• Начало     |
  • English     
  • Login with Facebook
  • |    Забравена парола?
  • |    Регистрация

Начало

Начало

Посетете нашия Форум

Пазарска кошница: 0 неща Плащане

  • Храни
    • Кисело мляко
    • Месни продукти
    • Кашкавал
    • Краве масло
    • Напитки
    • Сирене
    • Мед
    • Хляб
    • Плодове и зеленчуци
    • Други
  • Здраве и козметика
    • Лекарства
    • Вода за уста
    • Слънчева защита
    • Тютюнопушене
    • Козметика
    • Други
    • Здравно осигуряване
  • Финанси
    • Банки
    • Други
  • Спорт и отдих
    • На ски
    • Авто гуми
    • Автомобили
    • Екскурзии
    • Спорт
  • Деца
    • Храни
    • Интернет
    • Столчета за кола
    • Дрехи
    • Играчки
    • Други
    • Детски колички
  • Домакинство
    • Батерии
    • Парфюми
    • Облекла и обувки
    • Прахосмукачки
    • Бяла техника
    • Ютии
    • Други
  • Техника
    • Фотоапарати
    • Телевизори
    • Медиа плейъри
    • Мобилни телефони
    • Принтери
    • Монитори
    • Компютри
    • Видеокамери
    • Електронни книги
    • Други
  • Услуги

    • Транспорт
    • Комуникации
    • Интернет
    • Реклами
    • Кампании
    • Топлоснабдяване

    • Електроенергия
    • Телевизия
    • Водоснабдяване
    • ПРОУЧВАНЕ Социалната отговорност на супермаркетите (2014)
  • Еко
    • Статии
  • Други
    • Коментар
    • Статии
    • Пазаруване в Сърбия
    • Лични данни
    • Актуално
    • Бюлетин 2016-2018
    • БЮЛЕТИН АКТИВНИ ПОТРЕБИТЕЛИ 2019
  • Съвети за топлофициран имот
  • Кой определя цената на топлинната енергия?
  • Отчитане на потребената топлинна енергия
  • Годишно изравняване. Преизчисляване при рекламации.
  • Компетентни институции и организации. Правомощия.
  • Компетентни институции и организации. Правомощия. - 2

  • Съставни части на системата за топлоснабдяване
  • Отчитане на потребената топлинна енергия
  • Компетентни институции и организации. Правомощия.
  • Как да четем сметките за топлинна енергия
  • Как да пестим топлинна енергия?
  • Плащане на топлинна енергия
  • Просрочени задължения за топлинна енергия
  • Ред за топлофициране на сграда
  • Сключване и прекратяване на договора за продажба на топлинна енергия
  • Прекратяване на топлоснабдяването на сградата
  • Какво мислят потребителите за парното?
  • Кражби на топлинна енергия
  • Поддържане на сградната инсталация
  • Права на потребителя на топлинна енергия
  • Регулиране на топлоподаването през зимния сезон
  • Анкета Топлинно счетоводство

Анкета

Трябва ли да се публикуват марките на опасни храни и стоки?

ДА, при наличие на обосновани съмнения за опасност
ДА, но само когато безусловно се докаже, че стоката е опасна
НЕ, така се накърняват правата на производителя
НЕ, контролните органи трябва да работят на спокойствие

Гласувай

Начало > Услуги > Топлоснабдяване > Компетентни институции и организации. Правомощия. - 2

Още по темата:

Игра ни учи да не казваме ДА на всичко

Следи цените онлайн

Какво е Е надежден

Статия

Компетентни институции и организации. Правомощия. - 2

11/11/2013
Tweet
photo

Министерство на икономиката и енергетиката 

Основните компетенции на Министерството на икономиката и енергетиката (МИЕ) съгласно Закона за енергетиката по топлоснабдяването са:

  • Контрол на фирмите за дялово разпределение;
  • Контрол, в конкретни случаи, предвидени в ЗЕ – налага глоби на виновните лица при неспазване на техническите условия и ред за топлоснабдяване и прекратяване на топлоснабдяването; за нарушаване на нормалното топлоснабдяване; за ползване на топлинна енергия без тя да се измерва и отчита; за манипулиране показанията на уредите;

 

Към МИЕ, потребителите могат да се обръщат във следните случаи:

  1. при съмнение в правилността на изчисление на месечните сметки или на годишната изравнителна сметка;
  2. при съмнение, че фирмата за дялово разпределение извършва дейност без да е вписана в публичния регистър на МИЕ;
  3. при съмнения за кражби на топлинна енергия;
  4. при неправомерено прекратяване на топлоснабдяването от страна на топлофикационното дружество;

 

За изброените нарушения Министърът на икономиката и енергетиката налага глоби, както следва:

  • от 10 000 до 25 000 лева при неспазване на техническите условия и ред за топлоснабдяване и прекратяване на топлоснабдяването. При повторно нарушение – глобата е в трикратен размер;
  •  от 1000 до 5000 лева за нарушаване на нормалното топлоснабдяване – При повторно нарушение – глобата е в двукратен размер;
  •  от 1000 до 5000 лева – за ползване на топлинна енергия без тя да се измерва и отчита. При повторно нарушение – глобата е в двукратен размер;
  • от 1000 до 5000 лева – за манипулиране показанията на уредите от потребителя. При повторно нарушение – глобата е в двукратен размер;

За контакти с МИЕТ: 

Министерство на икономиката и енергетиката

e-docs@mee.government.bg ул. "Славянска" № 8

тел. централа: +359 2 940 7001

факс: +359 2 9872190; 02 9819970

Приемна за сигнали 

Адрес: София, ул. "Славянска" № 8

Приемно време - понеделник 10.00-14.00 ч.

Телефони: 940-75 83, 940 74 70

Форма за сигнали/жалби: 

Попълнената форма можете да отпечатате и предадете в приемната, или да изпратите по електронен път на e-docs@mee.government.bg.

 

Омбудсман на Р.България:

Омбудсманът на РБългария няма компетенции да се намесва директно и да решава спорове между топлофикационни дружества, топлинни счетоводители и потребители. Но потребителите все пак могат да подават жалби и сигнали до Омбудсмана срещу работата на лицата, които предоставят обществени услуги, като например – топ­ло­фи­ка­ционни, електроснабдителни, телекомуникационни, ВиК услуги, образование, здра­веопазване и др. Омбудсманът със своя компетентнен екип ще прецени има ли извършени нарушения на правата на потребителите или има пропуски в нормативната база и ще сезира аргументирано компетентните органи за решаване на въпроса. В случай, че е налице спор между потребителя и топлофикационното дружество или между потребителя и фирмата за дялово разпределение, който е единствено от компетентността на съда, Омбудсманът ще информира за това потребителя, тъй като той няма право да се намесва в тези случаи.

Жалбите и сигналите до омбудсмана са в напълно свободна форма, стига разбираемо да са изложени оплакванията и да са посочени правата, които са нарушени.

Гражданите могат да се обръщат към омбудсмана по следните начини:

  • - Лично, в неговата приемна в гр. София, ул. “Дж. Вашингтон” № 22;
  • - По пощата на адрес София 1000, ул. “Дж.Вашингтон” № 22;
  • - По телефона на номер 02/8106 955 или 02/9809 510;
  • - По факса на номер 02/8106 963;
  • - По електронната поща на адрес priemna@ombudsman.bg;
  •  уеб сайт: www.ombudsman.bg

#Разглеждането на жалби на граждани е освободено от такси.

 

Tweet

Коментари ( 2 общо )

anonymous

anonymous

Закупихме лед телевизор Панасоник. От 04.12.2013 г 7 - СЕДЕМ пъти го носим на ремонт;
Смениха му основна платка за 252.00 лв. И ДОСЕГА не запаметява настройките,няма образ,
а от сервиза продължават да твърдят че е изправен ЛЪЖАТ БЕЗОГЛЕДНО.
КЪДЕ МОЖЕ ДА СЕ ИЗВЪРШИ ОБЕКТИВНА ТЕХНИЧЕСКА ЕКСПЕРТИЗА ?
С уважение Емил Димитров 0877761091 emild2010@abv.bg

Написан на: 06/02/2014 15:38 Докладвай този коментар


anonymous

anonymous

Откъде да отпечатам Форма за сигнали/жалби:

Написан на: 14/02/2014 18:06 Докладвай този коментар


anonymous

anonymous


Прати

Активни потребители е член на BEUC Consumers International ICRT ANEC
RSS Активни Потребители във Facebook Активни Потребители в Twitter Активни Потребители в YouTube Активни Потребители във Vbox7

Aktivnipotrebiteli.bg:

  • Форум |
  • Институции |
  • Законодателство |
  • Нашите услуги |
  • Абонамент

За Активни потребители:

  • За нас |
  • Мисия |
  • Отчети |
  • Съобщения за пресата |
  • Проекти |
  • Издания |
  • Правила за ползване |
  • Карта на сайта

Абонирайте се за безплатния
бюлетин на Активни потребители.

Абонирай

AzonMedia