• Начало     |
  • English     
  • Login with Facebook
  • |    Забравена парола?
  • |    Регистрация

Начало

Начало

Посетете нашия Форум

Пазарска кошница: 0 неща Плащане

  • COVID 19
    • Как да избираме дезинфектант
    • Какъв дезинфектант - течност/спрей или гел
    • Как да разпознаем истинските дезинфектанти
    • Дезинфекция в търговските обекти. Какво трябва да знаем?
    • Кога да използваме ръкавици за предпазване от коронавируса
    • Какво да правим при отменено или отложено събитие бъде заради пандемията от COVID-19
    • Как да постъпим при отменено или отложено туристическо пътуване поради Коронавирус
    • COVID-19: полезни ли са пулсовите оксиметри
  • Храни
    • Кисело мляко
    • Месни продукти
    • Кашкавал
    • Краве масло
    • Напитки
    • Сирене
    • Мед
    • Хляб
    • Плодове и зеленчуци
    • Други
  • Здраве и козметика
    • Лекарства
    • Вода за уста
    • Слънчева защита
    • Тютюнопушене
    • Козметика
    • Здравно осигуряване
    • Други
    • Други
  • Финанси
    • Банки
    • Други
  • Деца
    • Храни
    • Интернет
    • Столчета за кола
    • Дрехи
    • Играчки
    • Други
    • Детски колички
  • Домакинство
    • Батерии
    • Парфюми
    • Облекла и обувки
    • Прахосмукачки
    • Бяла техника
    • Ютии
    • Други
  • Техника
    • Фотоапарати
    • Телевизори
    • Медиа плейъри
    • Мобилни телефони
    • Принтери
    • Монитори
    • Компютри
    • Видеокамери
    • Електронни книги
    • Други
  • Услуги
    • Транспорт
    • Спорт и отдих
    • Комуникации
    • Интернет
    • Реклами
    • Кампании
    • Топлоснабдяване
    • Електроенергия
    • Телевизия
    • Водоснабдяване
    • ПРОУЧВАНЕ Социалната отговорност на супермаркетите (2014)
  • Еко
    • Статии
  • Други

    • Коментар
    • Статии

    • Пазаруване в Сърбия
    • Лични данни
    • Актуално
    • Бюлетин 2016-2020
    • БЮЛЕТИН АКТИВНИ ПОТРЕБИТЕЛИ 2021
  • Евродепутатът – защитник на потребителя
  • Потребителските права
  • Всеки успех ви прави по-силни

  • Какво e RAPEX
  • Къде ни е потребителската култура?
  • Кампания за правата на потребителите и в България
  • Пречки пред интернет търговията – гледната точка на бизнеса
  • Месечни сметки без усилия
  • Какво означава се-маркировката?
  • Координацията на надзора на пазара се подобрява
  • Рискови търговски практики. Как да се защитим?
  • Как да се предпазим от опасни стоки и услуги?
  • Как да четем договорите?
  • Как да четем етикетите?
  • Дарения
  • Държавен монопол, частен монопол – разликата е в отсъствието на конкуренция
  • За дарителството и даряващите
  • Трябва ли да има Национален съвет за защита на потребителите?
  • Бъдете интелигентни потребители
  • Здравно осигуряване
  • Какво е невромаркетинг?
  • Какво представлява методът на золтман?
  • Рекламациите
  • Прогноза: изригване на нелоялната конкуренция
  • Мобилните оператори си имат държава
  • Как да се пазарим
  • Шопинг терапията
  • Психология на измамата
  • Телефонни измами
  • Конкуренцията - най-силното оръжие на потребителите
  • Еротични нарушители
  • Денят без покупки - предизвикателство към самите нас
  • Потребление и Отговорност
  • Пазаруването като терапия: здравето на жените идва в малки пакети
  • „Зелена карта” – шанс и капан
  • Чадър зарежда телефона и лаптопа
  • Как да възпитаме интелигентни потребители
  • Рекламна "обективност"
  • Как да съхраняваме дрехите?
  • Само 18% от магазините проверяват стоките за безопасност
  • ПЪРВИ ЮНИ: Подарък за децата – без отрови в бебешките бутилки
  • Символи на пластмасите и тяхното значение
  • Освободи интернет
  • Разумни в супермаркета
  • Кодове за времето
  • Как да изберем удобно бельо?
  • Опасните продукти намаляват
  • Какво трябва да знаем за електромера?
  • Уреди за пестене на електроенергия
  • БНТ 2 и потребителската кошница
  • Фалшивите стоки
  • Потърсете правата си
  • Публични регистри
  • Къде е България?
  • Общи условия на електроразпределителните дружества
  • Права и за пътуване с автобус
  • Нови изисквания към мобилните оператори
  • Европейска процедура за искове с малък материален интерес
  • Стоки и най-честите опасности
  • Време за "губене"
  • Дефектни стоки - ремонт или подмяна
  • Дефектни стоки
  • Дефектните стоки - ако искате парите си обратно
  • Да решим проблема без съд!
  • Що е незадоволително качество?
  • Когато търговецът не е съгласен да приеме рекламацията
  • Внимавайте, когато купувате игри, книги, видеофилми и музика по интернет
  • Самообслужването - краят на намръщения продавач
  • Договори за извън търговския обект и договори от разстояние
  • Нелоялни търговски практики
  • Спамът - вечният враг
  • Новите права при пазаруване от разстояние
  • Къде сме ние?
  • СПРИ ГЕО-БЛОКИРАНЕТО!
  • Монтирайте аварийна аларма в асансьора
  • Обучителна програма за търговци
  • Без тол такси за чужди автомобили по германските магистрали
  • Агенцията по храните проспа навлизането на чумата по свинете в България
  • 15 март – ден на Устойчивото потребление

Анкета

Трябва ли да се публикуват марките на опасни храни и стоки?

ДА, при наличие на обосновани съмнения за опасност
ДА, но само когато безусловно се докаже, че стоката е опасна
НЕ, така се накърняват правата на производителя
НЕ, контролните органи трябва да работят на спокойствие

Гласувай

Начало > Други > Статии > Всеки успех ви прави по-силни

Още по темата:

ТЕСТ – какво съдържат пакетираните сандвичи

Жива ли е туршията?

Какъв шоколад купуваме

Статия

Всеки успех ви прави по-силни

27/02/2009
Tweet
photo

Интервю с Джон Бел, началник на кабинета на Миглена Кунева

Джон Бел е ирландец и е началник на кабинета на комисар Меглена Кунева. Работи в Европейската комисия от 1993 г. Отговарял е за провеждането на административните реформи в Централна и Източна Европа и в частност в Полша и бивша Югославия. През периода 1999 - 2004 е член на кабинета на Дейвид Бърн, европейски комисар по здравеопазване и защита на потребителите.

- Какви са, според вас, предизвикателствата пред вашия кабинет до края на сегашния мандат?

- През първата година от настоящия мандат ние работихме много върху разработването на нови инструменти, които през настоящата година трябва да се превърнат в конкретни механизми за прилагане. На правния фронт предложихме нова директива за договорните потребителски права, която понастоящем се разглежда от Парламента. Надяваме се, това да донесе еднакви права за потребителите в целия ЕС.

В сферата на пазарния мониторинг разработихме нов механизъм наречен Справочник на потребителските пазари, чието второ издание излиза на 28.01.2009 г. и ни позволява да добием представа за цените, безопасността, удовлетвореността и свободната конкуренция в широк кръг от икономически сфери като услугите, финанси, енергетика и транспорт.

Също така трябва да финализираме дебата относно правото на колективен потребителски иск срещу даден доставчик и да подготвим проект за законодателство за следващата Европейска комисия.

Друг основен приоритет в работата ни е прилагането на законодателството. Извършваме съвместни проверки с държавите членки за продажбите на самолетни билети през интернет, рингтоновете за мобилни телефони, с което искаме да проверим дали важни аспекти на правото на общността всъщност работят на практика. През тази година ще публикуваме и документ базиран на тези проверки, защото ефективното прилагане на законите е много важно, особено във време на икономическа криза, когато потребителите не могат да отделят средства за да защитават правата си в съд.

В сферата на международното сътрудничество трябва да продължим работата с Китай по отношение на безопасността на продуктите и особено на детските играчки и проходилки.

И не на последно място през април организираме за първи път голяма потребителска среща в Брюксел, в която ще участват обикновени потребители, потребителски организации и мрежи, институции и журналисти от цяла Европа.

- Кажете ни малко повече за Справочника на потребителските пазари. Дали националните правителства се интересуват от тази информация и дали я четат изобщо?

- Националните правителства все повече увеличават интереса си към тази информация. Особено в контекста на икономическата криза някои правителства са превърнали потребителската защита в основен приоритет. Когато те разполагат с такава информация е възможно да се провеждат много по-конкретни дебати за това, какви мерки трябва да се предприемат от държавните органи по конкретни проблеми. Мисля, че все повече правителства го разбират.

- Във връзка с предложението за нова директива за договорните права вие за първи път предлагате пълна хармонизация на изискванията в директивата. Трудно ли е да си пионер?

- Това е нашата работа. Европейската комисия е за това, да води и да прави промени. Ние трябва да изследваме състоянието на икономическата среда и да предлагаме най-ефективните и рационални решения за нея. 14.30 - 18.00

- В последно време ЕС съдава ново законодателство в областта на пътуванията със самолет, влак, автобус и кораб, което предоставя и много права на пътуващите. Тъй като те не са разработени от вашия кабинет, мислите ли, че потребителските интереси са добре отразени в тях?

- Да, ние сме много доволни взаимодействието на комисар Кунева с комисаря по транспорта Антонио Таяни и работихме много за осигуряване на възможно най-високо равнище на потребителските права в областта на транспорта. Потребителските въпроси ще се превръщат в център на все повече политики и именно в това е едно от най-големите постижения на комисар Кунева, че за толкова кратко време успя да превърне потребителските проблеми в център на вниманието в много сектори.

- Вие сте роден в една от малките страни на ЕС - Ирландия. Смятате ли, че конкуренцията е добро решение за потребителите в областта на доставките на услуги като ток, вода и отопление в малките държави или това е подходящо само за големите държави?

- Конкуренцията е главен фактор, но не е достатъчен. Нужно е още качество на услугата и зачитане на потребителските права. Например наскоро в Белгия цял един квартал сменил доставчика си на електричество при по-добри условия, но при смяната първо останали без ток за 12 часа и храната в хладилниците се развалила, след което много уреди изгорели, защото новият доставчик пуснал ток с малко по-висок волтаж. Накрая потребителите не получили и компенсация, защото в договорите им пишело, че доставчика не покрива щети до 300 евро. В случая конкуренцията не е достатъчна. Също така е много важно потребителите да бъдат обучавани, за да могат да оказват реален натиск върху системата и тя да функционира в тяхна полза.

- Работили сте в много държави в Източна Европа. Виждате ли все още живи остатъци от миналото или промените са твърде бързи?

- Смятам че очакванията на хората за промяна са постоянни и това създава известна нетърпеливост, че всичко трябва да стане много бързо и това създава известна умора от промените и не позволява на хората да забележат и реално да оценят позитивните промени, които се случват. Сега се забелязват много позитивни неща в региона. Погледнете само как, с помощта на добрата регулаторна рамка, мобилните телефони създадоха добри условия на конкуренция и обезсмислиха водените до преди няколко години дебати за достъпността и качеството на телефонните услуги. Мисля че, очакванията на хората станаха по-големи, което е добре, защото създава натиск върху системата за по-добро качество на услугите. Важно е в потребителската област хората да станат по-активни и по-съпричастни и ангажирани с потребителските организации, които да ги представляват по тези въпроси. Трябва да се притискат компаниите, особено големите, да подобряват още повече качеството на предлаганите продукти и услуги. Трябва да се използва Европейският съюз като инструмент за сравнение с най-добрите практики.

Аз съм жив свидетел на промените, които се случиха в Ирландия след присъединяването към ЕС. Ние имахме най-лошата телефонна система в Европа, а сега имаме най-добрата. Важно е в новите страни членки да се поучат от някои грешки в другите страни и да се опитват да ги избягват. Но най-голямата промяна си остава тази в главите и сърцата на хората - да приемат, че са силни и трябва да го използват, а не да чакат на държавата и компаниите сами да променят практиките си. Хората имат силата и трябва да я използват.

- Имате ли обяснение на следния парадокс: в Западна Европа потребителските организации се радват на много високо доверие, въпреки че услугите им се заплащат, а в новите страни членнки доверието е по-ниско, въпреки че организациите предоставят услуги на потребителите напълно безплатно?

- Готовността за заплащане не е индикатор за качеството на една потребителска организация и за нейните услуги. Това е въпрос и на време. В най-развитите държави потребителската култура е дълбоко вкоренена в съзнанието на хората, но това не става изведнъж. Всеки един успех увеличава броя на хората, които ви поддържат и ви се доверяват, организацията расте и ресурсите й се увеличават, след което тя става още по-ефективна. Така постепенно хората разбират, защо е важно да има потребителска организация, която те да подкрепят.

Хората трябва също да разберат, че потребителската политика отразява техния собствен икономически интерес, който е израз на техния икономически суверенитет, т.е. не говорим само за потребителска защита, а и за това, че потребителя има своето право на избор на пазара, но и ангажимента да се информира, да прави добър избор на пазара и да участва, когато са накърнени колективни потребителски права. Най-важното е хората да разберат, че с активност и общи усилия могат да оказват ефективен натиск върху компаниите.

- А успяхте ли да си купите нещо от България?

- Обичам да разглеждам магазините и да говоря с потребители в държавите които посещавам, но откакто съм тук все още не съм имал тази възможност, поради натоварената ми програма, но се надявам да намеря такава възможност и да купя подаръци на децата си.

Tweet

Коментари ( 0 общо )

anonymous

anonymous


Прати

Активни потребители е член на BEUC Consumers International ICRT ANEC
RSS Активни Потребители във Facebook Активни Потребители в Twitter Активни Потребители в YouTube Активни Потребители във Vbox7

Aktivnipotrebiteli.bg:

  • Форум |
  • Институции |
  • Законодателство |
  • Нашите услуги |
  • Абонамент

За Активни потребители:

  • За нас |
  • Проекти |
  • Мисия |
  • Отчети |
  • Съобщения за пресата |
  • Издания |
  • Правила за ползване |
  • Карта на сайта

Абонирайте се за безплатния
бюлетин на Активни потребители.

Абонирай

AzonMedia