• Начало     |
  • English     
  • Login with Facebook
  • |    Забравена парола?
  • |    Регистрация

Начало

Начало

Посетете нашия Форум

Пазарска кошница: 0 неща Плащане

  • COVID 19
    • Как да избираме дезинфектант
    • Какъв дезинфектант - течност/спрей или гел
    • Как да разпознаем истинските дезинфектанти
    • Дезинфекция в търговските обекти. Какво трябва да знаем?
    • Кога да използваме ръкавици за предпазване от коронавируса
    • Какво да правим при отменено или отложено събитие бъде заради пандемията от COVID-19
    • Как да постъпим при отменено или отложено туристическо пътуване поради Коронавирус
    • COVID-19: полезни ли са пулсовите оксиметри
  • Храни
    • Кисело мляко
    • Месни продукти
    • Кашкавал
    • Краве масло
    • Напитки
    • Сирене
    • Мед
    • Хляб
    • Плодове и зеленчуци
    • Други
  • Здраве и козметика
    • Лекарства
    • Вода за уста
    • Слънчева защита
    • Тютюнопушене
    • Козметика
    • Здравно осигуряване
    • Други
    • Други
  • Финанси
    • Банки
    • Други
  • Деца
    • Храни
    • Интернет
    • Столчета за кола
    • Дрехи
    • Играчки
    • Други
    • Детски колички
  • Домакинство
    • Избор на климатик
    • Батерии
    • Парфюми
    • Облекла и обувки
    • Прахосмукачки
    • Бяла техника
    • Ютии
    • Други
  • Техника
    • Фотоапарати
    • Телевизори
    • Медиа плейъри
    • Мобилни телефони
    • Принтери
    • Монитори
    • Компютри
    • Видеокамери
    • Електронни книги
    • Други
  • Услуги
    • Транспорт
    • Спорт и отдих
    • Комуникации
    • Интернет
    • Реклами
    • Кампании
    • Топлоснабдяване
    • Електроенергия
    • Телевизия
    • Водоснабдяване
    • ПРОУЧВАНЕ Социалната отговорност на супермаркетите (2014)
  • Еко
    • Статии
  • Други

    • Коментар
    • Статии

    • Пазаруване в Сърбия
    • Лични данни
    • Актуално
    • Бюлетин 2016-2021
    • Бюлетин Активни потребители 2022
  • Евродепутатът – защитник на потребителя
  • Потребителските права
  • Всеки успех ви прави по-силни
  • Какво e RAPEX
  • Къде ни е потребителската култура?
  • Кампания за правата на потребителите и в България
  • Пречки пред интернет търговията – гледната точка на бизнеса
  • Месечни сметки без усилия
  • Какво означава се-маркировката?
  • Координацията на надзора на пазара се подобрява
  • Рискови търговски практики. Как да се защитим?
  • Как да се предпазим от опасни стоки и услуги?
  • Как да четем договорите?
  • Как да четем етикетите?
  • Дарения
  • Държавен монопол, частен монопол – разликата е в отсъствието на конкуренция
  • За дарителството и даряващите
  • Трябва ли да има Национален съвет за защита на потребителите?
  • Бъдете интелигентни потребители
  • Здравно осигуряване
  • Какво е невромаркетинг?
  • Какво представлява методът на золтман?
  • Рекламациите
  • Прогноза: изригване на нелоялната конкуренция
  • Мобилните оператори си имат държава
  • Как да се пазарим
  • Шопинг терапията
  • Психология на измамата
  • Телефонни измами
  • Конкуренцията - най-силното оръжие на потребителите
  • Еротични нарушители
  • Денят без покупки - предизвикателство към самите нас
  • Потребление и Отговорност
  • Пазаруването като терапия: здравето на жените идва в малки пакети
  • „Зелена карта” – шанс и капан
  • Чадър зарежда телефона и лаптопа
  • Как да възпитаме интелигентни потребители

  • Рекламна "обективност"
  • Как да съхраняваме дрехите?
  • Само 18% от магазините проверяват стоките за безопасност
  • ПЪРВИ ЮНИ: Подарък за децата – без отрови в бебешките бутилки
  • Символи на пластмасите и тяхното значение
  • Освободи интернет
  • Разумни в супермаркета
  • Кодове за времето
  • Как да изберем удобно бельо?
  • Опасните продукти намаляват
  • Какво трябва да знаем за електромера?
  • Уреди за пестене на електроенергия
  • БНТ 2 и потребителската кошница
  • Фалшивите стоки
  • Потърсете правата си
  • Публични регистри
  • Къде е България?
  • Общи условия на електроразпределителните дружества
  • Права и за пътуване с автобус
  • Нови изисквания към мобилните оператори
  • Европейска процедура за искове с малък материален интерес
  • Стоки и най-честите опасности
  • Време за "губене"
  • Дефектни стоки - ремонт или подмяна
  • Дефектни стоки
  • Дефектните стоки - ако искате парите си обратно
  • Да решим проблема без съд!
  • Що е незадоволително качество?
  • Когато търговецът не е съгласен да приеме рекламацията
  • Внимавайте, когато купувате игри, книги, видеофилми и музика по интернет
  • Самообслужването - краят на намръщения продавач
  • Договори за извън търговския обект и договори от разстояние
  • Нелоялни търговски практики
  • Спамът - вечният враг
  • Новите права при пазаруване от разстояние
  • Къде сме ние?
  • СПРИ ГЕО-БЛОКИРАНЕТО!
  • Монтирайте аварийна аларма в асансьора
  • Обучителна програма за търговци
  • Без тол такси за чужди автомобили по германските магистрали
  • Агенцията по храните проспа навлизането на чумата по свинете в България
  • 15 март – ден на Устойчивото потребление
  • Къде най-често дебнат нелоялните търговски практики
  • Съдът и неравноправните клаузи

Анкета

Трябва ли да има четвърти мобилен оператор в България?

Да, защото така се създава повече конкуренция на пазара
Да, за да се създаде по- голям избор на потребителите
Не, трите мобилни оператора се справят много добре
Не, понеже ще е същият като другите
Темата не е важна

Гласувай

Начало > Други > Статии > Как да възпитаме интелигентни потребители

Още по темата:

Кои съставки в парфюмите причиняват алергии?

ТЕСТ Спирали за очи (2012)

Има ли безвредна козметика?

Статия

Как да възпитаме интелигентни потребители

23/04/2009
Tweet
photo

Родителите трябва да осъзнаят, че имат отговорността да научат  децата си да станат разумни потребители и да разберат, че техните деца са бомбардирани от рекламни послания от съвсем ранна възраст.
Ан Дъглас*

Пазаруваме с деветгодишната ми дъщеря Джули подаръци за рождените дни на братята й. Вместо да се остави на импулсивно пазаруване, тя е решена да претегли внимателно всяка възможност и да сравни цените на различните играчки преди да реши какво да купим.

Пазаруването с нея изисква огромно търпение и издръжливост – безспорно Джули се е ориентирала в посока да стане интелигентен потребител. Тя разбира принципите на сравнителното пазаруване, но най-вече е разбрала горчивата истина, която много възрастни все още не могат да приемат – че когато портфейлът ти е празен, трябва да се прибереш у дома.

Позволете ми да ви разкажа за подхода на пазаруване на осемгодишния ни син Скот. Той е зашеметен от опаковката и често не се интересува какво има вътре. Ориентиран е към марката и мисли, че всичко, което има логото «Батман» си струва да се купи, дори ако е неугледно или е твърде скъпо. Той все още не схваща идеята, че ако похарчиш всичките си пари днес, за утре не остава нищо.
Убедени сме, че уменията на Скот за пазаруване ще се подобрят като порасне, особено с учител като Джули, но също така осъзнаваме, че трябва да изиграем важна роля във възпитаването на умения за разумни решения при покупки.

Кати Лин от консултантската компания „Родители днес” твърди, в наши дни е особено важно на децата да се разяснява влиянието на рекламите. Освен нова те трябва да бъдат научени, че когато става въпрос за лъскавия свят на рекламата, това, което виждаш не е винаги това, което получаваш. "Децата вярват, че това, което гледат по телевизията, е вярно," отбелязва Лин. "Телевизията е час от дома, създава уют – все пак те е в дневната ви!" Ето защо, особено важно е да прекарвате определено време пред телевизора с децата си и да коментирате с тях, какво всъщност означават рекламните послания.
"Направете го като игра," предлага Лин. "Попитайте децата си дали могат да разберат защо рекламните специалисти са направили овесените ядки да изглеждат толкова апетитни или защо играчката изглежда толкова голяма. Отнемете магията от рекламното представяне."

Помогнете на децата да открият разминаването между това как определени продукти изглеждат по телевизията в рекламата и как те изглеждат в реалния живот. Например, посочете разликата между неустоимия хамбургер, който виждат по телевизията, и сплесканите сандвичи, които получават в кварталното капанче.

Ключът, разбира се, е да не допуснете тази възможност за обучение да се превърна в мини-лекция. Посланията, които ще стигнат до децата и уроците, които ще научат, ще бъдат много по-силни, ако им позволите да направят сами заключенията. Достатъчно е веднъж да купите фигурка на някой от супергероите и детето ви да открие, че тя не идва с всичките симпатични аксесоари, или не издава всички онези звукови ефекти, както беше демонстрирано по телевизията.
Друг много важен аспект на това да станеш интелигентен потребител е да се научиш да управляваш парите си. Родителите трябва да насърчават децата си да вземат свои собствени решения за дадени покупки и да определят бюджета за някои специални покупки. Въпреки че това не е особено лесно в общество, което във всеки един момент може да изтегли кредит, за да си достави моментното удоволствие.
"Ако децата ни живеят по тази схема, явно е резултат от това, че не се е налагало да чакат за каквото и да било. Ние трябва да ги научим, че ако наистина си струва да притежаваш нещо, струва си и да почакаш за него."

И ако детето ви решава да издуха цялата си месечна издръжка за нещо наистина глупаво, позволете му. Не трябва да предпазвате детето си от вземането на неправилни решения за покупки, оставете го да се учи от грешките си (освен, разбира се, въпросната вещ да не нещо, което вие не можете да позволите по морални причини или съображения за сигурност.) Все пак, много по-безболезнено е да се научите от грешка, която ви е струвала 20 долара, когато сте били на осем години, отколкото да научите същия урок когато купите чифт ролери за 300 долара десет години по-късно.

Ако детето ви е на път да направи грешен избор, може би ще ви се иска да предложите своето мнение, например: „Тази играчка изглежда ще се счупи твърде лесно”, но повече от това не бива да си позволявате.  Ако детето ви все пак реши да упорства с покупката и играчката наистина се счупи твърде бързо, опитайте се да устоите на изкушението да кажете „Аз нали ти казах” или веднага да изтичате да купите нова. Вместо това демонстрирайте съчувствие и го насърчете да върне счупената играчка в магазина, от който е купена, или напишете писмо до производителя.

Обучението на децата да бъдат разумни потребители не става за един ден. Идва момент, в който вие получавате удовлетворението, че вашите послания са стигнали до тях. 
Последният път, когато посетихме магазина за играчки, Скот поклати глава с досада и попита: "Знаеш ли защо са направили новия Батман по-голям от стария?" Аз вдигнах рамене и изчаках отговора. "Това е за да те накарат да купиш целя нов комплект Батмани и нов батмобил. Мамо, те просто искат да те накарат да похарчиш всичките си пари."
Той закрачи между щандовете разгневен, че някой във фабриката на Батман може да прави такива неща.

*Ан Дъглас е американска журналистка с множество публикации в пресата в САЩ и Канада.

Tweet

Коментари ( 0 общо )

anonymous

anonymous


Прати

Активни потребители е член на BEUC Consumers International ICRT ANEC
RSS Активни Потребители във Facebook Активни Потребители в Twitter Активни Потребители в YouTube Активни Потребители във Vbox7

Aktivnipotrebiteli.bg:

  • Форум |
  • Институции |
  • Законодателство |
  • Нашите услуги |
  • Абонамент

За Активни потребители:

  • За нас |
  • Проекти |
  • Мисия |
  • Отчети |
  • Съобщения за пресата |
  • Издания |
  • Правила за ползване |
  • Карта на сайта

Абонирайте се за безплатния
бюлетин на Активни потребители.

Абонирай

AzonMedia