• Начало     |
  • English     
  • Login with Facebook
  • |    Забравена парола?
  • |    Регистрация

Начало

Начало

 

Пазарска кошница: 0 неща Плащане

  • Евро
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 2)
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 3)
    • Напред към еврото!
    • Вярно – Невярно: Цифрово евро VS плащания в брой
    • За еврото накратко
    • Вярно – невярно: Истината за референдума за еврозоната
    • С вашите въпроси за еврото (част 4)
    • Митове и факти за еврото в България
    • Кой отново плаши с приемането на еврото
    • Еврото: Права и защита на потребителите
    • Откъде да получа информация?
    • Кога и как ще плащаме за стоките и услугите?
  • Храни
    • Кисело мляко
    • Месни продукти
    • Кашкавал
    • Краве масло
    • Напитки
    • Сирене
    • Мед
    • Хляб
    • Плодове и зеленчуци
    • Други
  • Здраве и козметика
    • Лекарства
    • Вода за уста
    • Слънчева защита
    • Тютюнопушене
    • Козметика
    • Здравно осигуряване
    • Други
    • Други
    • Колективните искове в полза на потребителите.
    • Генеричните лекарства: как да спестим пари в аптеката
    • Антибиотици и здраве
    • Край на неетичното промотиране на лекарства
    • Играчка под елхата
    • Внимание! Как малките батерии могат да станат опасни за децата
  • Финанси
    • Банки
    • Други
  • Деца
    • Храни
    • Интернет
    • Столчета за кола
    • Дрехи
    • Играчки
    • Други
    • Детски колички
  • Домакинство
    • Климатици
    • Батерии
    • Парфюми
    • Облекла и обувки
    • Прахосмукачки
    • Бяла техника
    • Ютии
    • Други
  • Техника
    • Фотоапарати
    • Телевизори
    • Медиа плейъри
    • Мобилни телефони
    • Принтери
    • Монитори
    • Компютри
    • Видеокамери
    • Електронни книги
    • Други
  • Услуги
    • Транспорт
    • Спорт и отдих
    • Комуникации
    • Интернет
    • Реклами
    • Кампании
    • Топлоснабдяване
    • Електроенергия
    • Телевизия
    • Водоснабдяване
    • ПРОУЧВАНЕ Социалната отговорност на супермаркетите (2014)
  • Еко
    • Статии
  • Други

    • COVID 19
    • Коментар
    • Статии

    • Пазаруване в Сърбия
    • Лични данни
    • Актуално
    • Бюлетин 2016-2024
    • Бюлетин 2025
  • Евродепутатът – защитник на потребителя
  • Мислете преди, а не след покупката
  • Потребителските права
  • Всеки успех ви прави по-силни
  • Какво e RAPEX
  • Къде ни е потребителската култура?
  • Кампания за правата на потребителите и в България
  • Пречки пред интернет търговията – гледната точка на бизнеса
  • Месечни сметки без усилия
  • Какво означава се-маркировката?
  • Координацията на надзора на пазара се подобрява
  • Рискови търговски практики. Как да се защитим?
  • Как да се предпазим от опасни стоки и услуги?
  • Как да четем договорите?
  • Как да четем етикетите?
  • Дарения
  • Държавен монопол, частен монопол – разликата е в отсъствието на конкуренция
  • За дарителството и даряващите
  • Трябва ли да има Национален съвет за защита на потребителите?
  • Бъдете интелигентни потребители
  • Здравно осигуряване
  • Какво е невромаркетинг?
  • Какво представлява методът на золтман?
  • Рекламациите
  • Прогноза: изригване на нелоялната конкуренция
  • Мобилните оператори си имат държава
  • Как да се пазарим
  • Шопинг терапията
  • Психология на измамата
  • Телефонни измами
  • Конкуренцията - най-силното оръжие на потребителите
  • Еротични нарушители
  • Денят без покупки - предизвикателство към самите нас
  • Потребление и Отговорност
  • Пазаруването като терапия: здравето на жените идва в малки пакети
  • „Зелена карта” – шанс и капан
  • Чадър зарежда телефона и лаптопа
  • Как да възпитаме интелигентни потребители
  • Рекламна "обективност"
  • Как да съхраняваме дрехите?
  • Само 18% от магазините проверяват стоките за безопасност
  • ПЪРВИ ЮНИ: Подарък за децата – без отрови в бебешките бутилки
  • Символи на пластмасите и тяхното значение
  • Освободи интернет
  • Електроника втора употреба
  • Разумни в супермаркета
  • Кодове за времето
  • Как да изберем удобно бельо?
  • Опасните продукти намаляват
  • Какво трябва да знаем за електромера?
  • Уреди за пестене на електроенергия
  • БНТ 2 и потребителската кошница
  • Фалшивите стоки
  • Потърсете правата си
  • Публични регистри
  • Къде е България?
  • Общи условия на електроразпределителните дружества
  • Права и за пътуване с автобус
  • Пристрастяване към Facebook
  • Нови изисквания към мобилните оператори
  • Европейска процедура за искове с малък материален интерес
  • Стоки и най-честите опасности
  • Време за "губене"
  • Дефектни стоки - ремонт или подмяна
  • Дефектни стоки
  • Дефектните стоки - ако искате парите си обратно
  • Да решим проблема без съд!
  • Що е незадоволително качество?
  • Съвети при покупка, продажба или наемане на имот
  • Когато търговецът не е съгласен да приеме рекламацията
  • Внимавайте, когато купувате игри, книги, видеофилми и музика по интернет
  • Самообслужването - краят на намръщения продавач
  • Договори за извън търговския обект и договори от разстояние
  • Нелоялни търговски практики
  • Спамът - вечният враг
  • Новите права при пазаруване от разстояние
  • Къде сме ние?
  • СПРИ ГЕО-БЛОКИРАНЕТО!
  • Монтирайте аварийна аларма в асансьора
  • Обучителна програма за търговци
  • Без тол такси за чужди автомобили по германските магистрали
  • Агенцията по храните проспа навлизането на чумата по свинете в България
  • 15 март – ден на Устойчивото потребление
  • Къде най-често дебнат нелоялните търговски практики
  • Съдът и неравноправните клаузи
  • Готови за потребителското право
  • „За“ зимните гуми
  • Нова идея от Активни потребители
  • В очакване на големия пазар
  • Колективните искове в полза на потребителите.
  • Как да не губим пари на Черния петък
  • Поуките на ощетените потребители
  • Добра новина за интересите на потребителите
  • Уловките на търговците през Черния петък
  • Едно наум: пътуване по празниците
  • Повече права, повече защита: колективните искове
  • Инициатива за реформа на пътническите права
  • Изпращаме 2022 г.: Как ЕС прави продуктите по-устойчиви
  • Бърз прелет над пазара
  • 2023 г.: По пътя към енергийна ефективност
  • Общи усилия срещу енергийната бедност
  • Проблем № 1 и за 2023 г.: разходите за живот
  • 2023 – опаковките на прицел
  • Бъдещето на търговията: За какво да се готвим
  • Гугъл вече ще спазва правилата в ЕС
  • Кога и как да потърсите помощ от Омбудсмана
  • 40 години Световен ден на правата на потребителите – Акценти
  • Мобилните оператори плащат санкции, защото им е изгодно?
  • 40 години Световен ден на правата на потребителите – Към нужните промени
  • 15 март 2023 - Световен ден на потребителите
  • Включване в Предизборните платформи на участниците в извънредните парламентарните избори на 2 април 2023г. на конкретни мерки за повишаване на енергийна ефективност и засилване ролята на домакинствата
  • Потребителска кампания 2023
  • Право на ремонт: нови правила за потребителите
  • Успех на потребителите срещу Facebook
  • Вярно – Невярно: Колата вече няма да е собственост на купувача
  • Потребителите се оплакват от липса на информация
  • ОБЩИ УСЛОВИЯ НА ИГРА
  • Единни срещу фалшивите новини
  • Съмнителни електронни магазини
  • Внимание! Дебнат ни измами
  • Внимание! Дебнат ни измами /част 2/
  • Реклама, базирана на наблюдение
  • Рекламата, базирана на наблюдение, е насочена и към децата
  • Реклама, базирана на наблюдение - Внушение и изкуствено пораждане на нужда
  • Фейсбук няма да следи активността ни, ако платим

  • Регистрите за търговски обекти в София трябва да са публични
  • Кой как обучава потребителите в ЕС
  • Обучение на потребителите: защо има значение?
  • Правото на връщане на стока
  • В кои случаи нямаме право на връщане на стока в 14 дневен срок?
  • Meta ще тренира ИИ с данни от нашите профили
  • Смяна на личния лекар
  • И бизнесът се обяви срещу китайските онлайн търговци
  • Изпадаме ли в „хронична“ енергийна бедност?
  • Син пакт на ЕС за водата
  • Безопасна ли е водата, която пием?
  • Колите замърсяват. А има ли алтернативни горива?
  • Средата, в която живеем
  • Съдът: Парочистачките на Еко Стийм могат да бъдат върнати!
  • Готови за потребитеслко право
  • 10 съвета за пазаруване за Черния петък
  • Как да изберем коледна елха
  • Какво е Шенген?
  • Лицензите на телекомите ще останат
  • Нови измамни схеми в социалните мрежи
  • Измами на потребителите в дигиталния свят
  • Какво се случва на Великденския пазар

Дарение

Подкрепете Асоциация Активни Потребители чрез дарение през платежната система PayPal

Дарете

Анкета

Откъде предпочитате да вземете пари назаем?

Семейство и приятели
Потребителски кредит от банка
Кредитна карта
Фирма за бърз кредит

Гласувай

Начало > Други > Статии > Фейсбук няма да следи активността ни, ако платим

Още по темата:

Кои съставки в парфюмите причиняват алергии?

ТЕСТ Спирали за очи (2012)

Има ли безвредна козметика?

Статия

Фейсбук няма да следи активността ни, ако платим

Публикуван на: 04/12/2023
Tweet
photo

     От началото на ноември българските потребители на социалната мрежа Фейсбук ще трябва да заплащат 10 евро на месец, ако не искат да бъде следена тяхната активност докато ползват Фейсбук, Инстаграм,  Messenger на Фейсбук и други. Тази услуга „плати или бъди следен“ се предлага на целия Европейския пазар, като досега потребителите са се съгласявали тяхната информация да бъде използвана за целите на рекламите. След съвместни дейности на Европейския съвет по защита на данните и Ирландската комисия за защита на данните, компанията Мета решава, че за да спазва европейското законодателство следва да предлага възможност на потребителите срещу заплащане да не бъдат следени.

    Какво всъщност следи приложението Фейсбук? Оказва се, че значителен брой наши дейности биват подложени на проследяване чрез така наречените бисквитки. Следи се информация за страниците, които посещаваме, артикулите, които разглеждаме, какви са ни интересите, какви снимки харесваме и всякаква друга информация, която може да се използва за идентифициране на определен тип.

    Важно е да се напомни, че компанията Мета, собственик на приложенията Facebook, Instagram и Messenger (и други), е търговско дружество, чиято основна цел е печалбата. Изборът да заплащаш и да не бъдеш следен или да не плащаш, но ти да бъдеш продукта (информацията, която генерираш, става продукт и се продава от Мета на трети страни), е подход на компанията за запазване на търговските си цели и едновременно удовлетворяване на европейските правила за защита на личните данни. Потребителите, които не искат да плащат 10 евро на месец и не искат да бъдат следени, имат правото да не използват приложението. Предстои разглеждане от Ирландската комисия за защита на данни дали тези действия на компанията са в съответствие с правилата за защита на личните данни.

    Важно е да припомним, че на 22 май 2023 г. Европейският съвет по защита на данните по разследване на Ирландската комисия глоби Мета Ирландия, дъщерна компания на Мета Платформс, на стойност 1,2 милиарда евро заради това че е прехвърляла лични данни от ЕС в САЩ. Повече на този линк:

    От началото на ноември българските потребители на социалната мрежа Фейсбук ще трябва да заплащат 10 евро на месец, ако не искат да бъде следена тяхната активност докато ползват Фейсбук, Инстаграм,  Messenger на Фейсбук и други. Тази услуга „плати или бъди следен“ се предлага на целия Европейския пазар, като досега потребителите са се съгласявали тяхната информация да бъде използвана за целите на рекламите. След съвместни дейности на Европейския съвет по защита на данните и Ирландската комисия за защита на данните, компанията Мета решава, че за да спазва европейското законодателство следва да предлага възможност на потребителите срещу заплащане да не бъдат следени.

    Какво всъщност следи приложението Фейсбук? Оказва се, че значителен брой наши дейности биват подложени на проследяване чрез така наречените бисквитки. Следи се информация за страниците, които посещаваме, артикулите, които разглеждаме, какви са ни интересите, какви снимки харесваме и всякаква друга информация, която може да се използва за идентифициране на определен тип.

    Важно е да се напомни, че компанията Мета, собственик на приложенията Facebook, Instagram и Messenger (и други), е търговско дружество, чиято основна цел е печалбата. Изборът да заплащаш и да не бъдеш следен или да не плащаш, но ти да бъдеш продукта (информацията, която генерираш, става продукт и се продава от Мета на трети страни), е подход на компанията за запазване на търговските си цели и едновременно удовлетворяване на европейските правила за защита на личните данни. Потребителите, които не искат да плащат 10 евро на месец и не искат да бъдат следени, имат правото да не използват приложението. Предстои разглеждане от Ирландската комисия за защита на данни дали тези действия на компанията са в съответствие с правилата за защита на личните данни.

    Важно е да припомним, че на 22 май 2023 г. Европейският съвет по защита на данните по разследване на Ирландската комисия глоби Мета Ирландия, дъщерна компания на Мета Платформс, на стойност 1,2 милиарда евро заради това че е прехвърляла лични данни от ЕС в САЩ. Повече на този линк.

 

ВАЖНО! РАЗПРОСТРАНЯВА СЕ ПОДВЕЖДАЩА ИНФОРМАЦИЯ!

    Забелязваме тенденция потребителите да споделят публикации, които съветват, че ако поставят съобщение на стената си, с което изрично изразяват несъгласие да бъдат таксувани 4,99 долара на месец, то компанията няма да има право да ги таксува. Такъв тип публикации не са верни и нямат никакво действие спрямо компанията и не пораждат никакви последици. Ситуацията е проста, или компанията нама да ви таксува, но ще събира и препродава информацията за вас, или ще ви таксува, но няма да събира информацията за вас.

 

ПОЛЕЗНО

Повече информация може да откриете на сайта на компанията:

Facebook and Instagram to Offer Subscription for No Ads in Europe 

Използване на нашите Продукти безплатно с реклами

Абонамент без реклами

Политика за поверителност на Мета

 

    BEUC – Европейската асоциация на потребителите ще сезира CPC (Кооператив за защита на потребителите) срещу новата политика на Meta. Ето какво е открила асоциацията: „Практиката на Meta е неясна, подвеждаща и предава на потребителите илюзорно чувство за контрол и избор върху тяхната поверителност“, а в правния анализ на потребителската организация се споделя, че хората най-вероятно си мислят, че като изберат платената версия ще получат приятелски настроени опции за поверителност, които включват по-малко следене и профилиране. Знае се за факт, че потребителите всъщност ще продължат техните лични данни да бъдат събирани и използвани за цели, различни от реклами. Асоциация Активни потребители се включва наред с 18 други организации под шапката на BEUC, като предстои координирана операция срещу технологичния гигант и неговата подвеждаща политика. Активни потребители предстои да извести КЗЛД.

Tweet

Дарение

За да можем да доставяме още полезна информация и тестове имаме нужда от вашата подкрепа.

Дори най-дребната сума ще ни помогне да бъдем още по-полезни, защото заедно сме по-силни.

Дарете

Коментари ( 0 общо )

anonymous

anonymous


Прати

Активни потребители е член на BEUC Consumers International ICRT ANEC
RSS Активни Потребители във Facebook Активни Потребители в Twitter Активни Потребители в YouTube Активни Потребители във Vbox7

Aktivnipotrebiteli.bg:

  • Институции |
  • Нашите услуги |
  • Абонамент

За Активни потребители:

  • За нас |
  • Проекти |
  • Мисия |
  • Отчети |
  • Съобщения за пресата |
  • Издания |
  • Правила за ползване |
  • Карта на сайта

Абонирайте се за безплатния
бюлетин на Активни потребители.

Абонирай

AzonMedia