• Начало     |
  • English     
  • Login with Facebook
  • |    Забравена парола?
  • |    Регистрация

Начало

Начало

Посетете нашия Форум

Пазарска кошница: 0 неща Плащане

  • COVID 19
    • Как да избираме дезинфектант
    • Какъв дезинфектант - течност/спрей или гел
    • Как да разпознаем истинските дезинфектанти
    • Дезинфекция в търговските обекти. Какво трябва да знаем?
    • Кога да използваме ръкавици за предпазване от коронавируса
    • Какво да правим при отменено или отложено събитие бъде заради пандемията от COVID-19
    • Как да постъпим при отменено или отложено туристическо пътуване поради Коронавирус
    • COVID-19: полезни ли са пулсовите оксиметри
  • Храни
    • Кисело мляко
    • Месни продукти
    • Кашкавал
    • Краве масло
    • Напитки
    • Сирене
    • Мед
    • Хляб
    • Плодове и зеленчуци
    • Други
  • Здраве и козметика
    • Лекарства
    • Вода за уста
    • Слънчева защита
    • Тютюнопушене
    • Козметика
    • Здравно осигуряване
    • Други
    • Други
  • Финанси
    • Банки
    • Други
  • Спорт и отдих
    • На ски
    • Авто гуми
    • Автомобили
    • Екскурзии
    • Спорт
  • Деца
    • Храни
    • Интернет
    • Столчета за кола
    • Дрехи
    • Играчки
    • Други
    • Детски колички
  • Домакинство
    • Батерии
    • Парфюми
    • Облекла и обувки
    • Прахосмукачки
    • Бяла техника
    • Ютии
    • Други
  • Техника
    • Фотоапарати
    • Телевизори
    • Медиа плейъри
    • Мобилни телефони
    • Принтери
    • Монитори
    • Компютри
    • Видеокамери
    • Електронни книги
    • Други
  • Услуги
    • Транспорт
    • Комуникации
    • Интернет
    • Реклами
    • Кампании
    • Топлоснабдяване
    • Електроенергия
    • Телевизия
    • Водоснабдяване
    • ПРОУЧВАНЕ Социалната отговорност на супермаркетите (2014)
  • Еко
    • Статии
  • Други

    • Коментар
    • Статии

    • Пазаруване в Сърбия
    • Лични данни
    • Актуално
    • Бюлетин 2016-2019
    • БЮЛЕТИН АКТИВНИ ПОТРЕБИТЕЛИ 2020
    • БЮЛЕТИН АКТИВНИ ПОТРЕБИТЕЛИ 2021
  • Евродепутатът – защитник на потребителя
  • Потребителските права
  • Всеки успех ви прави по-силни
  • Какво e RAPEX
  • Къде ни е потребителската култура?
  • Кампания за правата на потребителите и в България
  • Пречки пред интернет търговията – гледната точка на бизнеса
  • Месечни сметки без усилия
  • Какво означава се-маркировката?
  • Координацията на надзора на пазара се подобрява
  • Рискови търговски практики. Как да се защитим?
  • Как да се предпазим от опасни стоки и услуги?
  • Как да четем договорите?
  • Как да четем етикетите?
  • Дарения
  • Държавен монопол, частен монопол – разликата е в отсъствието на конкуренция
  • За дарителството и даряващите
  • Трябва ли да има Национален съвет за защита на потребителите?
  • Бъдете интелигентни потребители
  • Здравно осигуряване
  • Какво е невромаркетинг?
  • Какво представлява методът на золтман?
  • Рекламациите
  • Прогноза: изригване на нелоялната конкуренция
  • Мобилните оператори си имат държава
  • Как да се пазарим
  • Шопинг терапията
  • Психология на измамата
  • Телефонни измами
  • Конкуренцията - най-силното оръжие на потребителите
  • Еротични нарушители
  • Денят без покупки - предизвикателство към самите нас
  • Потребление и Отговорност
  • Пазаруването като терапия: здравето на жените идва в малки пакети

  • „Зелена карта” – шанс и капан
  • Чадър зарежда телефона и лаптопа
  • Как да възпитаме интелигентни потребители
  • Рекламна "обективност"
  • Как да съхраняваме дрехите?
  • Само 18% от магазините проверяват стоките за безопасност
  • ПЪРВИ ЮНИ: Подарък за децата – без отрови в бебешките бутилки
  • Символи на пластмасите и тяхното значение
  • Освободи интернет
  • Разумни в супермаркета
  • Кодове за времето
  • Как да изберем удобно бельо?
  • Опасните продукти намаляват
  • Какво трябва да знаем за електромера?
  • Уреди за пестене на електроенергия
  • БНТ 2 и потребителската кошница
  • Фалшивите стоки
  • Потърсете правата си
  • Публични регистри
  • Къде е България?
  • Общи условия на електроразпределителните дружества
  • Права и за пътуване с автобус
  • Нови изисквания към мобилните оператори
  • Европейска процедура за искове с малък материален интерес
  • Стоки и най-честите опасности
  • Време за "губене"
  • Дефектни стоки - ремонт или подмяна
  • Дефектни стоки
  • Дефектните стоки - ако искате парите си обратно
  • Да решим проблема без съд!
  • Що е незадоволително качество?
  • Когато търговецът не е съгласен да приеме рекламацията
  • Внимавайте, когато купувате игри, книги, видеофилми и музика по интернет
  • Самообслужването - краят на намръщения продавач
  • Договори за извън търговския обект и договори от разстояние
  • Нелоялни търговски практики
  • Спамът - вечният враг
  • Новите права при пазаруване от разстояние
  • Къде сме ние?
  • СПРИ ГЕО-БЛОКИРАНЕТО!
  • Монтирайте аварийна аларма в асансьора
  • Обучителна програма за търговци
  • Без тол такси за чужди автомобили по германските магистрали
  • Агенцията по храните проспа навлизането на чумата по свинете в България
  • 15 март – ден на Устойчивото потребление

Анкета

Трябва ли да се публикуват марките на опасни храни и стоки?

ДА, при наличие на обосновани съмнения за опасност
ДА, но само когато безусловно се докаже, че стоката е опасна
НЕ, така се накърняват правата на производителя
НЕ, контролните органи трябва да работят на спокойствие

Гласувай

Начало > Други > Статии > Пазаруването като терапия: здравето на жените идва в малки пакети

Още по темата:

Кои съставки в парфюмите причиняват алергии?

ТЕСТ Спирали за очи (2012)

Има ли безвредна козметика?

Статия

Пазаруването като терапия: здравето на жените идва в малки пакети

05/02/2007
Tweet
photo

"Разбира се, всички знаем, че за различните хора пазаруването означава различни неща," пише авторът Пако Ъндърхил в своята книга, Защо купуваме: Науката на пазаруването.

Ъндърхил е уникален изследовател, който почти 20 години използва инструментите на антропологията за да изучава хората в реална среда. „Ние използваме пазаруването като терапия, награда, бонус, а в миналото, като извинение за да излезем от къщи, като забавление, като форма на обучение, като начин за убиване на време", казва той. Както става ясно от изследванията на Ъндърхил, пазаруването задоволява разнообразни нужди.

 

Пазаруването повишава настроението

Какъвто и да е мотивът, пазаруването повишава настроението ни. Кара ни да се чувстваме по-добре. То е форма на терапия. Добре е отвреме навреме да се награждавате или себеутвърждавате с покупка.

"Пазаруването е лесен начин да се докажеш, един от най-простите начини", казва Жудит Мюлер, изпълнителен директор на световноизвестния Женски център във Виена. Един класически пример е покупката на соли за баня и ароматизирани масла, необходимите съставки за луксозни спа изживявания. Необходимо е малко мисъл. Можеш да си го позволиш и е инвестиция на време, обяснява Мюлер.

Покупките изискват обработка на информация, за да се направи избор. Жените притежават определени вродени умения. Докато мъжете са ловците, жените са събиращите, казва Мери Симс, лицензиран социален работник със специализация по проблемите на жените. "Дискриминацията е заложена в способността да сканираш, анализираш и да правиш избор. Жените са склонни да харчат пари за да подобрят своята околна среда, да прибавят качество към живота си. Това е част от грижата за себе си, пряката грижа за себе си."

 

Пазаруването като социална активност

Пазаруването е и дейност, която позволява на жените да контактуват. Изследването на Ъндърхил показва, че когато две жени пазаруват заедно, те инвестират повече от своето време в същинския процес на пазаруване. То се превърща в социална активност.

Ето неговата статистика, от изследването, проведено в национална верига за домашни потреби:

  • Времето, прекарано от жена пазаруваща с жена: 8 минути, 15 секунди
  • От жена, пазаруваща с деца: 7 минути, 19 секунди
  • От жена, пазаруваща сама: 5 минути, 2 секунди
  • От жена, пазаруваща с мъж: 4 минути, 41 секунди.

Когато две жени пазаруват заедно, те разговарят, съветват се, предлагат, консултират се и затова прекарват по-дълго време в магазина. Това е социална активност, която води до сближаване, при което много често има полезна размяна на идеи. Когато пазаруването е свързано с храненето, има време за разкриване. Жените разкриват своето его в това обкръжение, с което правят заниманието още по-приятно.

Купуването на подарък е друг начин, по който жените комуникират чрез пазаруване, независимо дали подаръкът е за тях самите или за друг. Търсенето и намирането на точната вещ за себе си, за член от семейството или приятел, е едно много приятно изживяване. Жените често откриват широка гама от възможности - комфорт, наслада, или познание - които подаръкът може да предложи и често инвестират много време докато направят избор.

Въпреки че всички сме чували за импулсивните купувачи, които сериозно вредят на банковите си сметки, повечето от нас пазаруват умерено. Ходим на пазар за да задоволим основните си нужди: храна, подслон, дрехи. Пазаруваме и за да се почувстваме по-добре, когато правим нещо конкретно: купуването на костюм, който ще ни помогне да завършим професионалния си имидж и да се явим на утрешното интервю за работа; избирането на пощенски картички, така че да се почувстваме по-свързани с отдалечени роднини и приятели; или купуването на ваканция, която ще възстанови силите ни.

Кампбел казва, "Парите са "застинала" енергия, и осъзнаването на това, освобождава възможностите в живота." Съвременните жени имат повече покупателна мощ в сравнение с всяко друго време от миналата история. И много от тях наистина откриват много възможности. Пазаруването във всичките му форми предлага почти безкраен набор от сценарии за забавление и реализация. За жените, които изпитват най-положителните му ефекти, пазаруването е терапия.

Tweet

Коментари ( 0 общо )

anonymous

anonymous


Прати

Активни потребители е член на BEUC Consumers International ICRT ANEC
RSS Активни Потребители във Facebook Активни Потребители в Twitter Активни Потребители в YouTube Активни Потребители във Vbox7

Aktivnipotrebiteli.bg:

  • Форум |
  • Институции |
  • Законодателство |
  • Нашите услуги |
  • Абонамент

За Активни потребители:

  • За нас |
  • Мисия |
  • Отчети |
  • Съобщения за пресата |
  • Проекти |
  • Издания |
  • Правила за ползване |
  • Карта на сайта

Абонирайте се за безплатния
бюлетин на Активни потребители.

Абонирай

AzonMedia