Статия
Потърсете правата си
Към кого да се обърнем, когато имаме проблем ?
Най-честите оплаквания по отношение на електроснабдяването са свързани с чести прекъсвания, ниско/високо напрежение, както и некоректни, неясни или просто сгрешени сметки. Електроразпределителните дружества са задължени от закона, както и от техните Общи условия, да се придържат към стандартите в предлагането на целия набор от услуги за клиенти. Макар и много от Вас вероятно да не са виждали тези Общи условия те са публикувани на уебстраницата на електроразпределителното дружество, на което вие сте клиент, и обвързват и Вас със същата сила като потребители.
Вие може да изисквате от дружеството съответното поведение, позовавайки се именно на неспазване на Общите условия, в които например със сигурност е предвидено, че дружеството е задължено да осигурява на потребителите електрическа енергия в съответствие с определени изисквания. Не са ли спазени тези изисквания – идва вашата възможност да потърсите правата си.
Най-добре е да следвате следните няколко стъпки:
1. Обърнете се към вашия доставчик на електроенергия
На първо място за Вас е най-лесно, а пък и най-често се оказва ефективно, да се обърнете към съответното дружество. Данните за дружеството – телефон, адрес и т.н. – може да откриете на гърба на фактурата ви, както и на уебсайта му. Съветът на „Активни потребители” е ако не става дума за някакъв елементарен проблем, чието решение е формалност, да подадете искането си пред дружеството в писмен вид, най-добре по пощата с обратна разписка или лично в офис на дружеството, за да получите входящ номер. По този начин ще имате неоспоримо доказателство, че доставчикът е получил жалбата ви и съответно е задължен да бъде запознат с нея и да даде становището си по нея. Старайте се да съхранявате всички документи, които изпращате на или получавате от доставчика на електроенергия.
Ако проблемът ви е свързан с фактурирането на потреблението ви, запишете показанията от електромерите, а също така би било полезно, ако си отбелязвате датите, на които от дружеството ги отчитат, както и данните, които записват.
2. Обърнете се към потребителска организация за съвет
Ако се колебаете как точно да формулирате исканията си или се двоумите дали имате право в определена ситуация, обърнете се към потребителска организация, каквато е „Активни потребители”. Там ще бъдете посъветвани какви точно действия да предприемете, как да попълните жалбите си и т.н. Организацията, ако не е изрично упълномощена, не би могла да ви представлява в отношенията ви с доставчика, така че след като бъдат подготвени документите, отново вие ще трябва да ги изпратите на съответния доставчик или компетентен орган.
3. Потърсете съдействието на държавен орган
Ако отговорът на доставчика на електроенергия не ви удовлетворява или въобще не получите такъв, както и ако смятате, че така или иначе електроразпределителното дружество няма да може да отстрани проблема ви, винаги можете да отправите своята жалба директно към Държавната комисия за енергийно и водно регулиране, която е компетентният орган по отношение на дейността на тези дружества. Както е коментирано в предишни броеве на списание „Активни потребители”, ДКЕВР има правомощия, свързани с издаване на лицензи, одобряване на общи условия, регулиране на цените на услугите и т.н., и което е от особено значение за потребителите – да разглежда жалби на потребителите. Комисията извършва съответна проверка по жалбата и ако има установени нарушения дава задължителни предписания на съответния доставчик на ел. енергия.
=======
Държавна комисия за енергийно и водно регулиране
гр. София, бул. „„Княз Александър Дондуков“ 8-10
Отдел "Жалби и работа с потребители"
тел./факс: 980 1551
Приемно време за работа с потребители:
вторник, четвъртък и петък от 14:00 до 17:00
=======
========
ЗАПОМНЕТЕ
- Ако имате проблем, свържете се с доставчика на ел. енергия
- Ако проблемът ви е по-сериозен задължително използвайте писмена форма в контактите си с дружеството
- Пазете всички писма и документи, свързани с проблема
- Търсете съдействие от потребителски организации и ако е необходимо от държавни органи
=======
Дарение
За да можем да доставяме още полезна информация и тестове имаме нужда от вашата подкрепа.
Дори най-дребната сума ще ни помогне да бъдем още по-полезни, защото заедно сме по-силни.
Дарете
Коментари ( 0 общо )
anonymous