• Начало     |
  • English     
  • Login with Facebook
  • |    Забравена парола?
  • |    Регистрация

Начало

Начало

 

Пазарска кошница: 0 неща Плащане

  • Евро
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 2)
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 3)
    • Напред към еврото!
    • Вярно – Невярно: Цифрово евро VS плащания в брой
    • За еврото накратко
    • Вярно – невярно: Истината за референдума за еврозоната
    • С вашите въпроси за еврото (част 4)
    • Митове и факти за еврото в България
    • Кой отново плаши с приемането на еврото
    • Еврото: Права и защита на потребителите
    • Откъде да получа информация?
    • Кога и как ще плащаме за стоките и услугите?
  • Храни
    • Кисело мляко
    • Месни продукти
    • Кашкавал
    • Краве масло
    • Напитки
    • Сирене
    • Мед
    • Хляб
    • Плодове и зеленчуци
    • Други
  • Здраве и козметика
    • Лекарства
    • Вода за уста
    • Слънчева защита
    • Тютюнопушене
    • Козметика
    • Здравно осигуряване
    • Други
    • Други
    • Колективните искове в полза на потребителите.
    • Генеричните лекарства: как да спестим пари в аптеката
    • Антибиотици и здраве
    • Край на неетичното промотиране на лекарства
    • Играчка под елхата
    • Внимание! Как малките батерии могат да станат опасни за децата
  • Финанси
    • Банки
    • Други
  • Деца
    • Храни
    • Интернет
    • Столчета за кола
    • Дрехи
    • Играчки
    • Други
    • Детски колички
  • Домакинство
    • Климатици
    • Батерии
    • Парфюми
    • Облекла и обувки
    • Прахосмукачки
    • Бяла техника
    • Ютии
    • Други
  • Техника
    • Фотоапарати
    • Телевизори
    • Медиа плейъри
    • Мобилни телефони
    • Принтери
    • Монитори
    • Компютри
    • Видеокамери
    • Електронни книги
    • Други
  • Услуги
    • Транспорт
    • Спорт и отдих
    • Комуникации
    • Интернет
    • Реклами
    • Кампании
    • Топлоснабдяване
    • Електроенергия
    • Телевизия
    • Водоснабдяване
    • ПРОУЧВАНЕ Социалната отговорност на супермаркетите (2014)
  • Еко

    • Статии

  • Други
    • COVID 19
    • Коментар
    • Статии
    • Пазаруване в Сърбия
    • Лични данни
    • Актуално
    • Бюлетин 2016-2024
    • Бюлетин 2025
  • Световна енергийна харта
  • Защо изчезват пчелите
  • Да пестим водата
  • Предимства и недостатъци на енергоспестяващите лампи част 2
  • Опаковки = отпадъци
  • Еко перилни препарати
  • Пластмасовите бутилки
  • Данъци върху въглеродните емисии спасяват дъждовните гори
  • Генетично-модифицирано бъдеще
  • Хартия срещу гора
  • Пластмасите в битовите отпадъци
  • Стъклени отпадъци в бяло, зелено и червено
  • Хартиените отпадъци
  • Опасните химикали в продуктите
  • Пестете природата
  • Аз депонирам, ти депонираш, той депонира...
  • Свободен ли е енергийният пазар?
  • Рециклиране
  • ЕС се отдръпва от биогоривата
  • "Не" на найлоновите торбички
  • Перспективи за използване на геотермални инсталации в България
  • Технологии за производство на геотермална енергия
  • Ролята на супермаркетите за потребителския избор
  • Ефективно Използване на Енергията в Жилищата
  • Найлоновите торбички
  • Граждански мониторинг върху дейността на Държавната комисия за енергийно и водно регулиране
  • Граждански мониторинг на дейността на ДКЕВР
  • Разделно изхвърляне на отпадъци
  • Стимулиране на енергоспестовно потребителско поведение в бита
  • Какво е Екомаркировката?
  • Как да постигнем уют в дома с енергоспестяващи лампи част 1
  • Пране без вода
  • Изхабените батерии
  • Сменете си крушките
  • Екология в домакинството
  • Ежедневните опасни химикали
  • Пластмасова екология
  • Как да разходваме рационално електроенергията у дома
  • Какво е EMAS?
  • Не изхвърляйте изхабените батерии в кофата
  • Ежедневните опасни химикали
  • Една добра идея: електрически крушки, които пестят енергия
  • Потребителски пътеводител към езика на рециклирането
  • Биодизелът – алтернативното гориво
  • Топлоизолиране на жилището
  • Можем ли да пестим енергия у дома?
  • Енергията обединява потребителите на 15-ти март
  • Стъклени опаковки
  • Еко компютри
  • Устойчиво потребление
  • Електронните фактури
  • Екологична мода
  • Енергийна ефективност
  • Да спестим енергия
  • Еко продукти, които не си заслужава да купувате
  • Водата - защо да я пестим
  • Екологични супермаркети
  • Проектът за изграждане на завод за преработка на боклук в столицата стартира
  • Енергийно етикетиране на битови уреди
  • Рециклиране - какво, къде и как?
  • Домашно компостиране - що е то?
  • Eвропейска стратегия за опазване на планетата, защита на гражданите ни и предоставяне на възможности на отраслите ни
  • Кръговата икономика и законодателството в областта на химическите вещества, продукти и отпадъците
  • Онлайн обучителна платформа ACT4ECO и пестене на енергия - как да намалите въглеродния отпечатък на Вашия дом
  • Новите енергийни етикети на електроуредите
  • Екомаркировка
  • Срещу опасните вещества
  • Електрически и електронни отпадъци в ЕС
  • Овластяване на потребителите за по-устойчив свят

  • Срещу заблуждаващите твърдения за екологосъобразност
  • SOS: Залива ни пластмаса. Къде е спасението?
  • Околна среда „втора употреба“

Дарение

Подкрепете Асоциация Активни Потребители чрез дарение през платежната система PayPal

Дарете

Анкета

Откъде предпочитате да вземете пари назаем?

Семейство и приятели
Потребителски кредит от банка
Кредитна карта
Фирма за бърз кредит

Гласувай

Начало > Еко > Статии > Овластяване на потребителите за по-устойчив свят

Още по темата:

Околна среда „втора употреба“

SOS: Залива ни пластмаса. Къде е спасението?

Срещу заблуждаващите твърдения за екологосъобразност

Статия

Овластяване на потребителите за по-устойчив свят

Публикуван на: 18/11/2022
Tweet
photo

     За да направим света, в който живеем, по-устойчив, всички участници в гражданското общество трябва да действат заедно. Потребителите са в основата на този процес и играят съществена роля в него. Темата на 23-ия Европейски ден на потребителите, организиран от Европейския икономически и социален комитет /ЕИСК/ на 17 ноември, бе: Овластяване на потребителите за по-устойчив свят. За да постигнем това, ще трябва да съсредоточим усилията си на два фронта: предоставяне на потребителите на инструменти за извършване на информиран избор; превръщане на потребителите в истински агенти на промяната. Това събитие  бе съсредоточено около 4 кръгли маси:

  • Tech for Good, т.е. технология за общото благо
  • Право на поправка
  • Функционалната икономика
  • Консумация и здраве

Целите са: Първо, да се даде думата на представители на потребителите и гражданското общество, за да се идентифицират мерките, които все още трябва да бъдат предприети, за да стане нашият свят по-устойчив, и Второ, да се обмисли как да се даде на потребителите информацията, от която се нуждаят, и как да им се помогне да направят най-добрия избор при закупуване на продукт.

 

За повече информация

    Днес повечето европейски потребители се оплакват от липса на информация относно въздействието на потреблението върху околната среда. Организираната от ЕК обществена консултация потвърди тази констатация. Осъществено проучване на Евробарометър относно „Поведението и отношението на европейските потребители към екологосъобразните продукти“ показа, че 92% от отговорилите европейци подкрепят предоставянето на информация относно експлоатационния срок на продуктите. Тази липса на информация е вредна, защото ясната и разбираема информация може да насърчи промяна в поведението. Този ефект беше потвърден от ЕИСК, който в рамките на проучване сред 3000 европейски потребители извърши симулация на поставяне на маркировки за експлоатационния срок на продуктите за ежедневна употреба в сайт за онлайн пазаруване. Според това проучване поставянето на маркировки за експлоатационния срок дава възможност за 56% допълнителни продажби за продуктите с дълъг експлоатационен срок.

    Липсата на информация за потребителя има първостепенно социално значение. Затрудненията, свързани с покупателната способност, изискват в още по-голяма степен социалните групи със средни доходи и тези в неравностойно положение да бъдат насочвани към възможността за поправка и към по-отговорно потребление. Подобряването на информираността на потребителя чрез прости средства е начин да се помогне отговорното потребление да стане по-лесноосъществимо за най-уязвимите лица. По-добрата информираност на потребителите допринася за укрепването на икономическия модел на европейските предприятия. С оглед на рисковете от дъмпинг, свързан с вноса на евтини продукти, микропредприятията, МСП и техните възложители могат да станат по-популярни сред потребителите; така те ще могат да популяризират качеството на проектираните в Европа продукти. Европейските търговци на дребно и търговските обекти също могат да извлекат полза от тези предстоящи законодателни промени, тъй като те могат да повишат сравнителното им предимство по отношение на онлайн рекламите. Всъщност ролята на консултант, изпълнявана от физическия продавач, се засилва от новата информация, предоставена на потребителя. Подобни промени са благоприятни за подобряване на заетостта в ЕС.

 

Необходими мерки

    Необходимо е да се предоставя подходяща информация за околната среда, но трябва и да се гарантира, че се вземат предвид всички последици за околната среда. Последиците за климата, измервани под формата на емисии на парникови газове, заемат централно място в публичния дебат, но са само част от последиците за околната среда. Ето защо анализите на жизнения цикъл на продуктите показват, че въздействието върху околната среда за повечето потребителски стоки се дължи основно на добива на ресурсите и производството на продуктите; оттук идва и екологичният приоритет, съсредоточен върху удължаването на експлоатационния срок на продуктите. Предвид всички тези аспекти обаче средното потребление на европейците не е устойчиво по отношение на околната среда. Според изчислението на екологичния отпечатък, например, за начина на живот на европейците биха били необходими 2,8 планети. В много случаи разработването на продуктите води до намаляване на техния експлоатационен срок, било то чрез технически процеси, пречки пред извършването на поправка или софтуерни техники. Произтичащото от това преждевременно излизане от употреба е една от основните причини за недоволство сред потребителите — жертви на силна информационна асиметрия.

Tweet

Дарение

За да можем да доставяме още полезна информация и тестове имаме нужда от вашата подкрепа.

Дори най-дребната сума ще ни помогне да бъдем още по-полезни, защото заедно сме по-силни.

Дарете

Коментари ( 0 общо )

anonymous

anonymous


Прати

Активни потребители е член на BEUC Consumers International ICRT ANEC
RSS Активни Потребители във Facebook Активни Потребители в Twitter Активни Потребители в YouTube Активни Потребители във Vbox7

Aktivnipotrebiteli.bg:

  • Институции |
  • Нашите услуги |
  • Абонамент

За Активни потребители:

  • За нас |
  • Проекти |
  • Мисия |
  • Отчети |
  • Съобщения за пресата |
  • Издания |
  • Правила за ползване |
  • Карта на сайта

Абонирайте се за безплатния
бюлетин на Активни потребители.

Абонирай

AzonMedia