• Начало     |
  • English     
  • Login with Facebook
  • |    Забравена парола?
  • |    Регистрация

Начало

Начало

Посетете нашия Форум

Пазарска кошница: 0 неща Плащане

  • COVID 19
    • Как да избираме дезинфектант
    • Какъв дезинфектант - течност/спрей или гел
    • Как да разпознаем истинските дезинфектанти
    • Дезинфекция в търговските обекти. Какво трябва да знаем?
    • Кога да използваме ръкавици за предпазване от коронавируса
    • Какво да правим при отменено или отложено събитие бъде заради пандемията от COVID-19
    • Как да постъпим при отменено или отложено туристическо пътуване поради Коронавирус
    • COVID-19: полезни ли са пулсовите оксиметри
  • Храни
    • Кисело мляко
    • Месни продукти
    • Кашкавал
    • Краве масло
    • Напитки
    • Сирене
    • Мед
    • Хляб
    • Плодове и зеленчуци
    • Други
  • Здраве и козметика
    • Лекарства
    • Вода за уста
    • Слънчева защита
    • Тютюнопушене
    • Козметика
    • Здравно осигуряване
    • Други
    • Други
  • Финанси
    • Банки
    • Други
  • Деца
    • Храни
    • Интернет
    • Столчета за кола
    • Дрехи
    • Играчки
    • Други
    • Детски колички
  • Домакинство
    • Батерии
    • Парфюми
    • Облекла и обувки
    • Прахосмукачки
    • Бяла техника
    • Ютии
    • Други
  • Техника
    • Фотоапарати
    • Телевизори
    • Медиа плейъри
    • Мобилни телефони
    • Принтери
    • Монитори
    • Компютри
    • Видеокамери
    • Електронни книги
    • Други
  • Услуги
    • Транспорт
    • Спорт и отдих
    • Комуникации
    • Интернет
    • Реклами
    • Кампании
    • Топлоснабдяване
    • Електроенергия
    • Телевизия
    • Водоснабдяване
    • ПРОУЧВАНЕ Социалната отговорност на супермаркетите (2014)
  • Еко
    • Статии
  • Други

    • Коментар
    • Статии

    • Пазаруване в Сърбия
    • Лични данни
    • Актуално
    • Бюлетин 2016-2020
    • БЮЛЕТИН АКТИВНИ ПОТРЕБИТЕЛИ 2021
  • Евродепутатът – защитник на потребителя
  • Потребителските права
  • Всеки успех ви прави по-силни
  • Какво e RAPEX
  • Къде ни е потребителската култура?
  • Кампания за правата на потребителите и в България
  • Пречки пред интернет търговията – гледната точка на бизнеса
  • Месечни сметки без усилия
  • Какво означава се-маркировката?
  • Координацията на надзора на пазара се подобрява
  • Рискови търговски практики. Как да се защитим?
  • Как да се предпазим от опасни стоки и услуги?
  • Как да четем договорите?
  • Как да четем етикетите?
  • Дарения
  • Държавен монопол, частен монопол – разликата е в отсъствието на конкуренция
  • За дарителството и даряващите
  • Трябва ли да има Национален съвет за защита на потребителите?
  • Бъдете интелигентни потребители
  • Здравно осигуряване
  • Какво е невромаркетинг?
  • Какво представлява методът на золтман?
  • Рекламациите
  • Прогноза: изригване на нелоялната конкуренция
  • Мобилните оператори си имат държава
  • Как да се пазарим
  • Шопинг терапията
  • Психология на измамата
  • Телефонни измами
  • Конкуренцията - най-силното оръжие на потребителите
  • Еротични нарушители
  • Денят без покупки - предизвикателство към самите нас
  • Потребление и Отговорност
  • Пазаруването като терапия: здравето на жените идва в малки пакети
  • „Зелена карта” – шанс и капан
  • Чадър зарежда телефона и лаптопа
  • Как да възпитаме интелигентни потребители
  • Рекламна "обективност"
  • Как да съхраняваме дрехите?
  • Само 18% от магазините проверяват стоките за безопасност
  • ПЪРВИ ЮНИ: Подарък за децата – без отрови в бебешките бутилки
  • Символи на пластмасите и тяхното значение
  • Освободи интернет
  • Разумни в супермаркета
  • Кодове за времето
  • Как да изберем удобно бельо?
  • Опасните продукти намаляват
  • Какво трябва да знаем за електромера?
  • Уреди за пестене на електроенергия
  • БНТ 2 и потребителската кошница
  • Фалшивите стоки
  • Потърсете правата си

  • Публични регистри
  • Къде е България?
  • Общи условия на електроразпределителните дружества
  • Права и за пътуване с автобус
  • Нови изисквания към мобилните оператори
  • Европейска процедура за искове с малък материален интерес
  • Стоки и най-честите опасности
  • Време за "губене"
  • Дефектни стоки - ремонт или подмяна
  • Дефектни стоки
  • Дефектните стоки - ако искате парите си обратно
  • Да решим проблема без съд!
  • Що е незадоволително качество?
  • Когато търговецът не е съгласен да приеме рекламацията
  • Внимавайте, когато купувате игри, книги, видеофилми и музика по интернет
  • Самообслужването - краят на намръщения продавач
  • Договори за извън търговския обект и договори от разстояние
  • Нелоялни търговски практики
  • Спамът - вечният враг
  • Новите права при пазаруване от разстояние
  • Къде сме ние?
  • СПРИ ГЕО-БЛОКИРАНЕТО!
  • Монтирайте аварийна аларма в асансьора
  • Обучителна програма за търговци
  • Без тол такси за чужди автомобили по германските магистрали
  • Агенцията по храните проспа навлизането на чумата по свинете в България
  • 15 март – ден на Устойчивото потребление

Анкета

Трябва ли да се публикуват марките на опасни храни и стоки?

ДА, при наличие на обосновани съмнения за опасност
ДА, но само когато безусловно се докаже, че стоката е опасна
НЕ, така се накърняват правата на производителя
НЕ, контролните органи трябва да работят на спокойствие

Гласувай

Начало > Други > Статии > Потърсете правата си

Още по темата:

Кои съставки в парфюмите причиняват алергии?

ТЕСТ Спирали за очи (2012)

Има ли безвредна козметика?

Статия

Потърсете правата си

28/06/2013
Tweet
photo

Към кого да се обърнем, когато имаме проблем ?

 

            Най-честите оплаквания по отношение на електроснабдяването са свързани с чести прекъсвания, ниско/високо напрежение, както и некоректни, неясни или просто сгрешени сметки. Електроразпределителните дружества са задължени от закона, както и от техните Общи условия, да се придържат към стандартите в предлагането на целия набор от услуги за клиенти. Макар и много от Вас вероятно да не са виждали тези Общи условия те са публикувани на уебстраницата на електроразпределителното дружество, на което вие сте клиент, и обвързват и Вас със същата сила като потребители.

 

            Вие може да изисквате от дружеството съответното поведение, позовавайки се именно на неспазване на Общите условия, в които например със сигурност е предвидено, че дружеството е задължено да осигурява на потребителите електрическа енергия  в съответствие с определени изисквания. Не са ли спазени тези изисквания – идва вашата възможност да потърсите правата си.

 Най-добре е да следвате следните няколко стъпки:

 

1. Обърнете се към вашия доставчик на електроенергия

 

            На първо място за Вас е най-лесно, а пък и най-често се оказва ефективно, да се обърнете към съответното дружество. Данните за дружеството – телефон, адрес и т.н. – може да откриете на гърба на фактурата ви, както и на уебсайта  му. Съветът на „Активни потребители” е ако не става дума за някакъв елементарен проблем, чието решение е формалност, да подадете искането си пред дружеството в писмен вид, най-добре по пощата с обратна разписка или лично в офис на дружеството, за да получите входящ номер. По този начин ще имате неоспоримо доказателство, че доставчикът е получил жалбата ви и съответно е задължен да бъде запознат с нея и да даде становището си по нея. Старайте се да съхранявате всички документи, които изпращате на или получавате от доставчика на електроенергия.

            Ако проблемът ви е свързан с фактурирането на потреблението ви, запишете показанията от електромерите, а също така би било полезно, ако си отбелязвате датите, на които от дружеството ги отчитат, както и данните, които записват.

 

2. Обърнете се към потребителска организация за съвет

 

            Ако се колебаете как точно да формулирате исканията си или се двоумите дали имате право в определена ситуация, обърнете се към потребителска организация, каквато е „Активни потребители”. Там ще бъдете посъветвани какви точно действия да предприемете, как да попълните жалбите си и т.н. Организацията, ако не е изрично упълномощена, не би могла да ви представлява в отношенията ви с доставчика, така че след като бъдат подготвени документите, отново вие ще трябва да ги изпратите на съответния доставчик или компетентен орган.

 

3. Потърсете съдействието на държавен орган

 

            Ако отговорът на доставчика на електроенергия не ви удовлетворява или въобще не получите такъв, както и ако смятате, че така или иначе електроразпределителното дружество няма да може да отстрани проблема ви, винаги можете да отправите своята жалба директно към Държавната комисия за енергийно и водно регулиране, която е компетентният орган по отношение на дейността на тези дружества. На този мега портал са представени само най-добрите онлайн игри. Както е коментирано в предишни броеве на списание „Активни потребители”, ДКЕВР има правомощия, свързани с издаване на лицензи, одобряване на общи условия, регулиране на цените на услугите и т.н., и което е от особено значение за потребителите – да разглежда жалби на потребителите. Комисията извършва съответна проверка по жалбата и ако има установени нарушения дава задължителни предписания на съответния доставчик на ел. енергия.

 

=======

Държавна комисия за енергийно и водно регулиране

гр. София, бул. „„Княз Александър Дондуков“ 8-10

 

Отдел "Жалби и работа с потребители"
тел./факс: 980 1551
Приемно време за работа с потребители:
вторник, четвъртък и петък от 14:00 до 17:00

=======

 

========

ЗАПОМНЕТЕ

 

-          Ако имате проблем, свържете се с доставчика на ел. енергия

-          Ако проблемът ви е по-сериозен задължително използвайте писмена форма в контактите си с дружеството

-          Пазете всички писма и документи, свързани с проблема

-          Търсете съдействие от потребителски организации и ако е необходимо от държавни органи

=======

 

Tweet

Коментари ( 0 общо )

anonymous

anonymous


Прати

Активни потребители е член на BEUC Consumers International ICRT ANEC
RSS Активни Потребители във Facebook Активни Потребители в Twitter Активни Потребители в YouTube Активни Потребители във Vbox7

Aktivnipotrebiteli.bg:

  • Форум |
  • Институции |
  • Законодателство |
  • Нашите услуги |
  • Абонамент

За Активни потребители:

  • За нас |
  • Проекти |
  • Мисия |
  • Отчети |
  • Съобщения за пресата |
  • Издания |
  • Правила за ползване |
  • Карта на сайта

Абонирайте се за безплатния
бюлетин на Активни потребители.

Абонирай

AzonMedia