• Начало     |
  • English     
  • Login with Facebook
  • |    Забравена парола?
  • |    Регистрация

Начало

Начало

Посетете нашия Форум

Пазарска кошница: 0 неща Плащане

  • COVID 19
    • Как да избираме дезинфектант
    • Какъв дезинфектант - течност/спрей или гел
    • Как да разпознаем истинските дезинфектанти
    • Дезинфекция в търговските обекти. Какво трябва да знаем?
    • Кога да използваме ръкавици за предпазване от коронавируса
    • Какво да правим при отменено или отложено събитие бъде заради пандемията от COVID-19
    • Как да постъпим при отменено или отложено туристическо пътуване поради Коронавирус
    • COVID-19: полезни ли са пулсовите оксиметри
  • Храни
    • Кисело мляко
    • Месни продукти
    • Кашкавал
    • Краве масло
    • Напитки
    • Сирене
    • Мед
    • Хляб
    • Плодове и зеленчуци
    • Други
  • Здраве и козметика
    • Лекарства
    • Вода за уста
    • Слънчева защита
    • Тютюнопушене
    • Козметика
    • Здравно осигуряване
    • Други
    • Други
  • Финанси
    • Банки
    • Други
  • Деца
    • Храни
    • Интернет
    • Столчета за кола
    • Дрехи
    • Играчки
    • Други
    • Детски колички
  • Домакинство
    • Батерии
    • Парфюми
    • Облекла и обувки
    • Прахосмукачки
    • Бяла техника
    • Ютии
    • Други
  • Техника
    • Фотоапарати
    • Телевизори
    • Медиа плейъри
    • Мобилни телефони
    • Принтери
    • Монитори
    • Компютри
    • Видеокамери
    • Електронни книги
    • Други
  • Услуги
    • Транспорт
    • Спорт и отдих
    • Комуникации
    • Интернет
    • Реклами
    • Кампании
    • Топлоснабдяване
    • Електроенергия
    • Телевизия
    • Водоснабдяване
    • ПРОУЧВАНЕ Социалната отговорност на супермаркетите (2014)
  • Еко
    • Статии
  • Други

    • Коментар
    • Статии

    • Пазаруване в Сърбия
    • Лични данни
    • Актуално
    • Бюлетин 2016-2020
    • БЮЛЕТИН АКТИВНИ ПОТРЕБИТЕЛИ 2021
  • Евродепутатът – защитник на потребителя
  • Потребителските права
  • Всеки успех ви прави по-силни
  • Какво e RAPEX
  • Къде ни е потребителската култура?
  • Кампания за правата на потребителите и в България
  • Пречки пред интернет търговията – гледната точка на бизнеса

  • Месечни сметки без усилия
  • Какво означава се-маркировката?
  • Координацията на надзора на пазара се подобрява
  • Рискови търговски практики. Как да се защитим?
  • Как да се предпазим от опасни стоки и услуги?
  • Как да четем договорите?
  • Как да четем етикетите?
  • Дарения
  • Държавен монопол, частен монопол – разликата е в отсъствието на конкуренция
  • За дарителството и даряващите
  • Трябва ли да има Национален съвет за защита на потребителите?
  • Бъдете интелигентни потребители
  • Здравно осигуряване
  • Какво е невромаркетинг?
  • Какво представлява методът на золтман?
  • Рекламациите
  • Прогноза: изригване на нелоялната конкуренция
  • Мобилните оператори си имат държава
  • Как да се пазарим
  • Шопинг терапията
  • Психология на измамата
  • Телефонни измами
  • Конкуренцията - най-силното оръжие на потребителите
  • Еротични нарушители
  • Денят без покупки - предизвикателство към самите нас
  • Потребление и Отговорност
  • Пазаруването като терапия: здравето на жените идва в малки пакети
  • „Зелена карта” – шанс и капан
  • Чадър зарежда телефона и лаптопа
  • Как да възпитаме интелигентни потребители
  • Рекламна "обективност"
  • Как да съхраняваме дрехите?
  • Само 18% от магазините проверяват стоките за безопасност
  • ПЪРВИ ЮНИ: Подарък за децата – без отрови в бебешките бутилки
  • Символи на пластмасите и тяхното значение
  • Освободи интернет
  • Разумни в супермаркета
  • Кодове за времето
  • Как да изберем удобно бельо?
  • Опасните продукти намаляват
  • Какво трябва да знаем за електромера?
  • Уреди за пестене на електроенергия
  • БНТ 2 и потребителската кошница
  • Фалшивите стоки
  • Потърсете правата си
  • Публични регистри
  • Къде е България?
  • Общи условия на електроразпределителните дружества
  • Права и за пътуване с автобус
  • Нови изисквания към мобилните оператори
  • Европейска процедура за искове с малък материален интерес
  • Стоки и най-честите опасности
  • Време за "губене"
  • Дефектни стоки - ремонт или подмяна
  • Дефектни стоки
  • Дефектните стоки - ако искате парите си обратно
  • Да решим проблема без съд!
  • Що е незадоволително качество?
  • Когато търговецът не е съгласен да приеме рекламацията
  • Внимавайте, когато купувате игри, книги, видеофилми и музика по интернет
  • Самообслужването - краят на намръщения продавач
  • Договори за извън търговския обект и договори от разстояние
  • Нелоялни търговски практики
  • Спамът - вечният враг
  • Новите права при пазаруване от разстояние
  • Къде сме ние?
  • СПРИ ГЕО-БЛОКИРАНЕТО!
  • Монтирайте аварийна аларма в асансьора
  • Обучителна програма за търговци
  • Без тол такси за чужди автомобили по германските магистрали
  • Агенцията по храните проспа навлизането на чумата по свинете в България
  • 15 март – ден на Устойчивото потребление

Анкета

Трябва ли да се публикуват марките на опасни храни и стоки?

ДА, при наличие на обосновани съмнения за опасност
ДА, но само когато безусловно се докаже, че стоката е опасна
НЕ, така се накърняват правата на производителя
НЕ, контролните органи трябва да работят на спокойствие

Гласувай

Начало > Други > Статии > Пречки пред интернет търговията – гледната точка на бизнеса

Още по темата:

Кои съставки в парфюмите причиняват алергии?

ТЕСТ Спирали за очи (2012)

Има ли безвредна козметика?

Статия

Пречки пред интернет търговията – гледната точка на бизнеса

04/04/2011
Tweet
photo

Потребителите по презумпция са считани за по-слабата страна в отношенията търговец - клиент. За да разберем обаче поведението на бизнеса, е добре да чуем и неговата гледна точка.

Според доклада „Пречки пред електронната търговия", представен от Меглена Кунева, не само потребителите, но и бизнесът, в лицето на търговците в отделните държави на Европейския съюз /ЕС/, се изправя пред проблеми при онлайн търговията. Най-големи пречки обаче се срещат при интернет търговията, когато трябва да се прекоси една или повече граници и да се влезе в друга държава.

Разходите от раздробяването и разпокъсването на този вид бизнес между отделните държави в ЕС са значителни. Осреднените административни разходи за търговец, желаещ да търгува само в една държава в ЕС, са 5 526 евро. Ако той теши да прескочи границата и да оперира в една или две държави в ЕС, разходите му ще скочат до 9 276 евро. За бизнес, действащ в рамките на 27-те държави на ЕС, административните разходи ще достигнат 70 526 евро!

Невъзможността или нежеланието на търговци и дистрибутори да обслужват клиенти, които се намират извън граница, е една от основните пречки пред електронната търговия. Така например транзакция по интернет може да бъде прекъсната, когато от кредитната карта на клиента стане ясно, че той се намира извън обичайните пазари на доставчика. Някои доставчици дори ограничават достъпа до интернет страницата си на потребители, които се намират извън сферата им на дейност. Това причинява раздробяване и накъсване на общия пазар, до които, както се оказва, потребителите нямат равен достъп.

Повечето търговци обаче имат интернет страници, които се виждат от цял свят, и въпреки това 33% от потребителите твърдят, че им е била отказана доставка, защото са се намирали извън държава на дейност на конкретен търговец.

Защо интернет търговците предпочитат да останат в рамките на една държава?

Основно пазарно правило предполага, че с нарастване на даден сектор той може да засити пазара в една държава. Тогава търговците ще потърсят нови пазари и ще излязат навън. Онлайн търговията обаче среща различни пречки и невинаги следва тази логика.

-        Потенциално по-високи разходи. 63% от анкетираните търговци посочват, че евентуална измама или неплащане от страна на клиента може да оскъпи значително интернет продажбите извън граница.

-        Данъчни пречки. За 62% от анкетираните различните данъчни изисквания в страните членки на ЕС могат да причинят допълнителни разходи за бизнеса.

-        Потребителско законодателство. Допълнителни разходи, според 60% от анкетираните, могат да възникнат и поради различни изисквания на потребителското законодателство в отделните държави.

-        Скъпи процедури при решаване на спорове. 59% от бизнеса мисли, че не си заслужава да се търгува онлайн през граница поради скъпите процедури при евентуални потребителски спорове.

-        Скъпа доставка. Според 57% скъпата доставка на стока извън граница е пречка пред електронната търговия.

-        Трудности при гаранционното обслужване. За 55% от търговците гаранционното обслужване извън граница представлява сериозен проблем.

-        Езикови бариери. Според 45% търговията се оскъпява поради езикови трудности и бариери.

Проблемът се задълбочава допълнително и от различното законодателство в държавите членки на ЕС. Търговците биха били по-склонни да търгуват онлайн през граница, ако има еднакви правила за търговската гаранция, връщането на стока, прекратяването на договора и други. Затова, както и в други сфери на търговските отношения, и тук вече се вижда нуждата от единно европейско законодателство.

Tweet

Коментари ( 0 общо )

anonymous

anonymous


Прати

Активни потребители е член на BEUC Consumers International ICRT ANEC
RSS Активни Потребители във Facebook Активни Потребители в Twitter Активни Потребители в YouTube Активни Потребители във Vbox7

Aktivnipotrebiteli.bg:

  • Форум |
  • Институции |
  • Законодателство |
  • Нашите услуги |
  • Абонамент

За Активни потребители:

  • За нас |
  • Проекти |
  • Мисия |
  • Отчети |
  • Съобщения за пресата |
  • Издания |
  • Правила за ползване |
  • Карта на сайта

Абонирайте се за безплатния
бюлетин на Активни потребители.

Абонирай

AzonMedia