• Начало     |
  • English     
  • Login with Facebook
  • |    Забравена парола?
  • |    Регистрация

Начало

Начало

 

Пазарска кошница: 0 неща Плащане

  • Евро
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 2)
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 3)
    • Напред към еврото!
    • Вярно – Невярно: Цифрово евро VS плащания в брой
    • За еврото накратко
    • Вярно – невярно: Истината за референдума за еврозоната
    • С вашите въпроси за еврото (част 4)
    • Митове и факти за еврото в България
    • Кой отново плаши с приемането на еврото
    • Еврото: Права и защита на потребителите
    • Откъде да получа информация?
    • Кога и как ще плащаме за стоките и услугите?
  • Храни
    • Кисело мляко
    • Месни продукти
    • Кашкавал
    • Краве масло
    • Напитки
    • Сирене
    • Мед
    • Хляб
    • Плодове и зеленчуци
    • Други
  • Здраве и козметика
    • Лекарства
    • Вода за уста
    • Слънчева защита
    • Тютюнопушене
    • Козметика
    • Здравно осигуряване
    • Други
    • Други
    • Колективните искове в полза на потребителите.
    • Генеричните лекарства: как да спестим пари в аптеката
    • Антибиотици и здраве
    • Край на неетичното промотиране на лекарства
    • Играчка под елхата
    • Внимание! Как малките батерии могат да станат опасни за децата
  • Финанси
    • Банки
    • Други
  • Деца
    • Храни
    • Интернет
    • Столчета за кола
    • Дрехи
    • Играчки
    • Други
    • Детски колички
  • Домакинство
    • Климатици
    • Батерии
    • Парфюми
    • Облекла и обувки
    • Прахосмукачки
    • Бяла техника
    • Ютии
    • Други
  • Техника
    • Фотоапарати
    • Телевизори
    • Медиа плейъри
    • Мобилни телефони
    • Принтери
    • Монитори
    • Компютри
    • Видеокамери
    • Електронни книги
    • Други
  • Услуги
    • Транспорт
    • Спорт и отдих
    • Комуникации
    • Интернет
    • Реклами
    • Кампании
    • Топлоснабдяване
    • Електроенергия
    • Телевизия
    • Водоснабдяване
    • ПРОУЧВАНЕ Социалната отговорност на супермаркетите (2014)
  • Еко
    • Статии
  • Други

    • COVID 19
    • Коментар
    • Статии

    • Пазаруване в Сърбия
    • Лични данни
    • Актуално
    • Бюлетин 2016-2024
    • Бюлетин 2025
  • Евродепутатът – защитник на потребителя
  • Мислете преди, а не след покупката
  • Потребителските права
  • Всеки успех ви прави по-силни
  • Какво e RAPEX
  • Къде ни е потребителската култура?
  • Кампания за правата на потребителите и в България
  • Пречки пред интернет търговията – гледната точка на бизнеса
  • Месечни сметки без усилия
  • Какво означава се-маркировката?
  • Координацията на надзора на пазара се подобрява
  • Рискови търговски практики. Как да се защитим?
  • Как да се предпазим от опасни стоки и услуги?
  • Как да четем договорите?
  • Как да четем етикетите?
  • Дарения
  • Държавен монопол, частен монопол – разликата е в отсъствието на конкуренция
  • За дарителството и даряващите
  • Трябва ли да има Национален съвет за защита на потребителите?
  • Бъдете интелигентни потребители
  • Здравно осигуряване
  • Какво е невромаркетинг?
  • Какво представлява методът на золтман?
  • Рекламациите
  • Прогноза: изригване на нелоялната конкуренция
  • Мобилните оператори си имат държава
  • Как да се пазарим
  • Шопинг терапията
  • Психология на измамата
  • Телефонни измами
  • Конкуренцията - най-силното оръжие на потребителите
  • Еротични нарушители
  • Денят без покупки - предизвикателство към самите нас
  • Потребление и Отговорност
  • Пазаруването като терапия: здравето на жените идва в малки пакети
  • „Зелена карта” – шанс и капан
  • Чадър зарежда телефона и лаптопа
  • Как да възпитаме интелигентни потребители
  • Рекламна "обективност"
  • Как да съхраняваме дрехите?
  • Само 18% от магазините проверяват стоките за безопасност
  • ПЪРВИ ЮНИ: Подарък за децата – без отрови в бебешките бутилки
  • Символи на пластмасите и тяхното значение
  • Освободи интернет
  • Електроника втора употреба
  • Разумни в супермаркета
  • Кодове за времето
  • Как да изберем удобно бельо?
  • Опасните продукти намаляват
  • Какво трябва да знаем за електромера?
  • Уреди за пестене на електроенергия
  • БНТ 2 и потребителската кошница
  • Фалшивите стоки
  • Потърсете правата си
  • Публични регистри
  • Къде е България?
  • Общи условия на електроразпределителните дружества
  • Права и за пътуване с автобус
  • Пристрастяване към Facebook
  • Нови изисквания към мобилните оператори
  • Европейска процедура за искове с малък материален интерес
  • Стоки и най-честите опасности
  • Време за "губене"
  • Дефектни стоки - ремонт или подмяна
  • Дефектни стоки

  • Дефектните стоки - ако искате парите си обратно
  • Да решим проблема без съд!
  • Що е незадоволително качество?
  • Съвети при покупка, продажба или наемане на имот
  • Когато търговецът не е съгласен да приеме рекламацията
  • Внимавайте, когато купувате игри, книги, видеофилми и музика по интернет
  • Самообслужването - краят на намръщения продавач
  • Договори за извън търговския обект и договори от разстояние
  • Нелоялни търговски практики
  • Спамът - вечният враг
  • Новите права при пазаруване от разстояние
  • Къде сме ние?
  • СПРИ ГЕО-БЛОКИРАНЕТО!
  • Монтирайте аварийна аларма в асансьора
  • Обучителна програма за търговци
  • Без тол такси за чужди автомобили по германските магистрали
  • Агенцията по храните проспа навлизането на чумата по свинете в България
  • 15 март – ден на Устойчивото потребление
  • Къде най-често дебнат нелоялните търговски практики
  • Съдът и неравноправните клаузи
  • Готови за потребителското право
  • „За“ зимните гуми
  • Нова идея от Активни потребители
  • В очакване на големия пазар
  • Колективните искове в полза на потребителите.
  • Как да не губим пари на Черния петък
  • Поуките на ощетените потребители
  • Добра новина за интересите на потребителите
  • Уловките на търговците през Черния петък
  • Едно наум: пътуване по празниците
  • Повече права, повече защита: колективните искове
  • Инициатива за реформа на пътническите права
  • Изпращаме 2022 г.: Как ЕС прави продуктите по-устойчиви
  • Бърз прелет над пазара
  • 2023 г.: По пътя към енергийна ефективност
  • Общи усилия срещу енергийната бедност
  • Проблем № 1 и за 2023 г.: разходите за живот
  • 2023 – опаковките на прицел
  • Бъдещето на търговията: За какво да се готвим
  • Гугъл вече ще спазва правилата в ЕС
  • Кога и как да потърсите помощ от Омбудсмана
  • 40 години Световен ден на правата на потребителите – Акценти
  • Мобилните оператори плащат санкции, защото им е изгодно?
  • 40 години Световен ден на правата на потребителите – Към нужните промени
  • 15 март 2023 - Световен ден на потребителите
  • Включване в Предизборните платформи на участниците в извънредните парламентарните избори на 2 април 2023г. на конкретни мерки за повишаване на енергийна ефективност и засилване ролята на домакинствата
  • Потребителска кампания 2023
  • Право на ремонт: нови правила за потребителите
  • Успех на потребителите срещу Facebook
  • Вярно – Невярно: Колата вече няма да е собственост на купувача
  • Потребителите се оплакват от липса на информация
  • ОБЩИ УСЛОВИЯ НА ИГРА
  • Единни срещу фалшивите новини
  • Съмнителни електронни магазини
  • Внимание! Дебнат ни измами
  • Внимание! Дебнат ни измами /част 2/
  • Реклама, базирана на наблюдение
  • Рекламата, базирана на наблюдение, е насочена и към децата
  • Реклама, базирана на наблюдение - Внушение и изкуствено пораждане на нужда
  • Фейсбук няма да следи активността ни, ако платим
  • Регистрите за търговски обекти в София трябва да са публични
  • Кой как обучава потребителите в ЕС
  • Обучение на потребителите: защо има значение?
  • Правото на връщане на стока
  • В кои случаи нямаме право на връщане на стока в 14 дневен срок?
  • Meta ще тренира ИИ с данни от нашите профили
  • Смяна на личния лекар
  • И бизнесът се обяви срещу китайските онлайн търговци
  • Изпадаме ли в „хронична“ енергийна бедност?
  • Син пакт на ЕС за водата
  • Безопасна ли е водата, която пием?
  • Колите замърсяват. А има ли алтернативни горива?
  • Средата, в която живеем
  • Съдът: Парочистачките на Еко Стийм могат да бъдат върнати!
  • Готови за потребитеслко право
  • 10 съвета за пазаруване за Черния петък
  • Как да изберем коледна елха
  • Какво е Шенген?
  • Лицензите на телекомите ще останат
  • Нови измамни схеми в социалните мрежи
  • Измами на потребителите в дигиталния свят
  • Какво се случва на Великденския пазар

Дарение

Подкрепете Асоциация Активни Потребители чрез дарение през платежната система PayPal

Дарете

Анкета

Откъде предпочитате да вземете пари назаем?

Семейство и приятели
Потребителски кредит от банка
Кредитна карта
Фирма за бърз кредит

Гласувай

Начало > Други > Статии > Дефектни стоки

Още по темата:

Кои съставки в парфюмите причиняват алергии?

ТЕСТ Спирали за очи (2012)

Има ли безвредна козметика?

Статия

Дефектни стоки

Публикуван на: 18/08/2014 Последна редакция: 29/08/2014
Tweet
photo

Какво да правим ако стоките, които сме купили са дефектни? Разберете какви са вашите права, ако нещо се обърка и какво трябва да направите, за да се справите с проблема.

Според Закона за защита на потребителите когато купувате нещо Вие имате определени права при настъпване на непредвидени обстоятелства - например дефект ("несъответствие с договора за продажба"). Може също да имате и допълнителни права в зависимост от това, къде сте закупили стоката и колко струва тя - например на прага на дома ви или по Интернет.

Ако смятате, че някои стоки са опасни, не ги използвайте. Най-добре да действате веднага и да докладвате за дефекта на стоката на съответните органи отговарящи за това, защото търговецът може да е извършил и закононарушение, което води до наказателна отговорност.

 

Какво е дефект или "несъответствие с договора за продажба":

Всяка стока, която купувате от търговец, трябва да бъде:

• със задоволително качество;
• подходяща за целта;
• да отговаря на всички дадени описания;

Ако не отговаря на изброеното:

Обикновено можете да получите едно от следните неща:

• ремонт
• замяна
или, когато първите две не са възможни,

• цялата сума обратно (и връщане на стоката)
• част от парите си обратно (и задържане на стоката).

Вие няма да имате тези права, ако: 

• няма никакъв проблем със стоката, а просто сте си променили мнението за дадената стока и желаете да я върнете обратно на търговеца без основателна причина

• ако дефектът ви е бил известен при покупката
• вината за повредата е ваша, поради неправилен монтаж, експлоатация и неспазване на посочените указания за употреба
• проблемът е в резултат на нормално износване и изхабяване
• стоката е била годна за употреба толкова дълго, колкото би могло да се очаква от нея.

Връщане на парите: 

            Малко вероятно е да получите парите си обратно в следните случаи:

  • ако съхранявате стоката прекалено дълго без да уведомите търговеца за дефекта в момента на възникването му

или

  • ако се опитате сами да ремонтирате или промените по някакъв начин стоката.

Подаръци

            Ако получите подарък и той се окаже дефектен, лицето, което всъщност го е закупило трябва да бъде този, който ще направи рекламация. Може и вие да подадете оплакване ако лицето, което е закупило стоката е посочило Вашето име на разписка, фактура или гаранционна карта, като доказателство, че стоката ви принадлежи.

Покупки от обяви

            Ако закупите стоки от частно лице, например, чрез обява във вестник, по интернет или друга частна договорка, нямате същите права, както когато купувате от търговец.

Търгове

            Когато купувате стоки по време на търг, може да имате по-малко права, отколкото, когато купувате от търговец, като магазин или по каталог. Това важи особено, когато купувате стоки втора употреба от аукцион (като Ebay например)

Фирми

            Ако закупите стока на името на фирма, то няма да можете да се възползвате от правата си на потребител по Закона за защита на потребителите. В този случай за вас ще са в сила единствено правата по Закона за задълженията и договорите.

! Важни съвети при  рекламация на дефектни стоки:

  1. Първо задължително изисквайте касова бележка за закупената стока, фактура или документ, който удостоверява, че сте закупили стоката точно от този търговец. Този документ е по-важен и от гаранционната карта, защото с него доказвате откъде сте закупили стоката.
  2. Ваше право е да си изберете къде да извършите рекламация на дефектната стока. Законът ви дава право да направите това пред търговеца, от когото сте закупили стоката. В този смисъл не е нужно да ходите до сервиз или производител.
  3. След подаването на рекламация, трябва да се уверите, че тя е вписана в регистъра за рекламации на търговеца (всеки търговец трябва да има такъв регистър) и след това да поискате документ (протокол) или входящ номер. Протоколът е доказателство за състоянието на стоката.
Tweet

Дарение

За да можем да доставяме още полезна информация и тестове имаме нужда от вашата подкрепа.

Дори най-дребната сума ще ни помогне да бъдем още по-полезни, защото заедно сме по-силни.

Дарете

Коментари ( 1 общо )

anonymous

anonymous

Всичко написано до тук е добре,но към кого да се обръщаме когато имаме проблем?
Ето и моят закупих в брой телефон NOKIA WINDOW LUMIA 535 от магазин НЕNDY. На 2 мрсец той отказа да работи. Обърнах се към рекламаций на фирмата писах писмо с най-обстойно описание на дефектиралият телефон,но глас в пустиня. Нито сервизния мениджър нито мениджъра на фирмата отговарят на писмата ми. И така от 27.07.2015 г. съм без телефон. От магазина където го закупих го рекламирах и ми се върна "презапоен", но тази техника се изработва от спец.машини-роботрони и човешка интервенция е невъзможна! Отказах да го взема обратно. Дадох толкова пари за нов телефон,а не за втора употреба! КАКВО ДА ПРЕДПРИЕМА Нататък ако някой има идея моля за съвет. Благодаря предварително. evgeniy_strelec47abv.bg

Написан на: 19/11/2015 12:36 Докладвай този коментар


anonymous

anonymous


Прати

Активни потребители е член на BEUC Consumers International ICRT ANEC
RSS Активни Потребители във Facebook Активни Потребители в Twitter Активни Потребители в YouTube Активни Потребители във Vbox7

Aktivnipotrebiteli.bg:

  • Институции |
  • Нашите услуги |
  • Абонамент

За Активни потребители:

  • За нас |
  • Проекти |
  • Мисия |
  • Отчети |
  • Съобщения за пресата |
  • Издания |
  • Правила за ползване |
  • Карта на сайта

Абонирайте се за безплатния
бюлетин на Активни потребители.

Абонирай

AzonMedia