• Начало     |
  • English     
  • Login with Facebook
  • |    Забравена парола?
  • |    Регистрация

Начало

Начало

 

Пазарска кошница: 0 неща Плащане

  • Евро
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 2)
    • С вашите въпроси: Всичко за еврото (част 3)
    • Напред към еврото!
    • Вярно – Невярно: Цифрово евро VS плащания в брой
    • За еврото накратко
    • Вярно – невярно: Истината за референдума за еврозоната
    • С вашите въпроси за еврото (част 4)
    • Митове и факти за еврото в България
    • Кой отново плаши с приемането на еврото
    • Еврото: Права и защита на потребителите
    • Откъде да получа информация?
    • Кога и как ще плащаме за стоките и услугите?
  • Храни
    • Кисело мляко
    • Месни продукти
    • Кашкавал
    • Краве масло
    • Напитки
    • Сирене
    • Мед
    • Хляб
    • Плодове и зеленчуци
    • Други
  • Здраве и козметика
    • Лекарства
    • Вода за уста
    • Слънчева защита
    • Тютюнопушене
    • Козметика
    • Здравно осигуряване
    • Други
    • Други
    • Колективните искове в полза на потребителите.
    • Генеричните лекарства: как да спестим пари в аптеката
    • Антибиотици и здраве
    • Край на неетичното промотиране на лекарства
    • Играчка под елхата
    • Внимание! Как малките батерии могат да станат опасни за децата
  • Финанси
    • Банки
    • Други
  • Деца
    • Храни
    • Интернет
    • Столчета за кола
    • Дрехи
    • Играчки
    • Други
    • Детски колички
  • Домакинство
    • Климатици
    • Батерии
    • Парфюми
    • Облекла и обувки
    • Прахосмукачки
    • Бяла техника
    • Ютии
    • Други
  • Техника
    • Фотоапарати
    • Телевизори
    • Медиа плейъри
    • Мобилни телефони
    • Принтери
    • Монитори
    • Компютри
    • Видеокамери
    • Електронни книги
    • Други
  • Услуги
    • Транспорт
    • Спорт и отдих
    • Комуникации
    • Интернет
    • Реклами
    • Кампании
    • Топлоснабдяване
    • Електроенергия
    • Телевизия
    • Водоснабдяване
    • ПРОУЧВАНЕ Социалната отговорност на супермаркетите (2014)
  • Еко
    • Статии
  • Други

    • COVID 19
    • Коментар
    • Статии

    • Пазаруване в Сърбия
    • Лични данни
    • Актуално
    • Бюлетин 2016-2024
    • Бюлетин 2025
  • Евродепутатът – защитник на потребителя
  • Мислете преди, а не след покупката
  • Потребителските права
  • Всеки успех ви прави по-силни
  • Какво e RAPEX
  • Къде ни е потребителската култура?
  • Кампания за правата на потребителите и в България
  • Пречки пред интернет търговията – гледната точка на бизнеса
  • Месечни сметки без усилия
  • Какво означава се-маркировката?
  • Координацията на надзора на пазара се подобрява
  • Рискови търговски практики. Как да се защитим?
  • Как да се предпазим от опасни стоки и услуги?
  • Как да четем договорите?
  • Как да четем етикетите?
  • Дарения
  • Държавен монопол, частен монопол – разликата е в отсъствието на конкуренция
  • За дарителството и даряващите
  • Трябва ли да има Национален съвет за защита на потребителите?
  • Бъдете интелигентни потребители
  • Здравно осигуряване
  • Какво е невромаркетинг?
  • Какво представлява методът на золтман?
  • Рекламациите
  • Прогноза: изригване на нелоялната конкуренция
  • Мобилните оператори си имат държава
  • Как да се пазарим
  • Шопинг терапията
  • Психология на измамата
  • Телефонни измами
  • Конкуренцията - най-силното оръжие на потребителите
  • Еротични нарушители
  • Денят без покупки - предизвикателство към самите нас
  • Потребление и Отговорност
  • Пазаруването като терапия: здравето на жените идва в малки пакети
  • „Зелена карта” – шанс и капан
  • Чадър зарежда телефона и лаптопа
  • Как да възпитаме интелигентни потребители
  • Рекламна "обективност"
  • Как да съхраняваме дрехите?
  • Само 18% от магазините проверяват стоките за безопасност
  • ПЪРВИ ЮНИ: Подарък за децата – без отрови в бебешките бутилки
  • Символи на пластмасите и тяхното значение
  • Освободи интернет
  • Електроника втора употреба
  • Разумни в супермаркета
  • Кодове за времето
  • Как да изберем удобно бельо?
  • Опасните продукти намаляват
  • Какво трябва да знаем за електромера?
  • Уреди за пестене на електроенергия
  • БНТ 2 и потребителската кошница
  • Фалшивите стоки
  • Потърсете правата си
  • Публични регистри
  • Къде е България?
  • Общи условия на електроразпределителните дружества
  • Права и за пътуване с автобус
  • Пристрастяване към Facebook
  • Нови изисквания към мобилните оператори
  • Европейска процедура за искове с малък материален интерес
  • Стоки и най-честите опасности
  • Време за "губене"
  • Дефектни стоки - ремонт или подмяна
  • Дефектни стоки
  • Дефектните стоки - ако искате парите си обратно
  • Да решим проблема без съд!
  • Що е незадоволително качество?
  • Съвети при покупка, продажба или наемане на имот
  • Когато търговецът не е съгласен да приеме рекламацията
  • Внимавайте, когато купувате игри, книги, видеофилми и музика по интернет

  • Самообслужването - краят на намръщения продавач
  • Договори за извън търговския обект и договори от разстояние
  • Нелоялни търговски практики
  • Спамът - вечният враг
  • Новите права при пазаруване от разстояние
  • Къде сме ние?
  • СПРИ ГЕО-БЛОКИРАНЕТО!
  • Монтирайте аварийна аларма в асансьора
  • Обучителна програма за търговци
  • Без тол такси за чужди автомобили по германските магистрали
  • Агенцията по храните проспа навлизането на чумата по свинете в България
  • 15 март – ден на Устойчивото потребление
  • Къде най-често дебнат нелоялните търговски практики
  • Съдът и неравноправните клаузи
  • Готови за потребителското право
  • „За“ зимните гуми
  • Нова идея от Активни потребители
  • В очакване на големия пазар
  • Колективните искове в полза на потребителите.
  • Как да не губим пари на Черния петък
  • Поуките на ощетените потребители
  • Добра новина за интересите на потребителите
  • Уловките на търговците през Черния петък
  • Едно наум: пътуване по празниците
  • Повече права, повече защита: колективните искове
  • Инициатива за реформа на пътническите права
  • Изпращаме 2022 г.: Как ЕС прави продуктите по-устойчиви
  • Бърз прелет над пазара
  • 2023 г.: По пътя към енергийна ефективност
  • Общи усилия срещу енергийната бедност
  • Проблем № 1 и за 2023 г.: разходите за живот
  • 2023 – опаковките на прицел
  • Бъдещето на търговията: За какво да се готвим
  • Гугъл вече ще спазва правилата в ЕС
  • Кога и как да потърсите помощ от Омбудсмана
  • 40 години Световен ден на правата на потребителите – Акценти
  • Мобилните оператори плащат санкции, защото им е изгодно?
  • 40 години Световен ден на правата на потребителите – Към нужните промени
  • 15 март 2023 - Световен ден на потребителите
  • Включване в Предизборните платформи на участниците в извънредните парламентарните избори на 2 април 2023г. на конкретни мерки за повишаване на енергийна ефективност и засилване ролята на домакинствата
  • Потребителска кампания 2023
  • Право на ремонт: нови правила за потребителите
  • Успех на потребителите срещу Facebook
  • Вярно – Невярно: Колата вече няма да е собственост на купувача
  • Потребителите се оплакват от липса на информация
  • ОБЩИ УСЛОВИЯ НА ИГРА
  • Единни срещу фалшивите новини
  • Съмнителни електронни магазини
  • Внимание! Дебнат ни измами
  • Внимание! Дебнат ни измами /част 2/
  • Реклама, базирана на наблюдение
  • Рекламата, базирана на наблюдение, е насочена и към децата
  • Реклама, базирана на наблюдение - Внушение и изкуствено пораждане на нужда
  • Фейсбук няма да следи активността ни, ако платим
  • Регистрите за търговски обекти в София трябва да са публични
  • Кой как обучава потребителите в ЕС
  • Обучение на потребителите: защо има значение?
  • Правото на връщане на стока
  • В кои случаи нямаме право на връщане на стока в 14 дневен срок?
  • Meta ще тренира ИИ с данни от нашите профили
  • Смяна на личния лекар
  • И бизнесът се обяви срещу китайските онлайн търговци
  • Изпадаме ли в „хронична“ енергийна бедност?
  • Син пакт на ЕС за водата
  • Безопасна ли е водата, която пием?
  • Колите замърсяват. А има ли алтернативни горива?
  • Средата, в която живеем
  • Съдът: Парочистачките на Еко Стийм могат да бъдат върнати!
  • Готови за потребитеслко право
  • 10 съвета за пазаруване за Черния петък
  • Как да изберем коледна елха
  • Какво е Шенген?
  • Лицензите на телекомите ще останат
  • Нови измамни схеми в социалните мрежи
  • Измами на потребителите в дигиталния свят
  • Какво се случва на Великденския пазар

Дарение

Подкрепете Асоциация Активни Потребители чрез дарение през платежната система PayPal

Дарете

Анкета

Откъде предпочитате да вземете пари назаем?

Семейство и приятели
Потребителски кредит от банка
Кредитна карта
Фирма за бърз кредит

Гласувай

Начало > Други > Статии > Внимавайте, когато купувате игри, книги, видеофилми и музика по интернет

Още по темата:

Кои съставки в парфюмите причиняват алергии?

ТЕСТ Спирали за очи (2012)

Има ли безвредна козметика?

Статия

Внимавайте, когато купувате игри, книги, видеофилми и музика по интернет

Публикуван на: 17/09/2014
Tweet
photo

Пазаруването онлайн е лесно и удобно. Има обаче специфични продукти, при покупката на които трябва да внимавате

Покупката на игри, книги, видеофилми и музика по интернет е изключително лесна и удобна. Има обаче определени неща, които е добре да знаете, преди да пристъпите към плащане на даден продукт, защото понякога можете да се сблъскате с нелоялни търговски практики, които да ви ощетят.

През лятото на 2012 г. Европейската комисия организира масова проверка на уеб сайтове, които продават цифрово съдържание. Целта беше да се открият евентуални нарушения на законодателството за защита на потребителите и да се гарантира неговото прилагане. Проверката, която се координира от Комисията се извърши едновременно с националните правоприлагащи органи на страните-членки на Общността. 

В рамките на инициативата бяха проверени общо 333 уеб сайта, от които 159 продават игри по интернет. Значителен процент от тях - 76 % (или 254 сайта), подлежат на допълнително проучване поради съмнения относно спазването на законодателството на ЕС в областта на защитата на потребителите. Тук става дума за разпоредбите относно рекламата и основната информация за цената и характеристиките на цифровото съдържание, която позволява на потребителите да направят информиран избор при покупка.

От проверените общо 55 сайта, които продават игри за деца под 14 г., 71 %  не спазват разпоредбите на ЕС. От направеното изследване става ясно, че сред десетте проверени български сайта няма нито един нарушител.

В хода на проверката ЕК констатира следните конкретни проблеми:

  • Неясна информация. Информацията за основните характеристики на продуктите трябва да е винаги леснодостъпна, а не написана с „дребен шрифт“.
  • Неравноправни клаузи. Договорните условия трябва да бъдат посочени ясно и да са справедливи.
  • Право на отказ. Поради естеството на продуктите, потребителят губи правото си да се откаже от договора, след като изтеглянето от сайта е започнало със съгласието му (с други думи, изтегленият продукт не може да бъде върнат).
  • Липсваща информация за името и адреса на търговеца. Търговците са длъжни да посочват на уеб сайта своето име и пощенски и електронен адрес, за да могат потребителите да се свържат с тях в случай на нужда.

Освен проверката, Европейската комисия възложи извършването на допълнително проучване, което показа следното:

  • Липса на информация относно географските ограничения: възможно е потребителите да не могат да използват изтегленото цифрово съдържание в страна, различна от тази, в която живеят. В този случай търговците трябва да ги уведомят за проблема. Резултатите сочат, че 73 % от всички проверени уеб сайтове не предоставят информация по въпроса, а когато все пак тази информация е налична, тя често е част от общите условия, поради което е трудно да бъде намерена.
  • Игрите, рекламирани като „безплатни“, често са свързани с плащане на по-късен етап: близо девет от всеки 10 уеб сайта не информират предварително ползвателите за допълнителните услуги или покупките срещу заплащане в хода на играта. Въпреки че тази информация често пъти е отбелязана в договорните условия, цените не са посочени ясно.

След съвместни действия на държавите от ЕС и Европейската комисия, 116 уеб сайта, продаващи цифрови игри, книги, видеоклипове и музика са приведени в съответствие с потребителското законодателство на Общността. От тях 49 уеб сайта подлежат на по-нататъшни мерки, в пет случая нарушенията са незначителни и държавите не са продължили разследването, а два от уеб сайтовете вече не съществуват. Като цяло, 80% от общо проверените 333 уебсайта вече спазват потребителското законодателство на Европейския Съюз, сочат резултатите от проверката.

Какво трябва да проверите, когато купувате продукти с цифрово съдържание онлайн?

  • Уверете се, че търговецът е публикувал на уебсайта си име, пощенски и електронен адрес, за да можете да се свържете с него в случай на нужда.
  • Внимавайте за крайната цена, включваща данъци и такси, които могат да останат „скрити” в процеса на покупката.
  • Трябва да знаете, че при изтегляне на продукти от интернет, потребителят губи правото си да се откаже и да ги върне.
  • Уверете се, че търговецът предоставя достатъчно информация за продукта като например размер, качество и дали за работата му е необходимо специално устройство или софтуер.
  • Внимавайте при условия, в които търговецът не поема отговорност и не предоставя механизми за обезщетение в случай на дефект.
  • Знайте, че всеки има право да предприеме съдебни действия и да потърси своите права в случай на проблем.
  • Информирайте се дали можете да използвате цифровото съдържание в друга държава, различна от тази, в която пребивавате.
  • Бъдете внимателни, когато вие или детето ви сваляте игри от интернет, които са рекламирани като безплатни. Те могат да изискват плащане на по-късен етап.
Tweet

Дарение

За да можем да доставяме още полезна информация и тестове имаме нужда от вашата подкрепа.

Дори най-дребната сума ще ни помогне да бъдем още по-полезни, защото заедно сме по-силни.

Дарете

Коментари ( 0 общо )

anonymous

anonymous


Прати

Активни потребители е член на BEUC Consumers International ICRT ANEC
RSS Активни Потребители във Facebook Активни Потребители в Twitter Активни Потребители в YouTube Активни Потребители във Vbox7

Aktivnipotrebiteli.bg:

  • Институции |
  • Нашите услуги |
  • Абонамент

За Активни потребители:

  • За нас |
  • Проекти |
  • Мисия |
  • Отчети |
  • Съобщения за пресата |
  • Издания |
  • Правила за ползване |
  • Карта на сайта

Абонирайте се за безплатния
бюлетин на Активни потребители.

Абонирай

AzonMedia