Статия
Къде сме ние?
Проучване показва, че сме най-недоволни от автомобилите втора употреба и електроснабдяването.
Проучването „Индекс на потребителските пазари“ се осъществява от Европейската комисия и обхваща 28 страни и Норвегия, за 52 пазара на дребно. Това е третото издание на проучването след 2010 и 2012година.
Къде е България
България показва един от най-ниските общи резултати, с индекс от 71.7 средно за всички пазари. Въпреки че се наблюдава леко увеличение с 0,4%, резултатът на България се с 6% по-лош от средния за ЕС. Като цяло, резултатите на пазарите на стоки са малко по-добри, отколкото пазарите на услуги.
Пазари на стоки
С най-добро представяне при стоките са пазарите на книги, списания и вестници, очила и лещи и лекарства без рецепта. Най-зле се класирани автомобили втора употреба, месо и месни продукти и горива за автомобили.
Всички от следните населени пазари са подредени в 26-то положение в целия EU28: безалкохолни напитки; книги, списания и вестници; мебели и обзавеждане; алкохолни напитки; електронни продукти; продукти за лична хигиена; облекло и обувки; плодове и зеленчуци; и ИКТ продукти.
Всички от следните пазари са подредени в 27-ми позиция в целия EU28: Очилата и лещите; нови автомобили; малки домакински уреди; развлекателни стоки; големи домакински уреди; продукти за поддръжка; млечни продукти; автомобили втора употреба; хляб, зърнени храни, ориз и макаронени изделия; месо и месни продукти; и гориво за превозни средства.
В сравнение с 2012 г. най-голям прогрес отбелязва пазара на (1) лекарства без рецепта (2) гориво за превозни средства и (3) хляб, ориз и пазари за зърнени култури. Пазарите с най-голям спад са продуктите за направи си сам и пазари автомобили втора употреба.
Пазари на услуги
Най-добрите три пазара на услуги в България са услугите за красота, пътуването със самолет и културно-развлекателните услуги. Последните три са доставката на електроенергия, ипотечните кредити и водоснабдяването.
В сравнение с 2012г. пазарите за автомобилно застраховане; фиксирани телефонни услуги; културно-развлекателни услуги; услуги за красота; и градски транспорт показват най-голямо развитие в положителна посока. Обратно с най-голям спад спрямо 2012 г. са електро и водоснабдяването. Само две услуги са оценени от българите по-високо от средното за ЕС-28 - пощенските услуги и самолетни услуги.
Как е направено проучването?
Проучването обхваща 5 основни аспекта на изследваните потребителски пазари: сравнимост, доверие, проблеми и жалби, удовлетвореност и смяна на доставчика.
•Сравнимост – възможността за потребителите да сравняват стоките и услугите по цена и качество.
•Доверие – доколко потребителите считат, че компаниите зачитат потребителските права.
•Удовлетвореност - посочва дали пазарите отговарят на желанията на потребителите, като косвено информира за сериозността на други недостатъци, които са останали неразкрити от конкретните показатели.
•Проблеми и жалби - комбинацията от „жалби“ и „проблеми“ дава представата за сериозността на проблемите и за вероятността потребителите да са в неизгодно положение, като съчетава честотата на проблемите и честотата на жалбите.
•Смяна на доставчика – възможността за избор на доставчик и липсата на бариери пред този избор.
|
Дарение
За да можем да доставяме още полезна информация и тестове имаме нужда от вашата подкрепа.
Дори най-дребната сума ще ни помогне да бъдем още по-полезни, защото заедно сме по-силни.
Дарете
Коментари ( 0 общо )
anonymous