• Начало     |
  • English     
  • Login with Facebook
  • |    Забравена парола?
  • |    Регистрация

Начало

Начало

Посетете нашия Форум

Пазарска кошница: 0 неща Плащане

  • COVID 19
    • Как да избираме дезинфектант
    • Какъв дезинфектант - течност/спрей или гел
    • Как да разпознаем истинските дезинфектанти
    • Дезинфекция в търговските обекти. Какво трябва да знаем?
    • Кога да използваме ръкавици за предпазване от коронавируса
    • Какво да правим при отменено или отложено събитие бъде заради пандемията от COVID-19
    • Как да постъпим при отменено или отложено туристическо пътуване поради Коронавирус
    • COVID-19: полезни ли са пулсовите оксиметри
  • Храни
    • Кисело мляко
    • Месни продукти
    • Кашкавал
    • Краве масло
    • Напитки
    • Сирене
    • Мед
    • Хляб
    • Плодове и зеленчуци
    • Други
  • Здраве и козметика
    • Лекарства
    • Вода за уста
    • Слънчева защита
    • Тютюнопушене
    • Козметика
    • Здравно осигуряване
    • Други
    • Други
  • Финанси
    • Банки
    • Други
  • Деца
    • Храни
    • Интернет
    • Столчета за кола
    • Дрехи
    • Играчки
    • Други
    • Детски колички
  • Домакинство
    • Батерии
    • Парфюми
    • Облекла и обувки
    • Прахосмукачки
    • Бяла техника
    • Ютии
    • Други
  • Техника
    • Фотоапарати
    • Телевизори
    • Медиа плейъри
    • Мобилни телефони
    • Принтери
    • Монитори
    • Компютри
    • Видеокамери
    • Електронни книги
    • Други
  • Услуги
    • Транспорт
    • Спорт и отдих
    • Комуникации
    • Интернет
    • Реклами
    • Кампании
    • Топлоснабдяване
    • Електроенергия
    • Телевизия
    • Водоснабдяване
    • ПРОУЧВАНЕ Социалната отговорност на супермаркетите (2014)
  • Еко
    • Статии
  • Други

    • Коментар
    • Статии

    • Пазаруване в Сърбия
    • Лични данни
    • Актуално
    • Бюлетин 2016-2020
    • БЮЛЕТИН АКТИВНИ ПОТРЕБИТЕЛИ 2021
  • Евродепутатът – защитник на потребителя
  • Потребителските права
  • Всеки успех ви прави по-силни
  • Какво e RAPEX
  • Къде ни е потребителската култура?
  • Кампания за правата на потребителите и в България
  • Пречки пред интернет търговията – гледната точка на бизнеса
  • Месечни сметки без усилия
  • Какво означава се-маркировката?
  • Координацията на надзора на пазара се подобрява
  • Рискови търговски практики. Как да се защитим?
  • Как да се предпазим от опасни стоки и услуги?
  • Как да четем договорите?
  • Как да четем етикетите?
  • Дарения
  • Държавен монопол, частен монопол – разликата е в отсъствието на конкуренция
  • За дарителството и даряващите
  • Трябва ли да има Национален съвет за защита на потребителите?
  • Бъдете интелигентни потребители
  • Здравно осигуряване
  • Какво е невромаркетинг?
  • Какво представлява методът на золтман?
  • Рекламациите
  • Прогноза: изригване на нелоялната конкуренция
  • Мобилните оператори си имат държава
  • Как да се пазарим
  • Шопинг терапията
  • Психология на измамата
  • Телефонни измами
  • Конкуренцията - най-силното оръжие на потребителите
  • Еротични нарушители
  • Денят без покупки - предизвикателство към самите нас
  • Потребление и Отговорност
  • Пазаруването като терапия: здравето на жените идва в малки пакети
  • „Зелена карта” – шанс и капан
  • Чадър зарежда телефона и лаптопа
  • Как да възпитаме интелигентни потребители
  • Рекламна "обективност"
  • Как да съхраняваме дрехите?
  • Само 18% от магазините проверяват стоките за безопасност
  • ПЪРВИ ЮНИ: Подарък за децата – без отрови в бебешките бутилки
  • Символи на пластмасите и тяхното значение
  • Освободи интернет
  • Разумни в супермаркета
  • Кодове за времето
  • Как да изберем удобно бельо?
  • Опасните продукти намаляват
  • Какво трябва да знаем за електромера?
  • Уреди за пестене на електроенергия
  • БНТ 2 и потребителската кошница
  • Фалшивите стоки
  • Потърсете правата си
  • Публични регистри
  • Къде е България?
  • Общи условия на електроразпределителните дружества
  • Права и за пътуване с автобус
  • Нови изисквания към мобилните оператори
  • Европейска процедура за искове с малък материален интерес
  • Стоки и най-честите опасности
  • Време за "губене"
  • Дефектни стоки - ремонт или подмяна
  • Дефектни стоки
  • Дефектните стоки - ако искате парите си обратно
  • Да решим проблема без съд!
  • Що е незадоволително качество?
  • Когато търговецът не е съгласен да приеме рекламацията

  • Внимавайте, когато купувате игри, книги, видеофилми и музика по интернет
  • Самообслужването - краят на намръщения продавач
  • Договори за извън търговския обект и договори от разстояние
  • Нелоялни търговски практики
  • Спамът - вечният враг
  • Новите права при пазаруване от разстояние
  • Къде сме ние?
  • СПРИ ГЕО-БЛОКИРАНЕТО!
  • Монтирайте аварийна аларма в асансьора
  • Обучителна програма за търговци
  • Без тол такси за чужди автомобили по германските магистрали
  • Агенцията по храните проспа навлизането на чумата по свинете в България
  • 15 март – ден на Устойчивото потребление

Анкета

Трябва ли да се публикуват марките на опасни храни и стоки?

ДА, при наличие на обосновани съмнения за опасност
ДА, но само когато безусловно се докаже, че стоката е опасна
НЕ, така се накърняват правата на производителя
НЕ, контролните органи трябва да работят на спокойствие

Гласувай

Начало > Други > Статии > Когато търговецът не е съгласен да приеме рекламацията

Още по темата:

Кои съставки в парфюмите причиняват алергии?

ТЕСТ Спирали за очи (2012)

Има ли безвредна козметика?

Статия

Когато търговецът не е съгласен да приеме рекламацията

12/09/2014
Tweet
photo

Съществуват няколко основни положения, които регламентират отношенията между продавача и клиента в случай на закупуване на дефектна стока

Покупката на дефектна стока е нещо, с което всеки един потребител се е сблъсквал в ежедневието си. В този случай, купувачът има право да предяви рекламация и да получи безплатен ремонт или замяна на проблемната стока. На практика обаче, не винаги се получава така. Понякога, продавачът може да откаже да уважи рекламацията. Има и ситуации, в които той има право да не удовлетвори рекламацията. В други случаи обаче, става въпрос за опит да се избегне отговорност.

            Какви са най-често срещаните ситуации, в които можете да попаднете и да поискате ремонт или замяна?

Случайна повреда и лоша поддръжка
            Ако вие сте причинили повреда в стоката, например изпуснали сте я и тя се е счупила, търговецът не е задължен да ви възстанови парите за нея или да я ремонтира безплатно.

            Същото е валидно и в случаите, когато даден продукт се повреди, защото не е бил поддържан и съхраняван правилно. Не можете например да върнете блокирал мобилен телефон, който сте намокрили под предлог, че е дефектен.

Неправилно използване на стоките
            Търговецът не носи отговорност за щети или повреди които са се появили в стоки, които не са използвани по предназначение. Ако например решите да използвате домашната прахосмукачка за почистване след строителен ремонт и тя се повреди, защото е била предназначена само битови отпадъци, вината за това не е на търговеца. В този случай той има право да откаже да приеме обратно стоката.

Износване и счупване
            Ако неизправността или повредата, която е възникнала е причинена от износване, търговецът не е задължен да ви връща парите или да извърши безплатен ремонт или замяна. Обичайното износване зависи от вида на стоката, от това от колко време я притежавате и колко дълго сте я използвали.

Естествените материали понякога имат „дефекти”
            Някои естествени материали като дърво, кожа, коприна, лен или мрамор, могат да имат физически несъвършенства, които засягат външния вид. В този случай, вие не можете да претендирате, че стоките са дефектни само заради външния вид.

Стоки с предварително обявени дефекти

            Търговецът има право да откаже да приеме рекламацията и за стоки, за които предварително е било обявено, че имат определен дефект. Той обаче е длъжен още преди продажбата им да посочи ясно какъв е проблема с дадения артикул. Например – дали става въпрос за наранена опаковка или за невъзможност предмета да изпълнява част от функциите си по предназначение.

Ако дефектът се появява и изчезва
            Може да установите някакъв дефект, който се появява в определен момент и после изчезва. Т.е. не е постоянно състояние на стоката. Например, новият ви компютър понякога се рестартира автоматично без вашата намеса. В този случай вие имате право да предявите рекламация. Проблемът обаче тук е, че когато посетите търговеца и обясните за проблема, дефектът може да не се прояви в конкретния момент и търговецът да реши, че няма проблем със стоката. Ако това се случи, опитайте се да получите доказателства за това, че проблемът съществува  и вината за него не е ваша. Доказателствата могат да включват например снимка или видео на това, което се случва. Друг вариант е да си водите дневник, където се отбелязва  цикличността и обстоятелствата, при които възниква неизправността.

Експертно мнение
            Ако търговецът не се съгласи да признае дефекта в закупената стока, може да се наложи да получите експертно мнение. То ще ви помогне в случай, че става въпрос за скъпа вещ, чиято рекламация може да се окаже обект и на съдебно дело. В този случай трябва да бъдете внимателни, защото получаването на официално становище може да се окаже скъпо, а при евентуално съдебно дело съдът ще поръча собствена експертиза от вещо лице, която ще трябва да платите отделно.
            Ако все пак решите да се сдобиете с независим доклад , говорете с търговеца и се опитайте да се споразумеете кой ще плати за него. Защото дори и да водите съдебно дело и съдът да е дал инструкции да получите експертен доклад , няма гаранция, че ще получите парите си обратно.

Tweet

Коментари ( 0 общо )

anonymous

anonymous


Прати

Активни потребители е член на BEUC Consumers International ICRT ANEC
RSS Активни Потребители във Facebook Активни Потребители в Twitter Активни Потребители в YouTube Активни Потребители във Vbox7

Aktivnipotrebiteli.bg:

  • Форум |
  • Институции |
  • Законодателство |
  • Нашите услуги |
  • Абонамент

За Активни потребители:

  • За нас |
  • Проекти |
  • Мисия |
  • Отчети |
  • Съобщения за пресата |
  • Издания |
  • Правила за ползване |
  • Карта на сайта

Абонирайте се за безплатния
бюлетин на Активни потребители.

Абонирай

AzonMedia