• Начало     |
  • English     
  • Login with Facebook
  • |    Забравена парола?
  • |    Регистрация

Начало

Начало

 

Пазарска кошница: 0 неща Плащане

  • Евро
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 2)
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 3)
    • Напред към еврото!
    • Вярно – Невярно: Цифрово евро VS плащания в брой
    • За еврото накратко
    • Вярно – невярно: Истината за референдума за еврозоната
    • С вашите въпроси за еврото (част 4)
    • Митове и факти за еврото в България
    • Кой отново плаши с приемането на еврото
    • Еврото: Права и защита на потребителите
    • Откъде да получа информация?
    • Кога и как ще плащаме за стоките и услугите?
  • Храни
    • Кисело мляко
    • Месни продукти
    • Кашкавал
    • Краве масло
    • Напитки
    • Сирене
    • Мед
    • Хляб
    • Плодове и зеленчуци
    • Други
  • Здраве и козметика
    • Лекарства
    • Вода за уста
    • Слънчева защита
    • Тютюнопушене
    • Козметика
    • Здравно осигуряване
    • Други
    • Други
    • Колективните искове в полза на потребителите.
    • Генеричните лекарства: как да спестим пари в аптеката
    • Антибиотици и здраве
    • Край на неетичното промотиране на лекарства
    • Играчка под елхата
    • Внимание! Как малките батерии могат да станат опасни за децата
  • Финанси
    • Банки
    • Други
  • Деца
    • Храни
    • Интернет
    • Столчета за кола
    • Дрехи
    • Играчки
    • Други
    • Детски колички
  • Домакинство
    • Климатици
    • Батерии
    • Парфюми
    • Облекла и обувки
    • Прахосмукачки
    • Бяла техника
    • Ютии
    • Други
  • Техника
    • Фотоапарати
    • Телевизори
    • Медиа плейъри
    • Мобилни телефони
    • Принтери
    • Монитори
    • Компютри
    • Видеокамери
    • Електронни книги
    • Други
  • Услуги
    • Транспорт
    • Спорт и отдих
    • Комуникации
    • Интернет
    • Реклами
    • Кампании
    • Топлоснабдяване
    • Електроенергия
    • Телевизия
    • Водоснабдяване
    • ПРОУЧВАНЕ Социалната отговорност на супермаркетите (2014)
  • Еко
    • Статии
  • Други

    • COVID 19
    • Коментар
    • Статии

    • Пазаруване в Сърбия
    • Лични данни
    • Актуално
    • Бюлетин 2016-2024
    • Бюлетин 2025
  • Евродепутатът – защитник на потребителя
  • Мислете преди, а не след покупката
  • Потребителските права
  • Всеки успех ви прави по-силни
  • Какво e RAPEX
  • Къде ни е потребителската култура?
  • Кампания за правата на потребителите и в България
  • Пречки пред интернет търговията – гледната точка на бизнеса
  • Месечни сметки без усилия
  • Какво означава се-маркировката?
  • Координацията на надзора на пазара се подобрява
  • Рискови търговски практики. Как да се защитим?
  • Как да се предпазим от опасни стоки и услуги?
  • Как да четем договорите?
  • Как да четем етикетите?
  • Дарения
  • Държавен монопол, частен монопол – разликата е в отсъствието на конкуренция
  • За дарителството и даряващите
  • Трябва ли да има Национален съвет за защита на потребителите?
  • Бъдете интелигентни потребители
  • Здравно осигуряване
  • Какво е невромаркетинг?
  • Какво представлява методът на золтман?
  • Рекламациите
  • Прогноза: изригване на нелоялната конкуренция
  • Мобилните оператори си имат държава
  • Как да се пазарим
  • Шопинг терапията
  • Психология на измамата
  • Телефонни измами
  • Конкуренцията - най-силното оръжие на потребителите
  • Еротични нарушители
  • Денят без покупки - предизвикателство към самите нас
  • Потребление и Отговорност
  • Пазаруването като терапия: здравето на жените идва в малки пакети
  • „Зелена карта” – шанс и капан
  • Чадър зарежда телефона и лаптопа
  • Как да възпитаме интелигентни потребители
  • Рекламна "обективност"
  • Как да съхраняваме дрехите?
  • Само 18% от магазините проверяват стоките за безопасност
  • ПЪРВИ ЮНИ: Подарък за децата – без отрови в бебешките бутилки
  • Символи на пластмасите и тяхното значение
  • Освободи интернет
  • Електроника втора употреба
  • Разумни в супермаркета
  • Кодове за времето
  • Как да изберем удобно бельо?
  • Опасните продукти намаляват
  • Какво трябва да знаем за електромера?
  • Уреди за пестене на електроенергия
  • БНТ 2 и потребителската кошница
  • Фалшивите стоки
  • Потърсете правата си
  • Публични регистри
  • Къде е България?
  • Общи условия на електроразпределителните дружества
  • Права и за пътуване с автобус
  • Пристрастяване към Facebook
  • Нови изисквания към мобилните оператори
  • Европейска процедура за искове с малък материален интерес
  • Стоки и най-честите опасности
  • Време за "губене"
  • Дефектни стоки - ремонт или подмяна
  • Дефектни стоки
  • Дефектните стоки - ако искате парите си обратно
  • Да решим проблема без съд!
  • Що е незадоволително качество?
  • Съвети при покупка, продажба или наемане на имот
  • Когато търговецът не е съгласен да приеме рекламацията
  • Внимавайте, когато купувате игри, книги, видеофилми и музика по интернет
  • Самообслужването - краят на намръщения продавач
  • Договори за извън търговския обект и договори от разстояние
  • Нелоялни търговски практики
  • Спамът - вечният враг
  • Новите права при пазаруване от разстояние
  • Къде сме ние?
  • СПРИ ГЕО-БЛОКИРАНЕТО!
  • Монтирайте аварийна аларма в асансьора
  • Обучителна програма за търговци
  • Без тол такси за чужди автомобили по германските магистрали
  • Агенцията по храните проспа навлизането на чумата по свинете в България
  • 15 март – ден на Устойчивото потребление
  • Къде най-често дебнат нелоялните търговски практики
  • Съдът и неравноправните клаузи
  • Готови за потребителското право
  • „За“ зимните гуми
  • Нова идея от Активни потребители
  • В очакване на големия пазар
  • Колективните искове в полза на потребителите.
  • Как да не губим пари на Черния петък
  • Поуките на ощетените потребители
  • Добра новина за интересите на потребителите
  • Уловките на търговците през Черния петък
  • Едно наум: пътуване по празниците
  • Повече права, повече защита: колективните искове
  • Инициатива за реформа на пътническите права
  • Изпращаме 2022 г.: Как ЕС прави продуктите по-устойчиви
  • Бърз прелет над пазара
  • 2023 г.: По пътя към енергийна ефективност
  • Общи усилия срещу енергийната бедност
  • Проблем № 1 и за 2023 г.: разходите за живот
  • 2023 – опаковките на прицел
  • Бъдещето на търговията: За какво да се готвим
  • Гугъл вече ще спазва правилата в ЕС
  • Кога и как да потърсите помощ от Омбудсмана
  • 40 години Световен ден на правата на потребителите – Акценти
  • Мобилните оператори плащат санкции, защото им е изгодно?
  • 40 години Световен ден на правата на потребителите – Към нужните промени
  • 15 март 2023 - Световен ден на потребителите
  • Включване в Предизборните платформи на участниците в извънредните парламентарните избори на 2 април 2023г. на конкретни мерки за повишаване на енергийна ефективност и засилване ролята на домакинствата
  • Потребителска кампания 2023

  • Право на ремонт: нови правила за потребителите
  • Успех на потребителите срещу Facebook
  • Вярно – Невярно: Колата вече няма да е собственост на купувача
  • Потребителите се оплакват от липса на информация
  • ОБЩИ УСЛОВИЯ НА ИГРА
  • Единни срещу фалшивите новини
  • Съмнителни електронни магазини
  • Внимание! Дебнат ни измами
  • Внимание! Дебнат ни измами /част 2/
  • Реклама, базирана на наблюдение
  • Рекламата, базирана на наблюдение, е насочена и към децата
  • Реклама, базирана на наблюдение - Внушение и изкуствено пораждане на нужда
  • Фейсбук няма да следи активността ни, ако платим
  • Регистрите за търговски обекти в София трябва да са публични
  • Кой как обучава потребителите в ЕС
  • Обучение на потребителите: защо има значение?
  • Правото на връщане на стока
  • В кои случаи нямаме право на връщане на стока в 14 дневен срок?
  • Meta ще тренира ИИ с данни от нашите профили
  • Смяна на личния лекар
  • И бизнесът се обяви срещу китайските онлайн търговци
  • Изпадаме ли в „хронична“ енергийна бедност?
  • Син пакт на ЕС за водата
  • Безопасна ли е водата, която пием?
  • Колите замърсяват. А има ли алтернативни горива?
  • Средата, в която живеем
  • Съдът: Парочистачките на Еко Стийм могат да бъдат върнати!
  • Готови за потребитеслко право
  • 10 съвета за пазаруване за Черния петък
  • Как да изберем коледна елха
  • Какво е Шенген?
  • Лицензите на телекомите ще останат
  • Нови измамни схеми в социалните мрежи
  • Измами на потребителите в дигиталния свят
  • Какво се случва на Великденския пазар

Дарение

Подкрепете Асоциация Активни Потребители чрез дарение през платежната система PayPal

Дарете

Анкета

Откъде предпочитате да вземете пари назаем?

Семейство и приятели
Потребителски кредит от банка
Кредитна карта
Фирма за бърз кредит

Гласувай

Начало > Други > Статии > Потребителска кампания 2023

Още по темата:

Кои съставки в парфюмите причиняват алергии?

ТЕСТ Спирали за очи (2012)

Има ли безвредна козметика?

Статия

Потребителска кампания 2023

Публикуван на: 15/03/2023
Tweet
photo

 

 

 

 

ДО ПОЛИТИЧЕСКИТЕ ПАРТИИ

И КОАЛИЦИИ – УЧАСТНИЦИ В ИЗВЪНРЕДНИТЕ

ПАРЛАМЕНТАРНИТЕ ИЗБОРИ 2023

 

ПРЕДЛОЖЕНИЕ

на Българска национална асоциация „Активни потребители”(БНААП)

Относно: Включване в Предизборните платформи на участниците в извънредните парламентарните избори на 2 април 2023г. на конкретни мерки за повишаване на енергийна ефективност и засилване ролята на домакинствата

 

УВАЖАЕМИ ГОСПОЖИ И ГОСПОДА,

     Българска национална асоциация „Активни потребители” (БНААП) е неправителствена организация за защита на правата и законните интереси на българските потребители.

    Като представителна потребителска организация за нас са важни ясно изразените позиции от страна на политическите партии и коалиции - участници в поредните извънредни парламентарни избори на 2 април 2023г., относно конкретните мерки за енергийна ефективност като едно от условията за икономическото възстановяване и устойчивост, преодоляване на енергийната криза, по-здравословни условия на живот и намаляване на енергийната бедност.

    Предвид актуалния момент на формиране и представяне пред обществото на Предизборните платформи на политическите участници в извънредните парламентарни избори на 2 април 2023г., у нас се провокира желанието и необходимостта да отправим настоящото предложение за включване във Вашите предизборни документи и публични кампании  на актуалните въпроси на енергийната ефективност в контекста на енергийната криза и създаването на условия за успешен преход към зелена и цифрова трансформация на икономиката в контекста на Зелената сделка.

1. На първо място насочваме Вашето внимание към Националния план за възстановяване и устойчивост (НПВУ), който включва поредица от мерки и реформи за възстановяване на потенциала за растеж на икономиката и за успешен преход към нисковъглеродна икономика.

    В този смисъл, един от акцентите в НПВУ е „Зелена България“ (ч.2.Б.1 от плана), с основен компонент „Нисковъглеродна икономика“, с ориентация към целенасочено и систематично предприемане на мерки за повишаване на енергийната ефективност на жилищните, публичните и бизнес сгради, както и чрез насърчаване на производството на енергия от възобновяеми източници.

    За нас, като потребителска организация акцентът, разбира се, е разработването на ясни политики и механизми за повишаване на енергийната ефективност на жилищните сгради, в контекста на законово формулирана и практически приложима концепция за преодоляване на енергийната бедност чрез инструментите на енергийната ефективност, на повишаване на доходите на домакинствата и промяна към енергоефективно поведение.

2. Актуална за нас е и темата за осигуряване чрез законови и подзаконови дейности и мерки на по-лесен достъп до финансиране за обновяване на жилищните сгради с цел повишаване на тяхната енергийна ефективност.  

2.а. Както и в НПВУ е посочено, целта на тази реформа е да се преодолеят пречките пред домакинствата и/или етажната собственост за инвестиране в енергийно ефективни мерки за обновяване на жилищните сгради. За реализиране на тази реформа бяха предприети палиативни мерки за изменение на Закона за управление на етажната собственост (ЗУЕС), които, според нас са недостатъчни, за да гарантират облекчаване на процедурите за по-широко участие на отделните собственици и в тяхната съвкупност, в процедури за осигуряване на грантове и участие в инвестиционни схеми с никакво или ограничено собствено участие на етажната собственост с цел обновяване на жилищата и повишаване на енергийния клас на многофамилната сграда.

    В този смисъл следва да се обмисли необходимостта от облекчаване режима за създаване на сдружения на етажната собственост, до колкото по различни европейски програми и финансови схеми бенефициент/кредитополучател може да бъде само сдружение на етажната собственост, а не отделното домакинство. Според нас сега действащият режим е бюрократично тежък, защото включва две процедури - процедура за създаване и регистриране в общинската администрация и процедура за регистрация в  БУЛСТАТ. Според нас втората процедура следва да се спести на сдружението и практически да се осъществява от общинската администрация, която служебно да вписва в регистър БУЛСТАТ  вече регистрираното в  общината сдружение.

    Не на последно място, в контекста на явлението „енергийна бедност“, стоим зад позицията, че подходът към различните участници в етажната собственост в случаите на участие в различни схеми и програми за енергийна ефективност, следва да е диференциран. Това означава, че финансирането и/или достъпът до финансов ресурс следва да се прилага диференцирано, като се запази възможността за 100-процентово безвъзмездно финансиране на най-уязвимите – енергийно бедни домакинства, а за останалата част от участниците да се прилага подходът на процентно, макар и минимално, участие.

 

2.б. По-лесен достъп до инвестиции на потребителите на енергийни услуги може да се постигне и чрез конкретни законодателни промени в Закона за данъците върху доходите на физическите лица (ЗДДФЛ). За пореден път предлагаме, в чл.22а от ЗДДФЛ да се направи допълнение относно предоставеното по закон данъчно облекчение, което могат да ползват физическите лица за направените през годината плащания за труд във връзка с подобрения и/или ремонт на един недвижим жилищен имот, което към момента е в общ  размер до 2 000 лв.

    Предложението ни се състои в това, отделно от горната възможност, физическите лица да ползват данъчни облекчения, в случай, че са извършили енергоефективно обновяване на жилището си, като приспадат от общата годишна данъчна основа направените през годината плащания за труд и материали във връзка с това обновяване, в общ размер до 10 000 лева. Категорично считаме, че това допълнително данъчно облекчение, обвързано изрично с енергийната ефективност на жилищата, ще осветли процеса и ще мотивира домакинствата за прилагане на енергоефективни мерки в своите жилища.

3.Насърчаване на проекти за енергийна ефективност и за използване на енергия от възобновяеми източници, чрез обвързването им със сметките за енергия.

    Тази важна реформа в НПВУ все още е неясно формулирана в плана, очаква се нейното разработване и осъществяване на важни законодателни промени в Закона за енергетиката, относими законови и подзаконови нормативни актове.

    За осъществяване на тази реформа очевидно следва да се търсят и приложат добри практики от европейския опит относно създаване на публично-частни партньорства за енергоспестяване. В подобни партньорства могат да се използват различни модели на дружества за предоставяне на енергийни услуги (ДПЕУ) с цел тези дружества да се ангажират с финансиране на проекти за енергийно обновяване и инсталиране на инсталации за възобновяема енергия в жилищни сгради. За собствениците на недвижимите имоти няма допълнителни разходи, тъй като програмата би се осъществила  на основата на договори за енергоспестяване с гарантиран резултат, а същите тези собственици ще се ползват от директните спестявания от сметките си за енергия след ефективното изпълнение на енергийно ефективни мерки.

    Добър пример за подобно партньорство за енергоспестяване се открива във федерална провинция Берлин, където чрез взаимните усилия и с участието на градската управа за градоустройство и околна среда се създава програма за енергоспестяване, в която се включват желаещите собственици на имоти в жилищни сгради, ДПЕУ, финансови институции и звено по изпълнение на програмата.

    Моделът за изпълнение е сключен Договор за енергоспестяване с гарантиран резултат, а инструменти за финансиране са собствени средства на домакинствата, финансови средства от ДПЕУ, кредити и безвъзмездни средства. 

    Важният извод относно тази форма на партньорство между собствениците на жилища и ДПЕУ е, че за собствениците няма допълнителни разходи, а по-голямата част от направените за жилищното енергоефективно обновяване инвестиции се възстановяват на ДПЕУ от реализираните енергийни спестявания.  Т.е. собствениците на имотите, които се обновяват, не заплащат никакви допълнителни разходи за санирането, тъй като замисълът е по-голямата част от гарантираните енергийни спестявания да бъде за използване на направените от ДПЕУ инвестиции, а само малка част от енергийните спестявания да остава за собствениците на имоти във вид на директни спестявания от сметките им за енергия.

    Във връзка с реализиране на цитираната по-горе реформа отново призоваваме политическите сили, които са се отправили към законодателната и изпълнителната власт, да положат необходимите усилия и да включат в своите предизборни платформи и в публичните си кампании ясни правила за насърчаване изготвянето и финансирането на проекти за енергийна ефективност и за използване на енергия от възобновяеми източници, чрез обвързването им със сметките за енергия, които следва да заплащат домакинствата. За целта е необходимо да се извършат промени в законодателната уредба, в т.ч. Закона за енергетиката, Закона за енергията от възобновяеми източници и редица подзаконови нормативни актове.

4.Създаване на Национален фонд за декарбонизация и обвързване на тази реформа с необходимостта от облекчаване на административните процедури пред потребителите на енергия

    Това е първата реформа в част 2.Б.1 от НПВУ и цели подпомагането на инвестициите в нисковъглеродно развитие на страната чрез устойчиво и целенасочено финансиране на широка група бенефициенти – крайни потребители на енергия – с оглед максимално постигане на целите за декарбонизация на българската икономика.

    Във връзка с реализиране на тази реформа се обръщаме към политическите сили, участници в парламентарните избори на 2 април 2023 г. да бъдат отговорни при създаване на цитирания фонд, като не се допуска създаване на пореден фонд за финансиране на една или друга програма или схема за финансиране, а да се използва вече натрупаният опит в тази сфера.

    За нас като потребителска организация е от съществено значение принципният въпрос дали ще се облекчат административните процедури така, че домакинствата и техните сдружения да не бъдат поставени в идентични условия за кандидатстване с други потенциални бенефициенти на финансови средства като публични субекти, юридически лица и др. Необходимо е да се работи по посока на административно облекчаване и опростяване на процедурите за кандидатстване, както и за осигуряване на широкодостъпна информация чрез целенасочени информационни кампании относно обявявани програми и схеми за финансиране на домакинствата за извършване на енергоефективни мерки и проекти.

    На следващо място за нас е важно да се създадат условия за еднакъв достъп на еднофамилни и многофамилни жилищни сгради до проекти за енергийна ефективност и до енергия от ВИ, но при ясна диференциация и съобразно обективните критерии за енергийна бедност.

    Освен това, принципният въпрос е да се предоставят финансови ресурси на домакинствата, но при ясни енергоефективни резултати. Например: Диференциран подход при предоставяне на безлихвен заем – в случай, че чрез енергоефективните мерки се постига само една по-висока степен (напр. от E в D) в скалата за енергийна ефективност, като финансовите облекчения следва да са различни от тези, при които чрез енергоефективни мерки се постигат две или повече степени по-нагоре (напр. от E в C или B) в скалата за енергийна ефективност.

5.За енергийните общности/кооперативи като инструмент за развитие на вътрешния енергиен пазар и за стимулиране на по-активната роля на потребителите на енергия и като производители

    Темата за енергийните общности е от особено значение за нас като потребителска организация. Споделяме разбирането, че чрез законодателно насърчаване на енергийните общности ще се осигури повече самостоятелност на потребителите на енергия.

    В Част 3. Допълняемост и изпълнение на плана от НПУВ, почти схематично е поставен въпросът за т.н. енергийни общности, които най-общо са дефинирани като част от допълнителните мерки за развитие на вътрешния енергиен пазар и като инструмент за производство и потребление на възобновяема енергия, чрез който ще се стимулира по-активната роля на потребителите и като производители на енергия.

    Във връзка с това, призоваваме участниците в предизборната кампания да формират своя позиция по темата за енергийните общности и да работят за конкретни законодателни промени с цел стимулиране на процеса и създаване на условия за облекчаване на административните процедури за изграждане на енергийни общности като организации на граждани, на малки и средни предприятия и/или общини, които споделят, произвеждат и използват енергия за общо благо.

    Ще припомним, че в законодателството на ЕС правата на тези общности са уредени на принципите на доброволното коопериране. Това следва да се случи и у нас, за да се гарантира енергийна независимост – макар и частична, от големите енергийни предприятия, от една страна, а от друга да се осигури децентрализация в процесите на производство на енергия от ВЕИ.

    Енергийните общности в ЕС са инструмент за активиране на потребителите като потребители-производители (prosumers) и са основа на процеса на децентрализация и „демократизация“ на енергийния пазар.

    Действащите към настоящия момент енергийни регулации в България не създават условия за ефективно и доброволно създаване на енергийни общности. Нещо повече, енергийният сектор е завладян от индустриални инсталации за производство и от доминиращи големи енергийни играчи, поради което потребителите могат само да се присъединят към системата като крайни потребители на енергия и добросъвестно да плащат сметките си – т.е. доминиращ е централизираният енергиен модел и място за малки производители почти не се открива или същите са изправени през редица бюрократични административни пречки.

    Процесът на децентрализация, налаган от ЕС цели обратното – да даде повече самостоятелност, икономическа сигурност и по-широки възможности пред активните потребители – prosumers. Така крайният потребител няма да е тотално зависим от големите енергийни предприятия, защото ще осигурява сам или чрез свои партньори, на доброволен принцип, енергия за своето домакинство. За да е възможно това, в българското законодателство следва да се въведат в пълнота новите регулации, залегнали в Директива 2018/2001 за насърчаване използването на енергия от ВЕИ. Т.е. на предстоящото Народно събрание се пада задачата окончателно да въведе в българското законодателство онези правила и разпоредби, които да насърчават, стимулират и улесняват активните потребители на енергия, които биха искали да са по-независими като станат prosumers.

    За нас е важно да се създадат законови и подзаконови правила, които да премахнат бюрократичните пречки и затруднения пред гражданите, ако желаят да изградят свои или на енергийна общност инсталации, както и да получат лесно и достъпно информация за това в какво качество се присъединяват към мрежата, какви сметки трябва да плащат, кой може да им гарантира изграждане на умна мрежа. Необходима е изчерпателна уредба на възможностите за виртуално нетно отчитане на потребена/разходвана енергия и др.под. Следва да се гарантира и институционална подкрепа за активните потребители – prosumers, което допълнително би мотивирало потребителите да се захванат с подобна дейност. Т.е., трябва да се създадат ефективно действащи, практически облекчени процедури и правила, които да стимулират, а не да отказват потребителите да се превърнат в prosumers.     

6.Реформата „За едно гише“ – ключова в процеса на активиране и облекчаване на потребителите на енергия

    Споделяме разбирането, че извършването на тази важна, но за съжаление много закъсняла реформа в българската администрация, ще намали административната тежест за домакинствата, за всеки отделен гражданин и за бизнеса, особено в условията на развитие на процеса на ширвокомащабно прилагане на мерките за повишаване на енергийната ефективност. Призоваваме да се формира консенсусна политическа воля за създаване на не по-малко от 6 териториални звена, предоставящи услуги на принципа „обслужване на едно гише“, като в следващите до две години тази дейност да бъда разгърната във всички административни области на територията на страната. Чрез осигурения единен достъп на едно гише реално ще се подпомогнат гражданите и бизнеса с разнообразна информация, с техническа помощ и съвети относно нормативни, технически, финансови и други практически въпроси, свързани с програмите, схемите и проектите за повишаване на енергийната ефективност.

 

    Представените по-горе наши предложения настояваме да бъдат сериозно обсъдени и по възможност съобразени при разработване и публично оповестяване на Вашите Предизборни платформи.

    Заявяваме, че като национална представителна организация на българските потребители, поемаме ангажимента да огласим по подходящ начин пред избирателите кои политически субекти - участници в извънредните парламентарните избори през април 2023г., са откликнали и са включили в своите Предизборни платформи темата за конкретни мерки за повишаване на енергийна ефективност на жилищния сграден фонд и за засилване ролята на домакинствата.

Tweet

Дарение

За да можем да доставяме още полезна информация и тестове имаме нужда от вашата подкрепа.

Дори най-дребната сума ще ни помогне да бъдем още по-полезни, защото заедно сме по-силни.

Дарете

Коментари ( 1 общо )

anonymous

anonymous

Препоръчвам на авторите на статията и на всеки заинтересован да прочетат книгата:
Bright Green Lies
от Derrick Jensen, Lierre Keith, Max Wilbert

Написан на: 15/03/2023 19:37 Докладвай този коментар


anonymous

anonymous


Прати

Активни потребители е член на BEUC Consumers International ICRT ANEC
RSS Активни Потребители във Facebook Активни Потребители в Twitter Активни Потребители в YouTube Активни Потребители във Vbox7

Aktivnipotrebiteli.bg:

  • Институции |
  • Нашите услуги |
  • Абонамент

За Активни потребители:

  • За нас |
  • Проекти |
  • Мисия |
  • Отчети |
  • Съобщения за пресата |
  • Издания |
  • Правила за ползване |
  • Карта на сайта

Абонирайте се за безплатния
бюлетин на Активни потребители.

Абонирай

AzonMedia