Основните компетенции на ДКЕВР съгласно Закона за енергетиката (ЗЕ) по отношение продажбата на топлинна енергия са:
- Ценово регулиране – определя цените на топлоенергията, цените за достъпа през съоръженията на потребителите и цените за присъединяване;
- Лицензиране – издава лицензии за производство и пренос на топлинна енергия;
- Контрол – осъществява текущ и последващ контрол на лицензираните дружества, включително и за качество на топлоснабдяването и услугите;
- Жалби и работа с потребителите – разглежда жалби и сигнали на потребителите и посредничи за доброволно уреждане на спорове.
Към ДКЕВР, потребителите могат да се обръщат във следните случаи:
- нарушаване на правото на потребителя да бъде присъединен, за да се снабди с топлинна енергия;
- злоупотреба с правото на топлофикационното дружество да прекъсне присъединяването и доставката на потребителя с топлинна енергия;
- условията за снабдяване и нормите за качество, предлагани от топлофикационното дружество на потребителите;
- при спорове във връзка с изкупуването на абонатната станция и присъединителните съоръжения.
ДКЕВР разглежда сигнали и жалби по свои вътрешни правила за разглеждане на жалби на потребители и доброволно уреждане на спорове.
Потребителят следва първо да отнесе спора до съответното топлофикационно дружество.
Всяка получена жалба в ДКЕВР, без становище, се изпраща до енергийното дружество за проверка, с изискване жалбоподателят и ДКЕВР да бъдат известени за резултата от извършената проверка в писмен вид. В случай, че не е удовлетворен от отговора, или че не получи отговор в срока, определен от Общите условия, потребителят може да подаде нова жалба до ДКЕВР, чрез съответното енергийно дружество.
С оглед на гореизложеното Ви информираме, че директното обръщане към ДКЕВР за разглеждане на спора удължава процедурата по неговото решаване.
Съгласно чл. 98. ал. 1 от Наредбата за лицензиране дейностите в енергетиката, във връзка с чл. 22, ал.1, и ал. 5 от Закона за енергетиката, жалбата, подадена до ДКЕВР, следва да отговаря на следните изисквания:
- да е написана на български език;
- да са посочени името и адресът на жалбоподателя и на енергийното предприятие, срещу което е оплакването;
- да е посочено в какво се състои искането;
- да са изложени обстоятелствата по случая и да са представени доказателства, ако жалбоподателят разполага с такива;
- да е подписана от жалбоподателя.
За контакти с ДКЕВР:
София 1000
Дондуков 8-10
тел.: 02/988 87 30
факс: 02/988 87 82
[email protected]
Телефон за жалби на потребители:
02/9801551
Приемна за потребители:
приемно време - всеки работен ден от 10,00 до 12,00 ч. и от 14,00 до 16,00 ч.
телефон за контакт - (02) 980 15 51
адрес: бул. “Княз Дондуков” № 8-10, стая № 504.
Приемане на писмена кореспонденция:
приемно време – всеки работен ден от 8,30 ч до 12,30 ч. и от 13,00 до 18,00 ч.
телефон за контакт и справки – (02) 935 96 28
адрес: бул. “Княз Дондуков” № 8-10, ІІІ ет., стая 303
За повече информация:
http://www.dker.bg --» Документи --» Правила и Методики --» Правила за работа по жалби и искания за доброволно уреждане на спорове по чл. 22 от закона за енергетиката.PDF
Дарение
За да можем да доставяме още полезна информация и тестове имаме нужда от вашата подкрепа.
Дори най-дребната сума ще ни помогне да бъдем още по-полезни, защото заедно сме по-силни.
Дарете
Коментари ( 1 общо )
anonymous
За голямо съжаление ДКЕВР не звършва никакви проверки по сигнали на граждани.Има една естановена практика от служителитие да препращат жалбите на МЕ ,или на Топлофикация София ЕАД.Според мен това не е проверка ,защоот тя защитава интересите на монополиста - ТоплофикацияСофия ЕАД ,а последната винаги се възползва от товва ,за да краед от обикновениет граждани.Например моята оБщопрактикуваща лекарка ми каза Защо все тебе съдят след като нищо не ползваш нито гореща вода нито парно отопление?Тук никой не плаща и никога не са ни търсили или съдили.Това показва ,че Монополистоът си служи с измами.Също така видях в Дома на техниката на Раковски на отоплителните тела нямаше уреди и те бяха на пълна мощност ,нио никой не им държи сметка. Същото е и в други държавни и общински учреждения.С тези измислени % от сградна инсталация мног жестоко ни ограбва за сметка на други - приближени.
Написан на: 30/03/2015 15:37 Докладвай този коментар
anonymous