• Начало     |
  • English     
  • Login with Facebook
  • |    Забравена парола?
  • |    Регистрация

Начало

Начало

 

Пазарска кошница: 0 неща Плащане

  • Евро
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 2)
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 3)
    • Напред към еврото!
    • Вярно – Невярно: Цифрово евро VS плащания в брой
    • За еврото накратко
    • Вярно – невярно: Истината за референдума за еврозоната
    • С вашите въпроси за еврото (част 4)
    • Митове и факти за еврото в България
    • Кой отново плаши с приемането на еврото
    • Еврото: Права и защита на потребителите
    • Откъде да получа информация?
    • Кога и как ще плащаме за стоките и услугите?
  • Храни
    • Кисело мляко
    • Месни продукти
    • Кашкавал
    • Краве масло
    • Напитки
    • Сирене
    • Мед
    • Хляб
    • Плодове и зеленчуци
    • Други
  • Здраве и козметика
    • Лекарства
    • Вода за уста
    • Слънчева защита
    • Тютюнопушене
    • Козметика
    • Здравно осигуряване
    • Други
    • Други
    • Колективните искове в полза на потребителите.
    • Генеричните лекарства: как да спестим пари в аптеката
    • Антибиотици и здраве
    • Край на неетичното промотиране на лекарства
    • Играчка под елхата
    • Внимание! Как малките батерии могат да станат опасни за децата
  • Финанси
    • Банки
    • Други
  • Деца
    • Храни
    • Интернет
    • Столчета за кола
    • Дрехи
    • Играчки
    • Други
    • Детски колички
  • Домакинство
    • Климатици
    • Батерии
    • Парфюми
    • Облекла и обувки
    • Прахосмукачки
    • Бяла техника
    • Ютии
    • Други
  • Техника
    • Фотоапарати
    • Телевизори
    • Медиа плейъри
    • Мобилни телефони
    • Принтери
    • Монитори
    • Компютри
    • Видеокамери
    • Електронни книги
    • Други
  • Услуги
    • Транспорт
    • Спорт и отдих
    • Комуникации
    • Интернет
    • Реклами
    • Кампании
    • Топлоснабдяване
    • Електроенергия
    • Телевизия
    • Водоснабдяване
    • ПРОУЧВАНЕ Социалната отговорност на супермаркетите (2014)
  • Еко
    • Статии
  • Други

    • COVID 19
    • Коментар
    • Статии

    • Пазаруване в Сърбия
    • Лични данни
    • Актуално
    • Бюлетин 2016-2024
    • Бюлетин 2025
  • Евродепутатът – защитник на потребителя
  • Мислете преди, а не след покупката
  • Потребителските права
  • Всеки успех ви прави по-силни
  • Какво e RAPEX
  • Къде ни е потребителската култура?
  • Кампания за правата на потребителите и в България
  • Пречки пред интернет търговията – гледната точка на бизнеса
  • Месечни сметки без усилия
  • Какво означава се-маркировката?
  • Координацията на надзора на пазара се подобрява
  • Рискови търговски практики. Как да се защитим?
  • Как да се предпазим от опасни стоки и услуги?
  • Как да четем договорите?
  • Как да четем етикетите?
  • Дарения
  • Държавен монопол, частен монопол – разликата е в отсъствието на конкуренция
  • За дарителството и даряващите
  • Трябва ли да има Национален съвет за защита на потребителите?
  • Бъдете интелигентни потребители
  • Здравно осигуряване
  • Какво е невромаркетинг?
  • Какво представлява методът на золтман?
  • Рекламациите
  • Прогноза: изригване на нелоялната конкуренция
  • Мобилните оператори си имат държава
  • Как да се пазарим
  • Шопинг терапията
  • Психология на измамата
  • Телефонни измами
  • Конкуренцията - най-силното оръжие на потребителите
  • Еротични нарушители
  • Денят без покупки - предизвикателство към самите нас
  • Потребление и Отговорност
  • Пазаруването като терапия: здравето на жените идва в малки пакети
  • „Зелена карта” – шанс и капан
  • Чадър зарежда телефона и лаптопа
  • Как да възпитаме интелигентни потребители
  • Рекламна "обективност"
  • Как да съхраняваме дрехите?
  • Само 18% от магазините проверяват стоките за безопасност
  • ПЪРВИ ЮНИ: Подарък за децата – без отрови в бебешките бутилки
  • Символи на пластмасите и тяхното значение
  • Освободи интернет
  • Електроника втора употреба
  • Разумни в супермаркета
  • Кодове за времето
  • Как да изберем удобно бельо?
  • Опасните продукти намаляват
  • Какво трябва да знаем за електромера?

  • Уреди за пестене на електроенергия
  • БНТ 2 и потребителската кошница
  • Фалшивите стоки
  • Потърсете правата си
  • Публични регистри
  • Къде е България?
  • Общи условия на електроразпределителните дружества
  • Права и за пътуване с автобус
  • Пристрастяване към Facebook
  • Нови изисквания към мобилните оператори
  • Европейска процедура за искове с малък материален интерес
  • Стоки и най-честите опасности
  • Време за "губене"
  • Дефектни стоки - ремонт или подмяна
  • Дефектни стоки
  • Дефектните стоки - ако искате парите си обратно
  • Да решим проблема без съд!
  • Що е незадоволително качество?
  • Съвети при покупка, продажба или наемане на имот
  • Когато търговецът не е съгласен да приеме рекламацията
  • Внимавайте, когато купувате игри, книги, видеофилми и музика по интернет
  • Самообслужването - краят на намръщения продавач
  • Договори за извън търговския обект и договори от разстояние
  • Нелоялни търговски практики
  • Спамът - вечният враг
  • Новите права при пазаруване от разстояние
  • Къде сме ние?
  • СПРИ ГЕО-БЛОКИРАНЕТО!
  • Монтирайте аварийна аларма в асансьора
  • Обучителна програма за търговци
  • Без тол такси за чужди автомобили по германските магистрали
  • Агенцията по храните проспа навлизането на чумата по свинете в България
  • 15 март – ден на Устойчивото потребление
  • Къде най-често дебнат нелоялните търговски практики
  • Съдът и неравноправните клаузи
  • Готови за потребителското право
  • „За“ зимните гуми
  • Нова идея от Активни потребители
  • В очакване на големия пазар
  • Колективните искове в полза на потребителите.
  • Как да не губим пари на Черния петък
  • Поуките на ощетените потребители
  • Добра новина за интересите на потребителите
  • Уловките на търговците през Черния петък
  • Едно наум: пътуване по празниците
  • Повече права, повече защита: колективните искове
  • Инициатива за реформа на пътническите права
  • Изпращаме 2022 г.: Как ЕС прави продуктите по-устойчиви
  • Бърз прелет над пазара
  • 2023 г.: По пътя към енергийна ефективност
  • Общи усилия срещу енергийната бедност
  • Проблем № 1 и за 2023 г.: разходите за живот
  • 2023 – опаковките на прицел
  • Бъдещето на търговията: За какво да се готвим
  • Гугъл вече ще спазва правилата в ЕС
  • Кога и как да потърсите помощ от Омбудсмана
  • 40 години Световен ден на правата на потребителите – Акценти
  • Мобилните оператори плащат санкции, защото им е изгодно?
  • 40 години Световен ден на правата на потребителите – Към нужните промени
  • 15 март 2023 - Световен ден на потребителите
  • Включване в Предизборните платформи на участниците в извънредните парламентарните избори на 2 април 2023г. на конкретни мерки за повишаване на енергийна ефективност и засилване ролята на домакинствата
  • Потребителска кампания 2023
  • Право на ремонт: нови правила за потребителите
  • Успех на потребителите срещу Facebook
  • Вярно – Невярно: Колата вече няма да е собственост на купувача
  • Потребителите се оплакват от липса на информация
  • ОБЩИ УСЛОВИЯ НА ИГРА
  • Единни срещу фалшивите новини
  • Съмнителни електронни магазини
  • Внимание! Дебнат ни измами
  • Внимание! Дебнат ни измами /част 2/
  • Реклама, базирана на наблюдение
  • Рекламата, базирана на наблюдение, е насочена и към децата
  • Реклама, базирана на наблюдение - Внушение и изкуствено пораждане на нужда
  • Фейсбук няма да следи активността ни, ако платим
  • Регистрите за търговски обекти в София трябва да са публични
  • Кой как обучава потребителите в ЕС
  • Обучение на потребителите: защо има значение?
  • Правото на връщане на стока
  • В кои случаи нямаме право на връщане на стока в 14 дневен срок?
  • Meta ще тренира ИИ с данни от нашите профили
  • Смяна на личния лекар
  • И бизнесът се обяви срещу китайските онлайн търговци
  • Изпадаме ли в „хронична“ енергийна бедност?
  • Син пакт на ЕС за водата
  • Безопасна ли е водата, която пием?
  • Колите замърсяват. А има ли алтернативни горива?
  • Средата, в която живеем
  • Съдът: Парочистачките на Еко Стийм могат да бъдат върнати!
  • Готови за потребитеслко право
  • 10 съвета за пазаруване за Черния петък
  • Как да изберем коледна елха
  • Какво е Шенген?
  • Лицензите на телекомите ще останат
  • Нови измамни схеми в социалните мрежи
  • Измами на потребителите в дигиталния свят
  • Какво се случва на Великденския пазар

Дарение

Подкрепете Асоциация Активни Потребители чрез дарение през платежната система PayPal

Дарете

Анкета

Откъде предпочитате да вземете пари назаем?

Семейство и приятели
Потребителски кредит от банка
Кредитна карта
Фирма за бърз кредит

Гласувай

Начало > Други > Статии > Какво трябва да знаем за електромера?

Още по темата:

Кои съставки в парфюмите причиняват алергии?

ТЕСТ Спирали за очи (2012)

Има ли безвредна козметика?

Статия

Какво трябва да знаем за електромера?

Публикуван на: 25/04/2013
Tweet
photo

Какво трябва да знаем за електромера?

 

Проверявате ли често как начислява електромера ви? Ако отговорът е „Не”, то e време да добавите още една дейност в списъка с полезни навици.

 

Електромерът е уреда, от който зависи точното и коректно начисление на сметката ни за електричество. Въпреки този неоспорим факт, малко хора смятат за важно и необходимо да го проверяват редовно и да знаят какво и как отчита той. Представяме ви основни насоки от къде да започнете и как да се ориентирате бързо и лесно в техническата част от потребителското електроразпределение.

 

Как изглежда електромерът?

 

Ако не сте виждали как изглежда електромера ви, то време е да отворите капака на таблото и да разгледате машинката, поставена вътре. Не само е важно да знаете как изглежда, но също така е важно редовно да го проверявате дали е в изправност.

 

Има много видове електромери, всяко електроразпределително дружество използва различни устройства, затова не може да бъде дадена харектеристика на един унифициран модел. На снимката можете да видите как би могъл да изглежда вашият електромер.

 

На него има поставен електронен дисплей, който показва:

  • обща стойност на изконсумираната енергия (kWh)
  • дневна тарифа ( обозначена с Т2) / нощна тарифа (обозначена с Т1)
  • часовник / дата
  • посока на енергията
  • при евентуална грешка изписва символа F

 

* Данните на дисплея се сменят периодично през няколко секунди и показват различните стойности, съответно за дневна и нощна тарифа.

 

Дислей на електромера

 

Дисплеите на различните електродоставчици са с различни характеристики и обозначения, но имат няколко основни показатели, които фигурират. Значението на всяко обозначение е обяснено на кутията на електромера, където има табелка с технически данни.

 

Часовник при електромерите

 

Пре електронните електромери часовникът е зависим от вътрешната батерия, която е вградена в уреда. Често се случва часовникът да изчезне, като това може да стане по различни причини – останал е без ток известно време или е възникнал проблем при свързването му с източника на енергия. В следствие на неизправността, електромерът започва да трупа само на една тарифа. Оказва се, че когато часовникът не отчита и изчезне, то сметката започва да се трупа за сметка на дружеството, т.е. в по-високата тарифа. При подобен проблем веднага трябва да сигнализирате на компанията доставчик, тъй като часовникът не може да бъде настроен от потребителя.

 

Важно!

Електромерът трябва да бъде достъпен за потребителите и всеки да може да види дисплея, където се изписват начисленията.

 

Мнението на експерта

 

Допитахме се до д-р инж. Георги Милушев, експерт в областта, да ни обясни за какво точно трябва да съблюдаваме, колко често да поглеждаме таблото за електричество и как да разберем дали не сме жертва на измама.

 

  • Как да проверим дали електромерът трупа и дали някой не злоупотребява за наша сметка?

 

На електрическото табло, потребителят има достъп до прекъсвач след електромера, който може да бъде изключен. Чрез него може да бъде установено дали някой не се е вързал нелегално към неговия апарат. Ако изключите прекъсвача, но електромерът продължава да начислява енергия, то има нещо нередно и някой друг ползва от вашето електричество.

 

  • Колко е дълъг животът на електромера?

 

Средно електромерите се сменят или минават през метрологична проверка на всеки 7 години. Метрологичните характеристики на електромерите се правят от дружества за измерване и лаборатории.

 

  • Какво може да направи потребителят, ако има съмнения, че електромерът не отчита правилно?

 

Потребителят има право да поиска да му бъде проверен електромера. Когато бъде заявено подобно искане, електромерът отива в Дирекция мерки и измервателни уреди на Националния център по метрология, където се проверява дали е годен или не. Тази процедура трае между седмица и месец и през това време електроразпределителното дружество може да сложи друго измервателно устройство, което също е начин да се установи повреда.

 

Също така, всеки може да си монтира собствен вътрешен електромер, който да ползва за лични нужди, да отчита консумацията на отделни групи уреди и да е наясно с потреблението си. Хубаво е да имате контролен електромер и да сравнявате данните с външния. Разликата между двата не трябва да е голяма, не повече от 2 %.

 

  • Какво още е важно да се съблюдава за консумацията на електроенергия?

 

Трябва да се проверява инсталацията. Една инсталация често е неефективна поради лошо заземление. Заземлението на сградата е от голямо значение, защото може да се получи пренапрежение или поднапрежение в зависимост от натоварените фази. Това може да доведе до перманентно завишена консумация и да представлява опасност за жителите. Добре е да се правят периодични контролни проверки, които се осъществяват от частни фирми за контрол на електробезопасност до 1000 V. 

 

 

Съвет на експерта

 

-         Дисплей. Потребителите трява да наблюдават редовно показателите на дисплея на електромера си и да следят за отклонения.

 

-         Часовник. Следете верността на часовника и датата. Освен по часове, електромерите се програмират и по дни от седмицата.

 

-         Тарифа. Следете дали нощната и дневната тарифа се сменя адекватно на часовото време и дали не трупа само една тарифа. Това може да бъде установено и по получената сметка за разплащане.

 

-         Периоди. Ако забележите съществена разлика в натрупаната консумация между настоящия и предходния месец, сигнализирайте веднага.

 

-         Сметки. Проверявайте всяка сметка, за да сте сигурни в редовността на електромера си

 

 

 

Любопитно от експерта

 

Не се притеснявайте за отчитането на часовника на електромера ви в дните на смяна на лятното и зимното часово време. Уредите имат вградени календари и са настроени автоматично да отчитат тези промени.

Tweet

Дарение

За да можем да доставяме още полезна информация и тестове имаме нужда от вашата подкрепа.

Дори най-дребната сума ще ни помогне да бъдем още по-полезни, защото заедно сме по-силни.

Дарете

Коментари ( 10 общо )

anonymous

anonymous

Прегледайте статиите във ФБ-ми-как ни крадат чрез електромерите

Написан на: 01/05/2013 22:57 Докладвай този коментар


anonymous

anonymous

а как крадат чрез тези електромери? НЕ СИ ПИСАЛ !

Написан на: 18/12/2013 10:58 Докладвай този коментар


anonymous

anonymous

Какво се случва ,когато се установи ,че електромера не работи тоест угаснал е няма никакви индикации по него.Кой трябва да заплати за неговата подмяна?

Написан на: 10/05/2016 19:54 Докладвай този коментар


anonymous

anonymous

Какво означава при два електромера- единият индикатор да свети мигащо червено,а при другият електромер постоянно зелено, като и в двата апартамента има потребление

Написан на: 21/02/2017 18:05 Докладвай този коментар


anonymous

anonymous

Как се разбира коя тарифа отчита в момента. Мига червената лампичка, сменя се показването на двете тарифи, нито мига едната или другата, нито цифрите на някоя нараства.

Написан на: 03/03/2017 06:54 Докладвай този коментар


anonymous

anonymous

Какво означава знак на подкова, която прилича на магнит, появяваща се на електромера?

Написан на: 02/12/2017 12:15 Докладвай този коментар


anonymous

anonymous

kakvo ozna4ava kogato pokazva otdoly pod cifrite simvol na bateriq i cifra 6 otgore

Написан на: 23/01/2018 19:59 Докладвай този коментар


anonymous

anonymous

https://plus.google.com/u/0/+%D0%9B%D1%83%D0%B4%D0%B8%D1%8F%D0%A8%D0%B0%D0%BF%D0%BA%D0%B0%D1%80/posts/fGAxsZY6fBN

Написан на: 05/03/2019 11:45 Докладвай този коментар


anonymous

anonymous

Къде пише номера на електромера за да се направи справка

Написан на: 25/03/2020 15:40 Докладвай този коментар


anonymous

anonymous

[url=https://mailsco.online/]mailsco[/url]

Написан на: 28/11/2024 05:48 Докладвай този коментар


anonymous

anonymous


Прати

Активни потребители е член на BEUC Consumers International ICRT ANEC
RSS Активни Потребители във Facebook Активни Потребители в Twitter Активни Потребители в YouTube Активни Потребители във Vbox7

Aktivnipotrebiteli.bg:

  • Институции |
  • Нашите услуги |
  • Абонамент

За Активни потребители:

  • За нас |
  • Проекти |
  • Мисия |
  • Отчети |
  • Съобщения за пресата |
  • Издания |
  • Правила за ползване |
  • Карта на сайта

Абонирайте се за безплатния
бюлетин на Активни потребители.

Абонирай

AzonMedia