• Начало     |
  • English     
  • Login with Facebook
  • |    Забравена парола?
  • |    Регистрация

Начало

Начало

Посетете нашия Форум

Пазарска кошница: 0 неща Плащане

  • COVID 19
    • Как да избираме дезинфектант
    • Какъв дезинфектант - течност/спрей или гел
    • Как да разпознаем истинските дезинфектанти
    • Дезинфекция в търговските обекти. Какво трябва да знаем?
    • Кога да използваме ръкавици за предпазване от коронавируса
    • Какво да правим при отменено или отложено събитие бъде заради пандемията от COVID-19
    • Как да постъпим при отменено или отложено туристическо пътуване поради Коронавирус
    • COVID-19: полезни ли са пулсовите оксиметри
  • Храни
    • Кисело мляко
    • Месни продукти
    • Кашкавал
    • Краве масло
    • Напитки
    • Сирене
    • Мед
    • Хляб
    • Плодове и зеленчуци
    • Други
  • Здраве и козметика
    • Лекарства
    • Вода за уста
    • Слънчева защита
    • Тютюнопушене
    • Козметика
    • Здравно осигуряване
    • Други
    • Други
  • Финанси
    • Банки
    • Други
  • Деца
    • Храни
    • Интернет
    • Столчета за кола
    • Дрехи
    • Играчки
    • Други
    • Детски колички
  • Домакинство
    • Батерии
    • Парфюми
    • Облекла и обувки
    • Прахосмукачки
    • Бяла техника
    • Ютии
    • Други
  • Техника
    • Фотоапарати
    • Телевизори
    • Медиа плейъри
    • Мобилни телефони
    • Принтери
    • Монитори
    • Компютри
    • Видеокамери
    • Електронни книги
    • Други
  • Услуги
    • Транспорт
    • Спорт и отдих
    • Комуникации
    • Интернет
    • Реклами
    • Кампании
    • Топлоснабдяване
    • Електроенергия
    • Телевизия
    • Водоснабдяване
    • ПРОУЧВАНЕ Социалната отговорност на супермаркетите (2014)
  • Еко
    • Статии
  • Други

    • Коментар
    • Статии

    • Пазаруване в Сърбия
    • Лични данни
    • Актуално
    • Бюлетин 2016-2020
    • БЮЛЕТИН АКТИВНИ ПОТРЕБИТЕЛИ 2021
  • Евродепутатът – защитник на потребителя
  • Потребителските права
  • Всеки успех ви прави по-силни
  • Какво e RAPEX
  • Къде ни е потребителската култура?
  • Кампания за правата на потребителите и в България
  • Пречки пред интернет търговията – гледната точка на бизнеса
  • Месечни сметки без усилия
  • Какво означава се-маркировката?
  • Координацията на надзора на пазара се подобрява
  • Рискови търговски практики. Как да се защитим?
  • Как да се предпазим от опасни стоки и услуги?
  • Как да четем договорите?
  • Как да четем етикетите?
  • Дарения
  • Държавен монопол, частен монопол – разликата е в отсъствието на конкуренция
  • За дарителството и даряващите
  • Трябва ли да има Национален съвет за защита на потребителите?
  • Бъдете интелигентни потребители
  • Здравно осигуряване
  • Какво е невромаркетинг?
  • Какво представлява методът на золтман?
  • Рекламациите
  • Прогноза: изригване на нелоялната конкуренция
  • Мобилните оператори си имат държава
  • Как да се пазарим
  • Шопинг терапията
  • Психология на измамата
  • Телефонни измами
  • Конкуренцията - най-силното оръжие на потребителите
  • Еротични нарушители
  • Денят без покупки - предизвикателство към самите нас
  • Потребление и Отговорност
  • Пазаруването като терапия: здравето на жените идва в малки пакети
  • „Зелена карта” – шанс и капан
  • Чадър зарежда телефона и лаптопа
  • Как да възпитаме интелигентни потребители
  • Рекламна "обективност"
  • Как да съхраняваме дрехите?
  • Само 18% от магазините проверяват стоките за безопасност
  • ПЪРВИ ЮНИ: Подарък за децата – без отрови в бебешките бутилки
  • Символи на пластмасите и тяхното значение
  • Освободи интернет
  • Разумни в супермаркета
  • Кодове за времето
  • Как да изберем удобно бельо?
  • Опасните продукти намаляват

  • Какво трябва да знаем за електромера?
  • Уреди за пестене на електроенергия
  • БНТ 2 и потребителската кошница
  • Фалшивите стоки
  • Потърсете правата си
  • Публични регистри
  • Къде е България?
  • Общи условия на електроразпределителните дружества
  • Права и за пътуване с автобус
  • Нови изисквания към мобилните оператори
  • Европейска процедура за искове с малък материален интерес
  • Стоки и най-честите опасности
  • Време за "губене"
  • Дефектни стоки - ремонт или подмяна
  • Дефектни стоки
  • Дефектните стоки - ако искате парите си обратно
  • Да решим проблема без съд!
  • Що е незадоволително качество?
  • Когато търговецът не е съгласен да приеме рекламацията
  • Внимавайте, когато купувате игри, книги, видеофилми и музика по интернет
  • Самообслужването - краят на намръщения продавач
  • Договори за извън търговския обект и договори от разстояние
  • Нелоялни търговски практики
  • Спамът - вечният враг
  • Новите права при пазаруване от разстояние
  • Къде сме ние?
  • СПРИ ГЕО-БЛОКИРАНЕТО!
  • Монтирайте аварийна аларма в асансьора
  • Обучителна програма за търговци
  • Без тол такси за чужди автомобили по германските магистрали
  • Агенцията по храните проспа навлизането на чумата по свинете в България
  • 15 март – ден на Устойчивото потребление

Анкета

Трябва ли да се публикуват марките на опасни храни и стоки?

ДА, при наличие на обосновани съмнения за опасност
ДА, но само когато безусловно се докаже, че стоката е опасна
НЕ, така се накърняват правата на производителя
НЕ, контролните органи трябва да работят на спокойствие

Гласувай

Начало > Други > Статии > Опасните продукти намаляват

Още по темата:

Кои съставки в парфюмите причиняват алергии?

ТЕСТ Спирали за очи (2012)

Има ли безвредна козметика?

Статия

Опасните продукти намаляват

26/07/2012
Tweet
photo

Последният доклад на RAPEX системата за гарантиране на безопасност на продуктите показва, че все по-малко опасни продукти достигат до пазара на ЕС.

  Благодарение на повишената ефективност на системата на ЕС за бързо предупреждение за нехранителни опасни продукти – RAPEX, опасните продукти се откриват по-рано и с по-голяма ефикасност. Наблюдават се по-бързи и адекватни действия при установяването на нарушения и при процедурите по отстраняването на продуктите на европейския пазар. Основните усилия са за изключване на рисковете още при проектирането на изделията, по-добра оценка на риска и по-близко сътрудничество между институциите на ЕС, по-специално митниците, с цел идентифициране на рисковете в пунктовете на влизане в ЕС.

Произход на опасните продукти

  В доклада на системата за безопасност на продукти като най-голям източник на опасни стоки е посочен Китай - над половината от уведомленията. Въпреки това, наблюдава се тенденция за намаляване на техния дял – от 58 % през 2010 г. на 54 % през 2011 г. 

  Делът на опасните продукти произведени в Европа е 19 %, а 15 % са за продукти от други страни. Стоките с неустановен произход са 8 %, като тази категория бележи напредък и е налице значително намаление в сравнение с предните години (през 2004 г. делът на тези стоки е бил 23 %). 

  За Европа, от включените в доклада опасни продукти, 44 са с произход Франция (3 %), 43 — Германия (3 %), и 32 — Италия (2 %) от общо 293 уведомления за ЕС.

Как функционира системата?

  Всички държави-членки участват в системата RAPEX чрез откриване и изпращане на уведомления за нови опасни продукти, както и чрез гарантиране на целесъобразни последващи действия.  Най-активни от тях за 2011 г. са били Испания (с подадени 189 сигнала), България (162 сигнала), Унгария (155 сигнала), Германия (130 сигнала) и Обединеното кралство (105 сигнала). Изпратените от тези държави уведомления съставляват 47 % от всички известия по системата RAPEX за продукти, представляващи сериозен риск.

Най-рискови групи продукти

  Начело на списъка на опасните продукти са облекла и текстил, играчките и моторните превозни средства.

  Облеклото и текстилът са продуктите, за които най-често се подават сигнали (423 уведомления, отнасящи се до риск от задушаване и дразнене). След тях се нареждат играчките (324 уведомления – главно риск от задушаване) и моторните превозни средства (171 уведомления – риск от нараняване), електрическите уреди  (153 уведомления – риск от електрически удар) и козметичните продукти (104 уведомления за химически риск). Изброените стоки съставляват 74 % от сигналите за продукти, които са източник на сериозен риск през 2011 г. videomonstr.com

#Тенденциите през 2011 г.

  В публикувания доклад за 2011 г. се подчертават следните постижения на RAPEX системата:
• по-ранно откриване на опасните продукти
• по-добър надзор на пазара и по-успешно прилагане на разпоредбите за безопасността на продуктите от страна на националните органи
• по-добри оценки на риска от страна на съответните органи
• по-голямо внимание към качеството и полезността на уведомленията
• засилване на сътрудничеството с митническите органи
• продължаване на координираните от Европейската комисия дейности по изграждане на мрежи и обучение

Tweet

Коментари ( 0 общо )

anonymous

anonymous


Прати

Активни потребители е член на BEUC Consumers International ICRT ANEC
RSS Активни Потребители във Facebook Активни Потребители в Twitter Активни Потребители в YouTube Активни Потребители във Vbox7

Aktivnipotrebiteli.bg:

  • Форум |
  • Институции |
  • Законодателство |
  • Нашите услуги |
  • Абонамент

За Активни потребители:

  • За нас |
  • Проекти |
  • Мисия |
  • Отчети |
  • Съобщения за пресата |
  • Издания |
  • Правила за ползване |
  • Карта на сайта

Абонирайте се за безплатния
бюлетин на Активни потребители.

Абонирай

AzonMedia