• Начало     |
  • English     
  • Login with Facebook
  • |    Забравена парола?
  • |    Регистрация

Начало

Начало

 

Пазарска кошница: 0 неща Плащане

  • Евро
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 2)
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 3)
    • Напред към еврото!
    • Вярно – Невярно: Цифрово евро VS плащания в брой
    • За еврото накратко
    • Вярно – невярно: Истината за референдума за еврозоната
    • С вашите въпроси за еврото (част 4)
    • Митове и факти за еврото в България
    • Кой отново плаши с приемането на еврото
    • Еврото: Права и защита на потребителите
    • Откъде да получа информация?
    • Кога и как ще плащаме за стоките и услугите?
  • Храни
    • Кисело мляко
    • Месни продукти
    • Кашкавал
    • Краве масло
    • Напитки
    • Сирене
    • Мед
    • Хляб
    • Плодове и зеленчуци
    • Други
  • Здраве и козметика
    • Лекарства
    • Вода за уста
    • Слънчева защита
    • Тютюнопушене
    • Козметика
    • Здравно осигуряване
    • Други
    • Други
    • Колективните искове в полза на потребителите.
    • Генеричните лекарства: как да спестим пари в аптеката
    • Антибиотици и здраве
    • Край на неетичното промотиране на лекарства
    • Играчка под елхата
    • Внимание! Как малките батерии могат да станат опасни за децата
  • Финанси
    • Банки
    • Други
  • Деца
    • Храни
    • Интернет
    • Столчета за кола
    • Дрехи
    • Играчки
    • Други
    • Детски колички
  • Домакинство
    • Климатици
    • Батерии
    • Парфюми
    • Облекла и обувки
    • Прахосмукачки
    • Бяла техника
    • Ютии
    • Други
  • Техника
    • Фотоапарати
    • Телевизори
    • Медиа плейъри
    • Мобилни телефони
    • Принтери
    • Монитори
    • Компютри
    • Видеокамери
    • Електронни книги
    • Други
  • Услуги
    • Транспорт
    • Спорт и отдих
    • Комуникации
    • Интернет
    • Реклами
    • Кампании
    • Топлоснабдяване
    • Електроенергия
    • Телевизия
    • Водоснабдяване
    • ПРОУЧВАНЕ Социалната отговорност на супермаркетите (2014)
  • Еко
    • Статии
  • Други

    • COVID 19
    • Коментар
    • Статии

    • Пазаруване в Сърбия
    • Лични данни
    • Актуално
    • Бюлетин 2016-2024
    • Бюлетин 2025
  • Евродепутатът – защитник на потребителя
  • Мислете преди, а не след покупката
  • Потребителските права
  • Всеки успех ви прави по-силни
  • Какво e RAPEX
  • Къде ни е потребителската култура?
  • Кампания за правата на потребителите и в България
  • Пречки пред интернет търговията – гледната точка на бизнеса
  • Месечни сметки без усилия
  • Какво означава се-маркировката?
  • Координацията на надзора на пазара се подобрява
  • Рискови търговски практики. Как да се защитим?
  • Как да се предпазим от опасни стоки и услуги?
  • Как да четем договорите?
  • Как да четем етикетите?
  • Дарения
  • Държавен монопол, частен монопол – разликата е в отсъствието на конкуренция
  • За дарителството и даряващите
  • Трябва ли да има Национален съвет за защита на потребителите?
  • Бъдете интелигентни потребители
  • Здравно осигуряване
  • Какво е невромаркетинг?
  • Какво представлява методът на золтман?
  • Рекламациите
  • Прогноза: изригване на нелоялната конкуренция
  • Мобилните оператори си имат държава
  • Как да се пазарим
  • Шопинг терапията
  • Психология на измамата
  • Телефонни измами
  • Конкуренцията - най-силното оръжие на потребителите
  • Еротични нарушители
  • Денят без покупки - предизвикателство към самите нас
  • Потребление и Отговорност
  • Пазаруването като терапия: здравето на жените идва в малки пакети
  • „Зелена карта” – шанс и капан
  • Чадър зарежда телефона и лаптопа
  • Как да възпитаме интелигентни потребители
  • Рекламна "обективност"
  • Как да съхраняваме дрехите?
  • Само 18% от магазините проверяват стоките за безопасност
  • ПЪРВИ ЮНИ: Подарък за децата – без отрови в бебешките бутилки
  • Символи на пластмасите и тяхното значение
  • Освободи интернет
  • Електроника втора употреба
  • Разумни в супермаркета
  • Кодове за времето
  • Как да изберем удобно бельо?
  • Опасните продукти намаляват
  • Какво трябва да знаем за електромера?
  • Уреди за пестене на електроенергия
  • БНТ 2 и потребителската кошница
  • Фалшивите стоки
  • Потърсете правата си
  • Публични регистри
  • Къде е България?
  • Общи условия на електроразпределителните дружества

  • Права и за пътуване с автобус
  • Пристрастяване към Facebook
  • Нови изисквания към мобилните оператори
  • Европейска процедура за искове с малък материален интерес
  • Стоки и най-честите опасности
  • Време за "губене"
  • Дефектни стоки - ремонт или подмяна
  • Дефектни стоки
  • Дефектните стоки - ако искате парите си обратно
  • Да решим проблема без съд!
  • Що е незадоволително качество?
  • Съвети при покупка, продажба или наемане на имот
  • Когато търговецът не е съгласен да приеме рекламацията
  • Внимавайте, когато купувате игри, книги, видеофилми и музика по интернет
  • Самообслужването - краят на намръщения продавач
  • Договори за извън търговския обект и договори от разстояние
  • Нелоялни търговски практики
  • Спамът - вечният враг
  • Новите права при пазаруване от разстояние
  • Къде сме ние?
  • СПРИ ГЕО-БЛОКИРАНЕТО!
  • Монтирайте аварийна аларма в асансьора
  • Обучителна програма за търговци
  • Без тол такси за чужди автомобили по германските магистрали
  • Агенцията по храните проспа навлизането на чумата по свинете в България
  • 15 март – ден на Устойчивото потребление
  • Къде най-често дебнат нелоялните търговски практики
  • Съдът и неравноправните клаузи
  • Готови за потребителското право
  • „За“ зимните гуми
  • Нова идея от Активни потребители
  • В очакване на големия пазар
  • Колективните искове в полза на потребителите.
  • Как да не губим пари на Черния петък
  • Поуките на ощетените потребители
  • Добра новина за интересите на потребителите
  • Уловките на търговците през Черния петък
  • Едно наум: пътуване по празниците
  • Повече права, повече защита: колективните искове
  • Инициатива за реформа на пътническите права
  • Изпращаме 2022 г.: Как ЕС прави продуктите по-устойчиви
  • Бърз прелет над пазара
  • 2023 г.: По пътя към енергийна ефективност
  • Общи усилия срещу енергийната бедност
  • Проблем № 1 и за 2023 г.: разходите за живот
  • 2023 – опаковките на прицел
  • Бъдещето на търговията: За какво да се готвим
  • Гугъл вече ще спазва правилата в ЕС
  • Кога и как да потърсите помощ от Омбудсмана
  • 40 години Световен ден на правата на потребителите – Акценти
  • Мобилните оператори плащат санкции, защото им е изгодно?
  • 40 години Световен ден на правата на потребителите – Към нужните промени
  • 15 март 2023 - Световен ден на потребителите
  • Включване в Предизборните платформи на участниците в извънредните парламентарните избори на 2 април 2023г. на конкретни мерки за повишаване на енергийна ефективност и засилване ролята на домакинствата
  • Потребителска кампания 2023
  • Право на ремонт: нови правила за потребителите
  • Успех на потребителите срещу Facebook
  • Вярно – Невярно: Колата вече няма да е собственост на купувача
  • Потребителите се оплакват от липса на информация
  • ОБЩИ УСЛОВИЯ НА ИГРА
  • Единни срещу фалшивите новини
  • Съмнителни електронни магазини
  • Внимание! Дебнат ни измами
  • Внимание! Дебнат ни измами /част 2/
  • Реклама, базирана на наблюдение
  • Рекламата, базирана на наблюдение, е насочена и към децата
  • Реклама, базирана на наблюдение - Внушение и изкуствено пораждане на нужда
  • Фейсбук няма да следи активността ни, ако платим
  • Регистрите за търговски обекти в София трябва да са публични
  • Кой как обучава потребителите в ЕС
  • Обучение на потребителите: защо има значение?
  • Правото на връщане на стока
  • В кои случаи нямаме право на връщане на стока в 14 дневен срок?
  • Meta ще тренира ИИ с данни от нашите профили
  • Смяна на личния лекар
  • И бизнесът се обяви срещу китайските онлайн търговци
  • Изпадаме ли в „хронична“ енергийна бедност?
  • Син пакт на ЕС за водата
  • Безопасна ли е водата, която пием?
  • Колите замърсяват. А има ли алтернативни горива?
  • Средата, в която живеем
  • Съдът: Парочистачките на Еко Стийм могат да бъдат върнати!
  • Готови за потребитеслко право
  • 10 съвета за пазаруване за Черния петък
  • Как да изберем коледна елха
  • Какво е Шенген?
  • Лицензите на телекомите ще останат
  • Нови измамни схеми в социалните мрежи
  • Измами на потребителите в дигиталния свят
  • Какво се случва на Великденския пазар

Дарение

Подкрепете Асоциация Активни Потребители чрез дарение през платежната система PayPal

Дарете

Анкета

Откъде предпочитате да вземете пари назаем?

Семейство и приятели
Потребителски кредит от банка
Кредитна карта
Фирма за бърз кредит

Гласувай

Начало > Други > Статии > Общи условия на електроразпределителните дружества

Още по темата:

Кои съставки в парфюмите причиняват алергии?

ТЕСТ Спирали за очи (2012)

Има ли безвредна козметика?

Статия

Общи условия на електроразпределителните дружества

Публикуван на: 16/07/2013
Tweet
photo

Какво трябва да знаем за общите условия на договорите за продажба на електрическа енергия и какви са общите условия на договорите за използване на електроразпределителните  мрежи?

            В резултат на въведените със Закона за енергетиката Европейски изисквания за независимост на операторите на разпределителни мрежи, старите електроснабдителни дружества се преструктурираха като се отделиха дейностите по електроразпределение от тези по снабдяване с електрическа енергия. В резултат на това към настоящия момент на територията на страната има 4 електроразпределителни дружества  - ЧЕЗ Разпределение АД; ЕВН България Електроразпределение АД;  Енерго-про мрежи АД (бившето Е.ОН България мрежи АД до 10.9.2012 г.) и ЕРП Златни пясъци АД и 4 дружества краен снабдител с електрическа енергия - „ЧЕЗ Електро България"АД; „ЕВН България Електроснабдяване"АД; Енерго-про продажби АД (бившето Е.ОН България продажби АД до 10.9.2012 г.) и „ЕСП Златни пясъци" ООД. Това означава, че всеки потребител има от една страна взаимоотношения с дружество, което го снабдява с електрическа енергия и от друга страна, с дружество, чиято електроразпределителна мрежа ползва.

Много хора се питат, след като не са подписвали писмен договор за регламентиране отношенията си със съответното дружество, къде и как са уредени правата и задълженията и на потребителите и на дружеството, което им доставя електрическата енергия или дружеството, към чиято електроразпределителна мрежа са присъединени. Това става чрез два вида публично известни Общи условия: Общи условия на съответното електроразпределително дружество за използване на електроразпределителната му мрежа и Общи условия за продажба на електрическа енергия.

 

Общи условия на съответното електроразпределително дружество за използване на електроразпределителната му мрежа задължително съдържат клаузи за:

 

1. информация, която се предоставя от дружеството;

2. условията за прекратяване или прекъсване на снабдяването;

3. условията за качество и надеждност на снабдяването;

4. отговорността на дружеството при нерегламентирано прекъсване и некачествено снабдяване;

5. ред за уведомяване на клиента при извършване на корекция на сметка;

а) в полза на крайния снабдител за потребена електрическа енергия в случаите на неизмерена, неправилно и/или неточно измерена електрическа енергия поради неправомерно присъединяване, промяна в схемата на свързване или неправомерно въздействие върху уреди, съоръжения или устройства;

б) в полза на клиента за потребена електрическа енергия в случаите на неправилно и/или неточно измерена електрическа енергия поради повреда на уреди, съоръжения или устройства.

= = = == == = = 

ВАЖНО!!!

Дружеството е длъжно да публикува общите условия най-малко в един централен и един местен всекидневник. Публикуваните общи условия влизат в сила за крайните клиенти без изрично писмено приемане.

= = = = = == =

 

Общи условия за продажба на електрическа енергия задължително съдържат клаузи за: 

 

1. информация, която се предоставя от дружеството;

2. срок на договора и права и задължения на страните по договора;

3. условията за прекратяване или прекъсване на снабдяването;

4. ред и срокове за заплащане, включително възможност за заплащане на месечни вноски;

5. отговорността на дружеството при неизпълнение на общите условия.

6. ред за уведомяване на клиента при извършване на корекция на сметка:

а) в полза на дружеството за потребена електрическа енергия в случаите на неизмерена, неправилно и/или неточно измерена електрическа енергия поради неправомерно присъединяване, промяна в схемата на свързване или неправомерно въздействие върху уреди, съоръжения или устройства;

б) в полза на клиента за потребена електрическа енергия в случаите на неправилно и/или неточно измерена електрическа енергия поради повреда на уреди, съоръжения или устройства.

 

Дружеството е длъжно да публикува общите условия най-малко в един централен и един местен всекидневник.

Публикуваните общи условия влизат в сила за потребителите, без изрично писмено приемане.

В срок до 30 дни след влизането в сила на общите условия потребителите, които не са съгласни с тях, имат право да внесат при съответното дружество заявление, в което да предложат специални условия. Приетите от дружеството специални условия, различни от публикуваните общи условия, се отразяват в допълнителни писмени споразумения.

 

Общите условия за ползване на мрежите и за продажба на електрическа енергия не се утвърждават от ДКЕВР, но те трябва да отговарят на всички изисквания на действащото законодателство и на приетите от ДКЕВР Правила за търговия с електрическа енергия. Тези Общи условия не трябва да съдържат неравноправни клаузи по смисъла на Закона за защита на потребителите.

 

 

 

 

 

 

Най-важните права на потребителите се уреждат съобразно Общите условия за използване на електроразпределителните мрежи на електроразпределителните дружества.

            В таблицата по-долу сме сравнили правата на потребителите, съгласно действащите към 01.12.2012 г. Общи условия на ЧЕЗ, ЕВН и Енерго-про за използване на електроразпределителните мрежи

 

 

№

Право на потребителя за:

ЧЕЗ Разпределение АД

ЕВН България Електроразпределение АД

Енерго-про мрежи АД

1.

Искане извършване на проверка за качеството на електрическата енергия;

Започване на проверката в срок до три работни дни от получаване на искането.

При установяване на отклонения от нормираните показатели, електроразпределителното предприятие предприема организационни и технически мерки за подобряването им, за което уведомява потребителя писмено в срок до 15 (петнадесет) дни от констатацията.

В срок до 15 (петнадесет) дни от писменото уведомление на клиента за отклонение в качеството на електрическата енергия да го уведоми за предприетите действия.

При получаване на писмено искане от ползвател за проверка на качеството

на електрическата енергия, Дружеството е длъжно да я започне в срок до

5 (пет) работни дни.

2.

Искане за проверка и при необходимост замяна  на средството за търговско измерване, ако то е негодно да отчита използваната от потребителя електрическа енергия по независими от него причини;

Срок на реакция от страна на дружеството - до 7 (седем) дни след уведомление от страна на потребителя.

Срок на реакция от страна на дружеството - до 5 (пет) дни след уведомление от страна на потребителя.

В срок до 7 (седем) дни след писмено уведомление от страна на ползвателя да

осигури проверка на средството за търговско измерване и при необходимост подмяна,

ако то е негодно да отчита използваната от ползвателя електрическа енергия.

3.

Подаване на заявления, сигнали, жалби, вкл. рекламации на сметки;

Срок за писмен отговор от страна на дружеството - до 30 (тридесет) дни от получаването на жалбата;

Срок за писмен отговор от страна на дружеството - до 30 (тридесет) дни от получаването на жалбата;

Срок за писмен отговор от страна на дружеството - до 30 (тридесет) дни от получаването на жалбата, заявлението или сигнала;

4.

Искане за сметка на потребителя електроразпределителното предприятие да осигури монтиране на измервателно средство, позволяващо предварително заплащане на определено количество електрическа енергия.

 

Срок на реакция от страна на дружеството - до 30 (тридесет) дни след искането от страна на потребителя.

-           

-           

5.

Възстановяване на надплатени суми;

Срок на реакция от страна на дружеството - до 5 (пет) дни след искането от страна на потребителя.

Срок на реакция от страна на дружеството - до 7 (седем) дни след искането от страна на потребителя.

Надплатените суми се прихващат в следващо плащане.

6.

Искане от страна на потребителя за прекъсване на електроснабдяването за определен срок;

Срок на реакция от страна на дружеството - 7(тридесет) дни след искането от страна на потребителя.

Срок на реакция от страна на дружеството - 7(тридесет) дни след искането от страна на потребителя.

 

7.

Право на писмено възражение пред електроразпределителното предприятие относно срока и основанието за прекъсването (когато прекъсването е направено от страна на дружеството), като възражението спира прекъсването на снабдяването с електрическа енергия до приключване на проверката.

 

Срок за разглеждане на възражението от електроразпределителното предприятие  - не по-късно от 7 (седем) дни от подаването на възражението.

Срок за разглеждане на възражението от електроразпределителното предприятие  - не по-късно от 30 (тридесет) дни от подаването на възражението.

Не е предвиден срок за разглеждане на възражението, но при подадено писмено възражение Дружеството няма право да прекъсва преноса на електрическата енергия до разглеждане на възражението.

8.

Право на обезщетение  за неспазване на срокове от страна на електроразпределителното

Дружество;

 

 

Размер на обезщетението

- 10 лева за всеки 24 (двадесет и четири) часа закъснение;

Размер на обезщетението – определя се по споразумение с дружеството или по общия ред.

Размер на обезщетението

- 10 лева за всеки 24 (двадесет и четири) часа закъснение;

9.

Право на обезщетение за недоставяне на електрическа енергия

- 30 (тридесет) лева за първите 24 часа без ел. енергия след уведомлението и по 20 (двадесет) лева за всеки следващ период от 12 (дванадесет) часа без осигурена електрическа енергия, в случай, че потребителите останат без електрическа енергия по вина на електроразпределителното предприятие повече от 24 (двадесет и четири) часа след получаването на уведомление от потребителя.

 

- 30 (тридесет)лева за първите 24 часа без ел. енергия след уведомлението и по 20 (двадесет) лева за всеки следващ период от 12 (дванадесет) часа без осигурена електрическа енергия, в случай, че потребителите останат без електрическа енергия по вина на електроразпределителното предприятие повече от 24 (двадесет и четири) часа след получаването на уведомление от потребителя.

- 30 (тридесет)лева за първите 24 часа без ел. енергия след уведомлението и по 20 (двадесет) лева за всеки следващ период от 12 (дванадесет) часа без осигурена електрическа енергия, в случай, че потребителите останат без електрическа енергия по вина на електроразпределителното предприятие повече от 24 (двадесет и четири) часа след получаването на уведомление от потребителя.

10.

Право на обезщетение на потребителя при отклонение от допустимите показатели за качество на електрическата енергия по вина на електроразпределителното дружество;

Размер на обезщетението:

10 % от стойността на  използваните количества  електрическа енергия с доказани отклонения в качеството, регистрирани от изправни регистриращи апарати, монтирани на мястото на измерване на електрическата енергия, без да е превишена предоставената мощност.

 

Размер на обезщетението:

10 % от стойността на  използваните количества  електрическа енергия с доказани отклонения в качеството, регистрирани от изправни регистриращи апарати, монтирани на мястото на измерване на електрическата енергия, без да е превишена предоставената мощност.

Размер на обезщетението:

10% (десет

процента) от стойността на пренесената електрическа енергия с доказани отклонения в

качеството, регистрирани от изправни регистриращи устройства, монтирани на място

съгласно действащото законодателство, без да е превишена предоставената мощност.

 

Tweet

Дарение

За да можем да доставяме още полезна информация и тестове имаме нужда от вашата подкрепа.

Дори най-дребната сума ще ни помогне да бъдем още по-полезни, защото заедно сме по-силни.

Дарете

Коментари ( 0 общо )

anonymous

anonymous


Прати

Активни потребители е член на BEUC Consumers International ICRT ANEC
RSS Активни Потребители във Facebook Активни Потребители в Twitter Активни Потребители в YouTube Активни Потребители във Vbox7

Aktivnipotrebiteli.bg:

  • Институции |
  • Нашите услуги |
  • Абонамент

За Активни потребители:

  • За нас |
  • Проекти |
  • Мисия |
  • Отчети |
  • Съобщения за пресата |
  • Издания |
  • Правила за ползване |
  • Карта на сайта

Абонирайте се за безплатния
бюлетин на Активни потребители.

Абонирай

AzonMedia