• Начало     |
  • English     
  • Login with Facebook
  • |    Забравена парола?
  • |    Регистрация

Начало

Начало

 

Пазарска кошница: 0 неща Плащане

  • Евро
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 2)
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 3)
    • Напред към еврото!
    • Вярно – Невярно: Цифрово евро VS плащания в брой
    • За еврото накратко
    • Вярно – невярно: Истината за референдума за еврозоната
    • С вашите въпроси за еврото (част 4)
    • Митове и факти за еврото в България
    • Кой отново плаши с приемането на еврото
    • Еврото: Права и защита на потребителите
    • Откъде да получа информация?
    • Кога и как ще плащаме за стоките и услугите?
  • Храни
    • Кисело мляко
    • Месни продукти
    • Кашкавал
    • Краве масло
    • Напитки
    • Сирене
    • Мед
    • Хляб
    • Плодове и зеленчуци
    • Други
  • Здраве и козметика
    • Лекарства
    • Вода за уста
    • Слънчева защита
    • Тютюнопушене
    • Козметика
    • Здравно осигуряване
    • Други
    • Други
    • Колективните искове в полза на потребителите.
    • Генеричните лекарства: как да спестим пари в аптеката
    • Антибиотици и здраве
    • Край на неетичното промотиране на лекарства
    • Играчка под елхата
    • Внимание! Как малките батерии могат да станат опасни за децата
  • Финанси
    • Банки
    • Други
  • Деца
    • Храни
    • Интернет
    • Столчета за кола
    • Дрехи
    • Играчки
    • Други
    • Детски колички
  • Домакинство
    • Климатици
    • Батерии
    • Парфюми
    • Облекла и обувки
    • Прахосмукачки
    • Бяла техника
    • Ютии
    • Други
  • Техника
    • Фотоапарати
    • Телевизори
    • Медиа плейъри
    • Мобилни телефони
    • Принтери
    • Монитори
    • Компютри
    • Видеокамери
    • Електронни книги
    • Други
  • Услуги
    • Транспорт
    • Спорт и отдих
    • Комуникации
    • Интернет
    • Реклами
    • Кампании
    • Топлоснабдяване
    • Електроенергия
    • Телевизия
    • Водоснабдяване
    • ПРОУЧВАНЕ Социалната отговорност на супермаркетите (2014)
  • Еко
    • Статии
  • Други

    • COVID 19
    • Коментар
    • Статии

    • Пазаруване в Сърбия
    • Лични данни
    • Актуално
    • Бюлетин 2016-2024
    • Бюлетин 2025
  • Евродепутатът – защитник на потребителя
  • Мислете преди, а не след покупката
  • Потребителските права
  • Всеки успех ви прави по-силни
  • Какво e RAPEX
  • Къде ни е потребителската култура?
  • Кампания за правата на потребителите и в България
  • Пречки пред интернет търговията – гледната точка на бизнеса
  • Месечни сметки без усилия
  • Какво означава се-маркировката?
  • Координацията на надзора на пазара се подобрява
  • Рискови търговски практики. Как да се защитим?
  • Как да се предпазим от опасни стоки и услуги?
  • Как да четем договорите?
  • Как да четем етикетите?
  • Дарения
  • Държавен монопол, частен монопол – разликата е в отсъствието на конкуренция
  • За дарителството и даряващите
  • Трябва ли да има Национален съвет за защита на потребителите?
  • Бъдете интелигентни потребители
  • Здравно осигуряване
  • Какво е невромаркетинг?
  • Какво представлява методът на золтман?
  • Рекламациите
  • Прогноза: изригване на нелоялната конкуренция
  • Мобилните оператори си имат държава
  • Как да се пазарим
  • Шопинг терапията
  • Психология на измамата
  • Телефонни измами
  • Конкуренцията - най-силното оръжие на потребителите
  • Еротични нарушители
  • Денят без покупки - предизвикателство към самите нас
  • Потребление и Отговорност
  • Пазаруването като терапия: здравето на жените идва в малки пакети
  • „Зелена карта” – шанс и капан
  • Чадър зарежда телефона и лаптопа
  • Как да възпитаме интелигентни потребители
  • Рекламна "обективност"
  • Как да съхраняваме дрехите?
  • Само 18% от магазините проверяват стоките за безопасност
  • ПЪРВИ ЮНИ: Подарък за децата – без отрови в бебешките бутилки
  • Символи на пластмасите и тяхното значение
  • Освободи интернет
  • Електроника втора употреба
  • Разумни в супермаркета
  • Кодове за времето
  • Как да изберем удобно бельо?
  • Опасните продукти намаляват
  • Какво трябва да знаем за електромера?
  • Уреди за пестене на електроенергия
  • БНТ 2 и потребителската кошница
  • Фалшивите стоки
  • Потърсете правата си
  • Публични регистри
  • Къде е България?
  • Общи условия на електроразпределителните дружества
  • Права и за пътуване с автобус
  • Пристрастяване към Facebook
  • Нови изисквания към мобилните оператори
  • Европейска процедура за искове с малък материален интерес
  • Стоки и най-честите опасности
  • Време за "губене"
  • Дефектни стоки - ремонт или подмяна
  • Дефектни стоки
  • Дефектните стоки - ако искате парите си обратно
  • Да решим проблема без съд!
  • Що е незадоволително качество?
  • Съвети при покупка, продажба или наемане на имот
  • Когато търговецът не е съгласен да приеме рекламацията
  • Внимавайте, когато купувате игри, книги, видеофилми и музика по интернет
  • Самообслужването - краят на намръщения продавач
  • Договори за извън търговския обект и договори от разстояние
  • Нелоялни търговски практики
  • Спамът - вечният враг
  • Новите права при пазаруване от разстояние
  • Къде сме ние?
  • СПРИ ГЕО-БЛОКИРАНЕТО!
  • Монтирайте аварийна аларма в асансьора
  • Обучителна програма за търговци
  • Без тол такси за чужди автомобили по германските магистрали
  • Агенцията по храните проспа навлизането на чумата по свинете в България
  • 15 март – ден на Устойчивото потребление
  • Къде най-често дебнат нелоялните търговски практики
  • Съдът и неравноправните клаузи
  • Готови за потребителското право
  • „За“ зимните гуми
  • Нова идея от Активни потребители
  • В очакване на големия пазар
  • Колективните искове в полза на потребителите.
  • Как да не губим пари на Черния петък
  • Поуките на ощетените потребители
  • Добра новина за интересите на потребителите
  • Уловките на търговците през Черния петък
  • Едно наум: пътуване по празниците
  • Повече права, повече защита: колективните искове
  • Инициатива за реформа на пътническите права

  • Изпращаме 2022 г.: Как ЕС прави продуктите по-устойчиви
  • Бърз прелет над пазара
  • 2023 г.: По пътя към енергийна ефективност
  • Общи усилия срещу енергийната бедност
  • Проблем № 1 и за 2023 г.: разходите за живот
  • 2023 – опаковките на прицел
  • Бъдещето на търговията: За какво да се готвим
  • Гугъл вече ще спазва правилата в ЕС
  • Кога и как да потърсите помощ от Омбудсмана
  • 40 години Световен ден на правата на потребителите – Акценти
  • Мобилните оператори плащат санкции, защото им е изгодно?
  • 40 години Световен ден на правата на потребителите – Към нужните промени
  • 15 март 2023 - Световен ден на потребителите
  • Включване в Предизборните платформи на участниците в извънредните парламентарните избори на 2 април 2023г. на конкретни мерки за повишаване на енергийна ефективност и засилване ролята на домакинствата
  • Потребителска кампания 2023
  • Право на ремонт: нови правила за потребителите
  • Успех на потребителите срещу Facebook
  • Вярно – Невярно: Колата вече няма да е собственост на купувача
  • Потребителите се оплакват от липса на информация
  • ОБЩИ УСЛОВИЯ НА ИГРА
  • Единни срещу фалшивите новини
  • Съмнителни електронни магазини
  • Внимание! Дебнат ни измами
  • Внимание! Дебнат ни измами /част 2/
  • Реклама, базирана на наблюдение
  • Рекламата, базирана на наблюдение, е насочена и към децата
  • Реклама, базирана на наблюдение - Внушение и изкуствено пораждане на нужда
  • Фейсбук няма да следи активността ни, ако платим
  • Регистрите за търговски обекти в София трябва да са публични
  • Кой как обучава потребителите в ЕС
  • Обучение на потребителите: защо има значение?
  • Правото на връщане на стока
  • В кои случаи нямаме право на връщане на стока в 14 дневен срок?
  • Meta ще тренира ИИ с данни от нашите профили
  • Смяна на личния лекар
  • И бизнесът се обяви срещу китайските онлайн търговци
  • Изпадаме ли в „хронична“ енергийна бедност?
  • Син пакт на ЕС за водата
  • Безопасна ли е водата, която пием?
  • Колите замърсяват. А има ли алтернативни горива?
  • Средата, в която живеем
  • Съдът: Парочистачките на Еко Стийм могат да бъдат върнати!
  • Готови за потребитеслко право
  • 10 съвета за пазаруване за Черния петък
  • Как да изберем коледна елха
  • Какво е Шенген?
  • Лицензите на телекомите ще останат
  • Нови измамни схеми в социалните мрежи
  • Измами на потребителите в дигиталния свят
  • Какво се случва на Великденския пазар

Дарение

Подкрепете Асоциация Активни Потребители чрез дарение през платежната система PayPal

Дарете

Анкета

Откъде предпочитате да вземете пари назаем?

Семейство и приятели
Потребителски кредит от банка
Кредитна карта
Фирма за бърз кредит

Гласувай

Начало > Други > Статии > Инициатива за реформа на пътническите права

Още по темата:

Кои съставки в парфюмите причиняват алергии?

ТЕСТ Спирали за очи (2012)

Има ли безвредна козметика?

Статия

Инициатива за реформа на пътническите права

Публикуван на: 16/12/2022
Tweet
photo

     Европейската комисия провежда публична консултация относно възможностите за модернизация на правата на пътниците в ЕС. Европейската организация на потребителите (BEUC) представи вижданията на потребителските организации. Ето основните предложения:

1. Защита на пътниците от фалит на авиокомпания

     В случай на фалит, трябва да се осигури възстановяване на заплатените суми и транспортиране на пътниците, заварени на летища.

Препоръките на BEUC:

1) Комисията следва да направи законодателно предложение, установяващо задължение за въздушните компании да предоставят финансова гаранция, покриваща техните задължения към пътниците в случай на несъстоятелност или отнемане на оперативен лиценз.

2) Гаранционната схема трябва да покрива:

- възстановяване на платените от пътника суми (предварителни плащания и предстоящи възстановявания) в случай на несъстоятелност и отнемане на оперативен лиценз съгласно Регламент 1008/2008;

- всички ваучери, приети от пътуващите;

- пълните разходи за репатриране, ако са блокирани в чужбина.

3) От всяка държава-членка следва да се изисква да определи орган, координиращ усилията за репатриране, когато пътници са блокирани в чужбина поради фалит на авиокомпания.

 

2. Посредници за продажба на билети

Препоръките на BEUC:

- Европейската комисия следва да въведе солидарна отговорност между онлайн посредниците и транспортните оператори, което позволява на потребителите да насочват своите искове и към двамата участници.

- Допълнителните задължения и отговорности на онлайн посредниците към потребителите трябва да бъдат определени със закон, особено в случай на прекъсване на пътуването (предоставяне на информация в реално време, задължения за пренасочване и др.). Обикновените „задължения за информация“ не са достатъчни.

- Правилата/сроковете за възстановяване на суми между фирми (B2B) трябва да бъдат определени със закон, съчетани с възпиращи санкции в случай на неспазване, за да се гарантира навременно възстановяване на средства за потребителите в определен от закона срок.

 

3. Право на отказ от пътуване при извънредни обстоятелства

Препоръките на BEUC:

- Всички разпоредби за правата на пътниците трябва да предоставят на потребителите право на безплатно анулиране в случай на голяма криза.

- Регламентите за правата на пътниците трябва да отразяват разпоредбите на Директивата за пакетните туристически пътувания, даващи на потребителите право да анулират своите билети по всяко време преди излитането на полета срещу „подходяща и оправдана“ такса за прекратяване на авиокомпанията, която трябва да бъде определена от закона.

- Правните дефиниции относно предупрежденията за пътуване, задействащи това право на безплатно обезщетение в случай на голяма криза, следва да бъде изяснена в различните разпоредби относно правата на пътниците и в Директивата за пакетните туристически пътувания.

 

4. Права на пътуващите при комбинирани пътувания (с различен тип транспорт)

Препоръките на BEUC:

- За да се създаде доверие на потребителите в мултимодалните пътувания, от съществено значение е да се въведе силна и хармонизирана рамка за правата на пътниците относно „основните“ права на пътниците (информация, помощ, премаршрутиране, възстановяване на суми, обезщетение и др.). Защитата на потребителите не трябва да се регулира от междуфирмени споразумения, а от закон.

- Допълнителните задължения и отговорности на субектите, продаващи „отделни билети заедно, съставляващи мултимодално пътуване, които са интегрирани от субекти, продаващи билети по тяхна собствена инициатива“ към потребителите, следва да бъдат определени със закон, особено в случай на прекъсване на пътуването (предоставяне на информация в реално време, задължения за пренасочване и др.). Обикновените „задължения за информация“ не са достатъчни.

 

5. Прилагане на правата на пътниците

Препоръките на BEUC:

Следва да бъдат предложени по-амбициозни мерки, за да се гарантира, че потребителите напълно и бързо се ползват от всичките си права на пътниците, за да се гарантира, че инициативата ще положението на потребителите. Това трябва да включва:

- въвеждане на схеми за автоматично възстановяване и, където е възможно, компенсационни схеми;

- създаване на формализирана и по-силна мрежа от национални правоприлагащи органи (НПО);

- придаване на законова сила на решенията на правоприлагащите органи;

- разширяване на приложимостта на решенията на НПО към други пътници; пътуване с прекъсването на пътуването и наличие на същата причина за действие;

- предоставяне на Европейската комисия на правомощия за разследване и правоприлагане за широко разпространени и в целия ЕС нарушения на разпоредбите за правата на пътниците;

- въвеждане на ясни, строги и хармонизирани срокове за туристическите оператори и посредниците за разглеждане на жалби на пътници във всички регламенти за правата на пътниците;

- въвеждане на наистина възпиращи санкции въз основа на годишния оборот на транспортните оператори и посредниците;

- въвеждане на периодични неустойки и лихви върху просрочените плащания в полза на потребителите при неспазване на сроковете за възстановяване/обезщетение;

- публикуване на информация относно причините за прекъсване на пътуването и съобщаване на потребителите и НПО в рамките на 48 часа след прекъсването;

- задължаване на авиокомпаниите да участват в органи за извънсъдебно решаване на спорове и техните решения трябва да бъдат обвързващи;

- по-нататъшно използване на цифровизация (SMS, имейл) за по-добро информиране на потребителите в случай на прекъсване на пътуването и за подпомагане на налагането на правата им;

- Установяване на задължения за годишно докладване за операторите/посредниците за онлайн резервации/мениджърите на гари и летища към НПО и от НПО към Европейската комисия във всички регламенти за правата на пътниците.

Tweet

Дарение

За да можем да доставяме още полезна информация и тестове имаме нужда от вашата подкрепа.

Дори най-дребната сума ще ни помогне да бъдем още по-полезни, защото заедно сме по-силни.

Дарете

Коментари ( 0 общо )

anonymous

anonymous


Прати

Активни потребители е член на BEUC Consumers International ICRT ANEC
RSS Активни Потребители във Facebook Активни Потребители в Twitter Активни Потребители в YouTube Активни Потребители във Vbox7

Aktivnipotrebiteli.bg:

  • Институции |
  • Нашите услуги |
  • Абонамент

За Активни потребители:

  • За нас |
  • Проекти |
  • Мисия |
  • Отчети |
  • Съобщения за пресата |
  • Издания |
  • Правила за ползване |
  • Карта на сайта

Абонирайте се за безплатния
бюлетин на Активни потребители.

Абонирай

AzonMedia