• Начало     |
  • English     
  • Login with Facebook
  • |    Забравена парола?
  • |    Регистрация

Начало

Начало

 

Пазарска кошница: 0 неща Плащане

  • Евро
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 2)
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 3)
  • Храни
    • Кисело мляко
    • Месни продукти
    • Кашкавал
    • Краве масло
    • Напитки
    • Сирене
    • Мед
    • Хляб
    • Плодове и зеленчуци
    • Други
  • Здраве и козметика
    • Лекарства
    • Вода за уста
    • Слънчева защита
    • Тютюнопушене
    • Козметика
    • Здравно осигуряване
    • Други
    • Други
    • Колективните искове в полза на потребителите.
    • Генеричните лекарства: как да спестим пари в аптеката
    • Антибиотици и здраве
    • Край на неетичното промотиране на лекарства
    • Играчка под елхата
    • Внимание! Как малките батерии могат да станат опасни за децата
  • Финанси
    • Банки
    • Други
  • Деца
    • Храни
    • Интернет
    • Столчета за кола
    • Дрехи
    • Играчки
    • Други
    • Детски колички
  • Домакинство
    • Климатици
    • Батерии
    • Парфюми
    • Облекла и обувки
    • Прахосмукачки
    • Бяла техника
    • Ютии
    • Други
  • Техника
    • Фотоапарати
    • Телевизори
    • Медиа плейъри
    • Мобилни телефони
    • Принтери
    • Монитори
    • Компютри
    • Видеокамери
    • Електронни книги
    • Други
  • Услуги
    • Транспорт
    • Спорт и отдих
    • Комуникации
    • Интернет
    • Реклами
    • Кампании
    • Топлоснабдяване
    • Електроенергия
    • Телевизия
    • Водоснабдяване
    • ПРОУЧВАНЕ Социалната отговорност на супермаркетите (2014)
  • Еко
    • Статии
  • Други

    • COVID 19
    • Коментар
    • Статии

    • Пазаруване в Сърбия
    • Лични данни
    • Актуално
    • Бюлетин 2016-2022
    • Бюлетин Активни Потребители 2023
  • Евродепутатът – защитник на потребителя

  • Мислете преди, а не след покупката
  • Потребителските права
  • Всеки успех ви прави по-силни
  • Какво e RAPEX
  • Къде ни е потребителската култура?
  • Кампания за правата на потребителите и в България
  • Пречки пред интернет търговията – гледната точка на бизнеса
  • Месечни сметки без усилия
  • Какво означава се-маркировката?
  • Координацията на надзора на пазара се подобрява
  • Рискови търговски практики. Как да се защитим?
  • Как да се предпазим от опасни стоки и услуги?
  • Как да четем договорите?
  • Как да четем етикетите?
  • Дарения
  • Държавен монопол, частен монопол – разликата е в отсъствието на конкуренция
  • За дарителството и даряващите
  • Трябва ли да има Национален съвет за защита на потребителите?
  • Бъдете интелигентни потребители
  • Здравно осигуряване
  • Какво е невромаркетинг?
  • Какво представлява методът на золтман?
  • Рекламациите
  • Прогноза: изригване на нелоялната конкуренция
  • Мобилните оператори си имат държава
  • Как да се пазарим
  • Шопинг терапията
  • Психология на измамата
  • Телефонни измами
  • Конкуренцията - най-силното оръжие на потребителите
  • Еротични нарушители
  • Денят без покупки - предизвикателство към самите нас
  • Потребление и Отговорност
  • Пазаруването като терапия: здравето на жените идва в малки пакети
  • „Зелена карта” – шанс и капан
  • Чадър зарежда телефона и лаптопа
  • Как да възпитаме интелигентни потребители
  • Рекламна "обективност"
  • Как да съхраняваме дрехите?
  • Само 18% от магазините проверяват стоките за безопасност
  • ПЪРВИ ЮНИ: Подарък за децата – без отрови в бебешките бутилки
  • Символи на пластмасите и тяхното значение
  • Освободи интернет
  • Електроника втора употреба
  • Разумни в супермаркета
  • Кодове за времето
  • Как да изберем удобно бельо?
  • Опасните продукти намаляват
  • Какво трябва да знаем за електромера?
  • Уреди за пестене на електроенергия
  • БНТ 2 и потребителската кошница
  • Фалшивите стоки
  • Потърсете правата си
  • Публични регистри
  • Къде е България?
  • Общи условия на електроразпределителните дружества
  • Права и за пътуване с автобус
  • Пристрастяване към Facebook
  • Нови изисквания към мобилните оператори
  • Европейска процедура за искове с малък материален интерес
  • Стоки и най-честите опасности
  • Време за "губене"
  • Дефектни стоки - ремонт или подмяна
  • Дефектни стоки
  • Дефектните стоки - ако искате парите си обратно
  • Да решим проблема без съд!
  • Що е незадоволително качество?
  • Съвети при покупка, продажба или наемане на имот
  • Когато търговецът не е съгласен да приеме рекламацията
  • Внимавайте, когато купувате игри, книги, видеофилми и музика по интернет
  • Самообслужването - краят на намръщения продавач
  • Договори за извън търговския обект и договори от разстояние
  • Нелоялни търговски практики
  • Спамът - вечният враг
  • Новите права при пазаруване от разстояние
  • Къде сме ние?
  • СПРИ ГЕО-БЛОКИРАНЕТО!
  • Монтирайте аварийна аларма в асансьора
  • Обучителна програма за търговци
  • Без тол такси за чужди автомобили по германските магистрали
  • Агенцията по храните проспа навлизането на чумата по свинете в България
  • 15 март – ден на Устойчивото потребление
  • Къде най-често дебнат нелоялните търговски практики
  • Съдът и неравноправните клаузи
  • Готови за потребителското право
  • „За“ зимните гуми
  • Нова идея от Активни потребители
  • В очакване на големия пазар
  • Колективните искове в полза на потребителите.
  • Как да не губим пари на Черния петък
  • Поуките на ощетените потребители
  • Добра новина за интересите на потребителите
  • Уловките на търговците през Черния петък
  • Едно наум: пътуване по празниците
  • Повече права, повече защита: колективните искове
  • Инициатива за реформа на пътническите права
  • Изпращаме 2022 г.: Как ЕС прави продуктите по-устойчиви
  • Бърз прелет над пазара
  • 2023 г.: По пътя към енергийна ефективност
  • Общи усилия срещу енергийната бедност
  • Проблем № 1 и за 2023 г.: разходите за живот
  • 2023 – опаковките на прицел
  • Бъдещето на търговията: За какво да се готвим
  • Гугъл вече ще спазва правилата в ЕС
  • Кога и как да потърсите помощ от Омбудсмана
  • 40 години Световен ден на правата на потребителите – Акценти
  • Мобилните оператори плащат санкции, защото им е изгодно?
  • 40 години Световен ден на правата на потребителите – Към нужните промени
  • 15 март 2023 - Световен ден на потребителите
  • Включване в Предизборните платформи на участниците в извънредните парламентарните избори на 2 април 2023г. на конкретни мерки за повишаване на енергийна ефективност и засилване ролята на домакинствата
  • Потребителска кампания 2023

Дарение

Подкрепете Асоциация Активни Потребители чрез дарение през платежната система Stripe

Дарете

Анкета

Трябва ли да има четвърти мобилен оператор в България?

Да, защото така се създава повече конкуренция на пазара
Да, за да се създаде по- голям избор на потребителите
Не, трите мобилни оператора се справят много добре
Не, понеже ще е същият като другите
Темата не е важна

Гласувай

Начало > Други > Статии > Евродепутатът – защитник на потребителя

Още по темата:

Кои съставки в парфюмите причиняват алергии?

ТЕСТ Спирали за очи (2012)

Има ли безвредна козметика?

Статия

Евродепутатът – защитник на потребителя

03/06/2009
Tweet
photo

Европейската асоциация на потребителите издаде ръководство за бъдещите членове на Европейския парламент в осем стъпки  насочено към спечелване на потребителското доверие. До деня на изборите всеки кандидат за евродепутат може да се присъедини към Пакта на адрес www.consumerpact.eu

315_c659466e8df816cefa973cab95751ac7.jpg

Предстоящите европейски избори се провеждат на фона на европейско общество, изправено пред две значителни кризи. От финансова гледна точка в много страни икономическата рецесия вече се отразява директно на всички потребители, които имат сериозни опасения относно бъдещето на своите работни места, покупателната си способност, личните спестявания, заемите и пенсиите... Промените в климата могат да имат дългосрочни и необратими ефекти върху нашия живот за в бъдеще...

Какво могат да направят членовете на Европейския парламент, за да се сложи край на тези кризи и да се възвърне потребителското доверие?

За 500-те милиона европейски потребители Европейският парламент и "Брюксел" може да изглеждат много далече от тяхното ежедневие и грижи. В едно неотдавнашно проучване сред граждани от цяла Европа малко над половината от интервюираните казват, че те не се интересуват от европейските избори; много хора считат, че техният вот няма да промени нищо. Това съвсем не е така! При вече одобрено около 85% от потребителското законодателство на ниво ЕС, как вота на членовете на ЕП наистина има значение за потребителите и може да има голямо влияние върху всички нас.

Издаденото от нас кратко ръководство цели да подготви един "Пакт" между парламента и неговите избиратели, всеки от които е потребител, като се занимае с области, в които членовете на ЕП могат да направят реални промени - това е програма, която ние се надяваме да бъде подкрепена от всички кандидати. Потребителският Пакт е свързан директно с ежедневието на европейските граждани: неговият фокус е резултат от консултация сред организациите, наши членове в цяла Европа, върху реалните проблеми, пред които са изправени потребителите. Той обобщава ключовите проблеми за европейските потребители и главните предизвикателства, които Ви очакват като членове на ЕП.

Във време, когато всеки трябва да взема решения, имайки предвид влиянието върху бъдещите поколения, концепцията за устойчивост подкрепя нашите предложения, не само от гледна точка на околната среда, но също и интересите на уязвимите потребители, включително деца, възрастни и онеправдани хора.

Не съществува стандарт "Европейски потребител", очакванията и притесненията се различават много в 27-те страни членки. Но има някои реални потребителски проблеми на ниво ЕС, на които спешно трябва  да се обърне внимание.

Вътрешният пазар се нуждае от повече работа в интерес на потребителите, тъй като потребителското търсене е двигателят на пазара. В сегашния финансов и икономически климат е от ключово значение гражданите  да имат доверие в стоките и услугите, които купуват на вътрешния и външните пазари.

Европа - по-благоприятно настроена към потребителите - е тази, в която потребителите имат права на конкурентни пазари, вътрешни или външни, и доверие в достъпа, качеството, безопасността и обезщетенията.  Решенията по проблемните въпроси представляват възможност за създаване, поддържане и насърчаване на потребителското доверие в Европейския парламент и Европейския съюз.

Какви ангажименти към потребителите очакваме от бъдещите европейски депутати:

Потребителски теми Ангажимент

ЕНЕРГИЯ И УСТОЙЧИВОСТ

Гарантиране на всички потребители в ЕС на достъп до енергийни услуги по техен избор, без да се прави компромис с нуждите на сегашните и бъдещите поколения.

Гарантиране на устойчиви и достъпни за всички потребители стоки и услуги; осигуряване възможност на потребителите да действат "екологично".

ФИНАНСОВИ УСЛУГИ

Гарантиране на достъп до сигурни, достъпни, прозрачни, справедливи и ефикасни финансови услуги

ПОТРЕБИТЕЛСКИ ДОГОВОРИ

Засилване на правата на потребителите при закупуване на стоки и услуги в интернет или самостоятелно и осигуряване на тяхната стабилност в бъдеще.

ХРАНА

Помагане на потребителите лесно да направят информиран избор, подобрен достъпът до безопасни и здравословни храни и насърчете устойчивото производство и консумация на храни.

ДИГИТАЛЕН СВЯТ

Очакваме да се даде възможност на потребителите да играят централна роля в един безопасен, справедлив и конкурентен дигитален пазар.

ЗДРАВЕ

На първо място трябва да се постави здравето на потребителя: насърчаване на висококачествената информация и здравеопазване за всички

БЕЗОПАСНОСТ

Трябва да се осигурят по-безопасни продукти и да се намали излагането на потребителите и околната среда на опасни химикали.

ГРУПОВИ ИСКОВЕ

Трябва напълно да се компенсират всички потребители в ЕС, които са претърпели щети, причинени от един и същ търговец

Предизвикателства за по-новите държави - членки

Организациите на потребителите в по-новите държави - членки като България са изправени пред специални предизвикателства. Потребителските организации могат да дадат ценен принос по въпроси, които засягат всички граждани, но на много правителства в тези страни все още липсват традиции за ангажиране на заинтересованите страни, включително потребителски асоциации, при формирането на обществената политика.

Тази ситуация е още по-трудна поради липсата на финансиране за организациите на потребителите, което им пречи да изградят своя капацитет и политически опит, необходими, за да бъдат в състояние да влияят върху формирането на политиката. На тях им липсват средства за набиране на служители и експерти, които биха наблюдавали специално политиките на ЕС и биха се ангажирали в текущи кампании, насочени към своите правителства.

Гласът на всеки евродепутат ще бъде чут от българското правителство. Така ще се създава реална възможност за насърчаване на важната роля, която организациите на потребителите могат и трябва да играят във формирането на обществената политика. Организациите на потребителите в тези страни имат реална необходимост както от политическа, така и от финансова подкрепа от страна на националните правителства през идните години, за да им се даде възможност да изградят своя капацитет за по-ефективно застъпничество, придобиване на опит, повишаване на тяхната работа с други партньори и в крайна сметка - за увеличаване на тяхното влияние.

Очаквайте скоро: Кои евродепутати от България подкрепят потребителския пакт!

Tweet

Дарение

Ако съдържанието Ви е било полезено можете да направите дарение

Дарете

Коментари ( 0 общо )

anonymous

anonymous


Прати

Активни потребители е член на BEUC Consumers International ICRT ANEC
RSS Активни Потребители във Facebook Активни Потребители в Twitter Активни Потребители в YouTube Активни Потребители във Vbox7

Aktivnipotrebiteli.bg:

  • Форум |
  • Институции |
  • Законодателство |
  • Нашите услуги |
  • Абонамент

За Активни потребители:

  • За нас |
  • Проекти |
  • Мисия |
  • Отчети |
  • Съобщения за пресата |
  • Издания |
  • Правила за ползване |
  • Карта на сайта

Абонирайте се за безплатния
бюлетин на Активни потребители.

Абонирай

AzonMedia