• Начало     |
  • English     
  • Login with Facebook
  • |    Забравена парола?
  • |    Регистрация

Начало

Начало

Посетете нашия Форум

Пазарска кошница: 0 неща Плащане

  • COVID 19
    • Как да избираме дезинфектант
    • Какъв дезинфектант - течност/спрей или гел
    • Как да разпознаем истинските дезинфектанти
    • Дезинфекция в търговските обекти. Какво трябва да знаем?
    • Кога да използваме ръкавици за предпазване от коронавируса
    • Какво да правим при отменено или отложено събитие бъде заради пандемията от COVID-19
    • Как да постъпим при отменено или отложено туристическо пътуване поради Коронавирус
    • COVID-19: полезни ли са пулсовите оксиметри
  • Храни
    • Кисело мляко
    • Месни продукти
    • Кашкавал
    • Краве масло
    • Напитки
    • Сирене
    • Мед
    • Хляб
    • Плодове и зеленчуци
    • Други
  • Здраве и козметика
    • Лекарства
    • Вода за уста
    • Слънчева защита
    • Тютюнопушене
    • Козметика
    • Здравно осигуряване
    • Други
    • Други
  • Финанси
    • Банки
    • Други
  • Деца
    • Храни
    • Интернет
    • Столчета за кола
    • Дрехи
    • Играчки
    • Други
    • Детски колички
  • Домакинство
    • Батерии
    • Парфюми
    • Облекла и обувки
    • Прахосмукачки
    • Бяла техника
    • Ютии
    • Други
  • Техника
    • Фотоапарати
    • Телевизори
    • Медиа плейъри
    • Мобилни телефони
    • Принтери
    • Монитори
    • Компютри
    • Видеокамери
    • Електронни книги
    • Други
  • Услуги
    • Транспорт
    • Спорт и отдих
    • Комуникации
    • Интернет
    • Реклами
    • Кампании
    • Топлоснабдяване
    • Електроенергия
    • Телевизия
    • Водоснабдяване
    • ПРОУЧВАНЕ Социалната отговорност на супермаркетите (2014)
  • Еко
    • Статии
  • Други

    • Коментар
    • Статии

    • Пазаруване в Сърбия
    • Лични данни
    • Актуално
    • Бюлетин 2016-2020
    • БЮЛЕТИН АКТИВНИ ПОТРЕБИТЕЛИ 2021
  • Евродепутатът – защитник на потребителя
  • Потребителските права
  • Всеки успех ви прави по-силни
  • Какво e RAPEX
  • Къде ни е потребителската култура?
  • Кампания за правата на потребителите и в България
  • Пречки пред интернет търговията – гледната точка на бизнеса
  • Месечни сметки без усилия
  • Какво означава се-маркировката?
  • Координацията на надзора на пазара се подобрява
  • Рискови търговски практики. Как да се защитим?
  • Как да се предпазим от опасни стоки и услуги?
  • Как да четем договорите?
  • Как да четем етикетите?
  • Дарения
  • Държавен монопол, частен монопол – разликата е в отсъствието на конкуренция
  • За дарителството и даряващите
  • Трябва ли да има Национален съвет за защита на потребителите?
  • Бъдете интелигентни потребители
  • Здравно осигуряване
  • Какво е невромаркетинг?
  • Какво представлява методът на золтман?
  • Рекламациите
  • Прогноза: изригване на нелоялната конкуренция
  • Мобилните оператори си имат държава
  • Как да се пазарим
  • Шопинг терапията
  • Психология на измамата
  • Телефонни измами
  • Конкуренцията - най-силното оръжие на потребителите
  • Еротични нарушители
  • Денят без покупки - предизвикателство към самите нас
  • Потребление и Отговорност
  • Пазаруването като терапия: здравето на жените идва в малки пакети
  • „Зелена карта” – шанс и капан
  • Чадър зарежда телефона и лаптопа
  • Как да възпитаме интелигентни потребители
  • Рекламна "обективност"
  • Как да съхраняваме дрехите?
  • Само 18% от магазините проверяват стоките за безопасност
  • ПЪРВИ ЮНИ: Подарък за децата – без отрови в бебешките бутилки
  • Символи на пластмасите и тяхното значение
  • Освободи интернет
  • Разумни в супермаркета
  • Кодове за времето
  • Как да изберем удобно бельо?
  • Опасните продукти намаляват
  • Какво трябва да знаем за електромера?
  • Уреди за пестене на електроенергия
  • БНТ 2 и потребителската кошница
  • Фалшивите стоки
  • Потърсете правата си
  • Публични регистри
  • Къде е България?
  • Общи условия на електроразпределителните дружества
  • Права и за пътуване с автобус
  • Нови изисквания към мобилните оператори
  • Европейска процедура за искове с малък материален интерес
  • Стоки и най-честите опасности

  • Време за "губене"
  • Дефектни стоки - ремонт или подмяна
  • Дефектни стоки
  • Дефектните стоки - ако искате парите си обратно
  • Да решим проблема без съд!
  • Що е незадоволително качество?
  • Когато търговецът не е съгласен да приеме рекламацията
  • Внимавайте, когато купувате игри, книги, видеофилми и музика по интернет
  • Самообслужването - краят на намръщения продавач
  • Договори за извън търговския обект и договори от разстояние
  • Нелоялни търговски практики
  • Спамът - вечният враг
  • Новите права при пазаруване от разстояние
  • Къде сме ние?
  • СПРИ ГЕО-БЛОКИРАНЕТО!
  • Монтирайте аварийна аларма в асансьора
  • Обучителна програма за търговци
  • Без тол такси за чужди автомобили по германските магистрали
  • Агенцията по храните проспа навлизането на чумата по свинете в България
  • 15 март – ден на Устойчивото потребление

Анкета

Трябва ли да се публикуват марките на опасни храни и стоки?

ДА, при наличие на обосновани съмнения за опасност
ДА, но само когато безусловно се докаже, че стоката е опасна
НЕ, така се накърняват правата на производителя
НЕ, контролните органи трябва да работят на спокойствие

Гласувай

Начало > Други > Статии > Стоки и най-честите опасности

Още по темата:

Кои съставки в парфюмите причиняват алергии?

ТЕСТ Спирали за очи (2012)

Има ли безвредна козметика?

Статия

Стоки и най-честите опасности

24/06/2014
Tweet
photo

Представяме ви най-често срещаните опасности, които крият различни видове стоки, съобразно практиката на Комисията за защита на потребителите.

 

Вид стока

Най-чести рискове и опасности

Детско облекло с връзки

В тази група стоки попадат всички видове дрехи - спортни комплекти, панталони, поли, блузи, детски бански костюми, рокли, пижами и т.н.

 

В зависимост от това къде са поставени връзките основните рискове докато децата играят на детските площадки,водни пързалки, карат колело , качват се или слизат от превозните средства са рискове от нараняване и удушване.

Детски обувки и облекло с дребни части 

Много често детското облекло е декорирано с дребни елементи – пайети, камъчета, цветчета, капси и др. и когато те се отделят лесно – със сила по-малка от допустимата за деца то тогава те крият риск за здравето и безопасността на децата – могат да погълнат и вдишат дребните елементи което да доведе до задавяне и задушаване.

Стоки грижа за деца

бебешки колички, детски сгъваеми столчета, детски легла, шезлонг за малки деца, детска седалка за кола, детски столчета за хранене с масичка, детски надуваеми раменки, детски проходилки, сгъваема детска масичка за игра и др. 

Най-често срещаните опасности са нараняване от падане, разкъсвания, порязване, прещипване на пръсти,охлузвания.

Раменки

 

Основната опасност за малкото дете е от потъване и удавяне.

Стълби

Риск от падане и сериозни наранявания.

Запалки

Запалките с необичаен външен вид са например запалки или специфични поставки на запалки, които по своя външен вид приличат на играчки, герои от анимационни филми, пистолети, часовници, телефони, храни или напитки и т.н.

Съществува риск от изгаряния и пожар, тъй като запалките са привлекателни за деца особено на възраст под 51 месеца.

Стоки за шега

Това са стоки, от които при използване удря ток – “лоша/груба шега” с външен вид на химикалки, пакетче дъвки, ключодържател, наподобяващ дистанционно за кола, шоколадчета, телбод, електронни игри, фенерчета колички и др.

Генерираните върхов ток и импулсни заряди превишават допустимите безопасни норми и уредите трябва да се считат за опасни за здравето и безопасонстта на потребителите.

Стоки имитиращи храни

"Стоки, имитиращи храни" са стоки, които, макар че не са храни, имат форма, мирис, цвят, външен вид, опаковка, етикетиране, обем, количество или размер на храни.

 

Потребителите - особено децата, могат да ги объркат с храни, в резултат на което да ги поставят в устата си, да ги смучат, да отхапят парче от тях или да ги погълнат, което може да съдържа рискове за здравето и безопасността им и да причини например задушаване, отравяне, перфориране или запушване на храносмилателния тракт.

Детски площадки

Най-често срещаните несъответствия:

- Липса на ударопоглъщаща настилка – използвани са цимент и асфалт;

- Наличие на стърчащи и ръждиви крепежни и всякакви други елементи при огради, пейки, пързалки, люлки и др. (като болтове, ламарини, тръби и др.);

- Липса на отделни елементи на съоръжението като: седалки на люлки и пейки, липса на стъпала на пързалки, счупени улеи на пързалки.

Скейтборди

Риск от падане и нараняване

Лазерни показалци

Риск за зрението когато се насочва срещу незащитено око.

Самоделно оборудване

В тази група попадат чукове, триони, бургии, ключове, отвертки, лозарски ножици, кирки, мотики и др. изработени от метал.

 

Риск от нараняване.

Щепсели и контакти – обекти за битови и подобни цели

В тази група попадат щепсели, щекери, предходници, подвижни разклонители без кабел, контакти, куполинги и др.

Риск от пожар.

Tweet

Коментари ( 0 общо )

anonymous

anonymous


Прати

Активни потребители е член на BEUC Consumers International ICRT ANEC
RSS Активни Потребители във Facebook Активни Потребители в Twitter Активни Потребители в YouTube Активни Потребители във Vbox7

Aktivnipotrebiteli.bg:

  • Форум |
  • Институции |
  • Законодателство |
  • Нашите услуги |
  • Абонамент

За Активни потребители:

  • За нас |
  • Проекти |
  • Мисия |
  • Отчети |
  • Съобщения за пресата |
  • Издания |
  • Правила за ползване |
  • Карта на сайта

Абонирайте се за безплатния
бюлетин на Активни потребители.

Абонирай

AzonMedia