• Начало     |
  • English     
  • Login with Facebook
  • |    Забравена парола?
  • |    Регистрация

Начало

Начало

 

Пазарска кошница: 0 неща Плащане

  • Евро
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 2)
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 3)
    • Напред към еврото!
    • Вярно – Невярно: Цифрово евро VS плащания в брой
    • За еврото накратко
    • Вярно – невярно: Истината за референдума за еврозоната
    • С вашите въпроси за еврото (част 4)
    • Митове и факти за еврото в България
    • Кой отново плаши с приемането на еврото
    • Еврото: Права и защита на потребителите
    • Откъде да получа информация?
    • Кога и как ще плащаме за стоките и услугите?
  • Храни
    • Кисело мляко
    • Месни продукти
    • Кашкавал
    • Краве масло
    • Напитки
    • Сирене
    • Мед
    • Хляб
    • Плодове и зеленчуци
    • Други
  • Здраве и козметика
    • Лекарства
    • Вода за уста
    • Слънчева защита
    • Тютюнопушене
    • Козметика
    • Здравно осигуряване
    • Други
    • Други
    • Колективните искове в полза на потребителите.
    • Генеричните лекарства: как да спестим пари в аптеката
    • Антибиотици и здраве
    • Край на неетичното промотиране на лекарства
    • Играчка под елхата
    • Внимание! Как малките батерии могат да станат опасни за децата
  • Финанси
    • Банки
    • Други
  • Деца
    • Храни
    • Интернет
    • Столчета за кола
    • Дрехи
    • Играчки
    • Други
    • Детски колички
  • Домакинство
    • Климатици
    • Батерии
    • Парфюми
    • Облекла и обувки
    • Прахосмукачки
    • Бяла техника
    • Ютии
    • Други
  • Техника
    • Фотоапарати
    • Телевизори
    • Медиа плейъри
    • Мобилни телефони
    • Принтери
    • Монитори
    • Компютри
    • Видеокамери
    • Електронни книги
    • Други
  • Услуги
    • Транспорт
    • Спорт и отдих
    • Комуникации
    • Интернет
    • Реклами
    • Кампании
    • Топлоснабдяване
    • Електроенергия
    • Телевизия
    • Водоснабдяване
    • ПРОУЧВАНЕ Социалната отговорност на супермаркетите (2014)
  • Еко
    • Статии
  • Други

    • COVID 19
    • Коментар
    • Статии

    • Пазаруване в Сърбия
    • Лични данни
    • Актуално
    • Бюлетин 2016-2024
    • Бюлетин 2025
  • Евродепутатът – защитник на потребителя
  • Мислете преди, а не след покупката
  • Потребителските права
  • Всеки успех ви прави по-силни
  • Какво e RAPEX
  • Къде ни е потребителската култура?
  • Кампания за правата на потребителите и в България
  • Пречки пред интернет търговията – гледната точка на бизнеса
  • Месечни сметки без усилия
  • Какво означава се-маркировката?
  • Координацията на надзора на пазара се подобрява
  • Рискови търговски практики. Как да се защитим?
  • Как да се предпазим от опасни стоки и услуги?
  • Как да четем договорите?
  • Как да четем етикетите?
  • Дарения
  • Държавен монопол, частен монопол – разликата е в отсъствието на конкуренция
  • За дарителството и даряващите
  • Трябва ли да има Национален съвет за защита на потребителите?
  • Бъдете интелигентни потребители

  • Здравно осигуряване
  • Какво е невромаркетинг?
  • Какво представлява методът на золтман?
  • Рекламациите
  • Прогноза: изригване на нелоялната конкуренция
  • Мобилните оператори си имат държава
  • Как да се пазарим
  • Шопинг терапията
  • Психология на измамата
  • Телефонни измами
  • Конкуренцията - най-силното оръжие на потребителите
  • Еротични нарушители
  • Денят без покупки - предизвикателство към самите нас
  • Потребление и Отговорност
  • Пазаруването като терапия: здравето на жените идва в малки пакети
  • „Зелена карта” – шанс и капан
  • Чадър зарежда телефона и лаптопа
  • Как да възпитаме интелигентни потребители
  • Рекламна "обективност"
  • Как да съхраняваме дрехите?
  • Само 18% от магазините проверяват стоките за безопасност
  • ПЪРВИ ЮНИ: Подарък за децата – без отрови в бебешките бутилки
  • Символи на пластмасите и тяхното значение
  • Освободи интернет
  • Електроника втора употреба
  • Разумни в супермаркета
  • Кодове за времето
  • Как да изберем удобно бельо?
  • Опасните продукти намаляват
  • Какво трябва да знаем за електромера?
  • Уреди за пестене на електроенергия
  • БНТ 2 и потребителската кошница
  • Фалшивите стоки
  • Потърсете правата си
  • Публични регистри
  • Къде е България?
  • Общи условия на електроразпределителните дружества
  • Права и за пътуване с автобус
  • Пристрастяване към Facebook
  • Нови изисквания към мобилните оператори
  • Европейска процедура за искове с малък материален интерес
  • Стоки и най-честите опасности
  • Време за "губене"
  • Дефектни стоки - ремонт или подмяна
  • Дефектни стоки
  • Дефектните стоки - ако искате парите си обратно
  • Да решим проблема без съд!
  • Що е незадоволително качество?
  • Съвети при покупка, продажба или наемане на имот
  • Когато търговецът не е съгласен да приеме рекламацията
  • Внимавайте, когато купувате игри, книги, видеофилми и музика по интернет
  • Самообслужването - краят на намръщения продавач
  • Договори за извън търговския обект и договори от разстояние
  • Нелоялни търговски практики
  • Спамът - вечният враг
  • Новите права при пазаруване от разстояние
  • Къде сме ние?
  • СПРИ ГЕО-БЛОКИРАНЕТО!
  • Монтирайте аварийна аларма в асансьора
  • Обучителна програма за търговци
  • Без тол такси за чужди автомобили по германските магистрали
  • Агенцията по храните проспа навлизането на чумата по свинете в България
  • 15 март – ден на Устойчивото потребление
  • Къде най-често дебнат нелоялните търговски практики
  • Съдът и неравноправните клаузи
  • Готови за потребителското право
  • „За“ зимните гуми
  • Нова идея от Активни потребители
  • В очакване на големия пазар
  • Колективните искове в полза на потребителите.
  • Как да не губим пари на Черния петък
  • Поуките на ощетените потребители
  • Добра новина за интересите на потребителите
  • Уловките на търговците през Черния петък
  • Едно наум: пътуване по празниците
  • Повече права, повече защита: колективните искове
  • Инициатива за реформа на пътническите права
  • Изпращаме 2022 г.: Как ЕС прави продуктите по-устойчиви
  • Бърз прелет над пазара
  • 2023 г.: По пътя към енергийна ефективност
  • Общи усилия срещу енергийната бедност
  • Проблем № 1 и за 2023 г.: разходите за живот
  • 2023 – опаковките на прицел
  • Бъдещето на търговията: За какво да се готвим
  • Гугъл вече ще спазва правилата в ЕС
  • Кога и как да потърсите помощ от Омбудсмана
  • 40 години Световен ден на правата на потребителите – Акценти
  • Мобилните оператори плащат санкции, защото им е изгодно?
  • 40 години Световен ден на правата на потребителите – Към нужните промени
  • 15 март 2023 - Световен ден на потребителите
  • Включване в Предизборните платформи на участниците в извънредните парламентарните избори на 2 април 2023г. на конкретни мерки за повишаване на енергийна ефективност и засилване ролята на домакинствата
  • Потребителска кампания 2023
  • Право на ремонт: нови правила за потребителите
  • Успех на потребителите срещу Facebook
  • Вярно – Невярно: Колата вече няма да е собственост на купувача
  • Потребителите се оплакват от липса на информация
  • ОБЩИ УСЛОВИЯ НА ИГРА
  • Единни срещу фалшивите новини
  • Съмнителни електронни магазини
  • Внимание! Дебнат ни измами
  • Внимание! Дебнат ни измами /част 2/
  • Реклама, базирана на наблюдение
  • Рекламата, базирана на наблюдение, е насочена и към децата
  • Реклама, базирана на наблюдение - Внушение и изкуствено пораждане на нужда
  • Фейсбук няма да следи активността ни, ако платим
  • Регистрите за търговски обекти в София трябва да са публични
  • Кой как обучава потребителите в ЕС
  • Обучение на потребителите: защо има значение?
  • Правото на връщане на стока
  • В кои случаи нямаме право на връщане на стока в 14 дневен срок?
  • Meta ще тренира ИИ с данни от нашите профили
  • Смяна на личния лекар
  • И бизнесът се обяви срещу китайските онлайн търговци
  • Изпадаме ли в „хронична“ енергийна бедност?
  • Син пакт на ЕС за водата
  • Безопасна ли е водата, която пием?
  • Колите замърсяват. А има ли алтернативни горива?
  • Средата, в която живеем
  • Съдът: Парочистачките на Еко Стийм могат да бъдат върнати!
  • Готови за потребитеслко право
  • 10 съвета за пазаруване за Черния петък
  • Как да изберем коледна елха
  • Какво е Шенген?
  • Лицензите на телекомите ще останат
  • Нови измамни схеми в социалните мрежи
  • Измами на потребителите в дигиталния свят
  • Какво се случва на Великденския пазар

Дарение

Подкрепете Асоциация Активни Потребители чрез дарение през платежната система PayPal

Дарете

Анкета

Откъде предпочитате да вземете пари назаем?

Семейство и приятели
Потребителски кредит от банка
Кредитна карта
Фирма за бърз кредит

Гласувай

Начало > Други > Статии > Бъдете интелигентни потребители

Още по темата:

Кои съставки в парфюмите причиняват алергии?

ТЕСТ Спирали за очи (2012)

Има ли безвредна козметика?

Статия

Бъдете интелигентни потребители

Публикуван на: 23/04/2009 Последна редакция: 04/04/2011
Tweet

Няколко практични съвета ще ви спестят много неприятности

В наши дни има много начини да бъдеш измамен. Потребителите от всички възрасти и националности са обект на недобросъвестни рекламодатели, чиято основна цел е да ви накарат да се разделите с парите си. Най-добрият начин да им попречите да се възползват от вас е да станете „интелигентен потребител". Предлагаме ви следните идеи, с които бихме искали да ви помогнем в усъвършенстването на уменията си като потребители:

  • Бъдете своите най-добри защитници. Дори при всички организации за защита на потребителите и закони на книга, потребителите трябва да се защитават сами, да не се предоверяват, да се противопоставят на силния натиск на твърдения, които звучат прекалено добре, за да са верни. Казвайте „не", когато се почуствате притискани или имате въпроси, на които не получавате отговор. Внимателно проверявайте договорите и сделките, преди да подписвате каквото и да било или да плащате предварително.
  • Не сключвайте сделки с непознати, които звънят на вратата ви, преди да сте направили щателна проверка на документите. Убедете се, че компанията, която твърдят, че представляват, има постоянен адрес и телефон за връзка. Проверете компанията по телефона.
  • Чете внимателно преди да подписвате. Четете всичко, което подписвате, за да се убедите, че разбирате изцяло и то съответства на това, което ви казва продавачът.
  • Не давайте никаква лична информация по телефона на непознати лица и фирми. Това включва номер на кредитни карти, но също и дата на валидност, ЕГН, номер на шофьорска книжка, номера на банкови сметки. Дори да са ви казали, че е само за идентифициране или проверка, тази информация може да се използва за начисляване на непозволени такси или теглене от сметката ви.
  • Не плащайте предварително за „гарантиран" заем или работа. Схемите за авансово плащане обикновено изискват неголеми суми предварително, за да доставят това, което обещават и обикновено са без писмен договор.
  • Не вярвайте на телефонни обаждания или писма, които твърдят, че сте спечелили награда, но трябва да платите нещо. Тези писма и обаждания много умело създават впечатление, че вече сте спечелили, а в действителност, това е или някаква премия с покупката на много малка стойност, или покупка, която не е желана, но с много хлъзгави обещания, че вие сте изтеглили най-голямата печалба.
  • Не се включвайте в схеми за надомна работа или бизнес предложения, без да сте ги проверили внимателно. Схемите за надомна работа обикновено предлагат адресиране или сгъване на пликове, сглобяване на детайли, продажба на уебсайтове и т.н. и като начало вие трябва да платите за начален комплект или инструкции. Това са схеми за измъкване на пари и обикновено нищо не получавате. В най-добрия случай, рекламодателят ви изпраща информация, която е съвсем различна от това, което е било представено.
  • Не отговаряйте на електронни писма, които претендират да са изпратени от известни компании. Такива електронни писма обикновено са добре маскирани измами от хакери, които се опитват да откраднат номера на кредитната ви карта или други лични финансови данни.
Tweet

Дарение

За да можем да доставяме още полезна информация и тестове имаме нужда от вашата подкрепа.

Дори най-дребната сума ще ни помогне да бъдем още по-полезни, защото заедно сме по-силни.

Дарете

Коментари ( 10 общо )

anonymous

anonymous

It is an awesome site.. The Design looks great.. Continue working like that!. <a href="http://www.lahoreescortservices.com/">Lahore escorts</a>

Написан на: 04/05/2019 11:15 Докладвай този коментар


anonymous

anonymous

However, if escorts are flexible with their timings, it only works in their favour , because they will have a greater number of potential clients and will mostly be assured an appointment.
http://www.roksa.nu

Написан на: 29/05/2019 14:16 Докладвай този коментар


anonymous

anonymous

I wanted to thank you for this great read!! I definitely enjoying every little bit of it I have you bookmarked to check out new stuff you post.
https://www.packagingpapa.com/

Написан на: 24/09/2019 12:48 Докладвай този коментар


anonymous

anonymous

Please share more like that.
https://www.55printing.com/news/how-to-deal-with-printing-in-dark-backgrounds/

Написан на: 05/10/2019 21:44 Докладвай този коментар


anonymous

anonymous

I was surfing the Internet for information and came across your blog. I am impressed by the information you have on this blog.
<a href="https://www.custompackagingboxes.co.uk ">Custom Boxes</a>

Написан на: 07/10/2019 18:40 Докладвай този коментар


anonymous

anonymous

Hi! Great work. I feel nice to be here reading your authentic work.
https://www.stickers2go.co.uk/

Написан на: 07/10/2019 18:43 Докладвай този коментар


anonymous

anonymous

This substance is composed exceptionally well. Your utilization of arranging while mentioning your focuses makes your objective facts clear and straightforward. Much obliged to you.
http://boxingday.in/boxing-day-definition/

Написан на: 19/10/2019 22:09 Докладвай този коментар


anonymous

anonymous

This is very educational content and written well for a change. It's nice to see that some people still understand how to write a quality post!
<a href="https://www.healeypackaging.co.uk ">Custom Packaging Boxes</a>
<a href= "https://www.craftboxes.co.uk ">Craft Boxes</a>
<a href="https://www.stickersprintingpress.co.uk ">Custom Stickers Printing</a>

Написан на: 06/11/2019 22:17 Докладвай този коментар


anonymous

anonymous

Good but i have problem for responsive Google+ comment on my website <a href="https://www.custompackagingboxes.co.uk/">Soap boxes</a>

Написан на: 14/07/2020 18:55 Докладвай този коментар


anonymous

anonymous

This content is written very well. Your use of formatting when making your points makes your observations very clear and easy to understand. Thank you. <a href="https://www.packagingpapa.com/">Printed Packaging Boxes</a>

Написан на: 22/10/2020 14:23 Докладвай този коментар


anonymous

anonymous


Прати

Активни потребители е член на BEUC Consumers International ICRT ANEC
RSS Активни Потребители във Facebook Активни Потребители в Twitter Активни Потребители в YouTube Активни Потребители във Vbox7

Aktivnipotrebiteli.bg:

  • Институции |
  • Нашите услуги |
  • Абонамент

За Активни потребители:

  • За нас |
  • Проекти |
  • Мисия |
  • Отчети |
  • Съобщения за пресата |
  • Издания |
  • Правила за ползване |
  • Карта на сайта

Абонирайте се за безплатния
бюлетин на Активни потребители.

Абонирай

AzonMedia