• Начало     |
  • English     
  • Login with Facebook
  • |    Забравена парола?
  • |    Регистрация

Начало

Начало

 

Пазарска кошница: 0 неща Плащане

  • Евро
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 2)
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 3)
    • Напред към еврото!
    • Вярно – Невярно: Цифрово евро VS плащания в брой
    • За еврото накратко
    • Вярно – невярно: Истината за референдума за еврозоната
    • С вашите въпроси за еврото (част 4)
    • Митове и факти за еврото в България
    • Кой отново плаши с приемането на еврото
    • Еврото: Права и защита на потребителите
    • Откъде да получа информация?
    • Кога и как ще плащаме за стоките и услугите?
  • Храни
    • Кисело мляко
    • Месни продукти
    • Кашкавал
    • Краве масло
    • Напитки
    • Сирене
    • Мед
    • Хляб
    • Плодове и зеленчуци
    • Други
  • Здраве и козметика
    • Лекарства
    • Вода за уста
    • Слънчева защита
    • Тютюнопушене
    • Козметика
    • Здравно осигуряване
    • Други
    • Други
    • Колективните искове в полза на потребителите.
    • Генеричните лекарства: как да спестим пари в аптеката
    • Антибиотици и здраве
    • Край на неетичното промотиране на лекарства
    • Играчка под елхата
    • Внимание! Как малките батерии могат да станат опасни за децата
  • Финанси
    • Банки
    • Други
  • Деца
    • Храни
    • Интернет
    • Столчета за кола
    • Дрехи
    • Играчки
    • Други
    • Детски колички
  • Домакинство
    • Климатици
    • Батерии
    • Парфюми
    • Облекла и обувки
    • Прахосмукачки
    • Бяла техника
    • Ютии
    • Други
  • Техника
    • Фотоапарати
    • Телевизори
    • Медиа плейъри
    • Мобилни телефони
    • Принтери
    • Монитори
    • Компютри
    • Видеокамери
    • Електронни книги
    • Други
  • Услуги
    • Транспорт
    • Спорт и отдих
    • Комуникации
    • Интернет
    • Реклами
    • Кампании
    • Топлоснабдяване
    • Електроенергия
    • Телевизия
    • Водоснабдяване
    • ПРОУЧВАНЕ Социалната отговорност на супермаркетите (2014)
  • Еко
    • Статии
  • Други

    • COVID 19
    • Коментар
    • Статии

    • Пазаруване в Сърбия
    • Лични данни
    • Актуално
    • Бюлетин 2016-2024
    • Бюлетин 2025
  • Евродепутатът – защитник на потребителя
  • Мислете преди, а не след покупката
  • Потребителските права
  • Всеки успех ви прави по-силни
  • Какво e RAPEX
  • Къде ни е потребителската култура?
  • Кампания за правата на потребителите и в България
  • Пречки пред интернет търговията – гледната точка на бизнеса
  • Месечни сметки без усилия
  • Какво означава се-маркировката?
  • Координацията на надзора на пазара се подобрява
  • Рискови търговски практики. Как да се защитим?
  • Как да се предпазим от опасни стоки и услуги?
  • Как да четем договорите?
  • Как да четем етикетите?
  • Дарения
  • Държавен монопол, частен монопол – разликата е в отсъствието на конкуренция
  • За дарителството и даряващите
  • Трябва ли да има Национален съвет за защита на потребителите?
  • Бъдете интелигентни потребители
  • Здравно осигуряване
  • Какво е невромаркетинг?
  • Какво представлява методът на золтман?
  • Рекламациите
  • Прогноза: изригване на нелоялната конкуренция
  • Мобилните оператори си имат държава
  • Как да се пазарим
  • Шопинг терапията
  • Психология на измамата
  • Телефонни измами
  • Конкуренцията - най-силното оръжие на потребителите
  • Еротични нарушители
  • Денят без покупки - предизвикателство към самите нас
  • Потребление и Отговорност
  • Пазаруването като терапия: здравето на жените идва в малки пакети
  • „Зелена карта” – шанс и капан
  • Чадър зарежда телефона и лаптопа
  • Как да възпитаме интелигентни потребители
  • Рекламна "обективност"
  • Как да съхраняваме дрехите?
  • Само 18% от магазините проверяват стоките за безопасност
  • ПЪРВИ ЮНИ: Подарък за децата – без отрови в бебешките бутилки
  • Символи на пластмасите и тяхното значение
  • Освободи интернет
  • Електроника втора употреба
  • Разумни в супермаркета
  • Кодове за времето
  • Как да изберем удобно бельо?
  • Опасните продукти намаляват
  • Какво трябва да знаем за електромера?
  • Уреди за пестене на електроенергия
  • БНТ 2 и потребителската кошница
  • Фалшивите стоки
  • Потърсете правата си
  • Публични регистри
  • Къде е България?
  • Общи условия на електроразпределителните дружества
  • Права и за пътуване с автобус
  • Пристрастяване към Facebook
  • Нови изисквания към мобилните оператори
  • Европейска процедура за искове с малък материален интерес
  • Стоки и най-честите опасности
  • Време за "губене"
  • Дефектни стоки - ремонт или подмяна
  • Дефектни стоки
  • Дефектните стоки - ако искате парите си обратно
  • Да решим проблема без съд!
  • Що е незадоволително качество?
  • Съвети при покупка, продажба или наемане на имот
  • Когато търговецът не е съгласен да приеме рекламацията
  • Внимавайте, когато купувате игри, книги, видеофилми и музика по интернет
  • Самообслужването - краят на намръщения продавач
  • Договори за извън търговския обект и договори от разстояние
  • Нелоялни търговски практики
  • Спамът - вечният враг
  • Новите права при пазаруване от разстояние
  • Къде сме ние?
  • СПРИ ГЕО-БЛОКИРАНЕТО!
  • Монтирайте аварийна аларма в асансьора
  • Обучителна програма за търговци
  • Без тол такси за чужди автомобили по германските магистрали
  • Агенцията по храните проспа навлизането на чумата по свинете в България
  • 15 март – ден на Устойчивото потребление
  • Къде най-често дебнат нелоялните търговски практики
  • Съдът и неравноправните клаузи
  • Готови за потребителското право
  • „За“ зимните гуми
  • Нова идея от Активни потребители
  • В очакване на големия пазар
  • Колективните искове в полза на потребителите.
  • Как да не губим пари на Черния петък

  • Поуките на ощетените потребители
  • Добра новина за интересите на потребителите
  • Уловките на търговците през Черния петък
  • Едно наум: пътуване по празниците
  • Повече права, повече защита: колективните искове
  • Инициатива за реформа на пътническите права
  • Изпращаме 2022 г.: Как ЕС прави продуктите по-устойчиви
  • Бърз прелет над пазара
  • 2023 г.: По пътя към енергийна ефективност
  • Общи усилия срещу енергийната бедност
  • Проблем № 1 и за 2023 г.: разходите за живот
  • 2023 – опаковките на прицел
  • Бъдещето на търговията: За какво да се готвим
  • Гугъл вече ще спазва правилата в ЕС
  • Кога и как да потърсите помощ от Омбудсмана
  • 40 години Световен ден на правата на потребителите – Акценти
  • Мобилните оператори плащат санкции, защото им е изгодно?
  • 40 години Световен ден на правата на потребителите – Към нужните промени
  • 15 март 2023 - Световен ден на потребителите
  • Включване в Предизборните платформи на участниците в извънредните парламентарните избори на 2 април 2023г. на конкретни мерки за повишаване на енергийна ефективност и засилване ролята на домакинствата
  • Потребителска кампания 2023
  • Право на ремонт: нови правила за потребителите
  • Успех на потребителите срещу Facebook
  • Вярно – Невярно: Колата вече няма да е собственост на купувача
  • Потребителите се оплакват от липса на информация
  • ОБЩИ УСЛОВИЯ НА ИГРА
  • Единни срещу фалшивите новини
  • Съмнителни електронни магазини
  • Внимание! Дебнат ни измами
  • Внимание! Дебнат ни измами /част 2/
  • Реклама, базирана на наблюдение
  • Рекламата, базирана на наблюдение, е насочена и към децата
  • Реклама, базирана на наблюдение - Внушение и изкуствено пораждане на нужда
  • Фейсбук няма да следи активността ни, ако платим
  • Регистрите за търговски обекти в София трябва да са публични
  • Кой как обучава потребителите в ЕС
  • Обучение на потребителите: защо има значение?
  • Правото на връщане на стока
  • В кои случаи нямаме право на връщане на стока в 14 дневен срок?
  • Meta ще тренира ИИ с данни от нашите профили
  • Смяна на личния лекар
  • И бизнесът се обяви срещу китайските онлайн търговци
  • Изпадаме ли в „хронична“ енергийна бедност?
  • Син пакт на ЕС за водата
  • Безопасна ли е водата, която пием?
  • Колите замърсяват. А има ли алтернативни горива?
  • Средата, в която живеем
  • Съдът: Парочистачките на Еко Стийм могат да бъдат върнати!
  • Готови за потребитеслко право
  • 10 съвета за пазаруване за Черния петък
  • Как да изберем коледна елха
  • Какво е Шенген?
  • Лицензите на телекомите ще останат
  • Нови измамни схеми в социалните мрежи
  • Измами на потребителите в дигиталния свят
  • Какво се случва на Великденския пазар

Дарение

Подкрепете Асоциация Активни Потребители чрез дарение през платежната система PayPal

Дарете

Анкета

Откъде предпочитате да вземете пари назаем?

Семейство и приятели
Потребителски кредит от банка
Кредитна карта
Фирма за бърз кредит

Гласувай

Начало > Други > Статии > Как да не губим пари на Черния петък

Още по темата:

Кои съставки в парфюмите причиняват алергии?

ТЕСТ Спирали за очи (2012)

Има ли безвредна козметика?

Статия

Как да не губим пари на Черния петък

Публикуван на: 15/11/2022
Tweet
photo

Черният петък през 2022г. е на 25 Ноември. Представяме ви 12 съвета, с които да направите пазаруването по- малко рисково.

Черният петък е един от най-големите дни за пазаруване по цял свят. Но знаете ли, всъщност че традицията идва от САЩ. Всичко започва с последния четвъртък от месец ноември, на който американците празнуват Денят на благодарността. Петъкът след празника е почивен ден и това не остава незабелязано от американските търговци. Те използват момента и започват да предлагат намаления на своите продукти, за да привлекат клиенти, давайки начало на предколедното пазаруване. Не е ясно от кога точно започва тази „шопинг“ традиция, но през последните години успява да завладее целия свят, а от около 10 години и България. Понеделникът след Черния петък пък бива наричан Кибер понеделник („Cyber Monday”) и започва около 2005 г., който се изразява в необичайно голям подем от онлайн поръчки.

С времето традицията на Черния петък се променя и както можем сами да забележим, немалък брой търговци започват да предлагат оферти под знака на „Черен петък“ още в началото на месец ноември, а други търговци удължават периода на намаленията чак до Коледа и Нова година.

Вижте нашите съвети, за да сте сигурни, че ще откриете най-добрите оферти на най-изгодни цени.

 

1. Проучете предварително продуктите!

Преди да закупите някой продукт на страхотна цена, замислете се дали всъщност ще ви бъде полезен. Вижте какви са му функционалностите и къде може да бъде прилаган. Доста често се случва през този период на оферти потребители да закупуват продукти, които ние не бихме препоръчали, поради непотребната функция, която те предоставят. Те просто са на неустоима цена, но всъщност се оказва, че са непотребни и сме загубили пари за предмет, който няма да ползваме.

Информация за продуктите може да откриете в интернет. Важно е да сме информирани какво купуваме и дали има сходен продукт, на по-добра цена или с по-добри функционалности!

 

2. Създайте Списък с желани продукти

В някои уебсайтове има опцията да запазите продукти, които искате и дори да ви уведомяват, когато има намаления за тях. Създайте такъв списък с желани продукти, защото това ще ви улесни, когато ви „залеят“ с „невероятни оферти“ за продукти, които не ви трябват. Хартията и писалката никога не излизат от мода, също така!

По-добре да имате готов списък с продукти, които сте обмислили, че ви трябват, и да ги откриете лесно, отколкото да ровите сред много продукти, които имат наистина примамливи цени и „да се хлъзнете“ да ги закупите без да имате нуждата.

Разумното пазаруване спестява пари и прави живота ни по-лесен!

 

3. Направете списък с различни търговци, които продават същия продукт. 

Пригответе си списък с линкове към продукта предлаган от различни търговци, в случай, че уебсайта на търговеца показва проблеми поради натовареност. Така ще сме подготвени за различните ни покупки намиращи се на различни сайтове. Не забравяйте, че много хора ще „дебнат“ офертите и ще предизвикат голям товар на уебсайтовете на търговците, което може да причини бъгове и неудобства!

 

4. Преди да закупите най-новата технология, запознайте се с жизнения цикъл.

Навярно сте притежавали най-новия телефон, който вярно ви е служил няколко години, преди да започне да създава проблеми. Технологиите се подобряват с малки стъпки, като повечето известни компании обновяват своя асортимент всяка година с по-добъри продукти, базирани на по-стари версии. Следователно жизненият цикъл на технологията обикновено е на годишен принцип.

Важно е да се отбележи, че продукт от миналата година може да бъде също толкова адекватен, колкото и актуалният, в зависимост от вашите нужди. Шансът миналогодишен продукт да е намален е значително по-голям, затова преценете дали си заслужава да закупите най-новия продукт, като неговият предшественик не му отстъпва по характеристики и изживяване.

 

5. Обърнете внимание на необичайни марки

Марки като LG и Sony са ни добре познати и знаем, че техните телевизори с обозначения на кутията 4К картина и FULL HD ни обещават добър продукт с чиста картина и дълбоки цветове. Но същите тези обозначения на кутията на марки, които не сме чували, не обещават същото качество. Това не означава, че тези неизвестни марки са лоши, но имайте предвид, че шанса е немалък да не получите същото качество.

Трябва да сте с повишено внимание, когато купувате марка различна от утвърдените на пазара. Проучете марката и самият продукт.

 

6. Използвайте сайтове, които сравняват продукти и техните цени

Има значителен на брой сайтове, на които можете да сравните цените на множество продукти. Те не ви осигуряват представителност или непременно да ви покажат най-ниската възможна цена за даден модел, но помагат много за сравняване на цените и избягване на измами с фалшиви намаления. Проверете например www.pazaruvaj.com, www.shopmania.bg, www.sravni.bg, https://izgodno.bg или sravni-ceni.com.

 

7. Пазаруването за Черния петък започва по-рано

Както вече споменахме, можете да започнете пазаруването по-рано. Голяма част от търговците започват да предлагат намаления още в седмицата преди Черния петък. Вече имаме данни, че от началото на месеца са започнали промоции по случай Черния петък, което в бъдеще ще превърне целия месец в „Черен ноември“. Предстои да разберем в идните години!

 

8. Каква им е политиката за връщане?

По закон, гарантирано право на връщане имаме само при пазаруване онлайн или извън търговския обект. Във физическите магазини това законово право не съществува, но някои търговци имат политика да предоставят подобно право на връщане в определен срок, който понякога достига и до 30 дни. Питайте в съответните магазини служителите дали имат такава политика и къде може да прочетете условията за връщане. Важно е да имаме доказателство, че има такава политика.

 

9. Пазарувате във физически магазин? Ползвайте си телефона!

Когато оглеждате продуктите в магазина, проверете дали не се продава по-евтино в онлайн пространството. Може да пробвате обувките във физически магазин и да поръчате онлайн от друго място, където е значително по-евтино. Пазаруването онлайн ще ни даде правото на връщане в 14 дневен срок. Ако пазаруваме от физически магазин няма да можем да се откажем от продукта без да дадем валидна причина, в случай, че нямат търговска политика на връщане!

 

10. Гледайте цената, а не колко голяма е отстъпката

Един продукт може да е намален с 80%, но всъщност този процент се базира на първоначалната цена, която може да е значително завишена от обичайната за пазара. Проверявайте цените навсякъде, за да добиете представя за пазарната цена и съответно да изберете най-доброто.

 

11. Помислете да закупите онлайн и да получите продукта на по-късна дата

Можем да избегнем големите опашки и лудницата в магазините, като поръчаме онлайн с доставка до офис на куриер и да изчакаме някой друг ден за да намалеят потоците от хора покрай този „шопинг“ празник. Може да поискате да бъде доставено на определена дата. Препоръчваме да са минали поне 7 дни от Черния петък, тъй като в този период хората ще посещават куриерските офиси и ще има опашки.

Обърнете внимание колко време може да престои поръчката при куриера, преди да я върнат на търговеца!!! За целта попитайте в куриерската фирма, какъв е срокът, в който задържат непотърсени пратки, преди да ги върнат на изпращача.

 

12. Сигнализирайте за нередности в цените

Ако сте от хората, които следят цените от рано, докладвайте за нечестни практики на търговеца. Една такава практика е завишаване на цените дни преди да започнат да обявяват „намаления“ с цел отстъпката да изглежда по-голяма. Това е нечестно и забранено от закона! Сигналът може да го отнесете към Комисията за защита на потребителите. Подава се онлайн на следния линк: https://kzp.bg/podavane-na-zhalba

За да могат да си свършат работата по-лесно, приложете снимков материал, който да доказва промяната на цената.

Забележка. Ако цената е била завишена поне един месец преди това, нередност няма.

Tweet

Дарение

За да можем да доставяме още полезна информация и тестове имаме нужда от вашата подкрепа.

Дори най-дребната сума ще ни помогне да бъдем още по-полезни, защото заедно сме по-силни.

Дарете

Коментари ( 0 общо )

anonymous

anonymous


Прати

Активни потребители е член на BEUC Consumers International ICRT ANEC
RSS Активни Потребители във Facebook Активни Потребители в Twitter Активни Потребители в YouTube Активни Потребители във Vbox7

Aktivnipotrebiteli.bg:

  • Институции |
  • Нашите услуги |
  • Абонамент

За Активни потребители:

  • За нас |
  • Проекти |
  • Мисия |
  • Отчети |
  • Съобщения за пресата |
  • Издания |
  • Правила за ползване |
  • Карта на сайта

Абонирайте се за безплатния
бюлетин на Активни потребители.

Абонирай

AzonMedia