = отпадъци
  • Еко перилни препарати
  • Пластмасовите бутилки
  • Данъци върху въглеродните емисии спасяват дъждовните гори
  • Генетично-модифицирано бъдеще
  • Хартия срещу гора
  • Пластмасите в битовите отпадъци
  • Стъклени отпадъци в бяло, зелено и червено
  • Хартиените отпадъци
  • Опасните химикали в продуктите
  • Пестете природата
  • Аз депонирам, ти депонираш, той депонира...
  • Рециклиране
  • ЕС се отдръпва от биогоривата
  • "Не" на найлоновите торбички
  • Перспективи за използване на геотермални инсталации в България
  • Технологии за производство на геотермална енергия
  • Ролята на супермаркетите за потребителския избор
  • Ефективно Използване на Енергията в Жилищата
  • Найлоновите торбички
  • Граждански мониторинг върху дейността на Държавната комисия за енергийно и водно регулиране
  • Граждански мониторинг на дейността на ДКЕВР
  • Разделно изхвърляне на отпадъци
  • Стимулиране на енергоспестовно потребителско поведение в бита
  • Какво е Екомаркировката?
  • Как да постигнем уют в дома с енергоспестяващи лампи част 1
  • Пране без вода
  • Изхабените батерии
  • Сменете си крушките
  • Екология в домакинството
  • Ежедневните опасни химикали
  • Пластмасова екология
  • Как да разходваме рационално електроенергията у дома
  • Какво е EMAS?
  • Не изхвърляйте изхабените батерии в кофата
  • Ежедневните опасни химикали
  • Една добра идея: електрически крушки, които пестят енергия
  • Потребителски пътеводител към езика на рециклирането
  • Биодизелът – алтернативното гориво
  • Топлоизолиране на жилището
  • Можем ли да пестим енергия у дома?
  • Енергията обединява потребителите на 15-ти март
  • Стъклени опаковки
  • Еко компютри
  • Устойчиво потребление
  • Електронните фактури
  • Екологична мода
  • Енергийна ефективност

  • Да спестим енергия
  • Водата - защо да я пестим
  • Проектът за изграждане на завод за преработка на боклук в столицата стартира
  • Енергийно етикетиране на битови уреди
  • Рециклиране - какво, къде и как?
  • Домашно компостиране - що е то?
  • Eвропейска стратегия за опазване на планетата, защита на гражданите ни и предоставяне на възможности на отраслите ни
  • Кръговата икономика и законодателството в областта на химическите вещества, продукти и отпадъците

Анкета

Трябва ли да се публикуват марките на опасни храни и стоки?

ДА, при наличие на обосновани съмнения за опасност
ДА, но само когато безусловно се докаже, че стоката е опасна
НЕ, така се накърняват правата на производителя
НЕ, контролните органи трябва да работят на спокойствие

Гласувай

Начало > Еко > Статии > Енергийна ефективност

Още по темата:

Кръговата икономика и законодателството в областта на химическите вещества, продукти и отпадъците

Eвропейска стратегия за опазване на планетата, защита на гражданите ни и предоставяне на възможности на отраслите ни

Домашно компостиране - що е то?

Статия

Енергийна ефективност

16/09/2011
Tweet
photo

Енергийна ефективност

Кампанията „Coolproducts for a cool planet”

Coolproducts (www.coolproducts.eu) е кампания, която има за цел да постави амбициозни минимални изисквания за енергийна ефективност и други екологични аспекти на продуктите, продавани в Европейския съюз. В съвременния забързан свят всеки ден се появяват нови технологии, които консумират все повече енергия. Затова трябва да спрем и да помислим как бихме могли да намалим негативните последици за околната среда.
Енергийната ефективност е тема, която е на път да се превърне  в основна задача на обществото. Продуктите, които използваме в ежедневието си – от  компютри до телевизори и бойлери - консумират много енергия и влияят негативно на околната среда. Чрез употребата на бойлери се отделя същото количество вредни емисии, колкото в целия транспортен сектор. Ако искаме да спасим климата и природата, както и да намалим сметките си за електричество, трябва да принудим производителите да направят продуктите си по-екологични и ефективни. Също така трябва да подобрим рециклирането им и да се отървем от токсичните химикали, които се съдържат в част от тях.

Доста хора вече са направили първата крачка, зaкупувайки енергоспестяващи уреди. Проблемът е, че пазарът е преситен с много продукти. Няма регулация, която да способства за премахването на енергоемки продукти, а липсата на достоверна информация усложнява задачата още повече.
Добрата новина е, че ЕС работи по въпроса за поставяне на минимални екологични изисквания за продуктите, произвеждани на територията на 27-те страни членки. Според директивата (Директива 2009/125/ЕС) за екодизайн на електрическите уреди в бъдеще трябва да се произвеждат  само продукти, които отговарят на определени условия за енергийна ефективност и други екологични изисквания. Амбициозната 10-годишна стратегия предвижда в европейската енергетика да бъдат инвестирани трилион евро за подобряване на ефективността и намаляване на замърсяването. Целта на стратегията е до 2020 г. въглеродните емисии да бъдат съкратени с 20%, използването на вятърна и слънчева енергия да нарасне с 20% и ефективността да се увеличи също с 20%.
Проблемът е, че доста влиятелни индустриални лобита са силно заинтересовани да попречат на  потребителите да направят  екологичен избор. Те целят да забавят и дори да спрат промяната. Кампанията „Coolproducts for a cool planet” решително се противопоставя на тези опити, показва какво се случва зад кулисите и популяризира мерките, които трябва да се вземат.

!КЛИМАТИЦИ

Очаква се консумацията на електро-енергия от използването на климатици в Европа да нарасне повече от два пъти до 2020 г. и да достигне 75 TWh годишно. По тази причина кампанията „coolproducts”  настоява:
• Задължително подобряване на енергийната ефективност на климатиците, които се използват за жилища и офиси.
• Задължително снижаване на загубите на електроенергия до 0 Вата, когато климатикът не се използва.
• Забрана да се използват в климатиците хладилни флуиди, които вредят на околната среда.
• По-амбициозно енергийно етикетиране, което реално да насърчава най-ефективните продукти.

 

#Котли и бойлери

Те са отговорни за 25% от всички емисии на въглероден диоксид и имат същия принос като целия автомобилен транспорт. По тази причина кампанията „coolproducts” иска:
• Всички котли и бойлери в бъдеще да използват по възможност възобновяеми енергийни източници. В противен случай производството им да е съобразено с последните технологии и да отговарят на изискванията за „най-добра кондензация”.
• Консултантите в магазина и монтажниците на уредите да обясняват на потребителите значението на енергийните етикети от A до G, така че те да станат популярно и лесно средство за сравнение между различните стоки при покупка.
• Да се ограничи замърсяването на въздуха, околната среда и излъчването на вредни емисии.

Четете в Брой 6, 2011 г. кои енергийно неефективни практики атакува кампанията Coolproducts for a cool planet и какви мерки предлага за намаляване на потреблението при компютри, монитори, електродвигатели, хладилници и фризери, електрически крушки, телевизори и др.

Tweet

Коментари ( 1 общо )

vvalco

vvalco

Моля да обърнете внимание на мерките за енергийна ефективност в бита, и как подобни идеи се изкривяват и се използват от банките за присвояване от иначе предназначени за потребителите средства. Моля предложете на министерството на финансите да прекрати тази порочна практика на банките.

Написан на: 21/05/2012 09:48 Докладвай този коментар


anonymous

anonymous


Прати

Активни потребители е член на BEUC Consumers International ICRT ANEC
RSS Активни Потребители във Facebook Активни Потребители в Twitter Активни Потребители в YouTube Активни Потребители във Vbox7

Aktivnipotrebiteli.bg:

  • Форум |
  • Институции |
  • Законодателство |
  • Нашите услуги |
  • Абонамент

За Активни потребители:

  • За нас |
  • Мисия |
  • Отчети |
  • Съобщения за пресата |
  • Проекти |
  • Издания |
  • Правила за ползване |
  • Карта на сайта

Абонирайте се за безплатния
бюлетин на Активни потребители.

Абонирай

AzonMedia