• Начало     |
  • English     
  • Login with Facebook
  • |    Забравена парола?
  • |    Регистрация

Начало

Начало

 

Пазарска кошница: 0 неща Плащане

  • Евро
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 2)
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 3)
    • Напред към еврото!
    • Вярно – Невярно: Цифрово евро VS плащания в брой
    • За еврото накратко
    • Вярно – невярно: Истината за референдума за еврозоната
    • С вашите въпроси за еврото (част 4)
    • Митове и факти за еврото в България
    • Кой отново плаши с приемането на еврото
    • Еврото: Права и защита на потребителите
    • Откъде да получа информация?
    • Кога и как ще плащаме за стоките и услугите?
  • Храни
    • Кисело мляко
    • Месни продукти
    • Кашкавал
    • Краве масло
    • Напитки
    • Сирене
    • Мед
    • Хляб
    • Плодове и зеленчуци
    • Други
  • Здраве и козметика
    • Лекарства
    • Вода за уста
    • Слънчева защита
    • Тютюнопушене
    • Козметика
    • Здравно осигуряване
    • Други
    • Други
    • Колективните искове в полза на потребителите.
    • Генеричните лекарства: как да спестим пари в аптеката
    • Антибиотици и здраве
    • Край на неетичното промотиране на лекарства
    • Играчка под елхата
    • Внимание! Как малките батерии могат да станат опасни за децата
  • Финанси
    • Банки
    • Други
  • Деца
    • Храни
    • Интернет
    • Столчета за кола
    • Дрехи
    • Играчки
    • Други
    • Детски колички
  • Домакинство
    • Климатици
    • Батерии
    • Парфюми
    • Облекла и обувки
    • Прахосмукачки
    • Бяла техника
    • Ютии
    • Други
  • Техника
    • Фотоапарати
    • Телевизори
    • Медиа плейъри
    • Мобилни телефони
    • Принтери
    • Монитори
    • Компютри
    • Видеокамери
    • Електронни книги
    • Други
  • Услуги
    • Транспорт
    • Спорт и отдих
    • Комуникации
    • Интернет
    • Реклами
    • Кампании
    • Топлоснабдяване
    • Електроенергия
    • Телевизия
    • Водоснабдяване
    • ПРОУЧВАНЕ Социалната отговорност на супермаркетите (2014)
  • Еко
    • Статии
  • Други

    • COVID 19
    • Коментар
    • Статии

    • Пазаруване в Сърбия
    • Лични данни
    • Актуално
    • Бюлетин 2016-2024
    • Бюлетин 2025
  • Евродепутатът – защитник на потребителя
  • Мислете преди, а не след покупката
  • Потребителските права
  • Всеки успех ви прави по-силни
  • Какво e RAPEX
  • Къде ни е потребителската култура?
  • Кампания за правата на потребителите и в България
  • Пречки пред интернет търговията – гледната точка на бизнеса
  • Месечни сметки без усилия
  • Какво означава се-маркировката?
  • Координацията на надзора на пазара се подобрява
  • Рискови търговски практики. Как да се защитим?
  • Как да се предпазим от опасни стоки и услуги?
  • Как да четем договорите?
  • Как да четем етикетите?
  • Дарения
  • Държавен монопол, частен монопол – разликата е в отсъствието на конкуренция
  • За дарителството и даряващите
  • Трябва ли да има Национален съвет за защита на потребителите?
  • Бъдете интелигентни потребители
  • Здравно осигуряване
  • Какво е невромаркетинг?
  • Какво представлява методът на золтман?
  • Рекламациите
  • Прогноза: изригване на нелоялната конкуренция
  • Мобилните оператори си имат държава
  • Как да се пазарим
  • Шопинг терапията
  • Психология на измамата
  • Телефонни измами
  • Конкуренцията - най-силното оръжие на потребителите
  • Еротични нарушители
  • Денят без покупки - предизвикателство към самите нас
  • Потребление и Отговорност
  • Пазаруването като терапия: здравето на жените идва в малки пакети
  • „Зелена карта” – шанс и капан
  • Чадър зарежда телефона и лаптопа
  • Как да възпитаме интелигентни потребители
  • Рекламна "обективност"
  • Как да съхраняваме дрехите?
  • Само 18% от магазините проверяват стоките за безопасност
  • ПЪРВИ ЮНИ: Подарък за децата – без отрови в бебешките бутилки
  • Символи на пластмасите и тяхното значение
  • Освободи интернет
  • Електроника втора употреба
  • Разумни в супермаркета
  • Кодове за времето
  • Как да изберем удобно бельо?
  • Опасните продукти намаляват
  • Какво трябва да знаем за електромера?
  • Уреди за пестене на електроенергия
  • БНТ 2 и потребителската кошница
  • Фалшивите стоки
  • Потърсете правата си
  • Публични регистри
  • Къде е България?
  • Общи условия на електроразпределителните дружества
  • Права и за пътуване с автобус
  • Пристрастяване към Facebook
  • Нови изисквания към мобилните оператори
  • Европейска процедура за искове с малък материален интерес
  • Стоки и най-честите опасности
  • Време за "губене"
  • Дефектни стоки - ремонт или подмяна
  • Дефектни стоки
  • Дефектните стоки - ако искате парите си обратно
  • Да решим проблема без съд!
  • Що е незадоволително качество?
  • Съвети при покупка, продажба или наемане на имот
  • Когато търговецът не е съгласен да приеме рекламацията
  • Внимавайте, когато купувате игри, книги, видеофилми и музика по интернет
  • Самообслужването - краят на намръщения продавач
  • Договори за извън търговския обект и договори от разстояние
  • Нелоялни търговски практики
  • Спамът - вечният враг
  • Новите права при пазаруване от разстояние
  • Къде сме ние?
  • СПРИ ГЕО-БЛОКИРАНЕТО!
  • Монтирайте аварийна аларма в асансьора
  • Обучителна програма за търговци
  • Без тол такси за чужди автомобили по германските магистрали
  • Агенцията по храните проспа навлизането на чумата по свинете в България
  • 15 март – ден на Устойчивото потребление
  • Къде най-често дебнат нелоялните търговски практики
  • Съдът и неравноправните клаузи
  • Готови за потребителското право
  • „За“ зимните гуми
  • Нова идея от Активни потребители
  • В очакване на големия пазар
  • Колективните искове в полза на потребителите.
  • Как да не губим пари на Черния петък
  • Поуките на ощетените потребители
  • Добра новина за интересите на потребителите
  • Уловките на търговците през Черния петък
  • Едно наум: пътуване по празниците
  • Повече права, повече защита: колективните искове
  • Инициатива за реформа на пътническите права
  • Изпращаме 2022 г.: Как ЕС прави продуктите по-устойчиви
  • Бърз прелет над пазара
  • 2023 г.: По пътя към енергийна ефективност
  • Общи усилия срещу енергийната бедност
  • Проблем № 1 и за 2023 г.: разходите за живот
  • 2023 – опаковките на прицел
  • Бъдещето на търговията: За какво да се готвим
  • Гугъл вече ще спазва правилата в ЕС
  • Кога и как да потърсите помощ от Омбудсмана
  • 40 години Световен ден на правата на потребителите – Акценти
  • Мобилните оператори плащат санкции, защото им е изгодно?
  • 40 години Световен ден на правата на потребителите – Към нужните промени
  • 15 март 2023 - Световен ден на потребителите
  • Включване в Предизборните платформи на участниците в извънредните парламентарните избори на 2 април 2023г. на конкретни мерки за повишаване на енергийна ефективност и засилване ролята на домакинствата
  • Потребителска кампания 2023
  • Право на ремонт: нови правила за потребителите
  • Успех на потребителите срещу Facebook
  • Вярно – Невярно: Колата вече няма да е собственост на купувача
  • Потребителите се оплакват от липса на информация
  • ОБЩИ УСЛОВИЯ НА ИГРА
  • Единни срещу фалшивите новини
  • Съмнителни електронни магазини

  • Внимание! Дебнат ни измами
  • Внимание! Дебнат ни измами /част 2/
  • Реклама, базирана на наблюдение
  • Рекламата, базирана на наблюдение, е насочена и към децата
  • Реклама, базирана на наблюдение - Внушение и изкуствено пораждане на нужда
  • Фейсбук няма да следи активността ни, ако платим
  • Регистрите за търговски обекти в София трябва да са публични
  • Кой как обучава потребителите в ЕС
  • Обучение на потребителите: защо има значение?
  • Правото на връщане на стока
  • В кои случаи нямаме право на връщане на стока в 14 дневен срок?
  • Meta ще тренира ИИ с данни от нашите профили
  • Смяна на личния лекар
  • И бизнесът се обяви срещу китайските онлайн търговци
  • Изпадаме ли в „хронична“ енергийна бедност?
  • Син пакт на ЕС за водата
  • Безопасна ли е водата, която пием?
  • Колите замърсяват. А има ли алтернативни горива?
  • Средата, в която живеем
  • Съдът: Парочистачките на Еко Стийм могат да бъдат върнати!
  • Готови за потребитеслко право
  • 10 съвета за пазаруване за Черния петък
  • Как да изберем коледна елха
  • Какво е Шенген?
  • Лицензите на телекомите ще останат
  • Нови измамни схеми в социалните мрежи
  • Измами на потребителите в дигиталния свят
  • Какво се случва на Великденския пазар

Дарение

Подкрепете Асоциация Активни Потребители чрез дарение през платежната система PayPal

Дарете

Анкета

Откъде предпочитате да вземете пари назаем?

Семейство и приятели
Потребителски кредит от банка
Кредитна карта
Фирма за бърз кредит

Гласувай

Начало > Други > Статии > Съмнителни електронни магазини

Още по темата:

Кои съставки в парфюмите причиняват алергии?

ТЕСТ Спирали за очи (2012)

Има ли безвредна козметика?

Статия

Съмнителни електронни магазини

Публикуван на: 29/06/2023
Tweet
photo

     Наскоро от гръцка потребителска организация предупредиха за множество измамни сайтове, където можете да направите резервация за лятната си почивка на място, което не съществува или да резервирате нощувките си не при собственика, а при измамник. За изпадналите в подобна ситуация туристи, усещането е прекалено горчиво. Въпреки че никой на е застрахован от попадане на измамна схема съществуват начини за минимизиране на риска.

 

Измамни интернет търговци

    Измамни интернет уебсайтове на електронни магазини съществуват от доста години, но все още българите масово не са запознати с този проблем. Става въпрос за практика, при която поръчвате стока или услуга от несъществуващ търговец или от огледален сайт (сайт двойник). При тази практика поръчвате нещо, което заплащате предварително, но никога не получавате, защото най-често сайтът скоро изчезва или зад него не се откриват контакти.

    По правило тези търговски сайтове са със съмнителни характеристики – липсва адрес за връщане на продукта, цените са значително под пазарните, липсва наименованието на дружеството и неговото седалище или имат изключително сходен дизайн с популярни онлайн магазини. Такива сайтове са опасни и може да ни костват много пари, време и нерви.

    Понякога е трудно да разпознаем сайтове с измамни цели и това може да ни струва скъпо. Измамниците са изключително хитри и имат експертизата да създават убеждаващи уебстраници. От нас зависи да гледаме мнително и да проучваме преди да се впускаме в покупки.

 

Как да разпознаем сайт с измамни цели?

1. Домейнът на уебстраницата е съмнителен

    Обърнете внимание дали в името на онлайн магазина не е включено наименованието на някоя известна марка. Например www.adidasoferti.net или www.samsungotstupka.org и подобни. Понякога включват в наименованието си думи, които да твърдят качество на продуктите, като „luxury“ или „kachestveni“.

    Трябва да обръщате внимание и как завършва домейнът – дали с .net или .org. Електронните магазини нямат практика да ползват различни от .bg или .com, а по-рядко .eu (бъдете бдителни за такъв домейн).

 

2. Има ли основни данни за търговеца?

    Разровете се из уебсайта на този електронен магазин, погледнете секциите: „За нас“, „Контакти“ и „Общи условия. Ако липсва информация за търговеца като име, адрес и начин за контакт, това трябва да бъде червен флаг за вас.

    Ако липсват условия за рекламация и за право на връщане също е знак, че този търговец може да Ви измами.

    Обърнете внимание, че ако липсват адрес на връщане на продуктите има вероятност да бъдете лишени от правото да се откажете от продукт закупен онлайн и да бъдете лишени от правото да Ви бъде поправен продукта, в случай, че има проблем.

 

3. Проверете регистъра на НАП за електронни магазини

    Ако сте изправени пред въпроса дали този уебсайт е достоверен и надежден, може да направите справка в регистъра на НАП.
Кликнете върху посочените линкове или въведете един от следните уеб адреси във Вашия браузър:

https://portal.nra.bg/home.html#/goto:dec2009.REGREPESHOP.home или

https://nra.bg/wps/portal/nra/registers-i-spisuci/Spisuci/page.Publichen-spisuk-na-e-magazini

    Ако този онлайн магазин липсва там, това трябва да е червен флаг за Вас.

    Наблюдава се в практиката поява на китайски сайтове, преведени на български, които „продават“ продукти, а всъщност извършват незаконни практики. Такива сайтове е вероятно да не присъстват в регистъра.

4. Офертата е прекалено добра

    Ако този онлайн магазин има артикули, които са значително под пазарната цена, то има вероятност този продукт да е фалшив или изобщо да не бъде доставен. Направете проверка в интернет за цените на артикулите.

    Сайтове като www.pazaruvaj.com помагат за ориентирането в цените на съответните продукти. Може да използвате и различни търсачки за да проучите цените на продукта, който желаете да закупите и да видите предложенията на други търговци.

 

5. Избягвайе да плащате с банков превод или през компании за парични преводи

    Пазарувайте само, чрез кредитна или дебитна карта!
Причината за това е, че ако продукта не дойде или се окаже фалшив, можем да оспорите трансакция с картата и платената сума ще бъде възстановена.

 

6. Безопасност на интернет страницата

    Като отворите интернет страницата на вашия браузър (приложението за достъп до интернет адреси) следва да обърнете внимание дали се появява катинарчето до уебадреса (и адресът има в него „https”).

    Ако се появи катинарче, този сайт е безопасен откъм фишинг и други видове измами, но това не означава, че продуктите, които продава са истински.

 

Как да се предпазим?

1. При резервации ползвайте услугите на познати платформи или туроператори

2. Плащайте с кредитна и дебитна карта

3. Проверявайте отзивите на други потребители

4. Отнасяйте се със съмнение към новорегистрирани търговци

5. Винаги преглеждайте адреса на интернет страницата, на която сте се озовали, след като кликнете на препратка.

6. Не откликвайте спонтанно на непожелани съобщения (СПАМ), те често служат за примамка към измамни сайтове.

Tweet

Дарение

За да можем да доставяме още полезна информация и тестове имаме нужда от вашата подкрепа.

Дори най-дребната сума ще ни помогне да бъдем още по-полезни, защото заедно сме по-силни.

Дарете

Коментари ( 0 общо )

anonymous

anonymous


Прати

Активни потребители е член на BEUC Consumers International ICRT ANEC
RSS Активни Потребители във Facebook Активни Потребители в Twitter Активни Потребители в YouTube Активни Потребители във Vbox7

Aktivnipotrebiteli.bg:

  • Институции |
  • Нашите услуги |
  • Абонамент

За Активни потребители:

  • За нас |
  • Проекти |
  • Мисия |
  • Отчети |
  • Съобщения за пресата |
  • Издания |
  • Правила за ползване |
  • Карта на сайта

Абонирайте се за безплатния
бюлетин на Активни потребители.

Абонирай

AzonMedia