• Начало     |
  • English     
  • Login with Facebook
  • |    Забравена парола?
  • |    Регистрация

Начало

Начало

 

Пазарска кошница: 0 неща Плащане

  • Евро
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 2)
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 3)
    • Напред към еврото!
    • Вярно – Невярно: Цифрово евро VS плащания в брой
    • За еврото накратко
    • Вярно – невярно: Истината за референдума за еврозоната
    • С вашите въпроси за еврото (част 4)
    • Митове и факти за еврото в България
    • Кой отново плаши с приемането на еврото
    • Еврото: Права и защита на потребителите
    • Откъде да получа информация?
    • Кога и как ще плащаме за стоките и услугите?
  • Храни
    • Кисело мляко
    • Месни продукти
    • Кашкавал
    • Краве масло
    • Напитки
    • Сирене
    • Мед
    • Хляб
    • Плодове и зеленчуци
    • Други
  • Здраве и козметика
    • Лекарства
    • Вода за уста
    • Слънчева защита
    • Тютюнопушене
    • Козметика
    • Здравно осигуряване
    • Други
    • Други
    • Колективните искове в полза на потребителите.
    • Генеричните лекарства: как да спестим пари в аптеката
    • Антибиотици и здраве
    • Край на неетичното промотиране на лекарства
    • Играчка под елхата
    • Внимание! Как малките батерии могат да станат опасни за децата
  • Финанси
    • Банки
    • Други
  • Деца
    • Храни
    • Интернет
    • Столчета за кола
    • Дрехи
    • Играчки
    • Други
    • Детски колички
  • Домакинство
    • Климатици
    • Батерии
    • Парфюми
    • Облекла и обувки
    • Прахосмукачки
    • Бяла техника
    • Ютии
    • Други
  • Техника
    • Фотоапарати
    • Телевизори
    • Медиа плейъри
    • Мобилни телефони
    • Принтери
    • Монитори
    • Компютри
    • Видеокамери
    • Електронни книги
    • Други
  • Услуги
    • Транспорт
    • Спорт и отдих
    • Комуникации
    • Интернет
    • Реклами
    • Кампании
    • Топлоснабдяване
    • Електроенергия
    • Телевизия
    • Водоснабдяване
    • ПРОУЧВАНЕ Социалната отговорност на супермаркетите (2014)
  • Еко
    • Статии
  • Други

    • COVID 19
    • Коментар
    • Статии

    • Пазаруване в Сърбия
    • Лични данни
    • Актуално
    • Бюлетин 2016-2024
    • Бюлетин 2025
  • Евродепутатът – защитник на потребителя
  • Мислете преди, а не след покупката
  • Потребителските права
  • Всеки успех ви прави по-силни
  • Какво e RAPEX
  • Къде ни е потребителската култура?
  • Кампания за правата на потребителите и в България
  • Пречки пред интернет търговията – гледната точка на бизнеса
  • Месечни сметки без усилия

  • Какво означава се-маркировката?
  • Координацията на надзора на пазара се подобрява
  • Рискови търговски практики. Как да се защитим?
  • Как да се предпазим от опасни стоки и услуги?
  • Как да четем договорите?
  • Как да четем етикетите?
  • Дарения
  • Държавен монопол, частен монопол – разликата е в отсъствието на конкуренция
  • За дарителството и даряващите
  • Трябва ли да има Национален съвет за защита на потребителите?
  • Бъдете интелигентни потребители
  • Здравно осигуряване
  • Какво е невромаркетинг?
  • Какво представлява методът на золтман?
  • Рекламациите
  • Прогноза: изригване на нелоялната конкуренция
  • Мобилните оператори си имат държава
  • Как да се пазарим
  • Шопинг терапията
  • Психология на измамата
  • Телефонни измами
  • Конкуренцията - най-силното оръжие на потребителите
  • Еротични нарушители
  • Денят без покупки - предизвикателство към самите нас
  • Потребление и Отговорност
  • Пазаруването като терапия: здравето на жените идва в малки пакети
  • „Зелена карта” – шанс и капан
  • Чадър зарежда телефона и лаптопа
  • Как да възпитаме интелигентни потребители
  • Рекламна "обективност"
  • Как да съхраняваме дрехите?
  • Само 18% от магазините проверяват стоките за безопасност
  • ПЪРВИ ЮНИ: Подарък за децата – без отрови в бебешките бутилки
  • Символи на пластмасите и тяхното значение
  • Освободи интернет
  • Електроника втора употреба
  • Разумни в супермаркета
  • Кодове за времето
  • Как да изберем удобно бельо?
  • Опасните продукти намаляват
  • Какво трябва да знаем за електромера?
  • Уреди за пестене на електроенергия
  • БНТ 2 и потребителската кошница
  • Фалшивите стоки
  • Потърсете правата си
  • Публични регистри
  • Къде е България?
  • Общи условия на електроразпределителните дружества
  • Права и за пътуване с автобус
  • Пристрастяване към Facebook
  • Нови изисквания към мобилните оператори
  • Европейска процедура за искове с малък материален интерес
  • Стоки и най-честите опасности
  • Време за "губене"
  • Дефектни стоки - ремонт или подмяна
  • Дефектни стоки
  • Дефектните стоки - ако искате парите си обратно
  • Да решим проблема без съд!
  • Що е незадоволително качество?
  • Съвети при покупка, продажба или наемане на имот
  • Когато търговецът не е съгласен да приеме рекламацията
  • Внимавайте, когато купувате игри, книги, видеофилми и музика по интернет
  • Самообслужването - краят на намръщения продавач
  • Договори за извън търговския обект и договори от разстояние
  • Нелоялни търговски практики
  • Спамът - вечният враг
  • Новите права при пазаруване от разстояние
  • Къде сме ние?
  • СПРИ ГЕО-БЛОКИРАНЕТО!
  • Монтирайте аварийна аларма в асансьора
  • Обучителна програма за търговци
  • Без тол такси за чужди автомобили по германските магистрали
  • Агенцията по храните проспа навлизането на чумата по свинете в България
  • 15 март – ден на Устойчивото потребление
  • Къде най-често дебнат нелоялните търговски практики
  • Съдът и неравноправните клаузи
  • Готови за потребителското право
  • „За“ зимните гуми
  • Нова идея от Активни потребители
  • В очакване на големия пазар
  • Колективните искове в полза на потребителите.
  • Как да не губим пари на Черния петък
  • Поуките на ощетените потребители
  • Добра новина за интересите на потребителите
  • Уловките на търговците през Черния петък
  • Едно наум: пътуване по празниците
  • Повече права, повече защита: колективните искове
  • Инициатива за реформа на пътническите права
  • Изпращаме 2022 г.: Как ЕС прави продуктите по-устойчиви
  • Бърз прелет над пазара
  • 2023 г.: По пътя към енергийна ефективност
  • Общи усилия срещу енергийната бедност
  • Проблем № 1 и за 2023 г.: разходите за живот
  • 2023 – опаковките на прицел
  • Бъдещето на търговията: За какво да се готвим
  • Гугъл вече ще спазва правилата в ЕС
  • Кога и как да потърсите помощ от Омбудсмана
  • 40 години Световен ден на правата на потребителите – Акценти
  • Мобилните оператори плащат санкции, защото им е изгодно?
  • 40 години Световен ден на правата на потребителите – Към нужните промени
  • 15 март 2023 - Световен ден на потребителите
  • Включване в Предизборните платформи на участниците в извънредните парламентарните избори на 2 април 2023г. на конкретни мерки за повишаване на енергийна ефективност и засилване ролята на домакинствата
  • Потребителска кампания 2023
  • Право на ремонт: нови правила за потребителите
  • Успех на потребителите срещу Facebook
  • Вярно – Невярно: Колата вече няма да е собственост на купувача
  • Потребителите се оплакват от липса на информация
  • ОБЩИ УСЛОВИЯ НА ИГРА
  • Единни срещу фалшивите новини
  • Съмнителни електронни магазини
  • Внимание! Дебнат ни измами
  • Внимание! Дебнат ни измами /част 2/
  • Реклама, базирана на наблюдение
  • Рекламата, базирана на наблюдение, е насочена и към децата
  • Реклама, базирана на наблюдение - Внушение и изкуствено пораждане на нужда
  • Фейсбук няма да следи активността ни, ако платим
  • Регистрите за търговски обекти в София трябва да са публични
  • Кой как обучава потребителите в ЕС
  • Обучение на потребителите: защо има значение?
  • Правото на връщане на стока
  • В кои случаи нямаме право на връщане на стока в 14 дневен срок?
  • Meta ще тренира ИИ с данни от нашите профили
  • Смяна на личния лекар
  • И бизнесът се обяви срещу китайските онлайн търговци
  • Изпадаме ли в „хронична“ енергийна бедност?
  • Син пакт на ЕС за водата
  • Безопасна ли е водата, която пием?
  • Колите замърсяват. А има ли алтернативни горива?
  • Средата, в която живеем
  • Съдът: Парочистачките на Еко Стийм могат да бъдат върнати!
  • Готови за потребитеслко право
  • 10 съвета за пазаруване за Черния петък
  • Как да изберем коледна елха
  • Какво е Шенген?
  • Лицензите на телекомите ще останат
  • Нови измамни схеми в социалните мрежи
  • Измами на потребителите в дигиталния свят
  • Какво се случва на Великденския пазар

Дарение

Подкрепете Асоциация Активни Потребители чрез дарение през платежната система PayPal

Дарете

Анкета

Откъде предпочитате да вземете пари назаем?

Семейство и приятели
Потребителски кредит от банка
Кредитна карта
Фирма за бърз кредит

Гласувай

Начало > Други > Статии > Месечни сметки без усилия

Още по темата:

Кои съставки в парфюмите причиняват алергии?

ТЕСТ Спирали за очи (2012)

Има ли безвредна козметика?

Статия

Месечни сметки без усилия

Публикуван на: 04/04/2011 Последна редакция: 18/04/2011
Tweet
photo

Много от нас си спомнят безкрайните опашки в миналото, когато наближи срока за плащане на месечната сметка за ток, парно или телефон. Причината беше, че доставчиците приемаха само пари в брой. ПОТРЕБИТЕЛ реши да провери, дали това все още е така?

Плащането на месечните сметки за ток, вода, парно, кабелна телевизия или телефони често отнема много време на потребителите. Голяма част от българите все още са подвластни на инерцията от миналото и предпочитат да прекосят половината град и да почакат на опашка, за да се издължат на доставчика си. И това по няколко пъти на месец – веднъж за тока, веднъж за кабелната ..... Хората които ценят времето си отдавна започнаха да се възползват от все по разнообразните форми на плащане, които се предлагат от фирмите. Сега е напълно възможно, човек да си плаща сметките, без да излиза от вкъщи или офиса. Не трябва да забравяме, че това не е съвсем безплатно, но се възвръща от спестеното време и усилия. Какво трябва да знаем за новите форми на разплащане и кои компании ги предлагат?

Банков превод или директен дебит

При плащане по банков път трябва да знаете, че таксите, които събират отделните банки могат да са различни. Ако внесете сумата от гише на банката, където е сметката на съответния оператор, ще платите най-малка такса за превода. В случай че плащате от собствена банкова сметка, трябва да сте наясно, че ако банкирате през интернет ще плащате по-ниски такси за преводите, отколкото ако го правите през клон на банката. В най-скоро време се очаква да се появят и първите банкови клонове на самообслужване, където ще можете сами да нареждате суми от сметката си и това трябва да се таксува по евтино от банката.

Плащанията с директен дебит са много разпространени в Западна Европа и постепенно набират популярност и у нас. Ако решите да използвате тази опция трябва да подпишете необходимото споразумение с вашия доставчик и с банката, където е вашата сметка. Така всеки месец банката ще погасява вашите задължения към доставчика, без да полагате никакви усилия и без да се притеснявате, че ще пропуснете срока за плащане. Рискът при този вид практика е, че понякога са възможни недоразумения. Например, ако се откажете от услугите на доставчика, но той продължава да прибира пари от вашата сметка или когато имате спор или възражение за предоставените услуги.

Плащане с дебитна карта

Докато кредитните карти са все още малко, с дебитни карти у нас разполага огромна част от населението. Това дава възможност да ги използваме за лесно погасяване на месечните си задължения. Плащанията през системите ePay и eBg позволяват да плащате през интернет чрез дебитната си карта. Важно е да знаете, че това изисква предварителна регистрация в избраната от вас система. Това отнема не повече от 5 минути. Друга опция е плащането през банкомат. На практика всички по-големи доставчици на услуги вече предлагат такава възвможност, макар и не на всеки банкомат. При плащане с дебитна карта таксите за превод не са големи и това прави този начин относително атрактивен.

Плащане по телефон или СМС

В желанието си да предложат удобства на потребителите някои фирми започнаха да предлагат заплащане на месечните сметки дори с СМС или телефонно обаждане. Този вид плащане позволява да наредите определена сума от вашата банкова сметка чрез едно телефонно обаждане. Засега този вид плащане все още не е придобил голяма популарност, но систрува да се отбележи, че България е една от първите и все още малко страни в света, които въведоха подобна услуга.

В български пощи

Добре познатият начин, който е преимуществено използван от пенсионерите и хора, които нямат достъп до електронните услуги за заплащане на сметките са казите в българските пощи. Обикновено са отворени някоко каси, които имат за задача да улеснят плащанията, като потребителят преминава поетапно на разлините гишета, които облсужват обикновено по една услуга. В накои по- големи пощенски клонове отделните каси са специализирани в плащането на няколко услуги, но въпреки това процесът не е достатъчно оптимизиран и опредлено отделянето на време е част от неудобството на този вид разплащане.

В услуга на потребителите съществува и още една възможност за плащане чрез пощенски запис. Това е възможност при неналичието на електронни устройства да се улесни разплащанията за други градове или в рамките на същият град без да се налага да посещавате касовият офис на съответната услуга (интернет, парно, кабелна телевизия). Неудобството тук също е свързано с време, за да извършите пощенския запис и сума, която покрива стойността на услугата “пощенски запис”. т.е така се оскъпява плащането.

През eBg или ePay

Това са две различни системи, които позволяват заплащанията с банкова карта през интернет и основната им цел е еднаква. Това е удобно и за хора, които не желаят или не се нуждаят от кредитна карта (ePay и eBg предлагат услугата и чрез кредитни карти).

При употребата на този вид разплащане се изисква регистрация. Еднократно се въвеждат сметките за желаните от вас услуги, които бихте искали да платите през системите, а по-късно можете да проверявате състоянието им в същите. Имате възможност да заложите и опцията за разплащане на сметките чрез СМС. Такси си извършват при плащанията според условията на доставчиците на услугата. 

Кредитна карта

Плащанията на битови услуги с кредитна карта е възможно през банкоматните устройства по начин неразличаващ се от употребата на дебитните карти. Доставчиците за плащане eBg и ePay предлагат употребата и на кредитни карти.

Внасяне на пари в банкомат

Тази услуга е сравнително нова и не добре позната поради малкото банкоматни устройства, които имат възможност да я извършват. Целта е услесняването на потребителите. При тази услуга не се изисква регистрация и употреба на дебитена или кредитна карта. Достатъчно е да бъде внесена в банкоматното устройство сума в брой, която е предназначена за разплащане по битова сметка. Когато устройството регистрира наличността на сумата се избира сметката, по която парите да бъдат преведени. Плащането през банкоматно устройство се извършва със съответната такса за услугата.  

РЕЧНИК

Директен дебит - дава възможност за автоматично плащане на месечната сметка чрез банков превод от сметка на абоната, без да се посещава каса на доставчик или банков клон.

През сайта на организацията- позволява плащане с банкова карта при наличие на съответната регистрация и собствена банкова сметка.

През банкомат – позволява ви да направите банков превод от собствена картова сметка използвайки банкомат.

Плащане с СМС – позволява плащане от мобилен телефон с номер към български оператор и валидна банкова карта.

Телефонни плащания – позволява да наредите плащане на месечната сметка по телефона от собствена банкова сметка.

В български пощи – плащане с пощенски запис.

През eBg или ePay – позволява заплащане с банкова карта през интернет. Изисква регистрация.

Кредитна карта – позволява плащане през интернет или чрез терминал в офис на доставчик на услуга.

Внасяне на пари в банкомат- внасяне на пари в специализирани банкоматни устройства и с тях се извършва плащането на сметки.

Tweet

Дарение

За да можем да доставяме още полезна информация и тестове имаме нужда от вашата подкрепа.

Дори най-дребната сума ще ни помогне да бъдем още по-полезни, защото заедно сме по-силни.

Дарете

Коментари ( 0 общо )

anonymous

anonymous


Прати

Активни потребители е член на BEUC Consumers International ICRT ANEC
RSS Активни Потребители във Facebook Активни Потребители в Twitter Активни Потребители в YouTube Активни Потребители във Vbox7

Aktivnipotrebiteli.bg:

  • Институции |
  • Нашите услуги |
  • Абонамент

За Активни потребители:

  • За нас |
  • Проекти |
  • Мисия |
  • Отчети |
  • Съобщения за пресата |
  • Издания |
  • Правила за ползване |
  • Карта на сайта

Абонирайте се за безплатния
бюлетин на Активни потребители.

Абонирай

AzonMedia