• Начало     |
  • English     
  • Login with Facebook
  • |    Забравена парола?
  • |    Регистрация

Начало

Начало

 

Пазарска кошница: 0 неща Плащане

  • Евро
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 2)
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 3)
    • Напред към еврото!
    • Вярно – Невярно: Цифрово евро VS плащания в брой
    • За еврото накратко
    • Вярно – невярно: Истината за референдума за еврозоната
    • С вашите въпроси за еврото (част 4)
    • Митове и факти за еврото в България
    • Кой отново плаши с приемането на еврото
    • Еврото: Права и защита на потребителите
    • Откъде да получа информация?
    • Кога и как ще плащаме за стоките и услугите?
  • Храни
    • Кисело мляко
    • Месни продукти
    • Кашкавал
    • Краве масло
    • Напитки
    • Сирене
    • Мед
    • Хляб
    • Плодове и зеленчуци
    • Други
  • Здраве и козметика
    • Лекарства
    • Вода за уста
    • Слънчева защита
    • Тютюнопушене
    • Козметика
    • Здравно осигуряване
    • Други
    • Други
    • Колективните искове в полза на потребителите.
    • Генеричните лекарства: как да спестим пари в аптеката
    • Антибиотици и здраве
    • Край на неетичното промотиране на лекарства
    • Играчка под елхата
    • Внимание! Как малките батерии могат да станат опасни за децата
  • Финанси
    • Банки
    • Други
  • Деца
    • Храни
    • Интернет
    • Столчета за кола
    • Дрехи
    • Играчки
    • Други
    • Детски колички
  • Домакинство
    • Климатици
    • Батерии
    • Парфюми
    • Облекла и обувки
    • Прахосмукачки
    • Бяла техника
    • Ютии
    • Други
  • Техника
    • Фотоапарати
    • Телевизори
    • Медиа плейъри
    • Мобилни телефони
    • Принтери
    • Монитори
    • Компютри
    • Видеокамери
    • Електронни книги
    • Други
  • Услуги
    • Транспорт
    • Спорт и отдих
    • Комуникации
    • Интернет
    • Реклами
    • Кампании
    • Топлоснабдяване
    • Електроенергия
    • Телевизия
    • Водоснабдяване
    • ПРОУЧВАНЕ Социалната отговорност на супермаркетите (2014)
  • Еко
    • Статии
  • Други

    • COVID 19
    • Коментар
    • Статии

    • Пазаруване в Сърбия
    • Лични данни
    • Актуално
    • Бюлетин 2016-2024
    • Бюлетин 2025
  • Евродепутатът – защитник на потребителя
  • Мислете преди, а не след покупката
  • Потребителските права
  • Всеки успех ви прави по-силни
  • Какво e RAPEX
  • Къде ни е потребителската култура?
  • Кампания за правата на потребителите и в България
  • Пречки пред интернет търговията – гледната точка на бизнеса
  • Месечни сметки без усилия
  • Какво означава се-маркировката?
  • Координацията на надзора на пазара се подобрява
  • Рискови търговски практики. Как да се защитим?
  • Как да се предпазим от опасни стоки и услуги?
  • Как да четем договорите?
  • Как да четем етикетите?
  • Дарения
  • Държавен монопол, частен монопол – разликата е в отсъствието на конкуренция
  • За дарителството и даряващите
  • Трябва ли да има Национален съвет за защита на потребителите?
  • Бъдете интелигентни потребители
  • Здравно осигуряване
  • Какво е невромаркетинг?
  • Какво представлява методът на золтман?
  • Рекламациите
  • Прогноза: изригване на нелоялната конкуренция
  • Мобилните оператори си имат държава
  • Как да се пазарим
  • Шопинг терапията
  • Психология на измамата
  • Телефонни измами
  • Конкуренцията - най-силното оръжие на потребителите
  • Еротични нарушители
  • Денят без покупки - предизвикателство към самите нас
  • Потребление и Отговорност
  • Пазаруването като терапия: здравето на жените идва в малки пакети
  • „Зелена карта” – шанс и капан
  • Чадър зарежда телефона и лаптопа
  • Как да възпитаме интелигентни потребители
  • Рекламна "обективност"
  • Как да съхраняваме дрехите?
  • Само 18% от магазините проверяват стоките за безопасност
  • ПЪРВИ ЮНИ: Подарък за децата – без отрови в бебешките бутилки
  • Символи на пластмасите и тяхното значение
  • Освободи интернет
  • Електроника втора употреба
  • Разумни в супермаркета
  • Кодове за времето
  • Как да изберем удобно бельо?
  • Опасните продукти намаляват
  • Какво трябва да знаем за електромера?
  • Уреди за пестене на електроенергия
  • БНТ 2 и потребителската кошница
  • Фалшивите стоки
  • Потърсете правата си
  • Публични регистри
  • Къде е България?
  • Общи условия на електроразпределителните дружества
  • Права и за пътуване с автобус
  • Пристрастяване към Facebook
  • Нови изисквания към мобилните оператори
  • Европейска процедура за искове с малък материален интерес
  • Стоки и най-честите опасности
  • Време за "губене"
  • Дефектни стоки - ремонт или подмяна

  • Дефектни стоки
  • Дефектните стоки - ако искате парите си обратно
  • Да решим проблема без съд!
  • Що е незадоволително качество?
  • Съвети при покупка, продажба или наемане на имот
  • Когато търговецът не е съгласен да приеме рекламацията
  • Внимавайте, когато купувате игри, книги, видеофилми и музика по интернет
  • Самообслужването - краят на намръщения продавач
  • Договори за извън търговския обект и договори от разстояние
  • Нелоялни търговски практики
  • Спамът - вечният враг
  • Новите права при пазаруване от разстояние
  • Къде сме ние?
  • СПРИ ГЕО-БЛОКИРАНЕТО!
  • Монтирайте аварийна аларма в асансьора
  • Обучителна програма за търговци
  • Без тол такси за чужди автомобили по германските магистрали
  • Агенцията по храните проспа навлизането на чумата по свинете в България
  • 15 март – ден на Устойчивото потребление
  • Къде най-често дебнат нелоялните търговски практики
  • Съдът и неравноправните клаузи
  • Готови за потребителското право
  • „За“ зимните гуми
  • Нова идея от Активни потребители
  • В очакване на големия пазар
  • Колективните искове в полза на потребителите.
  • Как да не губим пари на Черния петък
  • Поуките на ощетените потребители
  • Добра новина за интересите на потребителите
  • Уловките на търговците през Черния петък
  • Едно наум: пътуване по празниците
  • Повече права, повече защита: колективните искове
  • Инициатива за реформа на пътническите права
  • Изпращаме 2022 г.: Как ЕС прави продуктите по-устойчиви
  • Бърз прелет над пазара
  • 2023 г.: По пътя към енергийна ефективност
  • Общи усилия срещу енергийната бедност
  • Проблем № 1 и за 2023 г.: разходите за живот
  • 2023 – опаковките на прицел
  • Бъдещето на търговията: За какво да се готвим
  • Гугъл вече ще спазва правилата в ЕС
  • Кога и как да потърсите помощ от Омбудсмана
  • 40 години Световен ден на правата на потребителите – Акценти
  • Мобилните оператори плащат санкции, защото им е изгодно?
  • 40 години Световен ден на правата на потребителите – Към нужните промени
  • 15 март 2023 - Световен ден на потребителите
  • Включване в Предизборните платформи на участниците в извънредните парламентарните избори на 2 април 2023г. на конкретни мерки за повишаване на енергийна ефективност и засилване ролята на домакинствата
  • Потребителска кампания 2023
  • Право на ремонт: нови правила за потребителите
  • Успех на потребителите срещу Facebook
  • Вярно – Невярно: Колата вече няма да е собственост на купувача
  • Потребителите се оплакват от липса на информация
  • ОБЩИ УСЛОВИЯ НА ИГРА
  • Единни срещу фалшивите новини
  • Съмнителни електронни магазини
  • Внимание! Дебнат ни измами
  • Внимание! Дебнат ни измами /част 2/
  • Реклама, базирана на наблюдение
  • Рекламата, базирана на наблюдение, е насочена и към децата
  • Реклама, базирана на наблюдение - Внушение и изкуствено пораждане на нужда
  • Фейсбук няма да следи активността ни, ако платим
  • Регистрите за търговски обекти в София трябва да са публични
  • Кой как обучава потребителите в ЕС
  • Обучение на потребителите: защо има значение?
  • Правото на връщане на стока
  • В кои случаи нямаме право на връщане на стока в 14 дневен срок?
  • Meta ще тренира ИИ с данни от нашите профили
  • Смяна на личния лекар
  • И бизнесът се обяви срещу китайските онлайн търговци
  • Изпадаме ли в „хронична“ енергийна бедност?
  • Син пакт на ЕС за водата
  • Безопасна ли е водата, която пием?
  • Колите замърсяват. А има ли алтернативни горива?
  • Средата, в която живеем
  • Съдът: Парочистачките на Еко Стийм могат да бъдат върнати!
  • Готови за потребитеслко право
  • 10 съвета за пазаруване за Черния петък
  • Как да изберем коледна елха
  • Какво е Шенген?
  • Лицензите на телекомите ще останат
  • Нови измамни схеми в социалните мрежи
  • Измами на потребителите в дигиталния свят
  • Какво се случва на Великденския пазар

Дарение

Подкрепете Асоциация Активни Потребители чрез дарение през платежната система PayPal

Дарете

Анкета

Откъде предпочитате да вземете пари назаем?

Семейство и приятели
Потребителски кредит от банка
Кредитна карта
Фирма за бърз кредит

Гласувай

Начало > Други > Статии > Дефектни стоки - ремонт или подмяна

Още по темата:

Кои съставки в парфюмите причиняват алергии?

ТЕСТ Спирали за очи (2012)

Има ли безвредна козметика?

Статия

Дефектни стоки - ремонт или подмяна

Публикуван на: 16/08/2014
Tweet
photo

В няколко броя ви запознаваме по-обстойно с правата ни при рекламации на негодни продукти.

            Ако нещо не е наред със закупена стока, можете да поискате от продавача да замени или ремонтира безплатно стоката в срок до 2 години от покупката. Това може да бъде опция, ако нямате право на безусловно връщане (до 7 работни дни, а от юни 2014 - 14 календарни дни при покупка по Интернет) или предпочитате да получите стоката ремонтирана или заменена.

Кога можете да получите, ремонтирани или заменени стоки?

            Когато дефектът се прояви през първите шест месеца след закупуването на стоката се приема, че той е съществувал още при покупката. Това означава, че търговецът е длъжен да ви приеме рекламацията или да докаже, че не дефект, а вие сте причинили проблема, например чрез неправилна употреба, удряне, намокряне и т.н. Щом приеме рекламацията законът дава на търговеца максимален срок от един месец, за да ремонтира или замени стоката, но в името на добрата репутация търговците имат интерес да го правят по-бързо и само малка част от дефектите се решават в максималния срок (напр. когато се чака доставка на резервна част).

Ако сте купили стоките преди повече от шест месеца?

            Ако сте закупили стоката преди повече от шест месеца, можете да помолите за подмяна или ремонт, но на вас се пада да докажете, че проблемът със стоката не е причинен от вас. Разбира се, това се отнася само за законовото право на рекламация. В случай че търговецът е предоставил търговска (писмена) гаранция, то нейните условия може (и би трябвало) да са по-добри. Ваше право е да изисквате това право, което е по-изгодно за вас.

Кога търговецът не трябва да извършва ремонт или замяна?

            Вие няма да бъдете в състояние да получите поправка или подмяна в случай че проблемът се дължи на нормалното износване или стоката има по-кратък естествен живот (напр. канцеларски материали, текстилни изделия, обувки и др.).

Също така, един търговец няма да ви предложи ремонт или подмяна, ако това ще струва твърде скъпо. Тогава ще трябва да ви възстанови сумата или да направи отбив от цената.

Може също така да не разполагате с правото да поискате поправка или смяна, ако сте закупили стоката от частно лице или пък сте закупили стоката на името на фирма. Не се отчайвайте – в този случай може да се приложат условията на търговската гаранция (когато е предоставена).

Ако търговецът не може да извърши ремонт или предложи замяна?

В такъв случай той трябва да ви предложи връщане на сумата, ако върнете стоката или намаляване на цената, запазвайки стоката за вас. Намаляването на цената най-често се прилага, когато повредата е незначителна, например надраскване. В случай на по-сериозен недостатък, който прави стоката неизползваема, можете да си получите парите и да върнете стоката.  Има и още една рядко срещана възможност – да ремонтирате стоката на друго място (напр. в чуждестранен сервиз) и търговецът да ви заплати разходите.

Ако търговецът Ви предлага отстъпка в цената или възстановяване, сумата трябва да се основава на:
- стойността на стоката, която не е дефектна;
- колко дълго е ползвана стоката и колко от стойността им се е понижила през това време;
- колко е голям проблемът (при незначителни повреди, връщането на парите не е задължително за търговеца);
- дали ще бъде особено трудно за вас да се намери еквивалентна стока от друг търговец, за да замени оригиналната, например, ако тя е много специализиран продукт.

Можете ли да откажете офертата за ремонт или подмяна?

            Не можете да се откажете преди изтичането на едномесечния срок, в който търговецът е длъжен да ви осигури едното или другото. След този срок сте в правото си да искате връщане на парите или отстъпка от цената.

Можете да откажете офертата за ремонт или подмяна, ако:

- са изтекли 30 дни от рекламацията и не е извършен ремонт или замяна, както вече посочихме;
- сте закупили стоката онлайн и не са изтекли 7 работни дни (от юни 2014 – 14 календарни дни) и имате право на безусловно възстановяване;
- невъзможно е да се ремонтира или да се замени стоката - може би , защото тя е много необичайна или вече не се произвежда;

- ремонтът или подмяната ще причини значителни неудобства - например, защото вие ще бъдете дълго време без нещо, което ви е жизнено необходимо (напр. бойлер);

Ако стоката трябва да престои в сервиза дълго време, а ви е нужна ежедневно (напр. мобилен телефон), може да е възможно за търговеца да ви даде оборотна стока за временно ползване. За съжаление обаче, тази възможност не е задължителна по закон и все още малко търговци я прилагат.

Връзка с търговеца

            Свържете се с търговеца и му кажете за дефекта и какво искате от него да направи. Уверете се, че претенцията ви ще бъде регистрирана от търговеца (всеки търговец е длъжен да поддържа регистър на рекламациите, а след юни 2014 ще бъде длъжен и да ви предостави разписка). Попитайте колко време ще отнеме ремонтирането или поискайте подмяна на стоката. При ремонтът трябва да се определи първоначалната повреда, за да стане ясен срока за ремонт. Ако има вероятност това да не може да се осъществи в рамките на месец, тогава можете направо да поискате парите си обратно.


Връщане на стоки

            Ако сте закупили стоки по Интернет, то можете по-бързо и по-лесно да ги върнете обратно, без да посочвате причина. Още веднъж запомнете срока – 7 работни дни до юни 2014 и 14 календарни дни след това.  
Ако стоките са твърде големи, за ги върнете обратно бихте могли:
 - да направите снимка на дефекта, за да покажете на търговеца;
 - да поканите търговеца да инспектира стоките в дома ви;
 - да поискате от търговеца да дойде и да си ги вземе обратно;

Ако не сте доволни от предложението на търговеца и смятате, че търговецът безпричинно отказва съдействие или не сте доволни от резултата, оформете жалба в писмена форма.

Tweet

Дарение

За да можем да доставяме още полезна информация и тестове имаме нужда от вашата подкрепа.

Дори най-дребната сума ще ни помогне да бъдем още по-полезни, защото заедно сме по-силни.

Дарете

Коментари ( 1 общо )

anonymous

anonymous

СЛЕД ШЕСТ МЕСЕЦА ВОДОНАГРЕВАТЕЛ МЮЛЕР ПРОТЕЧЕ И СЕГА Е В ГАРАНЦИОНЕН СЕРВИЗ НО МИ КАЗАХА ЧЕ НЯМАТ ЧАСТИ И НЕ ЗНАЯТ КОГА ЩЕ ГО ОТРЕМОНТИРАТ. СЛЕД КАТО МИНЕ ЕДИН МЕСЕЦ КАКВО ДА ПРАВЯ.

Написан на: 18/03/2020 16:52 Докладвай този коментар


anonymous

anonymous


Прати

Активни потребители е член на BEUC Consumers International ICRT ANEC
RSS Активни Потребители във Facebook Активни Потребители в Twitter Активни Потребители в YouTube Активни Потребители във Vbox7

Aktivnipotrebiteli.bg:

  • Институции |
  • Нашите услуги |
  • Абонамент

За Активни потребители:

  • За нас |
  • Проекти |
  • Мисия |
  • Отчети |
  • Съобщения за пресата |
  • Издания |
  • Правила за ползване |
  • Карта на сайта

Абонирайте се за безплатния
бюлетин на Активни потребители.

Абонирай

AzonMedia