• Начало     |
  • English     
  • Login with Facebook
  • |    Забравена парола?
  • |    Регистрация

Начало

Начало

 

Пазарска кошница: 0 неща Плащане

  • Евро
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 2)
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 3)
    • Напред към еврото!
    • Вярно – Невярно: Цифрово евро VS плащания в брой
    • За еврото накратко
    • Вярно – невярно: Истината за референдума за еврозоната
    • С вашите въпроси за еврото (част 4)
    • Митове и факти за еврото в България
    • Кой отново плаши с приемането на еврото
    • Еврото: Права и защита на потребителите
    • Откъде да получа информация?
    • Кога и как ще плащаме за стоките и услугите?
  • Храни
    • Кисело мляко
    • Месни продукти
    • Кашкавал
    • Краве масло
    • Напитки
    • Сирене
    • Мед
    • Хляб
    • Плодове и зеленчуци
    • Други
  • Здраве и козметика
    • Лекарства
    • Вода за уста
    • Слънчева защита
    • Тютюнопушене
    • Козметика
    • Здравно осигуряване
    • Други
    • Други
    • Колективните искове в полза на потребителите.
    • Генеричните лекарства: как да спестим пари в аптеката
    • Антибиотици и здраве
    • Край на неетичното промотиране на лекарства
    • Играчка под елхата
    • Внимание! Как малките батерии могат да станат опасни за децата
  • Финанси
    • Банки
    • Други
  • Деца
    • Храни
    • Интернет
    • Столчета за кола
    • Дрехи
    • Играчки
    • Други
    • Детски колички
  • Домакинство
    • Климатици
    • Батерии
    • Парфюми
    • Облекла и обувки
    • Прахосмукачки
    • Бяла техника
    • Ютии
    • Други
  • Техника
    • Фотоапарати
    • Телевизори
    • Медиа плейъри
    • Мобилни телефони
    • Принтери
    • Монитори
    • Компютри
    • Видеокамери
    • Електронни книги
    • Други
  • Услуги
    • Транспорт
    • Спорт и отдих
    • Комуникации
    • Интернет
    • Реклами
    • Кампании
    • Топлоснабдяване
    • Електроенергия
    • Телевизия
    • Водоснабдяване
    • ПРОУЧВАНЕ Социалната отговорност на супермаркетите (2014)
  • Еко
    • Статии
  • Други

    • COVID 19
    • Коментар
    • Статии

    • Пазаруване в Сърбия
    • Лични данни
    • Актуално
    • Бюлетин 2016-2024
    • Бюлетин 2025
  • Евродепутатът – защитник на потребителя
  • Мислете преди, а не след покупката
  • Потребителските права
  • Всеки успех ви прави по-силни
  • Какво e RAPEX
  • Къде ни е потребителската култура?
  • Кампания за правата на потребителите и в България
  • Пречки пред интернет търговията – гледната точка на бизнеса
  • Месечни сметки без усилия
  • Какво означава се-маркировката?
  • Координацията на надзора на пазара се подобрява
  • Рискови търговски практики. Как да се защитим?
  • Как да се предпазим от опасни стоки и услуги?
  • Как да четем договорите?
  • Как да четем етикетите?
  • Дарения
  • Държавен монопол, частен монопол – разликата е в отсъствието на конкуренция
  • За дарителството и даряващите
  • Трябва ли да има Национален съвет за защита на потребителите?
  • Бъдете интелигентни потребители
  • Здравно осигуряване
  • Какво е невромаркетинг?
  • Какво представлява методът на золтман?
  • Рекламациите
  • Прогноза: изригване на нелоялната конкуренция
  • Мобилните оператори си имат държава
  • Как да се пазарим
  • Шопинг терапията
  • Психология на измамата
  • Телефонни измами
  • Конкуренцията - най-силното оръжие на потребителите
  • Еротични нарушители
  • Денят без покупки - предизвикателство към самите нас
  • Потребление и Отговорност
  • Пазаруването като терапия: здравето на жените идва в малки пакети
  • „Зелена карта” – шанс и капан
  • Чадър зарежда телефона и лаптопа
  • Как да възпитаме интелигентни потребители
  • Рекламна "обективност"
  • Как да съхраняваме дрехите?
  • Само 18% от магазините проверяват стоките за безопасност
  • ПЪРВИ ЮНИ: Подарък за децата – без отрови в бебешките бутилки
  • Символи на пластмасите и тяхното значение
  • Освободи интернет
  • Електроника втора употреба
  • Разумни в супермаркета
  • Кодове за времето
  • Как да изберем удобно бельо?
  • Опасните продукти намаляват
  • Какво трябва да знаем за електромера?
  • Уреди за пестене на електроенергия
  • БНТ 2 и потребителската кошница
  • Фалшивите стоки
  • Потърсете правата си
  • Публични регистри
  • Къде е България?
  • Общи условия на електроразпределителните дружества
  • Права и за пътуване с автобус
  • Пристрастяване към Facebook
  • Нови изисквания към мобилните оператори
  • Европейска процедура за искове с малък материален интерес
  • Стоки и най-честите опасности
  • Време за "губене"
  • Дефектни стоки - ремонт или подмяна
  • Дефектни стоки
  • Дефектните стоки - ако искате парите си обратно

  • Да решим проблема без съд!
  • Що е незадоволително качество?
  • Съвети при покупка, продажба или наемане на имот
  • Когато търговецът не е съгласен да приеме рекламацията
  • Внимавайте, когато купувате игри, книги, видеофилми и музика по интернет
  • Самообслужването - краят на намръщения продавач
  • Договори за извън търговския обект и договори от разстояние
  • Нелоялни търговски практики
  • Спамът - вечният враг
  • Новите права при пазаруване от разстояние
  • Къде сме ние?
  • СПРИ ГЕО-БЛОКИРАНЕТО!
  • Монтирайте аварийна аларма в асансьора
  • Обучителна програма за търговци
  • Без тол такси за чужди автомобили по германските магистрали
  • Агенцията по храните проспа навлизането на чумата по свинете в България
  • 15 март – ден на Устойчивото потребление
  • Къде най-често дебнат нелоялните търговски практики
  • Съдът и неравноправните клаузи
  • Готови за потребителското право
  • „За“ зимните гуми
  • Нова идея от Активни потребители
  • В очакване на големия пазар
  • Колективните искове в полза на потребителите.
  • Как да не губим пари на Черния петък
  • Поуките на ощетените потребители
  • Добра новина за интересите на потребителите
  • Уловките на търговците през Черния петък
  • Едно наум: пътуване по празниците
  • Повече права, повече защита: колективните искове
  • Инициатива за реформа на пътническите права
  • Изпращаме 2022 г.: Как ЕС прави продуктите по-устойчиви
  • Бърз прелет над пазара
  • 2023 г.: По пътя към енергийна ефективност
  • Общи усилия срещу енергийната бедност
  • Проблем № 1 и за 2023 г.: разходите за живот
  • 2023 – опаковките на прицел
  • Бъдещето на търговията: За какво да се готвим
  • Гугъл вече ще спазва правилата в ЕС
  • Кога и как да потърсите помощ от Омбудсмана
  • 40 години Световен ден на правата на потребителите – Акценти
  • Мобилните оператори плащат санкции, защото им е изгодно?
  • 40 години Световен ден на правата на потребителите – Към нужните промени
  • 15 март 2023 - Световен ден на потребителите
  • Включване в Предизборните платформи на участниците в извънредните парламентарните избори на 2 април 2023г. на конкретни мерки за повишаване на енергийна ефективност и засилване ролята на домакинствата
  • Потребителска кампания 2023
  • Право на ремонт: нови правила за потребителите
  • Успех на потребителите срещу Facebook
  • Вярно – Невярно: Колата вече няма да е собственост на купувача
  • Потребителите се оплакват от липса на информация
  • ОБЩИ УСЛОВИЯ НА ИГРА
  • Единни срещу фалшивите новини
  • Съмнителни електронни магазини
  • Внимание! Дебнат ни измами
  • Внимание! Дебнат ни измами /част 2/
  • Реклама, базирана на наблюдение
  • Рекламата, базирана на наблюдение, е насочена и към децата
  • Реклама, базирана на наблюдение - Внушение и изкуствено пораждане на нужда
  • Фейсбук няма да следи активността ни, ако платим
  • Регистрите за търговски обекти в София трябва да са публични
  • Кой как обучава потребителите в ЕС
  • Обучение на потребителите: защо има значение?
  • Правото на връщане на стока
  • В кои случаи нямаме право на връщане на стока в 14 дневен срок?
  • Meta ще тренира ИИ с данни от нашите профили
  • Смяна на личния лекар
  • И бизнесът се обяви срещу китайските онлайн търговци
  • Изпадаме ли в „хронична“ енергийна бедност?
  • Син пакт на ЕС за водата
  • Безопасна ли е водата, която пием?
  • Колите замърсяват. А има ли алтернативни горива?
  • Средата, в която живеем
  • Съдът: Парочистачките на Еко Стийм могат да бъдат върнати!
  • Готови за потребитеслко право
  • 10 съвета за пазаруване за Черния петък
  • Как да изберем коледна елха
  • Какво е Шенген?
  • Лицензите на телекомите ще останат
  • Нови измамни схеми в социалните мрежи
  • Измами на потребителите в дигиталния свят
  • Какво се случва на Великденския пазар

Дарение

Подкрепете Асоциация Активни Потребители чрез дарение през платежната система PayPal

Дарете

Анкета

Откъде предпочитате да вземете пари назаем?

Семейство и приятели
Потребителски кредит от банка
Кредитна карта
Фирма за бърз кредит

Гласувай

Начало > Други > Статии > Дефектните стоки - ако искате парите си обратно

Още по темата:

Кои съставки в парфюмите причиняват алергии?

ТЕСТ Спирали за очи (2012)

Има ли безвредна козметика?

Статия

Дефектните стоки - ако искате парите си обратно

Публикуван на: 29/08/2014
Tweet
photo

Един от най-масовите потребителски проблеми е свързан с дефект на закупена стока. Какво трябва да знаем за своите права в тази ситуация?

            Ако има нещо нередно със стока, която сте купили, вие имате определени законови права. Когато стоката не функционира нормално или не е в състояние да изпълнява предназначението си, законът ни дава възможност да поискаме безплатен ремонт или замяна, а когато това не е възможно - връщане на парите обратно или отбив от цената.
            Нека припомним основно законодателно изискване - всички стоки, които купувате от търговец, трябва да бъдат:

  • със задоволително качество;
  • подходящи за целта, за която са предназначени;
  • съвпадат с всички дадени описания за тях.

            Ако стоката не отговаря на някое от горните изисквания, имате право да получите безплатен ремонт или замяна на стоката в рамките на един месец. Често обаче ремонтът или замяната не са възможни поради естеството на дефекта или изчерпване на продукта. Тогава можете да върнете стоката и да получите пари си обратно. Това се нарича пълно възстановяване на сумата. A пълно възстановяване включва всички съпътстващи разходи - например за монтаж и демонтаж на продукта.
            Когато сте купили стоката по Интернет или извън търговския обект (например в дома на клиента) имате право директно да поискате възстановяване на сумата. Това право трае само за много малко време, след като сте закупили стоката - в рамките на 7 работни дни (а след юни 2014 - 14 календарни дни). В тази ситуация дори не е нужно стоката да има дефект - просто имате право да размислите и да се откажете от покупката.

            Ако нямате право на възстановяване на парите, вие все още може да преговаряте с търговеца - често към продадената стока се предоставя и търговска гаранция, която може да предлага по-добри условия. Освен правата по гаранцията е възможно търговецът доброволно да се съгласи да вземе обратно стоката, макар това да е рядко срещано. В тази ситуация ваше задължение е да се уверите, че стоката няма да се повреди при транспортирането. Освен това може да се наложи да платите всички разходи за пощенски услуги и доставка.

 Ако стоките са били доставени с дадена услуга или изработени по поръчка?

            Можете да изпратите обратно стоките, които са били изработени по поръчка за Вас, ако нещо не е наред с тях. Например, ако сте имали костюм направен по поръчка, за който сте договорили да е от вълна, можете да го изпратите обратно и да поискате пълно възстановяване, ако използваният материал не е вълна или вълнена смес. В случай, че материалите са били предоставени от вас, то няма да можете да предявите такава претенция.
            Понякога не е практично да се върнат дефектните стоки, ако те са били доставени с услуга. Ако сте в тази ситуация, можете да поискате от търговеца да се отстранят дефектните стоки без заплащане. Ако търговецът откаже да поправи стоките, можете да го направите за собствена сметка и впоследствие да искате възстановяване на разходите от страна на търговеца. В подобна ситуация обаче, може да се наложи да се обърнете към съда, за да получите парите си обратно. За тази цел се уверете, че разполагате с всички необходими доказателства.

            Ако стоките които са повредени са на съхранение при Вас, докато търговецът не дойде да ги ремонтира, вие сте отговорни за предприемането на необходимите грижи за тях.

Ако сте закупили стоки в партиди или на части:

            Ако сте купили една партида от стоки и има проблем с някои от тях (напр. връзка чорапи), не е нужно да се изпрати обратно цялата партида. Можете да приемете тези, които са задоволителни и изпратите обратно останалите, които имат някакъв дефект.
            Ако сте купили стоки, които ще бъдат доставени на части, можете да изпратите обратно отделни части, дори ако сте приели по-ранни такива. Например, ако си купувате абонамент за серия от десет сувенира, можете да отхвърлите някой от получените, ако той не съответства на договореното, дори ако вече сте приели първите доставени. Вие може да запазите абонамента си и да върнете само тези, които са с незадоволително качество, а можете и да изпратите обратно всички стоки и да поискате парите си обратно, дори и ако само някои от тях са с несъответствие.

#Нашият съвет
Какво да правите:

  • Спрете използването на стоките, веднага щом разберете, че има проблем с тях.
  • Кажете на търговеца за повредата веднага. Върнете стоките обратно към мястото, от което сте ги купили с документа за покупка и поискайте да говорите с управителя или собственика.
  • Ако не можете да върнете стоката, например, защото е твърде голяма, или ако сте закупили стоката онлайн, по телефона или по пощата, се свържете с търговеца и отправете искане за връщането на стоката. Можете да се свържете с търговецът лице в лице или по телефона или по електронната поща. Каквото и да правите, добра идея е това, което ви кажат и това, с което вие се съгласявате да е в писмена форма.
Можете също така да имате право да претендирате за допълнителни компенсации за неща като разходите за ремонт или замяна на други елементи, които са били повредени от дефектните стоки - например, ако дрехите са били повредени от дефект на перална машина
Tweet

Дарение

За да можем да доставяме още полезна информация и тестове имаме нужда от вашата подкрепа.

Дори най-дребната сума ще ни помогне да бъдем още по-полезни, защото заедно сме по-силни.

Дарете

Коментари ( 1 общо )

anonymous

anonymous

закупих яке от магазин във Варна След първо пране пълнежа стана на топка в яката

Написан на: 21/11/2017 17:20 Докладвай този коментар


anonymous

anonymous


Прати

Активни потребители е член на BEUC Consumers International ICRT ANEC
RSS Активни Потребители във Facebook Активни Потребители в Twitter Активни Потребители в YouTube Активни Потребители във Vbox7

Aktivnipotrebiteli.bg:

  • Институции |
  • Нашите услуги |
  • Абонамент

За Активни потребители:

  • За нас |
  • Проекти |
  • Мисия |
  • Отчети |
  • Съобщения за пресата |
  • Издания |
  • Правила за ползване |
  • Карта на сайта

Абонирайте се за безплатния
бюлетин на Активни потребители.

Абонирай

AzonMedia