• Начало     |
  • English     
  • Login with Facebook
  • |    Забравена парола?
  • |    Регистрация

Начало

Начало

 

Пазарска кошница: 0 неща Плащане

  • Евро
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 2)
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 3)
    • Напред към еврото!
    • Вярно – Невярно: Цифрово евро VS плащания в брой
    • За еврото накратко
    • Вярно – невярно: Истината за референдума за еврозоната
    • С вашите въпроси за еврото (част 4)
    • Митове и факти за еврото в България
    • Кой отново плаши с приемането на еврото
    • Еврото: Права и защита на потребителите
    • Откъде да получа информация?
    • Кога и как ще плащаме за стоките и услугите?
  • Храни
    • Кисело мляко
    • Месни продукти
    • Кашкавал
    • Краве масло
    • Напитки
    • Сирене
    • Мед
    • Хляб
    • Плодове и зеленчуци
    • Други
  • Здраве и козметика
    • Лекарства
    • Вода за уста
    • Слънчева защита
    • Тютюнопушене
    • Козметика
    • Здравно осигуряване
    • Други
    • Други
    • Колективните искове в полза на потребителите.
    • Генеричните лекарства: как да спестим пари в аптеката
    • Антибиотици и здраве
    • Край на неетичното промотиране на лекарства
    • Играчка под елхата
    • Внимание! Как малките батерии могат да станат опасни за децата
  • Финанси
    • Банки
    • Други
  • Деца
    • Храни
    • Интернет
    • Столчета за кола
    • Дрехи
    • Играчки
    • Други
    • Детски колички
  • Домакинство
    • Климатици
    • Батерии
    • Парфюми
    • Облекла и обувки
    • Прахосмукачки
    • Бяла техника
    • Ютии
    • Други
  • Техника
    • Фотоапарати
    • Телевизори
    • Медиа плейъри
    • Мобилни телефони
    • Принтери
    • Монитори
    • Компютри
    • Видеокамери
    • Електронни книги
    • Други
  • Услуги
    • Транспорт
    • Спорт и отдих
    • Комуникации
    • Интернет
    • Реклами
    • Кампании
    • Топлоснабдяване
    • Електроенергия
    • Телевизия
    • Водоснабдяване
    • ПРОУЧВАНЕ Социалната отговорност на супермаркетите (2014)
  • Еко
    • Статии
  • Други

    • COVID 19
    • Коментар
    • Статии

    • Пазаруване в Сърбия
    • Лични данни
    • Актуално
    • Бюлетин 2016-2024
    • Бюлетин 2025
  • Евродепутатът – защитник на потребителя
  • Мислете преди, а не след покупката
  • Потребителските права
  • Всеки успех ви прави по-силни
  • Какво e RAPEX
  • Къде ни е потребителската култура?
  • Кампания за правата на потребителите и в България
  • Пречки пред интернет търговията – гледната точка на бизнеса
  • Месечни сметки без усилия
  • Какво означава се-маркировката?
  • Координацията на надзора на пазара се подобрява
  • Рискови търговски практики. Как да се защитим?
  • Как да се предпазим от опасни стоки и услуги?
  • Как да четем договорите?
  • Как да четем етикетите?
  • Дарения
  • Държавен монопол, частен монопол – разликата е в отсъствието на конкуренция
  • За дарителството и даряващите
  • Трябва ли да има Национален съвет за защита на потребителите?
  • Бъдете интелигентни потребители
  • Здравно осигуряване
  • Какво е невромаркетинг?
  • Какво представлява методът на золтман?
  • Рекламациите
  • Прогноза: изригване на нелоялната конкуренция
  • Мобилните оператори си имат държава
  • Как да се пазарим
  • Шопинг терапията
  • Психология на измамата
  • Телефонни измами
  • Конкуренцията - най-силното оръжие на потребителите
  • Еротични нарушители
  • Денят без покупки - предизвикателство към самите нас
  • Потребление и Отговорност
  • Пазаруването като терапия: здравето на жените идва в малки пакети
  • „Зелена карта” – шанс и капан
  • Чадър зарежда телефона и лаптопа
  • Как да възпитаме интелигентни потребители
  • Рекламна "обективност"
  • Как да съхраняваме дрехите?
  • Само 18% от магазините проверяват стоките за безопасност
  • ПЪРВИ ЮНИ: Подарък за децата – без отрови в бебешките бутилки
  • Символи на пластмасите и тяхното значение
  • Освободи интернет
  • Електроника втора употреба
  • Разумни в супермаркета
  • Кодове за времето
  • Как да изберем удобно бельо?
  • Опасните продукти намаляват
  • Какво трябва да знаем за електромера?
  • Уреди за пестене на електроенергия
  • БНТ 2 и потребителската кошница
  • Фалшивите стоки
  • Потърсете правата си
  • Публични регистри
  • Къде е България?
  • Общи условия на електроразпределителните дружества
  • Права и за пътуване с автобус
  • Пристрастяване към Facebook
  • Нови изисквания към мобилните оператори
  • Европейска процедура за искове с малък материален интерес
  • Стоки и най-честите опасности
  • Време за "губене"
  • Дефектни стоки - ремонт или подмяна
  • Дефектни стоки
  • Дефектните стоки - ако искате парите си обратно
  • Да решим проблема без съд!
  • Що е незадоволително качество?
  • Съвети при покупка, продажба или наемане на имот
  • Когато търговецът не е съгласен да приеме рекламацията
  • Внимавайте, когато купувате игри, книги, видеофилми и музика по интернет
  • Самообслужването - краят на намръщения продавач
  • Договори за извън търговския обект и договори от разстояние
  • Нелоялни търговски практики
  • Спамът - вечният враг
  • Новите права при пазаруване от разстояние
  • Къде сме ние?
  • СПРИ ГЕО-БЛОКИРАНЕТО!
  • Монтирайте аварийна аларма в асансьора
  • Обучителна програма за търговци
  • Без тол такси за чужди автомобили по германските магистрали
  • Агенцията по храните проспа навлизането на чумата по свинете в България
  • 15 март – ден на Устойчивото потребление
  • Къде най-често дебнат нелоялните търговски практики
  • Съдът и неравноправните клаузи
  • Готови за потребителското право
  • „За“ зимните гуми
  • Нова идея от Активни потребители
  • В очакване на големия пазар
  • Колективните искове в полза на потребителите.
  • Как да не губим пари на Черния петък
  • Поуките на ощетените потребители
  • Добра новина за интересите на потребителите
  • Уловките на търговците през Черния петък
  • Едно наум: пътуване по празниците
  • Повече права, повече защита: колективните искове
  • Инициатива за реформа на пътническите права
  • Изпращаме 2022 г.: Как ЕС прави продуктите по-устойчиви
  • Бърз прелет над пазара
  • 2023 г.: По пътя към енергийна ефективност
  • Общи усилия срещу енергийната бедност
  • Проблем № 1 и за 2023 г.: разходите за живот
  • 2023 – опаковките на прицел
  • Бъдещето на търговията: За какво да се готвим
  • Гугъл вече ще спазва правилата в ЕС
  • Кога и как да потърсите помощ от Омбудсмана
  • 40 години Световен ден на правата на потребителите – Акценти
  • Мобилните оператори плащат санкции, защото им е изгодно?
  • 40 години Световен ден на правата на потребителите – Към нужните промени
  • 15 март 2023 - Световен ден на потребителите
  • Включване в Предизборните платформи на участниците в извънредните парламентарните избори на 2 април 2023г. на конкретни мерки за повишаване на енергийна ефективност и засилване ролята на домакинствата
  • Потребителска кампания 2023
  • Право на ремонт: нови правила за потребителите
  • Успех на потребителите срещу Facebook
  • Вярно – Невярно: Колата вече няма да е собственост на купувача
  • Потребителите се оплакват от липса на информация
  • ОБЩИ УСЛОВИЯ НА ИГРА
  • Единни срещу фалшивите новини
  • Съмнителни електронни магазини
  • Внимание! Дебнат ни измами
  • Внимание! Дебнат ни измами /част 2/
  • Реклама, базирана на наблюдение

  • Рекламата, базирана на наблюдение, е насочена и към децата
  • Реклама, базирана на наблюдение - Внушение и изкуствено пораждане на нужда
  • Фейсбук няма да следи активността ни, ако платим
  • Регистрите за търговски обекти в София трябва да са публични
  • Кой как обучава потребителите в ЕС
  • Обучение на потребителите: защо има значение?
  • Правото на връщане на стока
  • В кои случаи нямаме право на връщане на стока в 14 дневен срок?
  • Meta ще тренира ИИ с данни от нашите профили
  • Смяна на личния лекар
  • И бизнесът се обяви срещу китайските онлайн търговци
  • Изпадаме ли в „хронична“ енергийна бедност?
  • Син пакт на ЕС за водата
  • Безопасна ли е водата, която пием?
  • Колите замърсяват. А има ли алтернативни горива?
  • Средата, в която живеем
  • Съдът: Парочистачките на Еко Стийм могат да бъдат върнати!
  • Готови за потребитеслко право
  • 10 съвета за пазаруване за Черния петък
  • Как да изберем коледна елха
  • Какво е Шенген?
  • Лицензите на телекомите ще останат
  • Нови измамни схеми в социалните мрежи
  • Измами на потребителите в дигиталния свят
  • Какво се случва на Великденския пазар

Дарение

Подкрепете Асоциация Активни Потребители чрез дарение през платежната система PayPal

Дарете

Анкета

Откъде предпочитате да вземете пари назаем?

Семейство и приятели
Потребителски кредит от банка
Кредитна карта
Фирма за бърз кредит

Гласувай

Начало > Други > Статии > Реклама, базирана на наблюдение

Още по темата:

Кои съставки в парфюмите причиняват алергии?

ТЕСТ Спирали за очи (2012)

Има ли безвредна козметика?

Статия

Реклама, базирана на наблюдение

Публикуван на: 20/09/2023 Последна редакция: 02/10/2023
Tweet
photo

     В цифровия свят всеки наш клик, всяко наше действие, дори всяко движение в уеб пространството може да бъде проследено, анализирано и използвано за предоставяне на персонализирана реклама. Поведението ни в онлайн средата представлява информационно злато за компаниите, които събират и продават нашите данни, за да се реализират продажби на стоки и услуги. С развитието на изкуствения интелект персонализираните реклами навлизат все повече в живота на хората и това поставя сериозни етични въпроси на дневен ред.

    В Активни потребители вярваме, че е жизненоважно всеки потребител да бъде информиран и способен да ограничи рисковете от онлайн наблюдението. С настоящата статия ще разясним какво точно означава "реклама, базирана на наблюдение", по какъв начин влияе на нас и как можем да се защитим.

 

Какво е реклама, базирана на наблюдение, и какво е потребителски профил?

    Рекламата, базирана на наблюдение, е маркетингов метод, който използва събрани данни за поведението на потребителите в интернет, за да предостави персонализирани реклами. Основава се на принципа, че ако знае предпочитанията, интересите и поведението на потребителите, може да предложи реклами, които са по-релевантни и атрактивни за потребителите. Целта на този подход е да се увеличи вероятността потребителите да реагират на рекламите и да закупят продукта или услугата. Всеки един от нас има създаден профил в сървърите на отделните компании, като именно тези компании знаят повече за нас от близките ни.

 

Потребителски профил

    Потребителският профил за рекламиране е динамичен модел, създаден от рекламодателите, за да събере на едно място уникалните характеристики на индивидуални потребители или групи от потребители. В този профил се включват различни данни, събрани от поведението на потребителя в онлайн средата, включително предпочитания, интереси, демографски данни, история на преглеждане и други. Основната цел на създаването на този профил е да се предостави по-персонализирано и целево рекламиране, което е по-вероятно да привлече вниманието на конкретния потребител и да предизвика желаното действие - кликване на реклама, покупка на продукт и други.

    Алгоритмите за машинно обучение играят ключова роля в създаването на потребителски профили, като анализират големи количества данни и откриват скрити модели, тенденции и свързаности. Например, ако даден потребител редовно посещава уебсайтове свързани с пътувания и активно гледа видеа за туризъм, той би могъл да бъде категоризиран в профила "любители на пътуванията". Следователно, рекламодателите биха могли да насочат реклами за организирани пътувания, хотели или авиокомпании към този потребител, тъй като те биха били по-вероятно отговарящи на неговите интереси. Така потребителският профил за рекламиране позволява рекламодателите да правят своите рекламни кампании по-ефективни и релевантни за правилните хора.

    Одисеята с профилирането на потребители обаче не приключва просто със събирането им. За да станат тези данни полезни, те трябва да бъдат анализирани и интерпретирани, а тук е мястото, където алгоритмите за машинно обучение играят ключова роля. Алгоритмите могат да откриват модели и тенденции в големи набори от данни, често по начини, които човешките анализатори не са способни да открият. Свидетелство за това са рекламите, които са ни предоставяли наистина нужни продукти.

 

Какво се следи?

  • Устройството, с което се сърфира в интернет

Събира се информация за характеристиките на устройството, което потребителят използва за достъп до интернет, включително марката, модела и операционната система. В зависимост от устройството може да се направи заключение за потребителя, че е вероятно да закупи определен тип стока, например ако е „iPhone“, потребителят може да получава повече реклами за продукти на Apple.

  • Социални медии

    Основна роля играят и социалните медии, откъдето се събира информация за интересите на потребителите, хобитата, образованието и работата им. Интеракциите с други потребители, коментирането на определени теми и страници също е ценна информация за рекламодателите.

    Рекламодателите използват социалните медии за насочване на рекламни съобщения към конкретни групи от потребители на базата на тяхното поведение, предпочитания и интереси, които могат да бъдат извлечени от техните действия и взаимодействия в рамките на платформата. Например, ако потребител често коментира публикации, свързани с градинарство, той може да получи реклами за градински инструменти и растения.

    Някои социални медии като Facebook, твърдят, че не продават личните данни на потребителите на трети страни. Вместо това, те предоставят на рекламодателите възможност да насочват реклами към определени демографски групи или групи на основата на интереси, без да разкриват индивидуална информация за тези потребители. Въпреки това, този подход все още създава въпроси за поверителността и сигурността на данните. 

  • Онлайн покупки

    Данните за покупките са едни от най-ценните източници на информация за рекламодателите, защото директно отразяват потребителските предпочитания и навиците на потребителите. Те могат да включват информация за видовете продукти или услуги, които потребителят купува, кога и колко често прави покупки, колко е готов да похарчи и в кои дни е по-склонен да го направи, какъв е неговият бюджет за покупки и още много други.

    С анализ на събраните данни се идентифицират модели и тенденции в поведението на потребителя, като се използват впоследствие за създаване на персонализирани рекламни съобщения, които съвпадат с потребителските предпочитания и очаквания. Например, ако данните показват, че потребител често купува био продукти, той може да получи реклами за био продукти или услуги, свързани със здравословен начин на живот, уреди за по-здравословен живот, програми за хранене, фитнес програми и други.

    Освен това, данните за покупките могат да бъдат използвани за предвиждане на бъдещото поведение на потребителите. С изкуствен интелект може да се анализират историческите данни за покупките на потребителя, за да идентифицират поведенчески модели и да предвиждат какви продукти или услуги потребителят е най-вероятно да купи в бъдеще. Тези прогнози могат да бъдат използвани за подобряване на ефективността на рекламните кампании. Това „бъдещо предвиждане“ всъщност може да бъде начин за създаване на изкуствена нужда от предмети, като това ще донесе печалба на рекламодателите.

    Също така, данните за покупките могат да помогнат на рекламодателите да разберат какви фактори влияят на решенията на потребителите за покупка, като например цената, качеството, марката, удобството и др. Това позволява на рекламодателите да оптимизират своите стратегии и да предлагат по-атрактивни и подходящи предложения на своите потребители.

  • Местоположение

    Данните за местоположението могат да играят ключова роля в рекламните стратегии. Те позволяват на рекламодателите да достигат до целевите аудитории по един много специфичен и персонализиран начин, в зависимост от това къде се намират потребителите.

    Един от начините, по които данните за местоположението могат да се използват в рекламата, е чрез гео-таргетиране. Това е методът на насочване на реклами към потребителите, базирани на тяхното географско местоположение. Тази техника може да бъде използвана за достигане до потребителите в определен град, област или държава, или дори в близост до конкретна локация, като магазин или ресторант.

    Също така, гео-таргетирането може да бъде използвано за насочване на реклами, базирани на местоположението на потребителите в реално време. Това може да бъде особено ефективно за насочване на специални оферти или реклами към потребителите, които са в непосредствена близост до конкретен бизнес или магазин.

    Данните за местоположението могат да се използват за създаване на синтезиран анализ за поведението на потребителите. Това може да включва информация за това къде и кога потребителите са най-активни онлайн, какви видове места посещават и какво поведение имат на различни местоположения. Тази информация може да бъде използвана за по-добро откриване на целевите аудитории и за създаване на по-ефективни рекламни стратегии.

  • Други

    Изключително ценна е информацията за езика, който потребителят използва онлайн, както и за времето, което прекарва в интернет и времето на деня, през което е активен. Събира се също така информация за типа и жанра на съдържанието, което потребителят разглежда, както и информация за комуникацията и взаимодействието му с други потребители в онлайн средата.

    Всички тези данни (и още много други) заедно помагат за създаването на детайлен и цялостен потребителски профил, което в крайна сметка позволява на рекламодателите да предложат по-персонализирани и ефективни реклами.

Tweet

Дарение

За да можем да доставяме още полезна информация и тестове имаме нужда от вашата подкрепа.

Дори най-дребната сума ще ни помогне да бъдем още по-полезни, защото заедно сме по-силни.

Дарете

Коментари ( 0 общо )

anonymous

anonymous


Прати

Активни потребители е член на BEUC Consumers International ICRT ANEC
RSS Активни Потребители във Facebook Активни Потребители в Twitter Активни Потребители в YouTube Активни Потребители във Vbox7

Aktivnipotrebiteli.bg:

  • Институции |
  • Нашите услуги |
  • Абонамент

За Активни потребители:

  • За нас |
  • Проекти |
  • Мисия |
  • Отчети |
  • Съобщения за пресата |
  • Издания |
  • Правила за ползване |
  • Карта на сайта

Абонирайте се за безплатния
бюлетин на Активни потребители.

Абонирай

AzonMedia