• Начало     |
  • English     
  • Login with Facebook
  • |    Забравена парола?
  • |    Регистрация

Начало

Начало

Посетете нашия Форум

Пазарска кошница: 0 неща Плащане

  • COVID 19
    • Как да избираме дезинфектант
    • Какъв дезинфектант - течност/спрей или гел
    • Как да разпознаем истинските дезинфектанти
    • Дезинфекция в търговските обекти. Какво трябва да знаем?
    • Кога да използваме ръкавици за предпазване от коронавируса
    • Какво да правим при отменено или отложено събитие бъде заради пандемията от COVID-19
    • Как да постъпим при отменено или отложено туристическо пътуване поради Коронавирус
    • COVID-19: полезни ли са пулсовите оксиметри
  • Храни
    • Кисело мляко
    • Месни продукти
    • Кашкавал
    • Краве масло
    • Напитки
    • Сирене
    • Мед
    • Хляб
    • Плодове и зеленчуци
    • Други
  • Здраве и козметика
    • Лекарства
    • Вода за уста
    • Слънчева защита
    • Тютюнопушене
    • Козметика
    • Здравно осигуряване
    • Други
    • Други
  • Финанси
    • Банки
    • Други
  • Деца
    • Храни
    • Интернет
    • Столчета за кола
    • Дрехи
    • Играчки
    • Други
    • Детски колички
  • Домакинство
    • Батерии
    • Парфюми
    • Облекла и обувки
    • Прахосмукачки
    • Бяла техника
    • Ютии
    • Други
  • Техника
    • Фотоапарати
    • Телевизори
    • Медиа плейъри
    • Мобилни телефони
    • Принтери
    • Монитори
    • Компютри
    • Видеокамери
    • Електронни книги
    • Други
  • Услуги
    • Транспорт
    • Спорт и отдих
    • Комуникации
    • Интернет
    • Реклами
    • Кампании
    • Топлоснабдяване
    • Електроенергия
    • Телевизия
    • Водоснабдяване
    • ПРОУЧВАНЕ Социалната отговорност на супермаркетите (2014)
  • Еко
    • Статии
  • Други

    • Коментар
    • Статии

    • Пазаруване в Сърбия
    • Лични данни
    • Актуално
    • Бюлетин 2016-2020
    • БЮЛЕТИН АКТИВНИ ПОТРЕБИТЕЛИ 2021
  • Евродепутатът – защитник на потребителя
  • Потребителските права
  • Всеки успех ви прави по-силни
  • Какво e RAPEX
  • Къде ни е потребителската култура?
  • Кампания за правата на потребителите и в България
  • Пречки пред интернет търговията – гледната точка на бизнеса
  • Месечни сметки без усилия
  • Какво означава се-маркировката?
  • Координацията на надзора на пазара се подобрява
  • Рискови търговски практики. Как да се защитим?
  • Как да се предпазим от опасни стоки и услуги?
  • Как да четем договорите?
  • Как да четем етикетите?
  • Дарения
  • Държавен монопол, частен монопол – разликата е в отсъствието на конкуренция
  • За дарителството и даряващите
  • Трябва ли да има Национален съвет за защита на потребителите?
  • Бъдете интелигентни потребители
  • Здравно осигуряване
  • Какво е невромаркетинг?
  • Какво представлява методът на золтман?
  • Рекламациите
  • Прогноза: изригване на нелоялната конкуренция
  • Мобилните оператори си имат държава
  • Как да се пазарим
  • Шопинг терапията
  • Психология на измамата
  • Телефонни измами
  • Конкуренцията - най-силното оръжие на потребителите
  • Еротични нарушители
  • Денят без покупки - предизвикателство към самите нас
  • Потребление и Отговорност
  • Пазаруването като терапия: здравето на жените идва в малки пакети
  • „Зелена карта” – шанс и капан
  • Чадър зарежда телефона и лаптопа
  • Как да възпитаме интелигентни потребители
  • Рекламна "обективност"
  • Как да съхраняваме дрехите?
  • Само 18% от магазините проверяват стоките за безопасност
  • ПЪРВИ ЮНИ: Подарък за децата – без отрови в бебешките бутилки
  • Символи на пластмасите и тяхното значение
  • Освободи интернет
  • Разумни в супермаркета
  • Кодове за времето
  • Как да изберем удобно бельо?
  • Опасните продукти намаляват
  • Какво трябва да знаем за електромера?
  • Уреди за пестене на електроенергия
  • БНТ 2 и потребителската кошница
  • Фалшивите стоки
  • Потърсете правата си
  • Публични регистри
  • Къде е България?
  • Общи условия на електроразпределителните дружества
  • Права и за пътуване с автобус
  • Нови изисквания към мобилните оператори

  • Европейска процедура за искове с малък материален интерес
  • Стоки и най-честите опасности
  • Време за "губене"
  • Дефектни стоки - ремонт или подмяна
  • Дефектни стоки
  • Дефектните стоки - ако искате парите си обратно
  • Да решим проблема без съд!
  • Що е незадоволително качество?
  • Когато търговецът не е съгласен да приеме рекламацията
  • Внимавайте, когато купувате игри, книги, видеофилми и музика по интернет
  • Самообслужването - краят на намръщения продавач
  • Договори за извън търговския обект и договори от разстояние
  • Нелоялни търговски практики
  • Спамът - вечният враг
  • Новите права при пазаруване от разстояние
  • Къде сме ние?
  • СПРИ ГЕО-БЛОКИРАНЕТО!
  • Монтирайте аварийна аларма в асансьора
  • Обучителна програма за търговци
  • Без тол такси за чужди автомобили по германските магистрали
  • Агенцията по храните проспа навлизането на чумата по свинете в България
  • 15 март – ден на Устойчивото потребление

Анкета

Трябва ли да се публикуват марките на опасни храни и стоки?

ДА, при наличие на обосновани съмнения за опасност
ДА, но само когато безусловно се докаже, че стоката е опасна
НЕ, така се накърняват правата на производителя
НЕ, контролните органи трябва да работят на спокойствие

Гласувай

Начало > Други > Статии > Нови изисквания към мобилните оператори

Още по темата:

Кои съставки в парфюмите причиняват алергии?
ТЕСТ Спирали за очи (2012)
Има ли безвредна козметика?

Кампания

Нови изисквания към мобилните оператори

Tweet
photo

Комисията за регулиране на съобщенията публикува промени в изискванията към телекомуникационните (мобилните) оператори. Научете най-важното.

Новите изисквания влизат в сила постепенно, за да могат телекомуникационните оператори да имат време, за да ги изпълнят.

Ето какво трябва да се изпълни:

В сила от 15 януари 2014г.

Изисквания към Общите условия на операторите

  • Те трябва да са представени на видно място в търговските обекти, както на самите оператори, така и на техните търговски представители или дистрибутори.
  • Предприятията са длъжни при поискване да осигурят безплатно на потребителите екземпляр от общите условия на електронен или хартиен носител.

Изисквания към индивидуалните договори

  • Индивидуалният договор се сключва в писмена форма на хартиен носител в два еднообразни екземпляра (единият се предоставя на потребителя).
  • Преди сключването на индивидуалния договор предприятията трябва да предоставят възможност на потребителя да се запознае със съдържанието му.

В сила от 15 март 2014 г.

Изисквания към съдържанието на индивидуалните договори

Всеки индивидуален договор задължително трябва:

  • да е изписан с шрифт с размер не по-малък от 10 пункта и
  • да съдържа:

1. Точната дата (ден, месец и година) на влизането му в сила.

2. Срок на изтичане (ако е срочен)

3. Условията по срока на индивидуалния договор, както и редът за неговото подновяване и прекратяване

4. Задължения за заплащане на неустойки и обезщетения,

5. Прекратяване на индивидуален договор (вкл. възстановяване на направени разходи за устройство)

6. Условията за едностранно изменение на индивидуалния договор.
Изписвани с получер шрифт (bold) и поставяни на последно място в договора

5. Съгласие за:

  • получаване на непожелани повиквания (вкл. СПАМ)
  • данните за единния му граждански номер да бъдат обработвани цели различни от събиране на задължения по съдебен ред
  • да не получава детайлизирани сметки
  • договорът да влезе в сила незабавно (не се прилага, когато при сключване на договора се предоставят и крайни устройства)
Поставя се непосредствено след подписа на абоната

 

Изисквания към мястото за полагане на подпис

Мястото за полагане на подпис на абоната, трябва да става съгласно следния образец:

_________________________________________________ 

(място за полагане на подписа на абоната)

Преди да положите Вашия подпис, моля да прочетете внимателно настоящия договор, както и приложимите общи условия на предприятието.

 

Изисквания към условията и елементите на тарифния план

(1) Условията и елементите на тарифния план трябва да бъдат включени:

  • в индивидуалния договор;

или

  • в отделен документ (анекс)

Освен основната информация за тарифния план, отделно трябва да се посочи и индивидуална информация за:

  • цените, приложими за изходящи повиквания към номера с код за достъп 0700

цените на други услуги, които не са посочени изрично в избрания тарифен план, тарифа и/или пакет, но са приложими.

ВАЖНО!

Предприятията гарантират, че условията на тарифните планове, тарифите и/или пакетите, които вече не се предлагат от тях, са достъпни на страницата им в интернет до момента, в който бъде прекратен договорът и на последния абонат.

 

Изменение на индивидуалния договор по инициатива на предприятието

В такива случаи:

  • абонатът трябва да бъде уведомен най-малко 30 дни преди влизане в сила на изменението
  • абонатът трябва да има право да прекрати индивидуалния договор без санкции в срок до един месец.
Начин за уведомяване

1. писмо, изпратено до адреса на абоната като кореспондентска пратка;

  или

2. електронно писмо (e-mail), изпратено до посочен от абоната адрес на електронна поща;

  или

3. кратко текстово съобщение (SMS).

Съдържание на предизвестието:

1. извършените от предприятията изменения на общите условия и/или индивидуалния договор;

2. точната дата (ден, месец и година), на която влизат в сила измененията по т. 1;

3. правото на абоната да прекрати индивидуалния договор без санкции в срок до един месец от влизането в сила на измененията по т. 1;

4. реда, по който абонатът може да уведоми предприятието, че желае да прекрати индивидуалния договор в срока по т. 3.

 

В сила от 15 април 2014 г.

Лимит на потребление

Предприятията трябва да осигуряват един или повече лимити на потребление.

При липса на избор от потребителя се прилага:

  • лимит (по подразбиране) - 50 лв. (без ДДС) на месец.

или

  • обем от данни на тази стойност
Лимит за данни

Операторът е длъжен да изпраща SMS съобщение при достигане на 80 % от договорения лимит за данни.

От това следва:

  • право на абоната да преустанови услугата веднага

При достигане на целия лимит операторът изпраща SMS с информация за процедура за продължаване на услугата и разноските.

Ако не последва отговор от абоната (мълчаливо съгласие)

  • предприятието незабавно спира предоставянето и таксуването на услугите за пренос на данни

 

Таксуване

Предприятията трябва да предлагат най-малко две тарифи за мобилни и фиксирани услуги на абонаментен план и предплатени услуги при които:

  • изходящите повиквания се таксуват при минимален първоначален период на таксуване до 30 секунди - след това на секунда.  
Tweet
Активни потребители е член на BEUC Consumers International ICRT ANEC
RSS Активни Потребители във Facebook Активни Потребители в Twitter Активни Потребители в YouTube Активни Потребители във Vbox7

Aktivnipotrebiteli.bg:

  • Форум |
  • Институции |
  • Законодателство |
  • Нашите услуги |
  • Абонамент

За Активни потребители:

  • За нас |
  • Проекти |
  • Мисия |
  • Отчети |
  • Съобщения за пресата |
  • Издания |
  • Правила за ползване |
  • Карта на сайта

Абонирайте се за безплатния
бюлетин на Активни потребители.

Абонирай

AzonMedia