• Начало     |
  • English     
  • Login with Facebook
  • |    Забравена парола?
  • |    Регистрация

Начало

Начало

Посетете нашия Форум

Пазарска кошница: 0 неща Плащане

  • COVID 19
    • Как да избираме дезинфектант
    • Какъв дезинфектант - течност/спрей или гел
    • Как да разпознаем истинските дезинфектанти
    • Дезинфекция в търговските обекти. Какво трябва да знаем?
    • Кога да използваме ръкавици за предпазване от коронавируса
    • Какво да правим при отменено или отложено събитие бъде заради пандемията от COVID-19
    • Как да постъпим при отменено или отложено туристическо пътуване поради Коронавирус
    • COVID-19: полезни ли са пулсовите оксиметри
  • Храни
    • Кисело мляко
    • Месни продукти
    • Кашкавал
    • Краве масло
    • Напитки
    • Сирене
    • Мед
    • Хляб
    • Плодове и зеленчуци
    • Други
  • Здраве и козметика
    • Лекарства
    • Вода за уста
    • Слънчева защита
    • Тютюнопушене
    • Козметика
    • Здравно осигуряване
    • Други
    • Други
  • Финанси
    • Банки
    • Други
  • Деца
    • Храни
    • Интернет
    • Столчета за кола
    • Дрехи
    • Играчки
    • Други
    • Детски колички
  • Домакинство
    • Батерии
    • Парфюми
    • Облекла и обувки
    • Прахосмукачки
    • Бяла техника
    • Ютии
    • Други
  • Техника
    • Фотоапарати
    • Телевизори
    • Медиа плейъри
    • Мобилни телефони
    • Принтери
    • Монитори
    • Компютри
    • Видеокамери
    • Електронни книги
    • Други
  • Услуги
    • Транспорт
    • Спорт и отдих
    • Комуникации
    • Интернет
    • Реклами
    • Кампании
    • Топлоснабдяване
    • Електроенергия
    • Телевизия
    • Водоснабдяване
    • ПРОУЧВАНЕ Социалната отговорност на супермаркетите (2014)
  • Еко
    • Статии
  • Други

    • Коментар
    • Статии

    • Пазаруване в Сърбия
    • Лични данни
    • Актуално
    • Бюлетин 2016-2020
    • БЮЛЕТИН АКТИВНИ ПОТРЕБИТЕЛИ 2021
  • Евродепутатът – защитник на потребителя
  • Потребителските права
  • Всеки успех ви прави по-силни
  • Какво e RAPEX
  • Къде ни е потребителската култура?
  • Кампания за правата на потребителите и в България

  • Пречки пред интернет търговията – гледната точка на бизнеса
  • Месечни сметки без усилия
  • Какво означава се-маркировката?
  • Координацията на надзора на пазара се подобрява
  • Рискови търговски практики. Как да се защитим?
  • Как да се предпазим от опасни стоки и услуги?
  • Как да четем договорите?
  • Как да четем етикетите?
  • Дарения
  • Държавен монопол, частен монопол – разликата е в отсъствието на конкуренция
  • За дарителството и даряващите
  • Трябва ли да има Национален съвет за защита на потребителите?
  • Бъдете интелигентни потребители
  • Здравно осигуряване
  • Какво е невромаркетинг?
  • Какво представлява методът на золтман?
  • Рекламациите
  • Прогноза: изригване на нелоялната конкуренция
  • Мобилните оператори си имат държава
  • Как да се пазарим
  • Шопинг терапията
  • Психология на измамата
  • Телефонни измами
  • Конкуренцията - най-силното оръжие на потребителите
  • Еротични нарушители
  • Денят без покупки - предизвикателство към самите нас
  • Потребление и Отговорност
  • Пазаруването като терапия: здравето на жените идва в малки пакети
  • „Зелена карта” – шанс и капан
  • Чадър зарежда телефона и лаптопа
  • Как да възпитаме интелигентни потребители
  • Рекламна "обективност"
  • Как да съхраняваме дрехите?
  • Само 18% от магазините проверяват стоките за безопасност
  • ПЪРВИ ЮНИ: Подарък за децата – без отрови в бебешките бутилки
  • Символи на пластмасите и тяхното значение
  • Освободи интернет
  • Разумни в супермаркета
  • Кодове за времето
  • Как да изберем удобно бельо?
  • Опасните продукти намаляват
  • Какво трябва да знаем за електромера?
  • Уреди за пестене на електроенергия
  • БНТ 2 и потребителската кошница
  • Фалшивите стоки
  • Потърсете правата си
  • Публични регистри
  • Къде е България?
  • Общи условия на електроразпределителните дружества
  • Права и за пътуване с автобус
  • Нови изисквания към мобилните оператори
  • Европейска процедура за искове с малък материален интерес
  • Стоки и най-честите опасности
  • Време за "губене"
  • Дефектни стоки - ремонт или подмяна
  • Дефектни стоки
  • Дефектните стоки - ако искате парите си обратно
  • Да решим проблема без съд!
  • Що е незадоволително качество?
  • Когато търговецът не е съгласен да приеме рекламацията
  • Внимавайте, когато купувате игри, книги, видеофилми и музика по интернет
  • Самообслужването - краят на намръщения продавач
  • Договори за извън търговския обект и договори от разстояние
  • Нелоялни търговски практики
  • Спамът - вечният враг
  • Новите права при пазаруване от разстояние
  • Къде сме ние?
  • СПРИ ГЕО-БЛОКИРАНЕТО!
  • Монтирайте аварийна аларма в асансьора
  • Обучителна програма за търговци
  • Без тол такси за чужди автомобили по германските магистрали
  • Агенцията по храните проспа навлизането на чумата по свинете в България
  • 15 март – ден на Устойчивото потребление

Анкета

Трябва ли да се публикуват марките на опасни храни и стоки?

ДА, при наличие на обосновани съмнения за опасност
ДА, но само когато безусловно се докаже, че стоката е опасна
НЕ, така се накърняват правата на производителя
НЕ, контролните органи трябва да работят на спокойствие

Гласувай

Начало > Други > Статии > Кампания за правата на потребителите и в България

Още по темата:

Кои съставки в парфюмите причиняват алергии?

ТЕСТ Спирали за очи (2012)

Има ли безвредна козметика?

Статия

Кампания за правата на потребителите и в България

04/04/2011
Tweet
photo

На 10  юли  тази година  в София Меглена Кунева обяви сключването на договорите за провеждане на информационна кампания за правата на потребителите в България.

Във всички страни, които се присъединяват към ЕС, се финансират информационни кампании относно правата на потребителите. Те се разработват за всяка страна по отделно понеже това позволява да се вземе предвид националния контекст и по този начин да се осигури по-висока ефективност.

През май 2005 г. беше стартирана кампанията в Полша. През май 2006 г. бяха стартирани кампании в Чешката република, Словакия и Словения, а в Кипър, Малта и Унгария през есента на 2007 г. В момента се провеждат кампаниите в Естония, Латвия и Литва..

При обявяването на кампанията комисарят по защита на потребителите г-жа Меглена Кунева заяви: „Като комисар, отговарящ за защита на потребителите моят интерес не се състои само в създаване на закони относно правата на потребителите, но също така и в допринасянето за това тези права да функционират на практика ......Гражданите на всяка страна, която се присъединява към ЕС, трябва да знаят своите права като потребители. Тези познания им помагат да се радват на ползите, които Европейският съюз и неговите отворени пазари имат да предложат". Комисар Кунева обяви победителите в обществените поръчки за информационната кампания и изрази надежда, че българите ще се чувстват в бъдеще по уверени що се отнася до техните права и ще намерят пътя до организациите, които могат да окажат съдействие и помощ. Тя подчерта важността на кампанията за бизнеса, като заяви, че желае да убеди предприятията, че зачитането на потребителите и техните права е предимство за конкурентоспособността, а не ненужен разход.

Съдържание на кампанията

Началото на кампанията в България е планирано за януари 2010 г., като тя ще продължи до края на годината. Телевизионни клипове, обясняващи ключовите права на потребителите по водещи български телевизионни канали ще представляват основната дейност. Също така ще се разработи интернет страница и рекламни печатни материали, ще се организират и разяснителни мероприятия в цялата страна, както и други медийни дейности.

Първата стъпка в развитието на кампанията е изследване с фокус групи и телефонно проучване на Евробарометър през август/септември. Целта на тези изследваия е да се установи какви са най-типичните проблеми на потребителите и да се провери какви комуникационни методи и канали харесват най-много.

Българска национална асоциация на потребителите ще участва в разработването на кампанията с експертна помощ при разработването на комуникационна стратегия и медиен план на кампанията. На асоциацията е възложено също и разработването на 15 информационни брошури, разясняващи правата на потребителите в ключови области като нелоялните търговски практики, неравноправни договорни условия, дистанционна търговия и търговия от врата на врата, обявяване на цените, продажби и гаранции, безопасност на продуктите, безопасност на услугите, финансови услуги, електронна търговия, права на пътуващите със самолет, пакетни туристичести пътувания, таймшеринг и др. Ще бъдат разработени и брошури с компетенциите и координатите на основните институции осъществяващи надзор на пазара, както и брошура разясняваща дейността на гражданските потребителски организации.

КОМЕНТАР

Общата стойност на кампанията, която се финансира от бюджета на Европейския съюз възлиза на около 1 300 000 лева. За нас остава отворен въпросът, дали някога и българското правителство ще отдели дори една десета от тази сума, за да разяснява правата на потребителите. Не е ли време да спрем да се надяваме само на Брюксел да ни премита двора. Нима правата на всеки един от нас не са собствена първа грижа, та да чакаме все от вън да се грижат за нас.

Със сигурност можем да заявим, че в България все още не се разбират положителните ефекти от информираните и активни потребители и функционираща система за потребителска защита. И правителството и големите компании като че ли предпочитат да мислят ден за ден и смятат потребителите за мрънкащи досадници, на които трябва да се извиват ръцете чрез силови решения (например заложената в Закона за енергетиката невъзможност да се откажеш напълно от услугите на топлофикация). С много малко инвестиции в знанията на хората относно техните права и реално функциониращи механизми за защита, може да се постигне силен положителен ефект на пазара от което ще печелят всички. Само нелоялните играчи ще губят позиции, а останалите ще стават все по-конкурентоспособни борейки се за доверието на потребителите. Засилената конкурентоспособност позволява успешното излизане на бизнеса и на чужди пазари и така националната икономика върви нагоре, генерира повече доходи за потребителите, а оттам и засилено качествено вътрешно търсене.

КАРЕ

@

Повече информация за хода на кампанията ще можете да научите от интернет страницата на БНАП - www.bnap.org

?

Допълнителни въпроси и информация може да се получат и от Представителство на Европейската комисия в България, Отдел "Преса и медии".

Tweet

Коментари ( 0 общо )

anonymous

anonymous


Прати

Активни потребители е член на BEUC Consumers International ICRT ANEC
RSS Активни Потребители във Facebook Активни Потребители в Twitter Активни Потребители в YouTube Активни Потребители във Vbox7

Aktivnipotrebiteli.bg:

  • Форум |
  • Институции |
  • Законодателство |
  • Нашите услуги |
  • Абонамент

За Активни потребители:

  • За нас |
  • Проекти |
  • Мисия |
  • Отчети |
  • Съобщения за пресата |
  • Издания |
  • Правила за ползване |
  • Карта на сайта

Абонирайте се за безплатния
бюлетин на Активни потребители.

Абонирай

AzonMedia