• Начало     |
  • English     
  • Login with Facebook
  • |    Забравена парола?
  • |    Регистрация

Начало

Начало

Посетете нашия Форум

Пазарска кошница: 0 неща Плащане

  • COVID 19
    • Как да избираме дезинфектант
    • Какъв дезинфектант - течност/спрей или гел
    • Как да разпознаем истинските дезинфектанти
    • Дезинфекция в търговските обекти. Какво трябва да знаем?
    • Кога да използваме ръкавици за предпазване от коронавируса
    • Какво да правим при отменено или отложено събитие бъде заради пандемията от COVID-19
    • Как да постъпим при отменено или отложено туристическо пътуване поради Коронавирус
    • COVID-19: полезни ли са пулсовите оксиметри
  • Храни
    • Кисело мляко
    • Месни продукти
    • Кашкавал
    • Краве масло
    • Напитки
    • Сирене
    • Мед
    • Хляб
    • Плодове и зеленчуци
    • Други
  • Здраве и козметика
    • Лекарства
    • Вода за уста
    • Слънчева защита
    • Тютюнопушене
    • Козметика
    • Здравно осигуряване
    • Други
    • Други
  • Финанси
    • Банки
    • Други
  • Деца
    • Храни
    • Интернет
    • Столчета за кола
    • Дрехи
    • Играчки
    • Други
    • Детски колички
  • Домакинство
    • Батерии
    • Парфюми
    • Облекла и обувки
    • Прахосмукачки
    • Бяла техника
    • Ютии
    • Други
  • Техника
    • Фотоапарати
    • Телевизори
    • Медиа плейъри
    • Мобилни телефони
    • Принтери
    • Монитори
    • Компютри
    • Видеокамери
    • Електронни книги
    • Други
  • Услуги
    • Транспорт
    • Спорт и отдих
    • Комуникации
    • Интернет
    • Реклами
    • Кампании
    • Топлоснабдяване
    • Електроенергия
    • Телевизия
    • Водоснабдяване
    • ПРОУЧВАНЕ Социалната отговорност на супермаркетите (2014)
  • Еко
    • Статии
  • Други

    • Коментар
    • Статии

    • Пазаруване в Сърбия
    • Лични данни
    • Актуално
    • Бюлетин 2016-2020
    • БЮЛЕТИН АКТИВНИ ПОТРЕБИТЕЛИ 2021
  • Евродепутатът – защитник на потребителя
  • Потребителските права
  • Всеки успех ви прави по-силни
  • Какво e RAPEX
  • Къде ни е потребителската култура?
  • Кампания за правата на потребителите и в България
  • Пречки пред интернет търговията – гледната точка на бизнеса
  • Месечни сметки без усилия
  • Какво означава се-маркировката?
  • Координацията на надзора на пазара се подобрява
  • Рискови търговски практики. Как да се защитим?
  • Как да се предпазим от опасни стоки и услуги?
  • Как да четем договорите?
  • Как да четем етикетите?
  • Дарения
  • Държавен монопол, частен монопол – разликата е в отсъствието на конкуренция
  • За дарителството и даряващите
  • Трябва ли да има Национален съвет за защита на потребителите?
  • Бъдете интелигентни потребители
  • Здравно осигуряване
  • Какво е невромаркетинг?
  • Какво представлява методът на золтман?
  • Рекламациите
  • Прогноза: изригване на нелоялната конкуренция
  • Мобилните оператори си имат държава
  • Как да се пазарим
  • Шопинг терапията
  • Психология на измамата
  • Телефонни измами
  • Конкуренцията - най-силното оръжие на потребителите
  • Еротични нарушители
  • Денят без покупки - предизвикателство към самите нас
  • Потребление и Отговорност
  • Пазаруването като терапия: здравето на жените идва в малки пакети
  • „Зелена карта” – шанс и капан
  • Чадър зарежда телефона и лаптопа
  • Как да възпитаме интелигентни потребители
  • Рекламна "обективност"
  • Как да съхраняваме дрехите?
  • Само 18% от магазините проверяват стоките за безопасност

  • ПЪРВИ ЮНИ: Подарък за децата – без отрови в бебешките бутилки
  • Символи на пластмасите и тяхното значение
  • Освободи интернет
  • Разумни в супермаркета
  • Кодове за времето
  • Как да изберем удобно бельо?
  • Опасните продукти намаляват
  • Какво трябва да знаем за електромера?
  • Уреди за пестене на електроенергия
  • БНТ 2 и потребителската кошница
  • Фалшивите стоки
  • Потърсете правата си
  • Публични регистри
  • Къде е България?
  • Общи условия на електроразпределителните дружества
  • Права и за пътуване с автобус
  • Нови изисквания към мобилните оператори
  • Европейска процедура за искове с малък материален интерес
  • Стоки и най-честите опасности
  • Време за "губене"
  • Дефектни стоки - ремонт или подмяна
  • Дефектни стоки
  • Дефектните стоки - ако искате парите си обратно
  • Да решим проблема без съд!
  • Що е незадоволително качество?
  • Когато търговецът не е съгласен да приеме рекламацията
  • Внимавайте, когато купувате игри, книги, видеофилми и музика по интернет
  • Самообслужването - краят на намръщения продавач
  • Договори за извън търговския обект и договори от разстояние
  • Нелоялни търговски практики
  • Спамът - вечният враг
  • Новите права при пазаруване от разстояние
  • Къде сме ние?
  • СПРИ ГЕО-БЛОКИРАНЕТО!
  • Монтирайте аварийна аларма в асансьора
  • Обучителна програма за търговци
  • Без тол такси за чужди автомобили по германските магистрали
  • Агенцията по храните проспа навлизането на чумата по свинете в България
  • 15 март – ден на Устойчивото потребление

Анкета

Трябва ли да се публикуват марките на опасни храни и стоки?

ДА, при наличие на обосновани съмнения за опасност
ДА, но само когато безусловно се докаже, че стоката е опасна
НЕ, така се накърняват правата на производителя
НЕ, контролните органи трябва да работят на спокойствие

Гласувай

Начало > Други > Статии > Само 18% от магазините проверяват стоките за безопасност

Още по темата:

Кои съставки в парфюмите причиняват алергии?

ТЕСТ Спирали за очи (2012)

Има ли безвредна козметика?

Статия

Само 18% от магазините проверяват стоките за безопасност

02/06/2011
Tweet
photo

България е на трето място в ЕС по процент на потребителите, които са сменили банката си, и на последно място по процент на потребителите, които са срещнали затруднения при съпоставяне на офертите по текущите си сметки. Това показват данни от проучването на Европейската комисия „Индекс на потребителските пазари”.

 

Процентът на потребителите в България, които се чувстват адекватно защитени от

съществуващите мерки е 23 %. Малко повече са потребителите, които имат доверие в това, че продавачите/доставчиците зачитат техните права на потребители - 26 %, но и по двата показателя България е на последно място в ЕС. Малко по-високо се нареждаме в класацията по отношение на процента на потребители, които имат доверие в способността на публичните институции да защитят правата им на потребители (38 %), което ни „качва” до третото най-ниско място в ЕС.

 

Само 18 % от търговците на дребно са подлагали на проверка за безопасност предлаганите от тях продукти (третото най-ниско място в ЕС), въпреки че много от тях са били на мнение, че значителен брой продукти не са безопасни. Българските власти обаче са били много активни и са проверили продуктите на 36 % от търговците на дребно. Нито един търговец на дребно не е бил в състояние да отговори правилно на въпроса за продължителността на пробния период при продажбите от разстояние. А само 39 % от потребителите са получили удовлетворение от разглеждането на своите оплаквания (второто най-ниско място в ЕС).

 

Процентът на потребителите, които са се натъкнали на проблеми при извършване на покупка (29 %), също е висок, какъвто е и процентът на потребителите, които не са подали оплакване, макар да са имали причина да го направят (12 %). Обичайна практика са били и ограничените по обхват последващи мерки във връзка с неудовлетворяващо разглеждане на жалби, въпреки честите оплаквания. Използването на способи за алтернативно разрешаване на спорове от страна на потребителите е на най-ниско ниво в Европа, като средствата за масово осведомяване изглежда са оказали слабо влияние върху разширяването на правата на потребителите.

 

Статистика за България

 

ОПЛАКВАНИЯ

 

Процент на потребителите, които са подали оплакване до

търговец/доставчик

17,0 %

Процент на потребителите, които са считали, че имат основание да

подадат оплакване, но не са го направили

11,6 %

Процент на потребителите, които са били удовлетворени от разглеждането на тяхното оплакване

39,3 %

Процент на потребителите, които не са предприели по-нататъшни действия, след като не са получили удовлетворение от разглеждането на тяхното оплакване

68,3 %

Процент на потребителите, които са се сблъсквали с проблеми при извършвани от тях покупки

28,6 %

 

 

ВЪЗМЕЗДЯВАНЕ

Процент на потребителите, които считат, че с лекота са разрешили свои спорове с търговци/доставчици чрез способи за алтернативно разрешаване на споровете (АРС)

16,3 %

Процент на потребителите, които считат, че с лекота са разрешили свои спорове с търговци/доставчици по съдебен път

15,1 %

Процент на търговците на дребно, които са запознати със съществуването на механизми за АРС

60,8 %

Процент на търговците на дребно, които са използвали механизми за АРС

10,9 %

 

СМЯНА НА ДОСТАВЧИКА 

Процент на потребителите, които са сменили доставчици по текущите си сметки

14,0 %

Процент на потребителите, които са срещнали трудности при

съпоставянето на оферти от доставчици по текущите си сметки

17,9 %

Процент на потребителите, които са сменили доставчиците си на електроенергийни услуги

0,2 %

Процент на потребителите, които са срещнали трудности при

съпоставянето на оферти на доставчици на електроенергийни услуги

31,5 %

Процент на потребителите, които са били запознати с движението на цената на техния доставчик на електроенергийни услуги през последната година

78,2 %

Tweet

Коментари ( 0 общо )

anonymous

anonymous


Прати

Активни потребители е член на BEUC Consumers International ICRT ANEC
RSS Активни Потребители във Facebook Активни Потребители в Twitter Активни Потребители в YouTube Активни Потребители във Vbox7

Aktivnipotrebiteli.bg:

  • Форум |
  • Институции |
  • Законодателство |
  • Нашите услуги |
  • Абонамент

За Активни потребители:

  • За нас |
  • Проекти |
  • Мисия |
  • Отчети |
  • Съобщения за пресата |
  • Издания |
  • Правила за ползване |
  • Карта на сайта

Абонирайте се за безплатния
бюлетин на Активни потребители.

Абонирай

AzonMedia