• Начало     |
  • English     
  • Login with Facebook
  • |    Забравена парола?
  • |    Регистрация

Начало

Начало

 

Пазарска кошница: 0 неща Плащане

  • Евро
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 2)
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 3)
    • Напред към еврото!
    • Вярно – Невярно: Цифрово евро VS плащания в брой
    • За еврото накратко
    • Вярно – невярно: Истината за референдума за еврозоната
    • С вашите въпроси за еврото (част 4)
    • Митове и факти за еврото в България
    • Кой отново плаши с приемането на еврото
    • Еврото: Права и защита на потребителите
    • Откъде да получа информация?
    • Кога и как ще плащаме за стоките и услугите?
  • Храни
    • Кисело мляко
    • Месни продукти
    • Кашкавал
    • Краве масло
    • Напитки
    • Сирене
    • Мед
    • Хляб
    • Плодове и зеленчуци
    • Други
  • Здраве и козметика
    • Лекарства
    • Вода за уста
    • Слънчева защита
    • Тютюнопушене
    • Козметика
    • Здравно осигуряване
    • Други
    • Други
    • Колективните искове в полза на потребителите.
    • Генеричните лекарства: как да спестим пари в аптеката
    • Антибиотици и здраве
    • Край на неетичното промотиране на лекарства
    • Играчка под елхата
    • Внимание! Как малките батерии могат да станат опасни за децата
  • Финанси
    • Банки
    • Други
  • Деца
    • Храни
    • Интернет
    • Столчета за кола
    • Дрехи
    • Играчки
    • Други
    • Детски колички
  • Домакинство
    • Климатици
    • Батерии
    • Парфюми
    • Облекла и обувки
    • Прахосмукачки
    • Бяла техника
    • Ютии
    • Други
  • Техника
    • Фотоапарати
    • Телевизори
    • Медиа плейъри
    • Мобилни телефони
    • Принтери
    • Монитори
    • Компютри
    • Видеокамери
    • Електронни книги
    • Други
  • Услуги
    • Транспорт
    • Спорт и отдих
    • Комуникации
    • Интернет
    • Реклами
    • Кампании
    • Топлоснабдяване
    • Електроенергия
    • Телевизия
    • Водоснабдяване
    • ПРОУЧВАНЕ Социалната отговорност на супермаркетите (2014)
  • Еко

    • Статии

  • Други
    • COVID 19
    • Коментар
    • Статии
    • Пазаруване в Сърбия
    • Лични данни
    • Актуално
    • Бюлетин 2016-2024
    • Бюлетин 2025
  • Световна енергийна харта
  • Защо изчезват пчелите
  • Да пестим водата
  • Предимства и недостатъци на енергоспестяващите лампи част 2
  • Опаковки = отпадъци
  • Еко перилни препарати
  • Пластмасовите бутилки
  • Данъци върху въглеродните емисии спасяват дъждовните гори
  • Генетично-модифицирано бъдеще
  • Хартия срещу гора
  • Пластмасите в битовите отпадъци
  • Стъклени отпадъци в бяло, зелено и червено
  • Хартиените отпадъци
  • Опасните химикали в продуктите
  • Пестете природата
  • Аз депонирам, ти депонираш, той депонира...
  • Свободен ли е енергийният пазар?
  • Рециклиране
  • ЕС се отдръпва от биогоривата
  • "Не" на найлоновите торбички
  • Перспективи за използване на геотермални инсталации в България
  • Технологии за производство на геотермална енергия
  • Ролята на супермаркетите за потребителския избор
  • Ефективно Използване на Енергията в Жилищата
  • Найлоновите торбички
  • Граждански мониторинг върху дейността на Държавната комисия за енергийно и водно регулиране
  • Граждански мониторинг на дейността на ДКЕВР
  • Разделно изхвърляне на отпадъци
  • Стимулиране на енергоспестовно потребителско поведение в бита
  • Какво е Екомаркировката?
  • Как да постигнем уют в дома с енергоспестяващи лампи част 1
  • Пране без вода
  • Изхабените батерии
  • Сменете си крушките
  • Екология в домакинството
  • Ежедневните опасни химикали
  • Пластмасова екология
  • Как да разходваме рационално електроенергията у дома
  • Какво е EMAS?
  • Не изхвърляйте изхабените батерии в кофата
  • Ежедневните опасни химикали
  • Една добра идея: електрически крушки, които пестят енергия
  • Потребителски пътеводител към езика на рециклирането
  • Биодизелът – алтернативното гориво
  • Топлоизолиране на жилището
  • Можем ли да пестим енергия у дома?
  • Енергията обединява потребителите на 15-ти март
  • Стъклени опаковки
  • Еко компютри
  • Устойчиво потребление
  • Електронните фактури
  • Екологична мода
  • Енергийна ефективност
  • Да спестим енергия
  • Еко продукти, които не си заслужава да купувате
  • Водата - защо да я пестим
  • Екологични супермаркети
  • Проектът за изграждане на завод за преработка на боклук в столицата стартира
  • Енергийно етикетиране на битови уреди
  • Рециклиране - какво, къде и как?
  • Домашно компостиране - що е то?
  • Eвропейска стратегия за опазване на планетата, защита на гражданите ни и предоставяне на възможности на отраслите ни
  • Кръговата икономика и законодателството в областта на химическите вещества, продукти и отпадъците
  • Онлайн обучителна платформа ACT4ECO и пестене на енергия - как да намалите въглеродния отпечатък на Вашия дом
  • Новите енергийни етикети на електроуредите

  • Екомаркировка
  • Срещу опасните вещества
  • Електрически и електронни отпадъци в ЕС
  • Овластяване на потребителите за по-устойчив свят
  • Срещу заблуждаващите твърдения за екологосъобразност
  • SOS: Залива ни пластмаса. Къде е спасението?
  • Околна среда „втора употреба“

Дарение

Подкрепете Асоциация Активни Потребители чрез дарение през платежната система PayPal

Дарете

Анкета

Откъде предпочитате да вземете пари назаем?

Семейство и приятели
Потребителски кредит от банка
Кредитна карта
Фирма за бърз кредит

Гласувай

Начало > Еко > Статии > Новите енергийни етикети на електроуредите

Кампания

Новите енергийни етикети на електроуредите

Публикуван на: 10/06/2021
Tweet
photo

От март 2021 г. започна поетапна смяна на енергийните етикети върху електроуредите

label-02.jpg

От своето въвеждане през 1994 г. енергийните етикети се наложиха сред потребителите в Европейския съюз като най-използвания и ясен инструмент за сравняване на енергийните характеристики на електроуредите. Благодарение на стандартизираното предоставяне на информация, близо 85 % от европейските потребители взимат под внимание енергийния етикет при избора на домакински уреди, което води до значителни икономически и екологични ползи.

Централно място върху етикета заема т.н.“ енергийна скала“, съставена от стрелки с буквени означения в цветовите оттенъци от тъмнозелено (най-ефективен) до червено (най-малко ефективен). Според техническите си характеристики и консумацията на електроенергия, всеки модел електроуред се обозначава с конкретен клас, като колкото по-ефективен е електроуредът, толкова по-високо място заема в скалата.

Енергийният етикет също така предоставя важна допълнителна информация, като потребление на енергия, консумация на вода, ниво на шум и др.

Напредъкът на технологиите през последните години позволи преобладаващата част от предлаганите електроуреди да заемат най-високите класове (А+, А++, А+++, според досегашните етикети). Несъответствието на скалата с развитието на пазара рефлектира във все по-неясно разграничаване на степента на ефективност на различните модели, което силно затрудни избора на потребителите.

За да се подпомогнат потребителите, енергийният етикет бе актуализиран, а изискванията към отделните енергийни класове бяха повишени. Новата схема на енергийно етикетиране се въвежда с Регламент (ЕС) 2017/1369 и съответните делегирани актове на Европейския съюз, и прилагането ѝ започва от тази година.

Кои продукти имат нови етикети от 2021 г.?

От 1 март 2021 г. нови етикети имат хладилните уреди, съдомиялните машини, битовите перални машини и комбинираните перални със сушилня, телевизорите и електронните екрани, а от 1 септември 2021 г. към тях ще се присъединят и светлинните източници.

Смяната на етикетирането на останалите продуктови групи ще се извършва поетапно с влизането в сила на съответните делегирани регламенти на ЕС през следващите години, с краен срок до 2030 г.

Как изглежда новият етикет?

На пръв поглед новия етикет много прилича на стария, но освен че дизайнът му е осъвременен, в него има и някои нововъведения

  • Преобразувана скала на класовете на енергийна ефективност от А до G при запазване на цветовите обозначения

  • В горния десен ъгъл на етикета ще има QR код, отвеждащ към регистрацията на продукта в европейската продуктова база данни EPREL, откъдето може да се получи разнообразна допълнителна информация

  • Информацията за енергийното потребление на продуктите е унифицирана, има по-добра видимост и е разположена в средната част на етикета

  • Пиктограмите, даващи информация за различните характеристики на продуктите, са разположени в долната част на етикета; някои от тях са запазени, други са осъвременени, а трети са съвсем нови

Какво друго е важно да се знае?

  • Съгласно новата класификация в момента няма продукти в клас А, а най-ефективните модели са в класове В, С, D или по-ниски. Това в никакъв случай не означава, че енергийната им ефективност е по-ниска. Идеята е да се даде възможност за по-нататъшно развитие на по-ефективни продукти и техните иновации да бъдат категоризирани в най-високия клас А.

  • До преформатирането на етикетите на всички продуктови групи, потребителите ще виждат на пазара и стари, и нови етикети. Считано от 19 март 2021 г. в търговските обекти и онлайн магазините повече не трябва да се виждат стари етикети на 5-те продуктови групи, посочени по-горе. В запечатаните опаковки на закупените продукти обаче е възможно да присъстват и двата етикета.

 

Видеоклип

Обща брошура

Брошура за хладилните уреди

Брошура за съдомиялните и пералните машини

Брошура за телевизорите и електронните екрани

Брошура за светлинните източници

Забележка: Материалите по тази кампания са подготвени съвместно с европейската информационна кампания LABEL2020.

Tweet
Активни потребители е член на BEUC Consumers International ICRT ANEC
RSS Активни Потребители във Facebook Активни Потребители в Twitter Активни Потребители в YouTube Активни Потребители във Vbox7

Aktivnipotrebiteli.bg:

  • Институции |
  • Нашите услуги |
  • Абонамент

За Активни потребители:

  • За нас |
  • Проекти |
  • Мисия |
  • Отчети |
  • Съобщения за пресата |
  • Издания |
  • Правила за ползване |
  • Карта на сайта

Абонирайте се за безплатния
бюлетин на Активни потребители.

Абонирай

AzonMedia