• Начало     |
  • English     
  • Login with Facebook
  • |    Забравена парола?
  • |    Регистрация

Начало

Начало

 

Пазарска кошница: 0 неща Плащане

  • Евро
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 2)
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 3)
    • Напред към еврото!
    • Вярно – Невярно: Цифрово евро VS плащания в брой
    • За еврото накратко
    • Вярно – невярно: Истината за референдума за еврозоната
    • С вашите въпроси за еврото (част 4)
    • Митове и факти за еврото в България
    • Кой отново плаши с приемането на еврото
    • Еврото: Права и защита на потребителите
    • Откъде да получа информация?
    • Кога и как ще плащаме за стоките и услугите?
  • Храни
    • Кисело мляко
    • Месни продукти
    • Кашкавал
    • Краве масло
    • Напитки
    • Сирене
    • Мед
    • Хляб
    • Плодове и зеленчуци
    • Други
  • Здраве и козметика
    • Лекарства
    • Вода за уста
    • Слънчева защита
    • Тютюнопушене
    • Козметика
    • Здравно осигуряване
    • Други
    • Други
    • Колективните искове в полза на потребителите.
    • Генеричните лекарства: как да спестим пари в аптеката
    • Антибиотици и здраве
    • Край на неетичното промотиране на лекарства
    • Играчка под елхата
    • Внимание! Как малките батерии могат да станат опасни за децата
  • Финанси
    • Банки
    • Други
  • Деца
    • Храни
    • Интернет
    • Столчета за кола
    • Дрехи
    • Играчки
    • Други
    • Детски колички
  • Домакинство
    • Климатици
    • Батерии
    • Парфюми
    • Облекла и обувки
    • Прахосмукачки
    • Бяла техника
    • Ютии
    • Други
  • Техника
    • Фотоапарати
    • Телевизори
    • Медиа плейъри
    • Мобилни телефони
    • Принтери
    • Монитори
    • Компютри
    • Видеокамери
    • Електронни книги
    • Други
  • Услуги

    • Транспорт
    • Спорт и отдих
    • Комуникации
    • Интернет
    • Реклами
    • Кампании
    • Топлоснабдяване

    • Електроенергия
    • Телевизия
    • Водоснабдяване
    • ПРОУЧВАНЕ Социалната отговорност на супермаркетите (2014)
  • Еко
    • Статии
  • Други
    • COVID 19
    • Коментар
    • Статии
    • Пазаруване в Сърбия
    • Лични данни
    • Актуално
    • Бюлетин 2016-2024
    • Бюлетин 2025
  • Съвети за топлофициран имот
  • Кой определя цената на топлинната енергия?
  • Отчитане на потребената топлинна енергия
  • Годишно изравняване. Преизчисляване при рекламации.
  • Компетентни институции и организации. Правомощия.

  • Компетентни институции и организации. Правомощия. - 2
  • Съставни части на системата за топлоснабдяване
  • Отчитане на потребената топлинна енергия
  • Компетентни институции и организации. Правомощия.
  • Как да четем сметките за топлинна енергия
  • Как да пестим топлинна енергия?
  • Плащане на топлинна енергия
  • Просрочени задължения за топлинна енергия
  • Ред за топлофициране на сграда
  • Сключване и прекратяване на договора за продажба на топлинна енергия
  • Прекратяване на топлоснабдяването на сградата
  • Какво мислят потребителите за парното?
  • Кражби на топлинна енергия
  • Поддържане на сградната инсталация
  • Права на потребителя на топлинна енергия
  • Регулиране на топлоподаването през зимния сезон
  • Анкета Топлинно счетоводство
  • Европейският съд сложи точка на спора за такса сградна инсталация
  • Отопление за всеки дом

Дарение

Подкрепете Асоциация Активни Потребители чрез дарение през платежната система PayPal

Дарете

Анкета

Откъде предпочитате да вземете пари назаем?

Семейство и приятели
Потребителски кредит от банка
Кредитна карта
Фирма за бърз кредит

Гласувай

Начало > Услуги > Топлоснабдяване > Компетентни институции и организации. Правомощия.

Още по темата:

Защо не пътниците, летище София е виновно

Подкрепа за домакинствата при либерализация на енергийния пазар

На прага на лятото: Как ще пътуваме?

Статия

Компетентни институции и организации. Правомощия.

Публикуван на: 11/11/2013
Tweet
photo

Ще Ви запознаем с институциите и организациите, компетентни по въпросите за топлоснабдяването.

Държавна комисия за енергийно и водно регулиране 

Държавната комисия за енергийно и водно регулиране (ДКЕВР) е независим специализиран държавен орган, който осъществява регулирането на дейностите в енергетиката.

Основните компетенции на ДКЕВР съгласно Закона за енергетиката (ЗЕ) по отношение продажбата на топлинна енергия са:

  • Ценово регулиране – определя цените на топлоенергията, цените за достъпа през съоръженията на потребителите и цените за присъединяване;
  • Лицензиране – издава лицензии за производство и пренос на топлинна енергия;
  • Контрол – осъществява текущ и последващ контрол на лицензираните дружества, включително и за качество на топлоснабдяването и услугите;
  • Жалби и работа с потребителите – разглежда жалби и сигнали на потребителите и посредничи за доброволно уреждане на спорове.

Към ДКЕВР, потребителите могат да се обръщат във следните случаи:

  • нарушаване на правото на потребителя да бъде присъединен, за да се снабди с топлинна енергия;
  • злоупотреба с правото на топлофикационното дружество да прекъсне присъединяването и доставката на потребителя с топлинна енергия;
  • условията за снабдяване и нормите за качество, предлагани от топлофикационното дружество на потребителите;
  • при спорове във връзка с изкупуването на абонатната станция и присъединителните съоръжения.

ДКЕВР разглежда сигнали и жалби по свои вътрешни правила за разглеждане на жалби на потребители и доброволно уреждане на спорове.

Потребителят следва първо да отнесе спора до съответното топлофикационно дружество.

Всяка получена жалба в ДКЕВР, без становище, се изпраща до енергийното дружество за проверка, с изискване жалбоподателят и ДКЕВР да  бъдат известени за резултата от извършената проверка в писмен вид. В случай, че не е удовлетворен от отговора, или че не получи отговор в срока, определен от Общите  условия, потребителят може да подаде нова жалба до ДКЕВР, чрез съответното  енергийно дружество.

С оглед на гореизложеното Ви информираме, че директното обръщане към  ДКЕВР за разглеждане на спора удължава процедурата по неговото решаване.

Съгласно чл. 98. ал. 1 от Наредбата за лицензиране дейностите в енергетиката, във връзка с чл. 22, ал.1, и ал. 5 от Закона за енергетиката, жалбата,  подадена до ДКЕВР, следва да отговаря на следните изисквания:

  1. да е написана на български език;
  2. да са посочени името и адресът на жалбоподателя и на енергийното  предприятие, срещу което е оплакването;
  3. да е посочено в какво се състои искането;
  4. да са изложени обстоятелствата по случая и да са представени  доказателства, ако жалбоподателят разполага с такива;
  5. да е подписана от жалбоподателя.

За контакти с ДКЕВР: 

София 1000

Дондуков 8-10

тел.: 02/988 87 30

факс: 02/988 87 82

[email protected]

Телефон за жалби на потребители:

02/9801551

Приемна за потребители: 

приемно време - всеки работен ден от 10,00 до 12,00 ч. и от 14,00 до 16,00 ч.

телефон за контакт - (02) 980 15 51

адрес: бул. “Княз Дондуков” № 8-10, стая № 504.

Приемане на писмена кореспонденция:

приемно време – всеки работен ден от 8,30 ч до 12,30 ч. и от 13,00 до 18,00 ч.

телефон за контакт и справки – (02) 935 96 28

адрес: бул. “Княз Дондуков” № 8-10, ІІІ ет., стая 303

За повече информация:
http://www.dker.bg --» Документи --» Правила и Методики --» Правила за работа по жалби и искания за доброволно уреждане на спорове по чл. 22 от закона за енергетиката.PDF

Tweet

Дарение

За да можем да доставяме още полезна информация и тестове имаме нужда от вашата подкрепа.

Дори най-дребната сума ще ни помогне да бъдем още по-полезни, защото заедно сме по-силни.

Дарете

Коментари ( 1 общо )

anonymous

anonymous

За голямо съжаление ДКЕВР не звършва никакви проверки по сигнали на граждани.Има една естановена практика от служителитие да препращат жалбите на МЕ ,или на Топлофикация София ЕАД.Според мен това не е проверка ,защоот тя защитава интересите на монополиста - ТоплофикацияСофия ЕАД ,а последната винаги се възползва от товва ,за да краед от обикновениет граждани.Например моята оБщопрактикуваща лекарка ми каза Защо все тебе съдят след като нищо не ползваш нито гореща вода нито парно отопление?Тук никой не плаща и никога не са ни търсили или съдили.Това показва ,че Монополистоът си служи с измами.Също така видях в Дома на техниката на Раковски на отоплителните тела нямаше уреди и те бяха на пълна мощност ,нио никой не им държи сметка. Същото е и в други държавни и общински учреждения.С тези измислени % от сградна инсталация мног жестоко ни ограбва за сметка на други - приближени.

Написан на: 30/03/2015 15:37 Докладвай този коментар


anonymous

anonymous


Прати

Активни потребители е член на BEUC Consumers International ICRT ANEC
RSS Активни Потребители във Facebook Активни Потребители в Twitter Активни Потребители в YouTube Активни Потребители във Vbox7

Aktivnipotrebiteli.bg:

  • Институции |
  • Нашите услуги |
  • Абонамент

За Активни потребители:

  • За нас |
  • Проекти |
  • Мисия |
  • Отчети |
  • Съобщения за пресата |
  • Издания |
  • Правила за ползване |
  • Карта на сайта

Абонирайте се за безплатния
бюлетин на Активни потребители.

Абонирай

AzonMedia